Luleå HF

SHL · 117723 inlägg · 890 ämnen

MoDo nästa

Sv: MoDo nästa
Dysso: Det heter väl imperfekt, elle?

Paddan:

En Dysso skäms aldrig. Han äter däremot en väldans massa chips... :)

Portello: Jag är lite orolig över att du ska dit, otursportello. Kan du inte stanna hemma, snäääääälla? Nästan så jag funderar på att be Dövikspolisen ta hand om dig innan du hinner sätta din fot i Twin Peaks-arena ; )

Portello: Enter Sandman är en jävligt bra låt, på tal om ingenting och om just Enter Sandman.

Glöm inte att ta av dig kepsen under nationalsången. Annars kommer den mer grånade generationen att förfasa sig över dagens ungdom.

Byxor och skor? Det har du väl adrig hittills haft på dig på matcherna så varför denna nyordning? *konfunderad*

Dysso: Ajajaj, hoppas inte Kickan läser det där. Så du menar att ni var framme och norpade åt er chipspåsar från de stackars svältfödda Luleborna, skäms Dysso skäms. :)

Lulekickan:

Jörgen Jugend Jönsson? Hur ska man tolka det? Hmm.. Vågar man verkligen gräva i det?

Lulekickan:
Få se, ok, nu när Chief har gått och nannat så får jag väl erkänna det. Hade vissa förslag på svar på lut men de tar jag inte här.

Chief: Odjuret måste väl vara Jörgen Jugend Jönsson. Hjäääälp!

Paddan: Haha, erkänn att du inte visste vad du skulle svara när Chief undrade om du vet mer om Alhanko än han vet. Choklad i mitten : )

Paddan:

Kan avslöja att vi tilldelade oss ett par chipspåsar till sen. :)
Vet inte vad som skulle vara mer perfekt, själv är jag iallafall en elak chipsätande HVsupporter. ;)

Chief: Än så länge ja, men någon gång går väl kontraktet ut. Jag hoppas Fagemo har tät kontakt med honom : P

Dysso:

I varje fall försökte en viss Padda att få sig en chipssmula från den minimala mutchipspåsen som vissa HV-supportrar fick sig tilldelade.
Äsch, kan man vara mer perfekt än en snällt chipsätande Modosupporter?

Chief:

Empiriska studier visar att Paddor inte bara är snälla, dom äter även chips och håller på Modo. Alltså inte helt perfekta... :)

Paddan: Du är snäll du...*ler* Sweet dreams!

Chief:
Hahaha, eller så kan vi kanske semaforera!

Kan väl tacka lite grann då och önskar lycka till imorgon mot SSK.

Godnatt med dig!

Paddan: Kag är ledsen men jag måste nog göra dig besviken. Ni kommer nämligen att kamma noll i dagens match.

Gonatt alla lulingar och smyglulingar.
Lycka till i hockeyn allihopa förutom Paddis och alla andra Modoister :)

Paddan & portello: Ni får ställa er upp och vinka till varandra.

Lycka till imorgon/senare idag båda två (fast mest Portello).

Dags att gå och tala med kudden. Go'natt allihop.

Portello: Ok, ska se om jag orkar resa mig från min sittplats. Sitter inte så långt därifrån faktiskt, D Vänster, Rad sju.

Kan ju vara intressant att se hur en vandrande läskedrycksflaska ser ut som!

Godnatt med dig och se nu till att ni förlorar idag så blir jag glad. ;)

Paddan: Å tusan, du ska dit? Kan det vara du som är Odjuret... ;-)

Paddan: Tur Arne gått i pension, tror att hans trygga stämma på julafton skulle ha bidragit till en del märkliga associationer i fortsättningen.

Paddan: Nä nu ska jag börja göra mig klar för sängen.
Avslutar den här natten med att lyssna på Enter Sandman.
Du kan ju alltid komma och säga hej imorgon . Sitter på sektion c-höger,rad tre. kommer ha på mig en röd tröja med siffrorna 63 på och en svart nike mössa. Givetvis kommer jag också att ha på mig byxor och skor men det förstod du nog :)

Chief:
Nepp, Arne vägrar att medverka på storbildsteven, han känner sig alldeles utmattad efter all porrfilmsmedverkan och sånt.

Äsch, säg inte sådär, då blir Kickan alldeles till sig igen och bombarderar mig med frågor om bilder med en mer avklädd Snygg-Brabenec.

Hmm...Odjuret, nepp, kan inte komma på någon heller.

Paddan: Moon? Du menar väl MoDo?

Kan denna bild vara den densamma som gått som följetong på HS? Svansjön förresten? Trodde det var Disney On Ice som skulle framföra Skönheten och Odjuret. Skönheten bör vara Snygg-Brabenec, men vem Odjuret är har jag inte lyckats lista ut ännu...

Chief:

Aha, inspirerat av Moon-sektens massgiftesceremonier eller?

Jepp, numer så Alhankar sig spelarna fram på isen. Imorgon...eller för sjutton...senare idag, kommer vi att uppföra årets version av Svansjön. Tyvärr kunde Lennart själv inte följa skådespelet på plats då han var lovat Hasse Tellemar att följa med på någon konstig hockeymatch men han har lovat att skicka en bild som kommer att projiceras på vår fina storbildsteve.

Paddan: Misstänker att hon inte helt övergivit den tidigare irrläran. Men jag försöker frälsa så många själar jag kan. Sen blir det massdop.

Har Anneli gått in som assisterande tränare hos MoDo? "Och plié, Wernblom, sträck på tårna, fram med bringan..."

Chief: Nej, inte enligt vad hon själv sa i varje fall. Hon tackade förresten så mycket för kexen du hade med dig förra veckan.

Hmm...har du då sett till så att gud förrättat dop för denna individ som sett det sanna ljuset?

Paddan: Eh. Vet du något om Anneli Alhanko som jag inte vet?

Brukar köpa min ballerina i det lokla konsumetablissemanget. Där jag för övrigt lyckats indoktrinera den Färjestadsfrälsta kassörskan med den heliga kyrkan av Timrå IK.

Måste börja köpa mer AXA produkter. Uppenbarligen har jag fått fel prylar med i mina förpackningar. Klistermärken, visselpipor och pokemon - trams!

Chief:

Äsch, modemet var något sånt där man fick gratis när man köpte en förpackning från AXA. Var tydligen så Brithén hittade Wilde också...

Hmm...ballerina med choklad i mitten...Anneli Alhanko?

Lulekickan: Här delas ingenting! Du skall icke hava lust till andra lags spelare. Crippe kan bli precis hur bra som helst som sagt. Och han är vår, bara vår. *myser*

Paddan: Du borde ta och göra något åt det där modemet....

För att formulera mig lite diplomatiskt, jag hoppas inte att MoDo misslyckas, jag hoppas att Luleå lyckas.

Att ni inte ska var hårda har jag förstått av tidigare inlägg. Tyllkjolar och prima ballerinor... Finns bara en ballerina jag gillar och det är den där med den goa chokladen i mitten.

Chief: Ärligt talat, Crippe är förmodligen den mest talangfulle spelaren ni har i Timrå, han har kapacitet att bli precis hur bra som helst. Kanske skulle han ha behövt miljöombyte - i så fall är han varmt välkommen till LHF. Ni delar väl gärna med er, elle ; )

Chief:

Ehh...hade lite svårt att läsa ditt inlägg, måste vara några störningar på modemuppkopplingen.
Stod det möjligen: Vill redan nu gratulera Paddan till MoDos fullkomligt rättvisa förnedring av LHF imorgon?

Äsch, så hårda ska vi väl inte behöva vara. Blir nog en trevlig match. Bara man slipper herr Vimmelkantig eller herr Blindh som rättsskipare så blir det nog bra.

Lulekickan: Han har inte riktigt kommit till sin rätt under den här säsongen tycker jag. Man vet ju att han kan så mycket mer. Just den där förmågan att göra det lilla extra som man vet att han har gör att man kanske förväntar sig lite mer. Men nu tror jag det lossnat för honom. Jag är då jäkligt glad att han lirar i Timrå.

Portello: Det känns gôtt förstår jag? Själv väntar jag otåligt på torsdagens drabbning mot HV då jag också får gå på hockey. Omgivningen har redan börjat tröttna på mitt tjat, men eftersom jag ska ha med mig Infödingar ser jag det som min plikt att berätta allt de behöver veta om laget innan.

Lycka till mot MoDo! Och till Paddan: Hoppas det blir en bra match i alla fall, trots MoDoförlusten.

Portello:

MoDos absoluta specialitet, sätta stopp för andra lags sviter. Det känns bra.

Chief: Japp. Kommer att bevittna lördagens drabbning mot Modo.

Chief: Crippe skulle jag gärna ha sett i LHF. Synd att Nobbe släppte tanken på honom.

Crippe är min typ av spelare - teknisk som attan och en sådan som förmår göra det där lilla extra som är så kul att se med pucken. Jag kan till och med sträcka mig så långt som till att säga att han är min favvotik.

Lycka till imorgon.

Portello: Själv då? Kommer du att finnas på plats när luleå tar nästa seger, vilket jag tror att de kommer att göra?

Portello: Hoppas och tror på det i alla fall. Grabbarna brukar kunna resa sig snabbt och komma igen taggade till tusen. Henke Eriksson klev fram ordentligt mot DIF, Crippe blir bara bättre och bättre. Det verkar ju lovande.

Tyvärr verkar det lite osäkert på målvaktssidan tycker jag. Och Åkerblom lär bli borta ett tag, Sjögren avstängd. Och en del spelare verkar lite slitna. Kan bli tufft det här. Men jag tror på knapp Timråseger. Vi brukar vara starka på bortaplan.

Lulekickan:
Hade inte tackat nej till en Beetle, men hade föredragit en Mini Cooper S´.

Men, den bistra sanningen är att på den tiden när jag verkligen ägde en bil så var det billiga rostiga Volvo 142:or som gällde.

Chief: Vad tror du ? Tar ni snabb revanch efter förlusten mot DIF?

Nu är jag förvirrad. Trodde Teenage Mutant Ninja Turtlesintresset dött för länge sedan. Och så dyker det upp en bild på vad som måste vara en turtlesmobil. Jaj, alla har vi olika intressen...;-)

Frisco: Det där är väl Paddans bil.

Hälge:
Jepp, kan nog vara så att den där bilden föreställer mig. Brukar känna mig lite lätt grön och i behov av fyra hjul vissa morgnar för att klara mig upp.
.....eller, jäklar, så det var Frisco som snodde min rullator, där ser man...

Frisco: Spelare eller supportrar ?

Tyckte den där bil(d)en liknade en viss Bjästabo....lite, iaf.

Hälge: Har du boken "MIN SKOTTKAMMARE" Med dig??

Hälge: Nej då Hälge. Det är denna som Luleåiterna använder vid bortaresor.

gud: Kokrafter, hästkrafter, cyklar.....vart är världen på väg, eller rättare sagt, vart är denna tråd på väg ?

Hälge:
japp..så typiskt storstan..;0)
jag hade den i 10 år och till slut så drog den för mycket bensin..så jag fick bygga om den lite...det blev kokrafter i stället för hästkrafter...

Hälge: Ha ha ha den var bra!!LIMOUSINE i BANGKOK eller???

gud: Jaha...typisk storstadsbil, alltså !

« · 199789 · »