Luleå HF

SHL · 117485 inlägg · 890 ämnen

MOT PÖLSAN!

Sv: MOT PÖLSAN!
Zappaholic: Det var två bästa lagen i final, ni gjorde det bra som "nykomling" i serien ändå, ha en bra sommar, jag kommer njuta av guldet till att nästa säsong startar.

Wilhelmsson: Ja måste säga att Luleå hade inte ens varit i final utan Ward..

Med det sagt, extremt jävla tur att ni har honom... usch

Wilhelmsson: Vi såg under grundserien hur lagen stod sig på lika villkor.

Brynäs blev vingklippta av skador på alla viktiga positioner inför finalen. Bertilsson och Persson skador vägde för mycket när man får göra lite vad man vill i ett slutspel.

Wilhelmsson:
Vet att du Sven kommer vara stor I segern men tänker ändå att du inte behöver försöka övergöra det.
Ni var egentligen bättre I alla 6 matcherna, sen att vi vinner skotten och (kanske fel ute här) driver lite mer av spelet är irrelevant då det är så ni spelat hela säsongen (vad jag förstått).

Jag gratulerar å ödmjukast.
Om det var nåt lag jag unnade guldet förutom oss själva det här slutspelet var det faktiskt er.

Grattis igen.... Nästa gång får ni passa er 😉

TomKasseBättre: Ska man vinna guld så måste flera lagdelar fungera, vi hade en spets som levererade och även en jävligt bra målvakt.

Wilhelmsson: Hade Brynäs varit bättre än Luleå hade matchserien inte slutat 4-2 till Luleå är inte svårare än så.

Förbannelsen är bruten.. ni tog oss till slut i ett slutspel..Ni var bättre än oss, stort grattis, speciellt bulan.

DansbandsWolf: Detta datum den 1a maj 2025 kan bli ett oförglömligt minne för alla Lulefans.
Kom ihåg att det är en röd dag idag, bara en sådan sak!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Äntligen!! Nu har euforin lagt sig något. Äntligen lyckades vi bryta den långlivade förbannelsen med förluster i de mest avgörande av lägen. Det är faktiskt svårt att beskriva vilka märkliga känslor man upplever i detta nu. En evighetslång väntan på något som man 'nästan' trott att det här går nog 'aldrig' skulle gå i uppfyllelse. Men som jag citerade att du krev på sista raden i morse DansbandsWolf: Att få gå vinnande ur denna supperladdade holmgången på den RÖDASTE av dagar, med de Rödaste av Dressar, och i den Rödaste av Regioner i vårt avlånga land kanske det som till slut gjorde att vi fick titulera oss Mästare, plus WARD, en 'VÄGG' i målet som ändå får ses som den mest avgörande av päser.

Jag bifogar en Länk som säger det mesta om denna, den mest Oförglömliga av dagar, som nog i ärlighetens namn kanske t.o.m. får ses som ännu mäktigare, än dagen då vi vann vårt första guld.
Väl bekomme

Upp i kamp emot kvalen!...

Grattis Luleå!

Det var på tiden.

Wilhelmsson: Grattis till guldet.. 😄

Horace76c: Ja, hoppas att Sven firar ordentligt nu efter många års väntan på ett efterlängtat guld. Grattis Sven, jag håller vad jag lovat, som du ser.
Blir det Stadshuspuben och ett par öl (om den finns kvar och du är hemma?)

Sammantaget vinner ju Luleå rättvist, inget snack om saken.
Dom har haft ett bättre målvaktsspel, ett stabilare försvarsspel (tappen av Bertilsson och Ölund har blivit jävligt jobbiga att hantera, som jag trodde..), vi har varit för ineffektiva och även ihåliga i BP. Man vinner inte en bäst av 7-serie med dessa ingredienser i spelet, speciellt om man möter ett lag som successivt blivit bättre och bättre under seriens gång.
Lägg till att Wennerholm har tippat oss som vinnare, och du har den definitiva spiken som slogs in i vår kista.

Bara att ta nya tag och se fram emot en rolig Silly Season nu, när vi borde ha en del pengar för att ersätta ett par tunga pjäser som sannolikt kommer att försvinna.
Klart att man är lite sur över att inte ha gått hela vägen, men hallå: seriesegrare som "nykomling" från HA och sen förlust i finalen.
Vem fan trodde på det i våras?

Grattis till gludet.

Stort grattis Luleå! Grymt slutspel och helt klart värdiga vinnare. Imponerad av hur Bulan vänder säsongen och får upp er på en andra plats inför slutspelet. Era målvaktscoacher måste verkligen hyllas, att få fram potentialen i Ward och han spelar så moget i ett slutspel utan att darra det minsta. Vilken mental styrka på en så ung spelare! Grattis till Bulan (tränarteamet) som verkligen kan styra och förändra gameplan beroende av motståndare, inga dåliga lag ni förvisat innan och i finalen. Ni är värdiga vinnare, på med de vita jeansen!

Sven.Savage: Grattis till Gludet Sven!
En taktiskt väl genomförd finalserie!
Kan ni tänka er att lämna tillbaka Stridh till oss nu?

Wilhelmsson: Grattis LHF till guldet, det är ni verkligen värda efter alla år, fira nu ordentligt så ses vi nästa år, skål från Jönköping.

Grattis!

Just hemkommen från Coopen. Galen stämning, bra match, Brynäs försökte verkligen men vi hade koll på matchen, bättre målvakt och effektiviteten var det inget fel på. Lite som tidigare matcher. Så himla skönt att få fira guldet på hemmaplan.

Saknade Brynäs på isen att ta emot silvret, dom har gjort nåt enastående denna säsong och borde ha funnits med.

Annars mest mållös och supernöjd, firandet på stan är i högsta fart och lär bli uppvisning i morgon.

Tack för gratulationer här på vår sida, vi har väntat länge och haft tuffast möjliga motstånd. Flera boogieteam har vi lyckats betvinga. Vilket lag vi har!

Labanlasse: Luleå spelade HVs låt i omklädningsrummet, he he he

www.expressen.se/tv/sport/hockey/shl/har-firar-lulea-med-hv71-laten/

Osj02: Grattis till guldet. Ni har ju iaf rätt färger samt att jag unnar bulan detta. ?

Osj02: Grattis till guldet!
Våra spelare ville tacka era men blev tydligen av säkerhetsskäl tvingade att kliva av innan publiken släpptes in på isen.
Iaf enligt Tyler Vesel i Gefle Dagblad som tyckte det var synd.

Huge: ja tydligen, men det var inget man förstod på plats. Jag tror ju inte att det hade varit farligt för er men förstår riskhanteringen. Trist, för ni var värda att få medaljen på plats och jag tror att ni då också hade fått den uppskattning ni förtjänat på plats av Lulepubliken. Jag har inte träffat någon i hallen som inte sett på ert lag med stor respekt, årets absolut svåraste motståndare!

Läste nyss på Text-TV att Luleå äntligen lyckades bryta förbannelsen så; Grattis till ett välförtjänt Glud och må vi mötas i ständigt upprepade förlustmatcher för er i framtiden!😉 Grattis!!

KulaShaker: Grattis Lule!

Wilhelmsson}: Ha ha ha , det var bra , måste betyda att Engsund är på väg till er?

Rip Kirby: Och Albin Lundin, hur kan man glömma honom?!

Peja:
"
Sakligt förklarat av de neutrala experterna att Brynäs blev bortdömda i första perioden.
"

Men Peja, nu låter du som när du inte kunde erkänna att Sandvikens IF var överlägsna mot Gefle IF.

Brynäs har flest divingtvåor i grundserien och slutspelet. Det är bara fakta. Brynäs har kommit undan med allt för mycket.

Herminator: OK, om ni låter Erik vara. Räcker det förresten inte med Hardegård som ni snor?

Huge: Hej Huge, och stort tack. Fint med supportrar som du, även om du olyckligtvis valt annan klubb. Stattpuben är tyvärr stängd sedan länge men an kväll och natt som denna skulle jag inte befinna mig i lokal inomhus för då dansar och sjunger ute på gatorna i city och där är då bäst att vara.

Pölsan har ju från allsvenskan gjort en helt makalös säsong, bara att ta av sig hatten och buga för det.

Trodde i förhand att det kunde gått hur som helst mellan våra båda lag men i efterhand är jag trygg med att Luleå hade nått en sådan nivå som Pölsan inte nådde vad nu det kan bero på.

Som du säger kanske för att inte säga troligen var det Vennergrens stöd på er, som sänkte er?

Svanru: Tack, Svanru! Skönt att vi fick ett glud till, trots att ni luggade oss när vi var nära 2022.

Och tack alla andra, som gratulerat men jag inte hinner tacka. Firar ju lokalt mes vänner och släkt.

Men måste lägga ett jättestort tack till tvenne Warulfvar nämligen eltifoso och Stackars Jack! Två fina människor som det varit ett nöje att lära känna och umgås med. Ni kan hockey!

Sven.Savage: 🍻

Sven.Savage: Stort grattis till guldet och kul att se dig igen på HS. (Inte varit inne på ert forum på ett tag)

Ja, idag mår man bra! Och semester på det, hurra!

Experter har inte alltid rätt. Alla trodde på Brynäs utom vi själva. Man mår extra bra!
Uppladdat:

500x0-img0338.jpeg

Osj02:
Sen ska man nog inte vara för hård mot experterna.
Undra om inte dom tippade innan Wennerholm gick ut o bestämde utfallet I finalerna😊

Horace76c: Ha Ha jo sannolikt 🥳

Sven.Savage: Kanske vi snor Lilja också..

Horace76c: He he, den rufsige Vennerstam är helt j-a obetalbar. 1995 debuterade han som hockeyexpert genom att förklara att Djurgårn-HuVa 71 i kvarten skulle bli skrattmatch.

I år hade han tippat att Luleå skulle ta SHL-finalen; Djurgårn skulle ta allsvenska finalen. Men strax innan vände han Vennersjökappan efter vriden och berättade att det skulle bli Pölsan och Gnaget. Vilket innebär att jag får dricka Bernard på Svejk innan vi hämtar 3p av Djurgårn som vanligt igen.

Herminator: Jaaa, hmmm. Han är ju riktigt bra och tillsammans med Ponta och Levtchi fick han för första gången chansen på riktigt och han var sagolikt duktig.

Han har väl vara lite på G att lämna, även om han trivs förbannat bra i Luleå, fast han inte fått chans till den hockeykarriär han haft inom sig. Nu finns ju nämnda linjekamrater kvar så vem vet; kanske? Men om han ändå går vore det trevligt att han stannar i norr och spelar för er.

« · 2878133