Luleå HF

115820 inlägg · 887 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

« · 1331898 · » Till forumet



Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
zigge: Jo man ligger ju typ 7-8platser bättre än förväntat.

Men samtidigt. När låg vi senast top4? Det här är våran chans få hemmaplan och överleva första rundan i slutspelet kanske.

Om vi bara spelar ut säsongen och sen åker 4 raka för vi fick hv el fbk och sen arla och olausson drar så är vi ju tillbaka på ruta 1 igen.

Gäller ju få ut max den här säsongen när vi har så bra läge.

Sen att alla tippat oss 11 är en annan femma.
Såg ngn blogg igår som tyckte strömberg och Jonte var bättre än 5-6 lulefwds. Kanske så men de lirar i en träskliga och luleå har toppat Elitserien mer eller mindre hela säsongen hittils. Viss skillnad.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Jesper Jonsson m fl: Men vilket oerhört gnäll! Räcker det inte att ligga 3:a, 4 poäng från förstplatsen? Jag tycker LHF gjort det oerhört bra hittills, långt över förväntan. Men det är ju jag det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: Likabra vi värva en riktig sopa från början för alla som var bra innan blir ju endå kassa här.

Så ngn som var kass innan blir kanske den skyttekung vi behöver
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Salcin: Värva.nu. Tala om det går trögt i målskyttet. Nu vill det till att vifår in några nya spelare i truppen som kan bidra till det.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Salcin: Ja det är ett riktigt dåligt aprilskämt att dra upp Emils namn, allvarligt så känns det som 0% sanningshalt i det ryktet. Osten jobbade ju febrilt för att bli av med honom långt innan hans kontrakt äntligen gick ut, att han då skulle vilja få tillbaka honom igen en säsong senare känns jävligt långsökt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey

Får verkligen hoppas kurren's artikel om Lundberg till Luleå är påhittat, rena idiotivärvningen om det blir av.

Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: Ja det känns inte som någon förlust, förutom en kort streak av matcher ifjol tillsammans med Lidhammar och Fabbe har han inte visat något.

Olausson borta igen, är det månne pierre-viruset som slagit till igen.
Eller det bara för jobbigt att åka på bortamatcher när man är nybliven landslagstjärna?
Vi får ju i alla fall tillbaka 2 duktiga checkingspelare samt behåller Rautio i kassen så vi borde i alla fall kunna hålla nere förlustsiffrorna hyffsat.
2-1, 3-1 FBK?
Så spel på antingen FBK eller under 5.5 borde vara säkra pengar ikväll.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey

Så har Raffl gjort klart med en ny klubb. Lycka till Thomas!

http://ecredbulls.at/news_detail.php?id=10881

Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: Med halva laget borta känns det väl som vi behöver ngt att fylla ut med. Sen om det blir Timråsopor eller inte låter jag vara osagt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey

Jaha, ska Svensson skriva på för Luleå eller inte. Enligt Björns pappa och agent så pratar dom ivarjefall. Tycker att det skulle vara en helt ok värvning!

http://dagbladet.se/sport/1.2515110--vi-pratar-med-lulea-

Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Lindberg Råkkar: Jo det är nog en bra värvning, men frågan är om ni kommer hinna få ut nåt av honom denna säsong. Men om han ger upp NHL drömmen är nog deta år positivt för er.

Han är ju klart bättre än Rahimi i RBK, men det säger ju inte så jävla mkt heller.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
spud: Vad jag minns så var han helt okej i junior-vm så visst är det en intressant spelare. Kostar oss säkert inte så mycket heller.
Däremot kan man ju fråga sig om det verkligen är en sån spelar typ vi behöver just nu till laget.
Iofs brukar dom flesta backarna som varit över fått lära konsten att slå snabba och bra första pass oavsett vad dom har för egenskaper i övrigt. Så man kan ju hoppas att det även gäller Helsström för just den biten är något vi saknar enormt då Berglund är i en djup formsvacka.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Hellström klar, alltid lika kul att få se svenska löften spela i ES.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Lindberg Råkkar: Vi får verkligen hoppas att Lidhammar får chansen med tvillingarna. Då är jag rätt övertygad om att Micke får sitt riktiga genombrott.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: Känns verkligen trist om han skulle peta Lidhammar från Abbots.
Lidhammar har så mycket mer offensiv potential i sig och den måste vi försöka få fram. Med rätt utveckling kan han gå i Omarks fotspår.

Känns ändå bra Fabbe kan komma hem, dock innebär det ju att vi har rätt så många spelare av samma typ vilket kan bli lite av ett problem.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Bissett19: Tydligen sa Osten det för två dagar sedan:

www.nsd.se/blogg/bloggentry.aspx?blogg=3960609&entry=4867382
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello:

Men var svaret innan det blev officiellt med Fabbe?
Skiter ni pengar däruppe?;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Bissett19: Låter ju onekligen så med tanke på Ostens svar. Vi får väl se vad som händer. Brynäs, Luleå eller en annan klubb, det är frågan...
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello:

Tror du man fortfarande är intresserat av Nordan?
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: Kul, han är i alla fall en kille som "går till jobbet" varje dag och passar in i den profil vi har på laget. Tack vare det så känns det ju inte så akut när skadorna börjar komma.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
mattias - 74: Då är ju frågan var dom har tänkt att stoppa in Fabbe. Mitt förslag är tillsammans med Olausson och Arlbrandt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
mattias - 74Osten spränger banken del 3.
Kommentera


Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: skadefri ja

men bandyspelare har vi redan i frallan så
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Swordster: Om det vore så väl....
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: har ni hittat en guldgruva eller?
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Så är det visst klart att Nordquist och Fabricius lämnar Frölunda.
Tänk er en skadefri Nordquist spela i Luleå... Skulle vara det!
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Kickan: Hmm Kina är väl kanske inte riktigt min favorit. Får väl kanske bli Waldorf isåfall. Men men Det ser vi då.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Jesper Jonsson: Surrade med Dj Hemp natten mot lördag. Han älskar också Luleå om än han håller på kärringarna iförsta hand. Jag kommer till Luleå nästsästa vecka. Ska vi gå ut och äta kina? Baan Thai eller den vid loet?
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Jesper Jonsson: Hursomhelst så är det ju ett äkta Jonte citat.

He´s back!
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Kickan: får ju gärna backa upp rubrikerna med spelet på isen oxå.

Men Twin Peaks var kul.
ANtar det är därför han får vara ostörd här i stan.
Ingen vill väl störa en Twin Peaksfigur hehe
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Ett nyförvärv som egentligen är ett gammelförvärv är ju helt underbar.

På dem bara Jonte, på dem!

Troligen har han hetsat hela Schtaan till hjärtinfarkt, hjärnbödning och de överlevande till ursinne genom sitt uttalande i NSD. Jag har skrivit ut intervjun och hängt upp den på anslagstavlan i mitt kontor på jobbet. Den är helt underbar!
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Kan inte säsongen börjar snart!
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Hento klar för er stannar under försäsongen.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: Läste något liknande på SF också. Ja, det blir att sitta med datorn i knät under kvällen. Kul om det händer något i alla fall.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Saxat från nsd:s blogg:

Nu bränns det...

Luleå - Skrivet den 30 januari 2009 kl 19:31

Vänner.
En liten fågel viskade i mitt blomkålsöra.
Det kommer tydligen att hända grejer i kväll.
Och det vore väl konstigt annars. Det är ju fredag!

Allvarligt talat - mitt intryck är att Luleå är väldigt nära att signa något. Huruvida det är Carl Söderberg låter jag vara osagt, men något är på G.
Ge mig en timme så har jag mer information att ge er.
/Johansson


Spännande. Hoppas verkligen att han har rätt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: Hm, Ostens svar kunde väl inte vara mer svävande. "Enligt det resonemang vi för så är vi förmodligen överens..."

Ungefär som mina tankar när jag skickar in en jobbansökan "Enligt det resonemang jag för så kommer jag förmodligen att få det här jobbet..."
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: Det är otroligt fascinerande att dessa Malmöspelare kan vara så heta och attraktiva hos lag i elitserien, laget ligger trots allt på undre halvan i allsvenskan. Dessutom har dessa spelare underpresterat i snart 5 månader, skulle man barak unna trycka på en knapp och få som att spela bra under den korta delen som är kvar av denna säsong. Skulle inte tro det.

Undrar vad som händer i Modo nu, kommer man vänta på att Foppa ska frälsa dom efter landslagsuppehållet?
Eller blir det positiv effekt redan innan då alla vill nå slutspel.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Salcin:

Följande står på swehockey:

"Registreringshandlingar för nationella spelarövergångar ska vara Svenska Ishockeyförbundets kansli tillhanda senast klockan 24.00 i dag fredagen den 30 januari 2009.
Faxnummer till tävlingsavdelningen är: 08 - 508 609 25."
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Salcin: Det finns ingen på plats på swehockeys kansli efter midnatt i natt för att sköta registeringar, om jag inte missminner mig hur det var något tidigare år.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: Är det inte 31/1 23.59 som gäller?
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
alfnisse: Om dom värvar. Det är ju inte säkert. Jaja, den som lever får se. Och tydligen är sista dag att värva spelare inom Sverige inatt 00.00.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: Vilken media röra det blir varje år strax innan Silly säsongen stänger!
Nya besked hela tiden och "säkra" källor är inte så säkra som de skall vara!
Nu är det bara vänta och se vad Luleå har värvat när Cirkusen är klar!
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Haha, Silly-tider vad är det?

Saxat från hockeysverige.se :

#3
2009-01-30 12:49
Luleå har gjort klart med Söderberg och Banham. Det tar lite tid pga läget med Boston för Söderberg. Raffl tydligen också klar för Luleå till nästa säsong. och snart "tommy" Koch

kirunabon


Ja säger då det, många som vet saker.Men det är en lustig sak. Trots "säkra" källor så är det allt som oftast fel.
Kommentera


Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
En sak jag tycker är positivt är att han är rätt stor (191 cm/97 kg) Och det skadar ju inte. Luleå svämmar inte direkt över av stora spelare.

www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=4562563

Osten bekräftar också att han varit i kontakt med Söderberg.

www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=4562546

www.nsd.se/sport/artikel.aspx?ArticleId=4399049
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Låter onekligen lovande ut när det gäller Raffl till Luleå. Det mesta pekar på att han skriver på för Luleå inför nästa säsong. Själv tycker jag det verkar vara en spännande värvning.Inte en superstar men en helt ok spelare.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Aliline:

Tänker han tangera sitt utvisningsrekord ?
Kommentera


« · 1331898 · »