Luleå HF

SHL · 118100 inlägg · 891 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Db_04: Jo, kanske det.

Aliline: låter dyrt

Jan Bulis, skulle det kunna vara något för Luleå? Hörde av kommentatorerna igår på VM-Finalen att han inte skulle vilja återvända till NHL om han inte fick spela i första eller andra femman och göra mål. Hade visst en defensiv roll i Montreal.

Kollar statsen och ser att han lirade 16 matcher i St Louis och fixade 9 poäng vilket ju är hur godkänt som helst. Sen lirade han nog inte mer gissar jag. På nått sätt känns det som om vi verkligen fick ut max av den värvningen, i och med att han gick till NHL under säsongen så fick vi ett antal hundratusen i ersättning enligt kontraktet med honom. Och om han hade blitt skadad i Lule istället så hade vi suttit med ett kontrakt på 2-3 hundratusen i månaden utan att ha någon som helst nytta av honom. Han gick ju inte att försäkra heller på grund av sitt knä.

Fast... å andra sidan hade det varit kul att se hur långt kedjan Orszagh-Nordquist-Renberg hade kunnat föra oss om den fått vara hel och ren. Minst semi är mitt tips. Dom var grymma där ett tag.

Hoppas verkligen inte det var slutet på karriären för Orszagh, han är ju annars alltid välkommen på try-out kontrakt hos oss igen...

För övrigt läser jag i kvällspressen att Nordquist är den största överraskningen i årets svenska VM-lag. Jag är inte förvånad. Varken över att han är det eller att dom för först nu fått upp ögonen för honom.

Jesper Jonsson:

Hur gick det egentligen för Orszagh i NHL? Jag vet att han blev skadad, men inte hur allvarligt. Var säsongen över och finns det nått hopp om framtiden?

Bolivar: lysande så länge han var kvar.

Men ännu mer lysande efter.
För började luleå vinna riuktigt mycket samtidigt som Orzaghs knä sa upp sig igen.

Portello: Samtidigt var ju många skeptiska till Orszagh eftersom han hade haft knäproblem. Resultatet där var ju minst sagt lysande.

Alla spelare som blivit pensionärer i LHF har väl gett lite erfarenhet, kan man ju i alla fall hoppas på.

Albert Hall: kurren had eju ngn artikel om att flera "hemliga" spelare skulle provträna med lhf.

namn vars värde skulle dubblas om det kom ut de var här.

Kan inte tänka mig att namn behöver provträna ens så antar det handlar om 2-3 såna här typer de behöver se om de håller eller inte.

Skal vi tro Daigle kommer oxå då eller ;)

Albert Hall:

Nu är det ju som sagt var långt ifrån klart att han spelar i Luleå nästa säsong.Men nog känns det lie underligt att dom testar en spelare med så mycke skadebekymmer.Jaja, den som lever får se vad som händer.

Jesper Jonsson:

Killen har ju mäktat med hela 23 matcher totalt på de två senaste säsongerna. Känns som en oerhörd högriskvärvning. Fast man skulle ju vilja veta lite mer om vilken typ av skador han haft innan man totalsågar honom.

Portello: yeah en ny varannanmatchspelare.

verkar ju lysande när säsongen är längre än nånsin.

Portello: Lite nyheter, kul. Men det låter inte bra med att han varit skadad så mycket.

Albert Hall: okej har haft lite dålig koll på LHF dom senare åren... förut åkte vi upp ett par matcher speciellt då leksand var där (min far håller på Luleå nämligen)

Db_04:

Att bli av med vår vår 5:e-6:e back? Ja, hmm. Såklart så kunde han stannat, inte tu tal om det. Särskilt som det finns en enorm utvecklingpotential i killen. Problemet är att utvecklingen faktiskt gått bakåt de senaste åren. Han var mycket bättre som 19-åring än han varit som 21-åring.

LHF var inte särskilt sugna på att behålla honom alls. Franssons agent klagade högljudd i diverse lokalblaskor över ointresset och hoppades få opinionen med sig. Till sist gjorde Lule det ändå (efter diverse vändor med Timrå och Dallas), men parterna kunde inte komma överens. Då var det ju bara att gå vidare.

Albert Hall: jo men de lär väll kännas lite för LHF?

Nr19:

Som väntat. Jag tror att det kan vara en bra lösning för alla parter. Ärligt talat tycker jag att Johan är värd den utveckling som alla hockeyexperter förespådde för ett par säsonger sedan.

Fast... jag tvivlar på att hela den utvecklingen kommer at besannas. Men om hälften av den blir av så kommer killen att vara ett välbetalt NHL-proffs om 2-3 år.

Fransson klar för Frölunda

Albert Hall: Men rent teoretiskt vore det ju en tanke. Tror inte Brynäs skulle ställa upp i Mästarcupen heller, annars hade det ju varit intressant att testa det hela på Boork.

Paddan: Danielsson avgår och tar över efter Chrunak, och LHF visar sig vara en militant förgrening av LRF?

Chief:

Lener är inte svensk, om reglerna ändras är det ju inte samma utmärkelse. Lule är inte så korkade att dom ställer upp i Mästarcupen.

Chief: Törs inte tänka på konsekvenserna. Kanske får man då reda på att Lars Danielsson är LHF-supporter.

Paddan: Tänk dig effekten av både Årets Svensk och seger i Mästarcupen? Undrar om de faktorerna skulle ta ut varandra eller om det skulle sluta med att laget imploderar?

Chief: Äh, jag vet ett sätt som aldrig brukar misslyckas. Vi återuppväcker priset "Årets Svensk" och ger det till Lener. Det bör väl innebära att LHF kraschdyker

Paddan: Intressant frågeställning. Tycker att vi omedelbart sätter igång med att haussa LHF för att testa din hypotes. Allt i rent forskningssyfte givetvis. Du mailar Afonblaskan och får med dem på försöket så mailar jag Expressen.

Paddan:

Jag har ingen aning, vi får heller aldrig veta eftersom det aldrig kommer att inträffa.

Albert Hall: Så, om media skulle tippa er som topplag innebär det då att spelarnas egon blir så stora och supportrarnas krav så höga att laget kommer att hamna i kvalserien på grund av någon form av psykologisk obalans? En rent hypotetisk fråga.

rödovithockeydy:

Nej, vi är lika usla som vi alltid varit. Innan serien startar, alltså. Vi brukar av tradition oftast vara tippade i kvalserien. Fast sen brukar det liksom ordna sig ändå. På dom vad-är-det-nu, 21 ?, säsongerna i ES så har vi varit bland dom 8 bästa 19 gånger. 12 raka slutspel just nu. Inte en enda gång i kvalserien eller allsvenskan. Konstigt.

Dessutom är det 4 månader kvar till seriestart och vi har 3-4 platser kvar att fylla. Säsongen som kommer kan man värva fönsterfritt ända fram till den 31 januari, så det är kanske lite tidigt säga vad som är starkt och svagt i dagsläget. Kom igen med frågan i januari 2007, då vet vi nog mer.

(Timrå kan förresten kvittera vårat klubbrekord på tolv raka slutspel rent teoretiskt redan säsongen 2017-2018 förutsatt att vi missar slutspelet till våren medan TIK gör tolv raka.)

Luleå blir väl inte så starka iår va?
eller har jag missat nåt?

På värvningsfronten, inget nytt...
Tala om att ha lagt locket på.Får hoppas att det ger resultat.

Aliline: finns det verkligen några kvar att värva? och finns det avsikt och mening för det?

Nä, nu har jobbservern sparkats igång. Efter att ha legat nere sen igårkväll. Dax för seriöst slit-o-släp.

Slut i rutan.

Inga nya rykten om nyförvärv? Tråkigt.

Är det någon som är nere på plats i Riga från Luleås organisation? Kan någon VM-spelare vara intressant? Någon som har koll vilka spelare som är lediga?

Albert o Portello: va ere för larm och oväsen här? ska alla sparkas? ge mig topics så jag kan också få tycka sparkasaker..*polemiksugen ju*

Portello:

Yepp, bröder. Så Lasse erbjöd med andra ord sin brorson kontrakt.

Albert Hall: Ähhh, nu ska du inte vara så sån.Dom har ju samma efternamn.Samma sak.Men släkt är dom väl? Är Olov och Lars bröder?

Portello:

Du har rätt i allt utom i att Modig erbjudit sin son kontrakt. I så fall är det nått jag missat. Om du inte pratar om Olov Modig förstås, varför han nu skulle ha rätt att erbjuda något kontrakt.

Enligt Don Simons så tyder det mesta på att Smrek stannar i Mora.

www.dalademokraten.se/ArticlePages/200605/04/20060504190820_DD283/20060504190820_DD283.dbp.asp

Albert Hall: Japp, sparka alla.Lener, den sopan honom vill vi inte ha.
Modig erbjuder direkt sin son kontrakt.Skandal.

Chrunak håller bara käften, inga skandaler.Avgå nu.
Äh, vi tar och skrotar hela föreningen.Allt är ju bara skit.

Portello:

Över huvud taget så tycker jag att det värvas lite till ES-lagen just nu, faktiskt. Många lag har betydligt fler platser att besätta men där händer heller inte mycket. Skellefteå är väl ett typexempel.

Men LHF har ju sagt att dom ska ha truppen färdig tidigt till den kommande säsongen, så visst håller jag med dig. Avgå.

Bara två nyförvärv hittills.AVGÅ!!!1

Kickan: Tydligen får Kalle K inte spela VM för finnarna.Han fick lämna den finska truppen då NHL-finnar blev klara.

ML: Välkommen hit ML!

Du har gjort ett bra val. Här har vi tagit avstånd från sådant som Svenska Fåns, där någon kastar ur sig ett namn som efter ett par groggar och inlägg är högaktuell för LHF. Här sprider vi inte sådant som det inte finns åtminstone en muntlig diskussion eller ännu hellre ett kontraktsförslag bakom.

Det här är det klart bästa LHF-planket för tillfället. Hoppas att du kommer att trivas!

RQT: håller med han e dumm i huvudet ifall han kommer tillbaks till elitserien...nu när det gått bra i nhl och allt

ML: Varför skulle Marcel komma tillbaka till Elitserien efter en riktigt bra NHL-säsong. Tror han vill vara kvar där efter att ha harvat i farmaligorna ett tag.

Portello: Vi kan väl kalla det för en kvalificerad gissning i alla fall...:0)

ML: Är det något du gissar på eller är det ett rykte med substans i?

Portello: Vad sägs om Marcel Hossa...?

I dagens ST så står det att Fransson är avskriven som nyförvärv till TIK och att det mesta talar för att han provar lyckan på andra sidan Atlanten.Bara hoppas att det stämmer.Då får ju Luleå lite tillökning i kassakistan.

www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=551906

Idagens PT står det att Luleå är, som man uttrycker det : "Luleå nära att knyta säcken med en meriterad NHL-lirare med landslagsmeriter".

Intressant, vem kan det vara? En tjeck eller slovak måntro?

Albert Hall: Visst är det sant att inte alla spelare älskar sina tränare, men det är rätt ovanligt att göra det utåt sas.Om han nu har blivit rätt citerad.

Ovanligt lite rykten man hör om Luleå det här året.Är ju ytterst sällan att det står något i lokaltidningarna om tilltänkta nyförvärv.På ett sätt trist, men ändå rätt skönt.

Är ju rätt vanligt förr att det cirkulerat oändigt många rykten som senare bara visat sig vara fantasier.

« · 719290 · »