Luleå HF

115863 inlägg · 887 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

« · 1092698 · » Till forumet


Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Aliline:
Behöver ni en 'skyttekung' som gör hälften av sina mål mot Huddinge?
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Aliline:
Behöver ni en 'skyttekung' som gör hälften av sina mål mot Huddinge?
Kommentera


Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
spud: Hey banjo! Kom in till oss och skriv det där istället...
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Lindberg Råkkar: Nej, han kommer inte göra någon glad nånstans. Han har dåligt humör, dåligt spel och en höglön. För mig som modo supporter är han ett kinderegg i tik dressen.

Flyttar han är risken stor att han blommar ut, för inte en jävel mår bra av att bo i sundsvall, det är ju tik boken ett bevis på.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Tikinmyheart:

Förstår att det är svårt att missa knapparna H och I :)
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
mattias - 74: Skitunge:) Va gör du här uppe i Norrland:)
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Tikinmyheart:

LIF ?? Inte visste jag att Hedström skall spela för Leksand :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Lindberg Råkkar: LIF skulle väl stå för halva hans lön? Om det stämmer är TIK väldigt desperata att bli av med honom. Kanske den halvan ni ska betala går till Lance Ward.

Baaara spekulationer från mig. För min del får ni ta honom sju dagar i veckan.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
spud: Om Timrå fortsätter betala hans lön å låter han spela i ett annat lag är det väl bara bra om han drar till LHF?
Då blir det ännu mindre "bang for the buck" när det gäller Jonte.
Däremot känns inte Jonte som någon bra fit, vi behöver inte direkt fler spelare som pendlar i sina prestationer det har vi tillräckligt många av redan.

Om ett par timmar får vi väl se hur mycket sanning det ligger i dessa rykten, personligen ser jag nog hellre någon kanadick istället för Jonte.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Om ni gör slut på hundarnas lidande och tar tillbaka jonte försvinner alla sympatier för er klubb och jag återgår till att hoppas att allsvenskan är er nästa anhalt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Lindberg Råkkar: "Får man en artistare för en 4:e line brunkare, knappast troligt"

Nja, med tanke på att Mäkinen skulle ha gått på ett fullskattekontrakt så är det nog inte helt otänkbart att de för honom avsatta pengarna kan räcka till en ganska ok artistskattare. Visst, det blir ingen megastjärna men det borde i alla fall kunna bli en som höjer kvaliteten på laget och inte en renodlad 0-0-brunkare.

"Vill man ha folk till 4:e är det väl bara plocka vilken allsvensk lirare som helst i åldern 25-30 som söker en ny utmaning."

Håller med till 100%.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Lindberg Råkkar: Håller med dig i vad du skrever men har bara en liten anmärkning. Luleå hade inte ett rakt två års kontrakt med honom utan ett 1+1 kontrakt.

Men det gör ju det hela egentligen bara ännu mer skrämmande då Luleå valde att ge honom en andra chans.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
MorganaLefaey: Niinimäkis rykte som lat och ointresserad startade väl redan under tiden i Oilers. Redan efter 24 matcher i AHL med farmarlaget fick man nog vilket är oerhört ovanligt när det gäller spelare som draftats i 1:a rundan och speciellt på den övre hälften.
Det har väl fortsatt i alla klubbar han representerat sen dess, talang finns men ingen vilja att göra något av den.
Att då värva honom som tänkt ersättare till Jonas Nordquist som lämnade för NHL efter en kanonsäsong och spel med landslag och dessutom skriva ett rakt tvåårskontrakt med en stjärnspelares lön måste anses vara den sämsta och minst genomtänkta värvningen i klubbens hela elitseriehistoria.

Han gjorde dock en bra sak för klubben och det var att avgöra ett derby mot Schtan.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
LL:Nu är jag inte så insatt i Niinimäki, men var han lat och presterade dåligt redan på försäsongen? Men visst är det så att många spelare i olika lag borde fått try-out då det finns en hel del misslyckade värvningar. Sen vore väl det bästa om man fick 1 månad in i säsongen på sig att se vad det är för något, men det lär väl inte spelaren gå med på, och då kanske det är lite väl sent att söka efter något nytt. Ja om man inte tar in 2 på try-out och bara tänker behålla den bästa då.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
LL: Trots allt bör det finnas lite pengar som var avsatta till Mäkinen. Räcker knappast till någon toppspelare men kan ju bli ett bidrag.
Det händer ju att spelare får ett riktigt lyft när man hamnar på "rätt" ställe så try-out tycker jag också kan vara ok i vissa fall. Toppspelarna lär ju aldrig gå med på ett sånt kontrakt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
LL: Får man en artistare för en 4:e line brunkare, knappast troligt.
Man undrar ju vad man ville att han skulle göra, sätta han i en line med Burra lixom. Vill man ha folk till 4:e är det väl bara plocka vilken allsvensk lirare som helst i åldern 25-30 som söker en ny utmaning.
Ska vi ha utlänningar får dom fanimej platsa i 1:a eller 2:a femman.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Bolivar: det borde innebära att det finns budgeterade pengar för hans lön att lägga på en artistare.

Sedan kan man förstås diskutera det kloka i att ens ta hit honom, men jag tycker att try out-principen som sådan är en bra grej. Det kommer inte att hindra alla floppar men tänk vilken massa pengar vi antagligen hade sparat på att ge Niinimäki ett likadant kontrakt...
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Mäkinen fick inget kontrakt enligt Kuriren. Vad jag förstått av kommentarerna så var han en tveksam värvning.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Hannu Neimi: Nej som vanligt pannkaka av värvningar och kvalserien som följd inte som vanligt kvalserien
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Jesper Jonsson: Kvalserien är väl inte "som vanligt" för LHF. De har spelat där vid två tillfällen 1980 och 1983 fast då kom LHF underifrån.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Och nu verkar en av prov österikerna vara aktuell fast svårt att få loss.

SÅ blir väl som vanligt pannkaka och kvalserien
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
mattias - 74: Han kanske lider av narkolepsi.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
mattias - 74: Skulle inte du göra det om du spelar i mora och är på väg till luleå?
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
distanserad:

Sover han dåligt ??
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Håkan Bogg... ja där får ni spetskompetensen ni letar efter... Tröttare kille får man leta efter.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey

Ska ni ha den här killen får ni låta han gör ett extra träningspass i månaden nu på försäsong.

Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Skulle tro att den pengen som föreningarna köper evenemanget för går till stiftelsen - så att de på så vis försäkrar sig om att dra in kosing på evenemanget även om arrangerande förening inte får till det.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
MorganaLefaey: Ja men sånt tror jag nog det finns sponsorer som går in och löser, tror att icebreakers ser till att det blir en bra deal för ändamålet.
Och det citat jag klippte in var ifrån artikeln i nsd som tidigare hade länkants in i denna diskusion.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
spud: Nej jag tror inte de tar ut någon lön. Men hade inte sett någon info om att de skulle ha köpt själva arrangemanget av Icebreakers. Men det låter väl ganska troligt. Sen kan man fråga om spelarna står för transport och boende själv eller om det tas ur den summa som de fick. Om 20 spelare skall ha resa/uppehälle mm så försvinner en hel del. Men så länge det blir något plus som går till barnen skall man väl tacka och ta emot.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
MorganaLefaey: "Luleå Hockey köper matchen för ett par hundra tusen. Sedan är det upp till klubben att få karusellen att gå runt - på ett eller annat sätt."

Tror du foppa macke sedinarna tar ut lön från icebreakers eller?
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Hannu Neimi: Då funderar man på hur mycket som går till de sjuka barnen. Vilket även om ni tycker det är finfint med lite extra pengar ändå måste ses som en bättre sak.
Kommentera


Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Linkan: Precis, LHF gick på is dagen före och saknade Obsut, Harju, Bartecko, Mäkinen, Phillip, Olsson och Lidhammar...
När man dessutom inte får spela närkampshockey och smälla på har ett på pappret sämre lag ännu mindre chans.

Det positiva ur detta är ett ekonomiskt +resultat för LHF, glada barn som fick världsstjärnebesök och ett välkommet avbrott i sin jobbiga vardag på Sunderby sjukhus samt några LHF sponsorer som fick lattja lite golf med foppa&co.

(Själv har jag slutat gå på försäsongsmatcher sedan länge (undantagvis strax innan es-premiären), med vårens hockeymatcher på näthinnan är det en underdrift att säga att försäsongmatcher brukar vara dööödstråkiga..)
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Men allvarligt talat vem fan bryr sig om det blir två siffrigt mot några av världens bästa hockeyspelare, säg hur ofta gör Luleå ens en bra försäsongsmatch vi brukar ju förlora mot Piteå och Björklöven med betydligt bättre lag, spelare som redan har kontrakt glider ju hela försäsongen.

Att Luleå kommer överaska många i vinter är jag övertygad om. Vi har inte ens värvat klart långt ifrån klart...
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
distanserad: Kan faktiskt hitta en postiv grej. Alla fick kika på Peter Forsbergs spelsinne. Trots att det var en plojmatch är det såklart imonernade att se. Vilka passningar alltså.

Inte för att jag tror att någon Luleå spelare någonsin kan kopiera hans känsla för spelet men det är säkerligen en upplevelse för spelarna att se hur en av dem största genom tiderna uppfattar sporten. Tror sådant endast kan vara postivt att bära med sig, inte minst för dem yngre spelarna
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
distanserad: Äsch. De där var ju inga ES lirare och vi hängde ju 4a på dem

Det borde räcka till slutspel när man möter vanliga lag
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
distanserad: Det mest postiva lär ju vara att det inte innebär något negativt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
4-11?

Ska bli kul att höra floskelstormen om vad för positivt ni kan ta med er av denna match.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Lindberg Råkkar: Mmm ser mörkt ut i NorrBOTTEN
kommer bli en lång kall vinter.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Jesper Jonsson: Likabra man börjar vänja sig redan nu på att torska 2-siffrigt, ska bli roligt höra om spelidén man skulle träna på idag.

Vi tackar nordicbet som bjöd 2.00 i odds på NHL-stjärnor mot några stackars junisar och allsvenska spelare.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Linkan: wow vilken värstinglineup.
Luktar allsvenskan lång väg.

Men å andra sidan motståndet luktar modo så är väl på ett ut.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Lövva: Jo deff det är risken när man testar spelare.

Ska bli kul att åka till Luleå ikväll för att se matchen, jag förväntar mig ingen bra match men likväl skoj att få se lite hockey. eventuellt kanske man kan se lite av vad nyförvärven har att erbjuda.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: Nä precis. Syftade på gratis scoutningen våran sk förening gav Färjestad.

Men jag håller med dig. Kantor vore ingen bra lösning. Att klassa honom som en offesivt spelande back känns ganksa felaktigt
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Lindberg Råkkar: Tror inte det var att värva Kantor Lövva menade....
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Lövva: Ja det skulle ju knappast förvåna om vi satsade på ett FBK-reject.
Killen må ha ett bra skott men nå vidare spelande back är han ju inte.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Linkan: Kantor..........
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
robhed: Bra intiativ av Osten och Luleå hockey! Man kanske inte hinner bilda sig så stor uppfattning efter en veckas träning men helt klart är det ett intressant upplägg för framtiden.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Jag tycker till och med man skall ha en träningsvecka i slutet på juli dit man tar emot tidigare LHF:are och egentligen norrbottniska hockeyspelare i allmänhet som skulle vilja visa upp sina skills för den kommande säsongen eller framtiden.

Rätt vad det är så hittar man någon som utvecklats lite sent och som med hård träning skulle kunna hitta till nivåer som man kanske inte trott på innan.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Bolivar: med andra ord agerar LHF här så som fotbollsklubbar har gjort i många herrans år. Det finns ju inte en fotbollsklubb med självaktning ens i de lite lägre divisionerna i Sverige som inte har ett antal spelare på provträning varje säsong. Tycker att det är ett bra initiativ av Osten.
Kommentera

« · 1092698 · »