Albert Hall:
Alldeles rätt. Men åker ni ur innan kvarten och Bartecko åker hem, vilket borde bli ungefär en månad innan sista finalen spelas, så kommer Bartecko kunna vara här igen under försäsongen och träna, för att sedan åka iväg ett par veckor under de inledande ES-omgångarna och sedan återkomma hit så att det är 183 dagar tills den sjunde finalmatchen för säsong 07/08. Då har han nämligen varit mindre än 183 dagar i Sverige under 2007 och han kommer inte vara här mer än 183 dagar sammanhängande.
Albert Hall:
Men alltså, alltså... Om ni åker ur innan kvarten kan han åka hem redan då. Då slutar dagarna att räknas, även om det var tänkt att sträcka sig till efter finalen. Man var ju bara tvingad att ta till antalet dagar så att det skulle räcka säsongen ut, han är inte tvingad att stanna kvar här. Det innebär i sin tur att han kan vara med på försäsongsträningen med laget. Huvudsaken är ju att han är utanför landet 183 dagar per år och att han inte är här mer än 183 dagar i sträck. Eller?
Portello: Intervju med Modig tagen från LHFs sida på Svenska Fans
"– Vi har valt att skriva ett artistskatts kontrakt med Lubos Bartecko eftersom det underlättar för oss ekonomiskt. Sen hade han missat 4-5 matcher även om vi skrivit ett vanligt kontrakt eftersom han spelade på artistskatt ifjol och måste vara borta från Sverige i ett visst antal dagar, säger Lars Modig.
Betyder det här att övriga år också är artistkontrakt?
– Ja. Vi har ett avtal med Lubos som sträcker sig över tre separata säsonger.
Är det ett skriftligt eller ett muntligt avtal?
– Vi har ett avtal, hur det ser ut vill jag inte gå in på."
Portello:
Kan, kan det säkert vara. Men de texter jag läst fattar jag som att det är tre år där samtliga år är på artistkontrakt.
El Aka Ali:
Som enstaka spelare är Lubos Bartecko flera mil före Myllis och Lindgren.
Portello:
Då tycker jag ni ska sikta på att bli nia eller tia, det borde nämligen innebära den tidigaste ankomsten för Bartecko till säsongen 07/08. :-)
NallePhu: Tre år på artistkontrakt, det låter som att det blir ordentligt dyrt.
Förmodar att Lulefansen kommer att mailbomba Tomas Ros ifall han inte skriver att Lubos Bartecko är elitseriens bästa värvning.
Kickan: Vad ska man tro om följande inlägg av allas favorit D.J på Svenska Fans? Är det bara ett sätt för att få jazzuffe att klättra på väggarna... fast det kanske han gör ändå:
"Med risk för att bli stämplad som en partydödare. En god vän till Lubos Bartecko nere i Slovakien skickade ett kort men oroväckande SMS igår kväll med följande budskap: "Sorry Lulea!" Huruvida det rör sig om ett dåligt skämt eller om han menade allvar återstår dock att ses."