Luleå HF

SHL · 118100 inlägg · 891 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
LL: ja men hade inte hockeyligan nått snack om detta efteråt?

LL: Jo, om Wallin ritar på för oss så ser ju backbesättningen bra.Enda som man kan gnälla på är det faktum att vi bara en högerskytt.Men så är det med det.

Undra om Kanadensaren som det ryktades om ett tag fortfarande är aktuell?

Portello: ja, en ersättare för Nordan måste ju till oavsett Barteckos eventuella påskrift. En back till behövs väl, men förhoppningsvis är Wallin den backen. I så fall har vi en backupsättning som inte så många andra lag kan matcha.

LL: Om nu Bartecko signar, vad har vi då kvar att värva? En Center + back eller?

Portello: precis, spekulationer ger ju inte så mycket. Vi får se, står han på isen iförd LHF-tröja när serien drar igång så gör han.

Db_04: jodå, de är fullt tillåtna. Vladmir Orszagh stack till NHL trots att sista datum var passerat för länge sedan och IIHF lade sig platt på rygg för NHL:s advokater, så out-klausuler är hur tillåtna som helst oavsett vad som står i några avtal.

mitt förra inlägg är alltså baserat på att han signar :)

LL: Jo, den risken är nog rätt överhängande.
Jaja, han är ju inte ens klar ännu, så man behöver ju inte spekulera i det.

LL: han kan inte dra efter 15/6... om inte ja har helt fel så är sådanna outklausuler ej tillåtna...

Portello: å andra sidan kan han säkert sticka till NHL även om han skulle skriva på för LHF, så om det nu skulle vara så att han har skrivit på så finns det säkert klausuler och grejor om rätt anbud skulle dyka upp.

Portello: Äh, du kan vara lugn. Det var bara en hemsk mardröm du hade, så du kan somna om igen så ska du se att de där hemska ryktena (eller spökena under sängen om du vill) försvunnit till imorgon.

Och nu går det vilda rykten om att Bartecko ska vara klar/ nästan klar för Luleå.

Intressant om det skulle stämma.

Db_04: ja gud vet hur han stavar men så är det

Jesper Jonsson: Poodles = Podlesak ???

Salcin: betyde rväl iaf att the poodles inte är aktuell

Salcin: Chabada är nog ett bra förvärv...för er tjecktränare vet vad han tar dit!

Jag hoppas ni får Wallin + nån bra Center så blir det nog ett roligt år i norrland....dock ej för SAIK :)

Salcin: Skönt att vi har fått klart med en ny spelare.Och att han är right-skytt gör ju inget.Inte så att det kryllar av dem i Luleå.
Förra säsongen hade vi väl bara Sagge samt Viktor, fast den senare var ju inte ordinarie.

När det gäller Bartecko så säger hans agent att det är 50/50 att Lubos spelar i luleå nästa säsong.
Och enligt Modig så lär inte beskedet komma i helgen, men kanske nästa vecka.

Albert Hall: Ok, det är ju ett klart + med en rightare, kul att det händer något på värvningsfronten.
Värvas Wallin + en 1:e center så ser det hyffsat bra ut, inför nästa säsong.

Salcin:

Nej, men en bra rightar-forward. Helt klart ett godkänt nyförvärv.

NallePhu:Härligt att det äntligen händer nåt, det har varit tyst länge nu!! Det blir nog bra. Handplockad av Slava.

NallePhu: Aldrig hört talas om han tidigare är det en center?

Martin Chabada sigan på för Luleå ikväll

Portello: bättre han nobbar klart iaf än att han gör en orzagh dvs drar efter ett tag

NallePhu: Om han nobbar blir det tråkigt oavsett vad han säger..

Jesper Jonsson: Ska bli kul att se när beskedet kommer och vad han säger.....

NallePhu: just ja.

han är osignad och inte bunden till 15 juni.
så han kan ju säga bu eller bä till luleå när han vill och vänta ut nhl i all evighet och signa ngt outkontrakt i ngn annan liga så länge

Jesper Jonsson: Nja besked skull eväl komma denna vacka ang Bartecko om jag inte missminner mig

Portello: lär väl dröja 8 dar till innan vi vet ngt med säkerhet.

Mitten av veckan och fortfarande inget besked av Bartecko.För varje dag som går, ju längre från Luleå.Så känns det i varjefall.

Ska även bli intressant och se om Lener får något napp i Tjeckien.Låtom oss bedja att han får det.

Albert Hall: Jaha, jamen då kan du väl donera din lön till paddexperiment i Bjästaregionen. Det vore trevligt

Paddan:

Bartecko vill nog ha så bra som möjligt som alla andra. Utom jag då, jag jobbar bara för att det är kul.

Albert Hall: Hmm, då är ju nästa fråga, vill Mustaschecko då ha mer än 24 miljoner?

Aliline:

Citat från din länk:

"Kvällstidningen Expressen skrev i går om Barteckos lönekrav som skulle uppgå till 24 miljoner kronor för tre år. Något som Lars Modig bara suckar över.
- Jag vet inte vad jag ska säga annat än att det inte stämmer.
Förre värvarbasen Hans Norberg var citerad i tidningen och lämnar följande kommentar till Kuriren.
- Det finns inte en siffra som stämmer. Visst - vi har lämnat ett bud till Bartecko som han inte var nöjd med men så är det ju i förhandlingar. Men de summorna som talas om där är inte i närheten av sanningen, säger Norberg."

Som alla förnuftiga människor redan räknat ut alltså. Åtninstone att LHF skulle vara intresserad av betala i närheten av dom pengarna. Fast att Barteckos agent nämnt summan är ju inte helt omöjligt.

Määk: När det gäller det offensiva spelet så har Kuhta få övermän i Europa, men visst är Bartecko en bättre spelare överlag, men nu var det produktion jag jämförde.

Db_04: Nix, det blir inget Bern för honom till hösten, närmast ligger förmodligen HIFK men kan LHF eller nån annan elitserieklubb (det ryktas om MIK...) hosta upp slant så är han knappast omöjlig.

Ambroo: kontraktslös? han har 1 år kvar på kontraktet när ja kollade sisst i alla fall.... förra veckan var de

Ambroo: Kuhta är långt från den klass som Bartecko håller. Jag kan sträcka mig så långt och säga att Lubos var den bästa spelaren i Elitserien under den gångna säsongen. Fast självklart så ska han inte ha 500k i månadslön.

Albert Hall: Hmm... Hade det handlat om exempelvis Holmström eller Öhlund hade jag kunnat greppat det en aning, men å andra sidan tycker jag det skulle vara lite väl girigt även om det var dessa två det handlade om... Näe, en sån lön kan väl bara namn som Zetterberg och möjligen Kronwall kräva i dagsläget

Bättre då att Chrunak och Co lägger ner och satsar på en sån som Kimmo Kuhta, han är kontraktslös för tillfället, förmodligen bra mycket billigare (men ändå dyr...) och gör minst lika mycket poäng som Bartecko. Dessutom så finns det ingen risk att han tar flyget över om det skulle dyka upp ett bud då han inte är purung, men heller inte för gammal för att producera i elitserien.

Se länk nedan för stats;

Enligt Expressen så kräver Bartecko ett kontrakt som skulle kosta LHF 24 miljoner för tre år, 500 000 i månadslön. Det allra underligaste är att tidningen också påstår att LHF faktiskt är intresserade! Om man läser lite mellan raderna och räknar lite så är skillnaden vad man ebjuder och han kräver ynka en miljon per år. Fan trot.

För vilken gång i ordningen är det som XP kommer med till synes insideinformation från Lulehockey? Ibland har det stämt, andra gånger inte.

Portello: Japp.

Man kan ju alltid hoppas...

Tony Montana: han va grymt bra i slutet av serien.... i slutspelet spelade han 3 matcher utan en enda pinne..

det är inge superspelare men han gjorde sin bästa säsong i fjol och är ung

Db_04: Så grym var väl intae avslutningen. Mäktade inte med en enda pinne i slutspelet.

Portello:

En intervju och, jag tror, ett snyggt mål av Niinimäki i länken. Fast... dom snackar finska. :-)

LL: Kul att det rör på sig.Hoppas verkligen att han lyckas i Luleå

LL: Jesse var en supertalang när han var yngre å fick chansen i ilves ganska tidigt.... men gick inge vidare under perioden i Edmonton RoadRunners sen hamnade han i Jokerit där det gick sådär...men va grym i slutet av säsongen i JYP

LL: Oj, snabbt och överraskande har vi ett nyförvärv. :D

LL: ...och en länk till luleahockey.se om detta.

Jesse Niinimäki, kan det vara något?

« · 724791 · »