Luleå HF

115754 inlägg · 887 ämnen

Forum

« · 1913330 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: ni fick ju matchen precis dit ni ville!! mängder av misstag av Frölundaspelare som tydligen inte gillar brunkarhockey ala Luleå och jag fattar inte hur utbildade spelare inte klarar av att spela det lilla enkla spelet!! Gustavsson räddar oss ikväll + en stark 2:a period!!
Viktiga 3 poäng!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Nej, det gådde inte.

Frölunda vinner med 2-3 och JG blir stor hjälte.

Av skriken att döma får aprunkare Lindberg en fontänorgasm i samband med att slutsignalen går.

Nåväl. En del missar t ex Nisse som inte kunde ta bort frölundaiten vid 2-3 men till stora delar ett fint spel av Luleå som bl a vinner skotten med 38-21 och man får vara glad för det. När det gäller resultatet idag är det bara att bryta ihop och komma igen.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Jaja, bara gratulera Frölunda till segern. Luleå klart bättre i första och tredje periodea. Tyvärr för oss gör JG en av sina absolut bästa insatser i karriären medan Lassi var flera klasser sämre ikväll. Ikväll förtjänade vi tre pinnar men vi får råna tillbaka dem mot någon annan motståndare innan säsongen är över :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Mike.F: Och fy för Sören. När Luleå mycket rättvist klappat in kvitteringen till 2-2 lyckas Frölkunda omedelbart få in 2-3 och det är hur tydligt som helst att målet aldrig skulle ha blivit av om det inte varit för att Frölunda har medis, sedan Rogern mutat ismaskinisten!

52 sekunder kvar nu och Luleå spelar 6 mot 4, sedan en Frölundait laget en OK tackling men följt upp detta med att crosschecka/highsticka.

KOM IGEN NU, LULEÅ!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Mike.F: Tydligare fasthållning än Sigalets blir det inte i dagens SHL, titta vart han har sin klubba och kropp. Domarna tar ALLTID för de där situationerna.
Varför surrar du förresten om Skellefteå hela tiden?
Vi andra här inne tittar på en hockeymatch mellan Luleå och Frölunda.

För övrigt så har Tim har även spelat för Luleå så jag antar att jag även får lägga ner mitt Luleåhat?
Vet inte vad det är med dig ikväll men gå och byt ut din maxipad för den verkar överfull.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: håller med om att det inte var en2:a!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Satan-i-gatan!

Frölunda fångar in Luleå vid sarg och överbelastar så att vi bara tappar puck och Frölunda kan slå ut den. Nu är PP över och knappt 12 min kvar att vinka med.

Och jäkla JG, helt överspelad liggande på mage, lyfter grillan och räddar ett målskott med skridskoskenan!

Sådant klarar bara en vakt som utbildats av Luleå Hockey...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Mike.F: Men harrejavvvvvvlar!

Den puckförande frölundaiten ser Engsund komma och vänder sig om och ger honom ryggen. I sådana lägen kan ju den som ska tackla INTE undvika kollisionen och som alla vet är det den puckförande som helt och hållet själv orsakar att det blir tackling i rygg.

Engsund är dock skicklig nog att se till att frölundaiten INTE åker in i sargen.

Och vad gör de aprunkande zebrorna?

VISAR UT Engsund!

Ja, fy fan.

Under PP passar Friberg på med att sätta en "jocke" på en Luleåspelare och det är ju bara tillåtet för highsticking Lindström, så det blir också utvisning.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Mike.F: Rogern rodnar, skrattar och gestikulerar i båset så det står härliga till!.

Just nu 6 min PP för Frölunda, 4 min för Luleå och de båda aprunkarzebrorna kommer förstås att ytterligare försämra detta ur vår synvinkel under tredje.

Obehagligt nog har vi tillåtit Frölunda att vända till 1-2 redan under andra, när vi nu får sådan uppförsbacke i tredje.

Inte bara pga zebrorna.

Dessutom eftersom Rogern är bundis med grabbarna som kör ismaskin och verkar ha övertalat dessa att spola motis för Luleå och medis för Frölunda i tredje.

Det kan låta överraskande, men kolla bara vad som kommer att ske:
• ett kanonskott av Luleå från några meters håll kommer inte att orka fram till mållinjen
• medan JG bara behöver titta på pucken så kommer den att accelera som en projektil och slå frakturer på Lassi om han försöker stå i vägen.

NEDRANS!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Daddeh: eller hur! Som Sigalets 2:a jättetydlig! Nu spelar Tim i Frölunda och inte Skellefteå så lägg ner hatet och var glad att han lämnat Skaik istället!!
Ståhlbergs crosschecking är ju en sådan alltså är Larssons precis en lika dan men något fulare bara!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Mike.F: Riktigt så här enögd brukar du inte vara. Visst hade det kunnat vara en tvåa på Larsson men Tim åker omkring baklänges i offensiv zon med högre fart än Luleåspelaren. Kan väl jämföras med att åka o blunda i fartriktningen och tycker verkligen inte att Luleåspelarna ska hoppa undan bara för att en liten dvärg kommer åkandes baklänges i full fart mot dem :)
Sedan får ni tacka domarna för att ni leder hörru. Jösses så fjesiga utvisningar Luleåspelarna åker på.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Mike.F: Där ser du - nu utvisar zebrorna Zigalet för holding!

Visserligen spelar han för Frölunda, men han är ju gammal Luleåspelare vilket förklarar varför han åkte ut!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Mike.F: OK, när du tjingpaxat den förhoppningen tjingpaxar jag att nu räcker det mål?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Och Aprunkaren intervjuar Frölundaspelare efter första perioden och Rogern inför andra perioden.

Och pratar han om spelet? Nej, inte ett dugg!

Han pratar enbart och endast om att "vi har tre målsituationer som blivit granskade och Luleås - då Söderlund blivit överkörd - godkändes medan Frölundas två underkändes".

Vad tycker du om det?

Frågar aprunkare Lindberg, alltså.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: hoppas det nu när ni leder tack vare domarna!! Målen säger jag inget om dock!

Mike.F
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Håller med dig om behovet av en "stäng-av-aprunkaren-knapp". Är vidrigt att höra honom.

Mitt bekymmer är att jag sitter och arbetar inför en lång och betydelsefull dag i morgon; lär arbeta halva eller hela natten med det och därför väsentligen har ögonen på andra skärmar medan jag lyssnar på match och ser på monitorn med matchen när det hettar till. Tyvärr.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Mike.F: He he, trevligt att matchen väcker känslor :-)

Håller med dig om att Emil/Tim-situationen blev feldömd.

Emil står ju förhållandevis still men blir pååkt av Tim som kommer med fart och kör på Emil med rumpan. Inte snyggt!

Skulle väl ha varit 2+2 för först interference och sedan filmning; du håller med om det?

Allvarligt talat kan jag förstå att du känner att zebrorna givit fördelar för oss, men räknar du bort två regelrätt bortdömda (icke) mål vete tusan om det är så. Kan informera att dessa två nissar är väl kända för att ha dömt EMOT Luleå hur många gånger som helst och jag är själv övertygad om att nu kommer de att döma FÖR Frölunda kommande perioder.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Faktum är att jag ser matchen utan ljud vilket är synd för publiken är en del av upplevelsen men den där javla aprunkaren ger mig migrän.
Varför i dessa digitala tider finns ingen funktion att man kan muta bort kommentatorn men behålla arenaljudet?
Skulle kunna betala stora pengar för den knappen.

För övrigt skönt med ledning och att se hur Roger blir rödare och rödare i fejjan :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: solklar 2:a och inget annat!! Djävla brunkarhockey och sluta med ditt djävla Skellefteåhat ni har domarna med er!! Ståhlbergs crosschecking är ju rena smekningen jämfört men crossen på Tim!! Han ser ju inte ens svinet!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Frölunda gör "mål" igen och det blir återigen bortdömt eftersom målburen är flyttad sedan länge när pucken går i mål. Det är Joel som försöker gena genom målgården och då blir trängd på stolpen.

Aprunkaren har återigen svårt att acceptera det, och vi andra inser att nu kommer aprunkarzebrorna att sänka trsökeln för att kompensationsutvisa Luleåspelare eftersom "det är synd om Frölunda".

Ja de hittar förstås en holding omedelbart.

Perioden rinner ut 1-0 och Frölunda får starta andra med 1 min PP.

Rätt bra spel av Luleå:-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sondell skjuter, JG släpper ut retur, och Ola, som står framför, drar JG och lyfter in pucken till 1-0.

Trevligt att se att bl a Harju och Ola inte är bekväma utan ofta och gärna går in och tar skiten framför mål!

Aprunkaren Lindberg får själv fnatt och vill hävda att målet borde dömas bort och Luleå åka på utvisning eftersom "Emil fällde Tim" i Luleås zon innan det hela.

På repris ser man tydligt att Tim väljer att vända sig och backar in i Emil som mer eller mindre står stilla, men Emil är ju en stark spelare - fråga Hullou Wey! - och Tim låter sig falla framåt.

Tim är ju duktig - utbildad på Luleås hockeygym under två säsonger - men i fjol spelade han för apan och lärde sig apfasoner. Så han ligger filmande kvar och följden blir att Frölunda bara har fyra spelare att försvara sig med när Luleå går till anfall och målar.

Tims försök till filmning bidrog till Luleås mål, helt klart, men det är vidrigt att höra hur aprunkare Lindberg tjattrar om utvisning. Usch!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Berglund helt fri framför mål , men mejas ned bakifrån at frölundaspelare, som åker ut.

PP Luleå nu!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Noterar att Frölunda - förutom Rogern som coach - kör med hela fem f d Luleåspelare:
• 37. Gustafsson, Johan,
• 56. Sigalet, Jonathan,
• 59. Hjalmarsson, Simon,
• 9. Söderlund, Tim,
• 22. Nässén, Linus

Ja Rogern har förstås koll på var man utvecklar bra spelare.

Shit pommes frites! En Frölundait skjuter, Ola styr in den mellan benen på Lassi där den ligger lös eller blockerad och den glider in.

Men i repriser syns att en annan Frölundait blir inknuffad av Hjalmarsson och åker på Lassi och sparkar på hans vänstra ben vilket får Lassis ben att fösa in pucken.

Hmm, tyckte det såg korrekt ut först men nu ändrar jag mig; det kan mycket väl bli bortdömd.

OCH JA! Inget mål. 0-0 fortfarande
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Åh nej!

Ligan har dränkt matchen med aprunkare, dels zebrorna Öhlund och Björk, dels kommentatorn som inte kan hålla de 12 fingrarna på täcket/utanför byxorna.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Luleås lag mot Fröliunda:

34. Lassinantti, Joel (31. Rubin, Niklas)

Backar
50. Sondell, Daniel - 23. Sellgren, Jesper
39. Själin, Pontus - 32. Engsund, Oscar
27. Lundkvist, Nils - 19. Jalvanti, Joonas
2. Styrman, Fredrik

Linor
11. Emanuelsson, Petter - 20. Connolly, Jack - 91. Farley, Austin
96. Kovacs, Robin - 16. Olausson, Niklas - 36. Larsson, Emil
10. Emanuelsson, Einar - 9. Forsberg, Johan - 24. Harju, Johan
52. Fabricius, Karl - 14. Berglund, Jonas - 15. Mattsson, Carl
17. Lindquist, David

Fortfarande ingen Cehlin alltså och dessutom saknas förstås Lundeström och Gustafsson.

Nu testar Bulan att sätta in Emil på Cehlins vanliga plats med Ola och Kovacs, medan Einar får köra med Foppa och Harju.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Lundy får 1.15 i OT och imponerar, bryter tar över puck tar sig in i offeniv zon två ggr. Sammanlagt 15.07 ikväll!

Men 0 mål och nu blir det straffar.

Coyotes sätter 1/2, Dux 0/3 när Raanta plockar två första i femte luckan och avvärjer Silfv-skott i tredje straffen.

Dux har nu 7 poäng efter fyra matcher; toppar ligan; men idag var man inte skitbra och Coyotes borde nog haft vinst 2 pinnar efter tre perioder.

Isac Lundeström fortsätter att imponerade och kan han hålla den nivå som han gjort dessa två första NHL-matcher han spelat vete fan om det inte finns risk för att de behåller honom efter 9 matcher i stället för att - som planen varit - skicka ned honom till AHL eller rättare SHL och Luleå för att "vinna" ett år på kontraktet.

Två år med Luleå i SHL och Isac är redan på nivå för att spela i NHL. Låt oss hoppas att Dux väljer att låta Luleå utveckla Isak ett år till. Har en stark känsla av att Isak - nu NHL-tränad - tillsammans med Einar och Emil kan bli en j-a bra lina för oss i år.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Två minuter kvar och ett snyggt pass från Gretzkyläge till Silfv som står fri framför mål, men passet bryts av duktige Coyotebacken Niklas Hjalmarsson, en egen Luleå Hockeyprodukt:-)

Perioden rinner ut 2-2 och det blir förlängning. Är Dux som ska vara glada för att ha fått med sig en pinne redan.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Kommentatorerna tycker att Lundeström är jäkligt stark defensivt. Jag tycker att han spelar som han gör i Luleå. Tar kloka beslut, finns på rätt plats, är snabbt på och avvärjer när anfallare med puck är i närheten, och tar ofta över puck, varpå han väljer rätt beslut vare sig det gäller att sticka upp med puck, passa eller bara lägga sarg-ut.

På Duz Forum diskuteras hans insats och folk är som sagt överens om att han tillhör de bättre av ankorna och definitivt borde få chans i högre linor med bättre vingar. Dessutom menar man att Isac helt klart är så bra att han utan vidare försvarar en plats i NHL redan nu, och man diskuterar att han borde få vara kvar i NHL under säsongen vs. kanske det för hans utveckling är ännu bättre att han får köra säsongen i annan miljö dvs hos Luleå i SHL.

Sammantaget är ju planen att han får max sju matcher till och nu har ju Dux börjat få tillbaka skadade forwards. Men han har imponerat så stort att man bland supportrar diskuterar att han borde få chans att centra 1a eller 2a lina och dessutom kanske bli kvar i NHL redan nu...

Lite farligt för Luleå alltså.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
12 sek kvar av PP och Isac är inne - bryter ett pass och ska sticka i kontring mot mål, varpå Coyoten trippar omkull honom och blir utvisad. Det är andra gången ikväll som Lundy fixar PP för Dux!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Coyotes var klart bättre än Dux i andra perioden och nu, i tredje, är det ännu mer Coyotes.

Intelligenta initiativ av Isac men det känns som att han inte riktigt har vingar som är med på tåget och jag håller helt med om att det vore intressant att se honom i en mer offensiv lina.

Silfverberg är väldigt duktig; aggressiv och stark, skottvillig.

Och precis när jag skriver det tar Silfv en utvisning för hakning för att stoppa en coyote att komma fri. PP för Coyotes nu.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Tredje perioden har startat. Kul att se att fjärdelinan får inleda varje period och Isac alltså tar första teken. Denna vann hann :-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
2-2 efter två perioder. Isac är väldigt stabil på isen, läser spelet bra och tar ett jättefint ansvar i försvaret, får ofta fram en klubba att störa och se till att passare inte lyckats. På Ducks Forum får han massor av beröm, jämförs med Niklas Bäckström i spelstil, flera anser att Dux fjärdelina varit den bästa i kväll och man vill se Isac i bättre omgivning dvs med bättre wings i offensivare lina innan han ska tillbaka till Sverige.

I slutet av perioden stjäl Isac puck i egen zon av Coyotes och kontrar, spelar egen vinge. får tillbaka, bryter in nedifrån, lägger in pass till sin andra winge precis framför mål där denne får chans att peta in mål, men hans klubba lyfts av coyoteback och chansen rinner ut i sanden.

8+6 byten av Isac i två perioder, totalt 10.21 spelade varav han också fick lira 0.30 PP i andra:-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Nytt PP av Ducks, inte bra alls, men efter PP dåligt byte av Coyotes; Marcus Pettersson långt pass till Street som från sidan pangar upp 2-2 i närmsta krysset som Raanta borde ha stängt.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Andra perioden, Ducks får lira PP men släpper in 1-2 då Coyotes målar i box.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Anaheim möter just nu Arizona hemma har detta lag på isen:

Rakell-Steel-Terry
Comtois-Henrique-Silfverberg
Cogliano-Kesler-Sherwood
Street-Lundestrom-Rowney

Fowler-Manson
Lindholm-Montour
Pettersson-Sustr

Gibson

Spetsspelare Kesler är alltså tillbaka i laget men ändå får också Lundy fortsätta, centrar fjärdelinan.

Första perioden just avslutad, ställningen 1-1, sedan Kesler under ovationsjubel satt 1-0 för Ducks, men Coyotes - som haft 2 PP mot 0 för Ducks har kvitterat i just PP.

Lundy har haft åtta byten, totalt 3.41 på is, och har avlossat ett skott på Raanta som klarade detta.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Fråga fastän man vet svarets dag idag? Inte lika känd som kanelbullens dag. Eller nåt.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Duncan: Är du bara van vid att prata med dig själv när du hoppar in här och ställer en massa frågor som du redan vet svaret på? Du verkar vara en knepig en...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Duncan: Fint att du svarade och eftersom du redan vet svaret på frågan behöver du inget svar. Om du syftar till vad monstrumen på Apsidan säger i stället för Luleå Hockey är det ju till dessa monstrum du får rikta en sådan fråga, men ingen tror ju annat än att du vet även det svaret.

Var det något annat du undrade över?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Duncan: Var å en måste ju få uttrycka sig som dom vill, personligen säger jag Skellefteå eller möjligtvis Twin Peaks ifall jag vill provocera.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Det är ju klart som korvspad att jag vet vad ni menar med det uttrycket. Vad har dom för förnedrande namn för Luleå då?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Duncan: Är detta en seriös fråga föranledd av att du faktiskt inte vet svaret? Du riktar frågan till Peter så jag frågar dig: var och när använde han begreppet "apstan"?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Peter: När ni säger "Apstan" är det Luleå ni menar då?
Kommentera


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Idag meddelas från Apschtaan att man bjuder in landets hockeyintresserade till en föreläsningsserie där Klockare mumlande och CryBert gråtande kommer att presentera hur man lyckades utveckla sexfingrade banjospelare till fullfjädrande apor med jockar i högsta hugg.

Serien kommer att innehålla scener som kan upplevas skrämmande och man har därför beslutat om en 6-årsgräns, dvs ingen över 6 års ålder äger tillträde.

Föreläsningarna hålls i gruvan under uppsikt av gruvarbetare som kommer fram om någon ställer elaka frågor.

Deltagare med banjo äga fritt inträde. Kommunen betalar avgiften för övriga.

Välkommen!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
bisterfinnen: Ja, och man hoppas att de utnyttjar den också, för att ta av sig kopie-souvenirerna och lätta upp stämningen, som verkar lindrigt sagt tryckt, sedan kommunen stängde ned samtliga julgranar i kommunen, bara för att kunna behålla landets värsta kommunaldoping till Apan.

Se bara på Farbror Barbro för en gångs skull på läktaren när Apan spelar. Ingen klag och jubelföreställning direkt. Kanske han funderar på att gå ut och pröva lyckan i fiskdammen i stället, den attraktion som tycks dra flest apor till Apkraft arena.

Men drar han på sig drucken gorilla kanske det ordnar sig? Det kan ju i alla fall inte bli sämre.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Av en slump ramlade jag över apans hemliga souvenirshop
Kommentera


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sitter och slötittar på CHLmatchen Helsingfors IFK mot Apan och hoppas på apfiasko och många apskador :)
Helsingfors dominerar fullständigt men apan håller 1-1 efter en period.
En kul iaktagelse var när en IFKare hånskrattade bakom Holloways rygg. Som vi vet betyder "hollo" på finska "knäppskalle" och way hollo ja ni fattar.... :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Så noterar vi att SeMer med sexfingertoppskänsla numera placerar den objektive Norranskribenten Lars Lindberg med egen privat apblogg att kommentera apmatcher även i Apkraft arena.

Nedan två foton av nämnde Lindberg precis när Apan målat på isen och LIndberg lyckats vinna ficktennisen, ackompanjerad av Lindbergska vrål.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Anaheim med alla skadade vinner tredje matchen av tre - vinner med 3-2 efter straffläggning mot Detroit - och i natt gick Luleå Hockeys egna produkt Isak Lundeström på is!

Isak blev därmed den yngste forward som Anaheim mighty ducks haft på is någonsin!

Efter 2.34 in på första perioden debuterar Isak i NHL och sammanlagt spelar han under matchen 14.23 minuter; 0.00 i PP, 1.10 i box). Isak går +1, med 0 pass, mål eller PIM.

Noterar att Hockeysverige haft med några artiklar innan och efter matchen men som så många gånger förr sitter det ett antal aprunkare där och pallar inte att nämna att han spelat i Luleå och i stället när det gäller ursprung kör med "Malmbergetsonen" några gånger. Dessa aprunkare!

Nej, vi kollar upp Anaheims officiella supporterforum för att scanna av intrycken och här kommer vad som sades om Isak under och efter match:

PERIOD 1 (7 byten, 5.08)
• What's Lundestrom's number?
• 48
• Nice job by Lundestrom breaking up that pass
• Lundestrom already showing those defensive talents.
• I'd like to see Lundestrom get a shift or two with some better forwards.
• Swap Steel and Lundestrom.
• Lundestrom looked good on that shift
• Lundestrom just drives possession when he's out there.
• Lundestrom wasn’t great.

PERIOD 2 (6 byten, 3.51)
• Wow Lundestrom speed started the whole possession
• Good stuff from Lundestrom as well!
• Lundestrom needs more ice time...he looks awesome out there
• How Swede is it?
• Lundestrom is going to be a damn good player.
• Lundeström looked really good there, too.
• Lundestrom looks so relaxed out there. You'd never guess that this is his debut based on his demeanor.
• If lundestrum outplays steel does he stay? What a strange outcome that could be.
• Hilarious to read some of the reports about him..he very clearly has an extra gear speed wise WITH the puck
• Lundestrom needs to see more ice in the 3rd too.
• I kinda want to see: Raks-Lundy-Silf

PERIOD 3 (5 byten, 4.50)
• Rookies have been fire this game

OT-PERIOD (1 byte, 0.34)
• Terry and Lundestrom great play
• Lundestrom is so ****ing good...how did we get this guy at 23?
• And I was legit mad about it Haha
• Love that kid.
• Wow Lundestrom.

EFTER MATCH
• That OT was amazing. Lundestrom and Terry looked really good together and I like the new jerseys. Howard absolutely robbed Lundestrom there.
• So happy with Lundestrom. I cant believe how calm he is out there.
• Lundestrom didn't look like an 18 year old playing his first game at all.
• And Lundestrom, man. Steel and Terry have skill, but Lundestrom oozes smarts.
• You can tell he's swedish by how he plays
• Wow, quite a resilient group. The future is looking bright with these kids.
• I cant get over how well he moves the puck up the ice and how strong on the puck he is for his size. Its insane that he's only 18 the way he plays.
• Steel, Lundestrom, and Comtois all look like studs in the making.
• Lundestrum is good enough to be on this team, but will there be a role good enough to justify keeping him?
• He is good for sure. But I do think long term we could benefit from not burning a year off his ELC or at least not burning a Ufa year
• Lundestrom will be back in Sweden once Kesler and Getz are back unless Henrique moves to LW. Honestly I wish he could go to the Gulls bc if injuries happen again I'd want him available
• I wasn't *as* impressed with Lundestrom as a lot of people were, but he wasn't out of place or anything.
• Lundestrum was the opposite of what the other rookies have been. He played the neutral zone really well and excelled at small plays that turned his line's shifts into successful ones.

Once he is put in a position to create I think he is going to bring that same intelligence that's going to elevate his teammates. He's going to make people better.
• Lundestrom was great in ot, he is going to be a solid middle 6 2 way center
• And then again, points prior the drafft don't tell the whole story. Lundeström is the next example.


Sammantaget mycket positiva synpunkter om Isak från de allra flesta. Faktum är att Isak var nära att avgöra matchen på OT men Detroitvakten Howard gjorde en stark räddning. Man antyder att han borde få förtroendet att spela med bättre vingar och kul att de föreslår en förstalina med Rakell-Lundeström och Silfverberg ☺ Uppfattningen tycks vara den att trots att Isak bara är 18 år gammal håller han redan för NHL-spel och det menas att även när de skadade spelarna kommer tillbaka skulle Isak kunna bli kvar i laget. Även om folk räknar med att inte beta av ett år på hans kontrakt redan nu utan släppa honom efter max 9 matcher för att han ska spela i Luleå resten av säsongen och komma tillbaka med ett års erfarenhet ytterligare nästa år och då ännu bättre.

Vi tar av oss hatten, bugar och bockar och gratulerar Isak Lundeström till en lyckad debut i NHL☺

Man kan ju konstatera att det var en klok Isac Lundeström som 14 år gammal gick ut i media och förklarade att Aplasse kan lägga av att ringa honom på kvällarna med sitt "Komse, komse, komse..." för han kommer att stanna i Luleå och går absolut inte till Apan. I Luleå fick han därefter debutera som yngste spelare någonsin och i natt debuterade han för Anaheim som yngste forward någonsin. Var skulle han ha varit idag om han lurats till sekt-Apan och så småningom fått "spela" 5-10 min per match med stränga instruktioner att bara köra runt och förstöra, tjafsa och bråka efter avblåsningar samt dela ut jockar om han fick chansen?
Kommentera

« · 1913330 · »