Luleå HF

SHL · 118053 inlägg · 891 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Albert Hall: nu måste Jonas Nordquist vara prio ett !!

Bo_Beast: Läste på Luleås hemsida att han skrivit på för tre säsonger men i nsd står det två? är jag ute och cyklar eller vad är det som gäller? ang skrbek alltså!

NallePhu:

Klart ni hade rätt. Det har man till sist om man gissar och spekulerar tillräckligt många gånger.

Med Bäckman gissade ni i alla fall fel. Som tur var.

Albert Hall: Jaha och hade vi fel eller i Skrbek att haninte var klar för Luleå???

Skrbek och Koch är klara nu !!!

Härligt att det kommer lite positiva nyheter :-)

NallePhu:

Klart kontraktet finns klart, att han fått ett kontraktsförslag är ju ingen som helst hemlighet. Fast det är inte påskrivet och bekräftat från officiellt håll. Alltså är han inte klar. Även om allt är bokat och klart för påskrift så kan mycket hända på vägen. Motbud från konkurrenter som inte går att motstå, etc. Är det första säsongen ni följer silly season?

I fallt Obsut så räckte ju inte ens officiellt bekräftelse i första vändan.

Albert Hall: Kontraktet finns klart han ska upp till Luleå nu innan helgen El Under  helgen och signa på det!

Portello:

Det handlar ju om trovärdighet också. Om det nu visar sig att inte heller Skrbek är klar (vilket jag inte tror, varför skulle det hållas hemligt i såfall?) så har man ju tappat all trovärdighet för lång, lång tid framåt.

Fast sidan kanske inte vill uppfattas som seriös, vad vet jag.

Poffa: Precis vad jag menar. Man ska inte gå ut med det trots att man har "säkra källor" att affären är klar. Många sådana har i slutändan visat sig vara felaktiga.

nappen:

Jo, men efter den pinsamma incidenten vad det gällde Bäckman kanske man skulle försöka hålla en något lägre profil.

Portello: Om du hört från Nobbe att kontraktet är påskrivet, skulle inte du gå ut med det om du hade en Silly Season-sida? Människor är nyfikna av naturen och vill vara för med allt.

Portello: Dom smutsar ju ner hela Luleåfans rykte

Portello: Dom smutsar ju ner hela Luleåfans rykte

Ja ni, ska man skratta eller gråta?
Killarna på LuleåFans hemsida har gjort det igen.
Den här gången påstår dom att Skrbek ska spela i Luleå nästa säsong, men vad jag vet så har Luleå inte gått ut med det.

Alltså , varför går dom ut med att spelare/tränare som inte är klara skulle vara det? Är det för att om det eventuellt skulle stämma dom ska kunna slå sig för bröstet och kunna säga: "Vi var först med nyheten!"

Tycker det är oproffsigt att gör a som dom gör.

Enligt NSD så är i alla fall en spelare på väg in, den finske landslagsbacken Pekka Saravo. Enligt NSD så är det hela klart, men numer är man så luttrad att jag även vill ha namnteckningen.

www.nsd.se/index.php?artikel=141372&option=2

Saravos stats:

www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?encode=TRUE&pid=56070

Poffa: Oj, hur tusan kunde det bli sådär?

Här kommer fortsättningen: Vad man läst om honom i Moras gb så vill supportrarna gärna se Skrbek i Mora nästa säsong också.Enligt dom så har han top två av deras backar.

Portello:

När kommer uppföljaren? Jag väntar med spänning, i alla fall.

Albert Hall: Jo, det har du rätt i.

Tycker Skrbek är en väldigt duktig back.Bra defensivt samt bra räckvidd.Dock för mycket skadad när han var här sisit.Vad man har läst om honom i

Portello:

Om inte annat blir ju din matchtröja lite mer aktuell igen!

Albert Hall: Rätt väntat tycker jag att Fagemo lämnar Luleå.
Som du skriver är det säkert kostnaden som gör att Luleå inte förlänger med honom.

Ser att det i samma artikel står att Skrbek har erbjudits ett 2-års kontrakt.Hoppas, hoppas att han kommer tillbaka.

Så var det tydligen klart att Linus Fagemo lämnar Lulehockey. Det blir Tyskland nästa för honom. Enligt Linus så har han inte erbjudits något nytt kontrakt av LHF.

Själv är jag lite kluven när det gäller Fagemo, jag hade gärna sett honom vara kvar, men det hela är nog en kostnadsfråga. Han har nog inte levererat i förhållande till sin lön.

Fagemoney har gjort tre säsonger i Luleå och på 146 matcher gjort 64 poäng (37+27).

Albert Hall: Jo,det har du rätt i.Bara hoppas att det stämmer.

Hoppas nu att det börjar hända lite efter påskledigheten. Skulle inte direkt grina om några spelare samt tränaren blir klar.

Albert Hall:

Lätt att säga i efterhand att du hade låtit bli att lösa säsongskortet. Till mig sa du bara att du skulle låta bli att betala medlemsavgiften i klubben. Förmodligen skulle du inte bara ha löst säsongskort, du skulle ha fortsatt betala pengar till Lule genom att äta i Konsumhallens restaurang också.

Albert Hall:

Jag vet att det är jättesent attt flytta upp, men jag är tvungen att fullfölja mitt nuvarande kontrakt.

Men då jag har två bra "hjälpredor", Albert och Portello, som sköter allt innan, så är det inga problem för mig.

Alltså, nu börjar jag att fundera allvarligt på hur det står till där uppe i Luleå, McDonalds när det kommer en ny tränare.....Hm...

Portello:

Visst sa jag det, säga upp medlemskapet och ge fan i att lösa säsongkort. Nu slipper jag ju det. Till och med Sannes hade varit en bättre lösning till vårt A-lag än Bäckman.

Portello:

Ha, klart jag pallar det. Det enda som skulle vara nytt för mig är Isbjörnar och skoterraggare.

Inte en chans att jag skulle få lappsjuka, man är väl uppväxt mitt ute i skogen. Så jag reder mig alltid.

Sannes:

1 september är ganska sent, fast vi får väl försöka lösa det fram tills dess. Då drar du igång träningen på kvällen va?

Ok, middag då. Jag har rabattkuponger på McDonalds.

Albert Hall: Själv var jag rätt övertygad om att Bäckman skulle skriva på.Men nu blev det inte så.
Jag hade inte haft något emot att se Bäckman i Luleå.
Hörde därimot från säkra källor att du skulle lämna Luleå Hockey om Bäckman skulle bli tränare.

Albert Hall:

Äh, klart att Lule skulle vinna mot Frölunda då jag vet hur man skall spela för att slå göteborgarna.

Jag blir arbetslös den 31 augusti, så flyttlasset går 1 september. Välkomstfika, det var snålt. En middag hade varit mer passande.

Portello:

Ja, en klubb utan huvudtränare är ganska handlingsförlamad. Det får absolut inte dra ut på tiden, fast ändå inte bli någon paniklösning. Inte allt för lätt uppgift att lösa med andra ord.

Vad jag förstått så var jag en av få som nästintill jublade när det inte blev Bäckman.

Sannes:
Jag såg det där. Men nu är frågan, skulle du verkligen palla med att bo här uppe bland alla Isbjörnar, skoterraggare samt hembrännare? Jag skulle tro att du åker hem efter en vecka pga av lappsjuka.

Sannes:

Du får börja med P-99 så länge. Risken är dessutom inte så stor att du behöver coacha MOT Frölunda då, i alla fall inte de första åren. Om du följer dom hela vägen så är du A-lagstränare om 15-20 år.

Fast det ska bli trevligt att du flyttar till Lule i alla fall. Jag lovar att bjuda på en välkomstfika när du anländer. När har du planerat att flytta upp?

Albert Hall: Om ändå vi kunde presentera en tränare fort som tusan. Ingen spelare vill ju förlänga/skriva på när det inte finns någon huvudcoach i laget. Ett konkret exempel är ju Ledin.

Hörde igår under läktaren ett rykte om att två finnar skulle vara klara, men det har man ju å andra sidan hört förr.Utan att det stämde.

Portello:

Jag har redan erbjudit mig att ta jobbet, men mina tjänster duger visst bara till ett pojklag enligt Albert Hall.

Portello:

Jag tror inte att Osten kommer att träna LHF. Fast jag har ju någon enstaka gång haft fel förr.

Jag har faktiskt inte en susning vem den andre kan vara.

Albert Hall:
Jag personligen har svårt att tänka mig Jesse som headcoach. Tror mer på han som andretränare.

Men vad finns det för lediga tränare på marknaden? Osten vet jag, men sen då?

Jesse verkar bli kvar. Frågan är i så fall om det blir som förste- eller andretränare och vem som det blir som står vid hans sida.

Albert Hall:

Hrmpf...... A-laget skall jag träna, annars kan det kvitta. Pojkar födda -99, snåljåpar!

Sannes:

Skönt, då har vi tränarfrågan för pojkar födda -99 löst med andra ord. Nu är det nästan bara A-laget kvar.

Albert Hall:

Jag ringer till kansliet imorgon och säger att jag tar jobbet.

Sannes:

Äh, ta jobbet. Du är säkert minst lika prisvärd som dom andra.

knaskamilla:

Norrland, jag har inte ens varit där, så jag är enormt snäll som erbjuder mig. Men lulingarna fattar inte att jag är snäll utan de skyller på mina löneanspråk.

Frisco:

Hjälp. Jag som inte ens knarkat idag! Det är ju naturligtvis sälar jag menar. Ber om ursäkt för alla eventuella missförstånd och kaosartade situationer som uppstått p.g.a. mitt slarvfel.

knaskamilla: Isbjörnar? Är de verkligen isbjörnar?

Sannes:

Snällt av dig att erbjuda dig! Inte många som frivilligt skulle flytta till mörkaste Norrland för att träna gäspande isbjörnar. Om de inte anställer dig får de skylla sig själva, tycker jag.

Albert Hall:

Jag har inte så höga lönekrav, jag är van vid att ha taskig lön.

Läggmatch, skulle aldrig falla mig, eller, tro jag, kanske ändå..... :))

Jaja, det sprack alltihop, men jag erbjöd mig iallafall, och så många frivilliga har Ni väl inte haft, eller?!

Sannes:

Jag är rädd att du har alldeles för höga löneanspråk för oss. Dessutom kommer du säkert att fixa läggmatcher mot VF. Inte för att det behövs, men för säkerhets skull.

Äh, vill ingen bli tränare hos Er, kan jag ta det jobbet. Jag blir ju ändå arbetslös fram i sommar.

Det kan inte vara så svårt jobb, jag fixar det lätt som en plätt... :))

« · 530590 · »