Luleå HF

SHL · 118053 inlägg · 891 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Albert Hall: nu måste Jonas Nordquist vara prio ett !!

tk75: De sägs att Jonas har lite hemlängtan :)

Db_04: Varför skulle Jonas vilja spela i allsvenskan? :-)

Linkan: Skrbek är tre säsonger och Koch två. Saxat ur nedanstående länk :

" Det känns mycket bra, jag hade en bra tid i Luleå och ser fram emot tre nya säsonger."

Bo_Beast: Underbart att få se Skrbek i Luleåtröjan igen.Missade bägge matcherna Mora var ¨på besök i COOP så det var ett tag sedan man såg honom live. Kul att han ritade på för tre säsonger, tyder ju helt klart på att han trivdes bland skoterraggare och isbjörnar :)

Kul att även Koch har skrivit på.Nu är det bara hoppas på att Nordqvist gör detsamma.

Linkan: Leksand kommer inte att spela i allsvenkan nästa år....

Portello: Läser på HockeyCentralen att Fagemo gjort klart med ny arbetsgivare. Det bär tydligen av till den tyska hockeyligan och laget Iserlohn Roosters.

Paddan: Jo, jag såg det där.Bara att önska honom lycka till.

Är Skrbek första pusselbiten i guldlaget? Den första spelaren som har kontrakt över säsongen 2007/2008. Det är bara att hoppas på att vi hinner få en stabil målvakt tills dess också!

Db_04: Och hur fan vet du det? tror inte man klarar det, i slutändan vinner lagen som spelat elithockey redan i år...men visst allt är möjligt vitryssland vann ju mot Sverige så:-)

Linkan: I och med att Pissnissarna slog Huggarna idag så har ju dem ett alldeles ypperligt läge iår, igen. Men visst påminner det lite grann om förra året när dom bara skulle knyta igen säcken, men inte klarade det.

Nästa match väntar Nyköping borta. Vinner dom den så tror jag faktikst dom grejar Elitserie kontraktet.

Skulle Skellefte ta klivet upp, gör de fortfarande sig av med Tavve då? Jag själv skulle hellre göra mig av med Peo. Han har år efter år gjort storsatsningar efter storsatsningar utan resultat. Tavve kanske klarar det på andra försöket.

Blir i alla fall en spännande upplösning. Skellefte?Leksand? Malmö? eller Brynäs? Ja, den som lever får se

Portello: Inte skulle jag gråta direkt. Eller kasnke en å annan lyckotår skulle man väl fälla.

Portello: Hoppas det är allvar denna gång ang Bartecko..det har ju snackats en hel del om han, men nu äntligen kanske Luleå får dra nytta av karln..

Lövva: Tavve rasade när Peo utan Tavves vetskap värvade Dunham, nog för att jag tycker att han varit lysande så jag förstår inte varför Tavve ens vart förbannad..isf för att han inget fick veta..luktar lite Luleå organisation där:-)

Linkan: Förstår Tavves reaktioner. Rimligtvis så bör ju en sportchef å en tränare föra en dialog med varandra när det gäller nyförvärv å annat som påverkar hans jobb.

Lövva: Men tänkt dig in i Micke och Jesses situation i år dom har ju varken vetat in eller ut, det var ju nästan där ett tag som att vi visste mer ffs!

Linkan: Visst var det så. Å lika fel var ju det. En förenings stöttepelare bör väl vara komminkation mellan de olika delarna. Men så är ju icke fallet i några klubbar inom svensk hockey. Å synden tar ut sin rätt förr eller senare.

Linkan: Vad ska man tro om detta då? Dave King nästa tränare i Luleå Hockey? Är det första April idag eller?

Skulle vara rätt läckert om vi skulle få honom till klubben.
Men hur det blir med det återstår ju att se.

Portello: Intressant, intressant. Visst var han väl aktuell som tränare för MIF för någon/några säsonger sedan, eller minns jag fel?

Don King hade förresten varit ett riktigt läckert tränarnamn ;)

Portello: Var har du läst/hört det?

Paddan: Haha, jo Don King hade onekligen varit ett ännu mer överraskande namn... ;-)

Albert Hall: Stor artikel idag i Sportbladet, i varje fall i pappersupplagan, om att Luleå visat intresse av att använda sig av Kings tränartjänster.

Albert Hall: Läste det på forum.Någon hade visst läst det i Sportbladet.Hittar det dock inte på nätet.

Paddan: Kan nog stämma det. Det är som att jag också vill komma ihåg att så är fallet.

Albert: Tydligen står det också om Dave King på LuleåFans silly-sida.
Se länk.

Portello: Låter ju som om han är ett alldeles ypperligt alternativ. Hoppas det stämmer, å framförallt att det blir klart så snart som möjligt

Portello: Det finns på aftonbladet på nätet nu

Lövva: Radiosporte har tydligen fått tag i Strömwall och frågade honom om King.
Han svar var föga oväntat: Ingen kommentar.

majsan: Nu har även jag läst det. Alltså, skulle vara grymt kul om Luleå skulle få den här affären i hamn.Nu är det bara vänta och se vad som händer.

Ser att Jesse snackar om en kioskvältare, undra om det är King eller om det är något annat.Jaja, den som lever får se.

Portello: Skulle vara jättestort att få ha Dave King i LHF till hösten med tanke på hur många unga hungria spelare vi har till förfogande..kul att Luleå äntligen väljer att titta på tränare utanför länsgränsen och det med råge:-)

Portello: Det är ju egentligen postivt att han inte vill kommentera det. Hade han gjort det så hade vi vetat att det inte blir Mr. King. Men eftersom han väljer å hålla tyst så är det säkerligen nära....

Nu är det bara å hålla tummarna

Linkan: Men hur ska du ha det? Först klagar du på att de tinte finns nog många Norrbottningar i laget. Å nu tycker du det är påtiden att Luleå söker en tränare utanför länsgränsen.....pick and chose :)

Lövva: joja men Luleå har alltid sagt att man vill ha tränare med Luleå anknytning..kanske dags att ändra metod där!?

Vad menar du, när har jag sagt det? När vi snackade om sm-guldet 96 så menade jag att vi hade väldigt många med norrbottnisk bakgrund! och att jag tycker att det är rätt att satsa på det...

Linkan: Håller med dig till punkt å pricka så jag har inget å tilläga.

Nu får man se fram emot veckan. King ska väl bli klar då om allt går som dom har tänkt sig. (Vilket de säkert inte gör med våran vanliga otur)

Från Lasse Anrells floskeltopp:

Jag tycker att den förr eller senare borde vara stängd från att åka ur, men det ska alltid finnas en chans att komma upp i elitserien.

Anders "Masken" Carlsson om en stängd elitserie, avd Stängd för alla utom Leksand eller?

Haha, tänk vad dubbelmoralen kan skena iväg :)

Albert Hall:

Önskescenario för idag: Bartecko och King skriver på.

Vad är det man säger? Hoppet är det sista som överger människan...

Portello:

Håller med.

Portello: Instämmer! Gärna även något besked från Renberg å Rönnqvist rehab...

Lövva: Visst tusan, Rönnqvist gick ju och blev skadad.Det hade jag totalt förträngt.

När det gäller Renberg så tror jag tyvärr att nästa säsong blir liknande den här, bara något jag känner på mig.Hoppas innerkligt att min känsla är totalt fel.

Lövva: Sitter och ser sm-finalen och vad kan man säga? Skönt att se när det smäller och viner kring kärringarna i FBK..kom igen nu och stoppa den stora stygga peningskåtastina skit Warulfen! Hata är bara förnamnet...kom igen Frölunda, låt ärligt och läckert spel vinna mot fega FBK!

Portello: Sitter å är totalt lyriskt. Fan vilken härlig första period (SM final 2). Kamp, fart och finess. Och Sören Persson har skött sig alldeles utmärkt. Klockren hitills. Hoppas han fortsätter så. Då är det en av slutspelets klart bästa domarinsatser!

Linkan: Tycker väl egentligen inte Färjestad spelar fegt. Men Frölunda är totalt överlägsna. Underbar match. Är totalt lyrisk över hur kul hockey kan vara. Och Frölunda står upp bra i närkampsspelet. Någon som har höjt sig flera snäpp gämfört med första matchen är ju Tolsa. Nu känner man igen honom

Lövva: Håller med dig, Detta är den bästa dommarinsatsen på länge i slutspelet, Släpper lite grann och låter spelarna göra upp men tar ut det mest grova företelserna!!!

NallePhu: Däremot så gjorde han en grov miss när han inte gav Steen matchstraff för hans fega boarding. Solklart i mina ögon. Men i övrigt så har han varit klockren.

Tyvärr har matchen dött ut lite efter Niklas Anderssons mål. För hoppas att den tredje perioden blir lika intensiv som den första perioden. Men det känns föga troligt.

Lövva: Nja det vete fan närmare en checkin from behind 2+10 hadde varit lämpligare, Matchstraff gränsfall men boarding var det defenitivt..... Sören Persson kommer säkerligen få dömma ytterligare en till fight i denna serie!!!

NallePhu: Tveksamt. Domarkåren har ju sin rankning dom går efter när det gäller å utse domare till slutspelet. Så förmodligen kommer det bli antingen Andersson eller Lahti.

Fast självklart hoppas jag att jag har fel. Persson gjrode en riktigt bra match.

Hoppas Lundqvist sänker kärring Souray nästa match!

Lövva: joo, och så Antti-Jussi Niemi. Vilken kille. Den skulle Luleå ha nytta av...*vill ha*

Lövva: Souray verkar vara lite väl instabil i psyket på isen tyvärr, han skulle ha mer fokus på spelet än på trashtalk så skulle han vara jäkligt bra!!! Inte kan dom sidosteppa Sören persson efter denna fight han är ju bättre än Lahti tex, Han låter spelarna göra upp och tar det han ska men visst några missar var det väl men i stora hel var han lysande!!

Portello:

Önskescenario för idag: Bartecko och King skriver på.

Vad är det man säger? Hoppet är det sista som överger människan...

Albert Hall:

Håller med.

Albert Hall: Tydligen har Luleå åter igen visat intresse för Pavlikowsky.Iallafall om man ska tro NSD.Det verkar som att Luleå mest vill värva utländska spelare.

« · 530590 · »