Hälge: japp..så typiskt storstan..;0) jag hade den i 10 år och till slut så drog den för mycket bensin..så jag fick bygga om den lite...det blev kokrafter i stället för hästkrafter...
Hälge: Jepp, kan nog vara så att den där bilden föreställer mig. Brukar känna mig lite lätt grön och i behov av fyra hjul vissa morgnar för att klara mig upp. .....eller, jäklar, så det var Frisco som snodde min rullator, där ser man...
Nu är jag förvirrad. Trodde Teenage Mutant Ninja Turtlesintresset dött för länge sedan. Och så dyker det upp en bild på vad som måste vara en turtlesmobil. Jaj, alla har vi olika intressen...;-)
Portello: Hoppas och tror på det i alla fall. Grabbarna brukar kunna resa sig snabbt och komma igen taggade till tusen. Henke Eriksson klev fram ordentligt mot DIF, Crippe blir bara bättre och bättre. Det verkar ju lovande.
Tyvärr verkar det lite osäkert på målvaktssidan tycker jag. Och Åkerblom lär bli borta ett tag, Sjögren avstängd. Och en del spelare verkar lite slitna. Kan bli tufft det här. Men jag tror på knapp Timråseger. Vi brukar vara starka på bortaplan.
Chief: Crippe skulle jag gärna ha sett i LHF. Synd att Nobbe släppte tanken på honom.
Crippe är min typ av spelare - teknisk som attan och en sådan som förmår göra det där lilla extra som är så kul att se med pucken. Jag kan till och med sträcka mig så långt som till att säga att han är min favvotik.
Lulekickan: Han har inte riktigt kommit till sin rätt under den här säsongen tycker jag. Man vet ju att han kan så mycket mer. Just den där förmågan att göra det lilla extra som man vet att han har gör att man kanske förväntar sig lite mer. Men nu tror jag det lossnat för honom. Jag är då jäkligt glad att han lirar i Timrå.
Portello: Det känns gôtt förstår jag? Själv väntar jag otåligt på torsdagens drabbning mot HV då jag också får gå på hockey. Omgivningen har redan börjat tröttna på mitt tjat, men eftersom jag ska ha med mig Infödingar ser jag det som min plikt att berätta allt de behöver veta om laget innan.
Lycka till mot MoDo! Och till Paddan: Hoppas det blir en bra match i alla fall, trots MoDoförlusten.
Ehh...hade lite svårt att läsa ditt inlägg, måste vara några störningar på modemuppkopplingen. Stod det möjligen: Vill redan nu gratulera Paddan till MoDos fullkomligt rättvisa förnedring av LHF imorgon?
Äsch, så hårda ska vi väl inte behöva vara. Blir nog en trevlig match. Bara man slipper herr Vimmelkantig eller herr Blindh som rättsskipare så blir det nog bra.
Chief: Ärligt talat, Crippe är förmodligen den mest talangfulle spelaren ni har i Timrå, han har kapacitet att bli precis hur bra som helst. Kanske skulle han ha behövt miljöombyte - i så fall är han varmt välkommen till LHF. Ni delar väl gärna med er, elle ; )
Paddan: Du borde ta och göra något åt det där modemet....
För att formulera mig lite diplomatiskt, jag hoppas inte att MoDo misslyckas, jag hoppas att Luleå lyckas.
Att ni inte ska var hårda har jag förstått av tidigare inlägg. Tyllkjolar och prima ballerinor... Finns bara en ballerina jag gillar och det är den där med den goa chokladen i mitten.
Lulekickan: Här delas ingenting! Du skall icke hava lust till andra lags spelare. Crippe kan bli precis hur bra som helst som sagt. Och han är vår, bara vår. *myser*
Paddan: Eh. Vet du något om Anneli Alhanko som jag inte vet?
Brukar köpa min ballerina i det lokla konsumetablissemanget. Där jag för övrigt lyckats indoktrinera den Färjestadsfrälsta kassörskan med den heliga kyrkan av Timrå IK.
Måste börja köpa mer AXA produkter. Uppenbarligen har jag fått fel prylar med i mina förpackningar. Klistermärken, visselpipor och pokemon - trams!
Aha, inspirerat av Moon-sektens massgiftesceremonier eller?
Jepp, numer så Alhankar sig spelarna fram på isen. Imorgon...eller för sjutton...senare idag, kommer vi att uppföra årets version av Svansjön. Tyvärr kunde Lennart själv inte följa skådespelet på plats då han var lovat Hasse Tellemar att följa med på någon konstig hockeymatch men han har lovat att skicka en bild som kommer att projiceras på vår fina storbildsteve.
Kan denna bild vara den densamma som gått som följetong på HS? Svansjön förresten? Trodde det var Disney On Ice som skulle framföra Skönheten och Odjuret. Skönheten bör vara Snygg-Brabenec, men vem Odjuret är har jag inte lyckats lista ut ännu...
Paddan: Nä nu ska jag börja göra mig klar för sängen. Avslutar den här natten med att lyssna på Enter Sandman. Du kan ju alltid komma och säga hej imorgon . Sitter på sektion c-höger,rad tre. kommer ha på mig en röd tröja med siffrorna 63 på och en svart nike mössa. Givetvis kommer jag också att ha på mig byxor och skor men det förstod du nog :)
I varje fall försökte en viss Padda att få sig en chipssmula från den minimala mutchipspåsen som vissa HV-supportrar fick sig tilldelade. Äsch, kan man vara mer perfekt än en snällt chipsätande Modosupporter?
Kan avslöja att vi tilldelade oss ett par chipspåsar till sen. :) Vet inte vad som skulle vara mer perfekt, själv är jag iallafall en elak chipsätande HVsupporter. ;)
Dysso: Ajajaj, hoppas inte Kickan läser det där. Så du menar att ni var framme och norpade åt er chipspåsar från de stackars svältfödda Luleborna, skäms Dysso skäms. :)
Portello: Jag är lite orolig över att du ska dit, otursportello. Kan du inte stanna hemma, snäääääälla? Nästan så jag funderar på att be Dövikspolisen ta hand om dig innan du hinner sätta din fot i Twin Peaks-arena ; )
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?