Portello: Intervju med Modig tagen från LHFs sida på Svenska Fans
"– Vi har valt att skriva ett artistskatts kontrakt med Lubos Bartecko eftersom det underlättar för oss ekonomiskt. Sen hade han missat 4-5 matcher även om vi skrivit ett vanligt kontrakt eftersom han spelade på artistskatt ifjol och måste vara borta från Sverige i ett visst antal dagar, säger Lars Modig.
Betyder det här att övriga år också är artistkontrakt?
– Ja. Vi har ett avtal med Lubos som sträcker sig över tre separata säsonger.
Är det ett skriftligt eller ett muntligt avtal?
– Vi har ett avtal, hur det ser ut vill jag inte gå in på."
Portello:
Kan, kan det säkert vara. Men de texter jag läst fattar jag som att det är tre år där samtliga år är på artistkontrakt.
El Aka Ali:
Som enstaka spelare är Lubos Bartecko flera mil före Myllis och Lindgren.
Portello:
Då tycker jag ni ska sikta på att bli nia eller tia, det borde nämligen innebära den tidigaste ankomsten för Bartecko till säsongen 07/08. :-)
NallePhu: Tre år på artistkontrakt, det låter som att det blir ordentligt dyrt.
Förmodar att Lulefansen kommer att mailbomba Tomas Ros ifall han inte skriver att Lubos Bartecko är elitseriens bästa värvning.
Kickan: Vad ska man tro om följande inlägg av allas favorit D.J på Svenska Fans? Är det bara ett sätt för att få jazzuffe att klättra på väggarna... fast det kanske han gör ändå:
"Med risk för att bli stämplad som en partydödare. En god vän till Lubos Bartecko nere i Slovakien skickade ett kort men oroväckande SMS igår kväll med följande budskap: "Sorry Lulea!" Huruvida det rör sig om ett dåligt skämt eller om han menade allvar återstår dock att ses."
Portello: Det blir ingen Branko Radevojevic hos er heller, han har skrivit kontrakt med Minnesota Wild.
"Branko Radivojevic.
The name alone oozes old-time hockey. It says, “gritty,” “energetic,” “rough and tumble.” All are pretty accurate descriptions of Branko Radivojevic, the latest in a slew of recent signings by the Minnesota Wild that are beginning to make October 5 look like Christmas morning."
De klagas väl inte på alla slovaker ?? Pavlikovski är ju en spelare som jag inte har mycket till´övers för men det har nog ingen Leksing !! bartecko är grym ocha han kommer bli deras absolut viktigaste spelare !!