Albert Hall: Ang Bartecko så kan ju LHF om dom tycker ha råd och tid förlägga den största delen utav försäsongstränigen inkl träningsmatcher i utlandet och då tänker jag närmast på Finland för eran del
Brynäs kan använda sig utav Bicek i Tammerfors men sedan så måste han dra hemmåt igen.
Tycker förövrigt att dealen klubbarna har gjort ang artistkontraktena är bra. Vem minns inte tjafset i tidningarna i våras.
Albert Hall:
Alldeles rätt. Men åker ni ur innan kvarten och Bartecko åker hem, vilket borde bli ungefär en månad innan sista finalen spelas, så kommer Bartecko kunna vara här igen under försäsongen och träna, för att sedan åka iväg ett par veckor under de inledande ES-omgångarna och sedan återkomma hit så att det är 183 dagar tills den sjunde finalmatchen för säsong 07/08. Då har han nämligen varit mindre än 183 dagar i Sverige under 2007 och han kommer inte vara här mer än 183 dagar sammanhängande.
Albert Hall:
Men alltså, alltså... Om ni åker ur innan kvarten kan han åka hem redan då. Då slutar dagarna att räknas, även om det var tänkt att sträcka sig till efter finalen. Man var ju bara tvingad att ta till antalet dagar så att det skulle räcka säsongen ut, han är inte tvingad att stanna kvar här. Det innebär i sin tur att han kan vara med på försäsongsträningen med laget. Huvudsaken är ju att han är utanför landet 183 dagar per år och att han inte är här mer än 183 dagar i sträck. Eller?
Portello: Ett av namnen som de drömmer om på Svenskafans är Jan Marek... och Skåneuffe visar sitt vanliga lågmälda jag.
"Skulle det vara Jan Marek så svimmar då jag direkt för då talar vi SM-final med trion Marek, Bartie, Chabada kryddade med Renbergh (som ok kan vara den bäste) och Kerman och våra juniorer där minst 2 kommer att få ett genombrott i år."