Portello:
Nu slutar du genast! Alavaara ska hem till Övik och sitt nyrenoverade hus.
Albert Hall:
Depressionen är inte så våldsam från Morahåll som kanske en del väntat sig.
Signaturen Lincoln sammanfattar känslan bäst på mik.se:
"Vet inte om jag är så imponerad av Kerman som hockeyspelare i största allmänhet.. Visst satte han ett par dussin puckar men,grovjobbare nja."
Albert Hall: Grattis till Kerman. Han skulle jag vilja ha i Brynäs.
Ang Bartecko så kanske Styreslen har samlat burkar men smakar det så kostar det ;-)
Karoliina: Orsaken att jag skrev som jag gjorde är att i Expressens artikel står det 250.000 netto.
Kul med Kerman även om det är tråkigt att det just är Mora vi plockar ifrån.
Tjaha, om Leinonens lön vet man alltså Nada. *drar en snabb slutsats*. Fuck-Expressens uppgifter om lönerekord vet man tydligen om än mindre. Va vet man? att Leinonen sagt sig vara villig att 'sitta ner och sammanfatta', eller vilket det nu var som väckte sånt ont blod och indignation här i leden?
*med höjt ögonbryn*Albert Hall: Gjorde en liten uträkning på SF:s forum och om 13,5 MSEK stämmer skulle det innebära 375.000kr/mån före sociala och skatt.
Då hamnar vi på ca 250.000kr/mån FÖRE skatt och där ligger ju t.ex. Jörgen J. Ryktet ifjol sa också att Jimmie Eriksson fick 150.000kr/mån i Leksand.
Om nu siffran stämmer ska vi vara glada om vi får honom för i jämförelse med flertalet andra tycker jag han är värd det.
Bolivar: visst, men det var inte om Bartckos ljuvlighet jag pratar om. Jag menar: finns pengarna eller finns dom inte.
Vi vet ju att Myllys alltid var den bäst betalda spelaren i LHF. Vad tjänar Leinonen? är han en, förhållandevis, underbetald keeper?
Pessimisten: nu skriver Fuckexpressen om Barteckos rekodlönerbjudande. Viss löneglidning i klubben är därmed att vänta. Och inte då konstigt alls om somliga andra spelare vill 'sitta ner och snacka om saken', då pengar tycks inte saknas.
Eller är det hela bara ett Fuck Expressen?
Och hem för Alavaara är väl Kiruna?