Luleå HF

SHL · 118101 inlägg · 891 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Paddan: Per Ledin skrek väl aldrig könsord?

Albert Hall: Fast vad gäller det sistnämnda så får han nog jobba hårt för att inte se sig bli omsprungen även på den fronten av en sån som Per Ledin.

Albert Hall: Läs igenom vad du skrev en gång till...

Per HApps:

Jonte är kommer garanterat att vara en av elitseriens bästa spelare. Men på något vis tycker jag att denna väntan och "slagsmål" om honom honom ändå fått otroligt underliga proportioner. Ni har lyckats få killen att besitta kvaliteér som han faktiskt inte har. Han kommer långt ifrån att vara seriens bästa spelare (om han nu spelar i ES). Killar som Jörgen J, Svartvadet, Bäckström och Bartecko kommer att överglänsa honom med hästlängder. Några fler därtill dessutom. Kanske inte ens tiks bästa spelare? Fast han är ju bäst på skrika könsord i TV i alla fall. Det kanske räcker.

Per HApps: Vadå
har han fått en ny keps till samlingen?

Kickan:
Hur var det nu med Jonte egentligen? Berätta är du snäll. :)

Och nu är det visst klart att Taticek inte kommer att spela för Luleå.Han har tydligen signat på för washington Capitals.

Återstår och se om det verkligen är någon sanning i Marek-ryktet.Man skulle ju inte gråta om blev klar.

Portello: och där verkar han också förneka Marekrykten
och säger han har kontrakt.

så vad som ev dyker upp i vecka får vi se.
Men en back har de väl iaf sagt.

sen om det blir en back läsk eller vad den nu blir får vi se.

Idagen Kuriren så säger Modig att han hoppas att truppen spikas den här veckan.Så det kan bli spännande dagar framöver.

Kickan:
"hon hade samma efternamn som jag tidigare och vi är alltså släkt."

Lägg av, vad avis jag inte blir.....

Om man nu inte hade varit inloggad på ett par dagar, och loggar in just nu så hade man nog gått i taket av att det varit hur många som helst inlägg i den legendariskt, enkelt och närmast genialt rubriksatta tråden "Nyförvärv till Luleå Hockey" och då faktiskt kunnat inbilla sig vid första inblicken att LHF äntligen värvat superfemman från Sovjetunionen. Fetisov-Kasatonov-Krutov-Larionov-Makarov.

Fast så är det ju inte.

Db_04:
Spelar ingen roll hur jag frågar - du lär svara på nånting helt annat ändå.

Paddan: tror ja inte.... Lener vet vad han plockar

Sedan, om man skulle lyckas kontraktera Jan Marek, så återstår det att se om det blir succé eller en dunderflopp typ Leska i SSK.

Har LHF någon egen guldfyndighet eller så då man, enligt Svenskafans forum, har erbjudit Jan Marek ett långtidskontrakt. Skulle han nappa på erbjudandet, vad det nu må vara, så måste de dessutom köpa ut honom från kontraktet med Sparta Prag vilket väl inte lär vara billigt.

Metal Guru: spelar ingen roll hur jag definierar Eric J . du lär aldrig hålla med i alla fall :)

Metal Guru: Det är kanske inte ofta jag säger det här, men jag håller med westerlind, en svensk utlänning är en som "har fötts och växt upp utomlands med en eller två svenska föräldrar och senare "återvänder" till förälderns/föräldrarnas hemland Sverige." Vilket väl på sätt och vis bör göra Tomas Sandström till svensk utlänning även om hans återvändande troligen blir längre än Errick Johääänssöns.  

Kickan: tänkte skoja om banjor men jag avstår nog

Frisco: där ser man! Själv spelar jag inte golf, men när golfbanan är stängd är den perfekt att använda som promenadstråk för promenader med hunden. Lätt terräng att gå i och full uppsikt åt alla håll så att man ser om det kommer andra hundar gående.

...hon hade samma efternamn som jag tidigare och vi är alltså släkt.

Per HApps: Förresten såg jag för ett tag sedan att någon, Helg Ernest har jag för mig, trodde att Jontes tjej (hon är faktiskt fru - vigda av en advokat som satt i LHF:s styrelse när jag gjorde det) var under 30. Hon är faktiskt sen 60-talist och ett antal år äldre än honom och jag är rätt säker på att hennes behov av att slå sig till ro i närheten av hemma väger rätt tungt.

Per HApps: Puss och kram. Om ni ger honom ES högsta lön och ankorna mot förmodan skulle släppa honom så finns det en minimal möjlighet att han blir er.

LL: När jag tänker efter så tror jag till och med att jag skrev matchrapport till officiella den match jag träffade våra darlingar från Ludvika. Jag hade med mig min kollega Petter, som var körsångare och hade världens röstresurser så vi öäverrröstade kärringklacken (han är rådman i Mora nu, om än han är Leksing). Heder åt honom som under den tiden alltid följde med mig på LHF:s matcher och frozade LHF som vore det hans eget lag.

Kickan:
jada jada jada

LL: Där gled jag förbi i onsdags. Kollade läget vid Hagge Golfbana:-) Var även in på Hagge Handel och köpte en dosa Grov.

Per HApps: Vi får väl se. Rätt gulligt ändå att ni kärringar tror att alla som någonsin passerat kommungränsen har ett så otroligt kärringhjärta att de är era för alltid, oavsett var de är fostrade.

LL: Darlingarna är ett bra folk. De är darlingar (inte dalmasar eller kullor). Jag trivdes jävligt bra med dem, och de avgudade norrlänningar. De är som oss. alltså inte ett dugg fjollträskiga.

Jag har träffat många från våran dalasupporterklubb när jag bodde i Sundsvall. De var upp på en match och ville att jag skulle följa med till Ludvika efter matchen, fast jag kunde inte eftersom jag skulle jobba dagen därpå.

Kickan:
iofs , men där VET jag att du har fel, :)

Per HApps: Bra, då finns det iaf något vi är överens om. Jontefrågan är vi troligen oöverens om, trots våran eventuella darlinganknytning.

Kickan: själv har man fritidshus i Dalarna (i ett litet plejs som heter Sjövad, precis utanför Ludvika) så jag tillbringar en hel del tid här. Masar är ett hyggligt folk, må jag säga. Ja, för ett par år sedan fanns det förresten till och med en LHF-supporterklubb i Ludvika.

Kickan:
Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
Vi är överens :(((((((((

Albert Hall: Darlingar är för mycket darlingar för att man ska ta dem på allvar. Tro mig, som jobbade där ett tag.

Metal Guru:

Absolut, ungefär var 250:e världsmedborgare är svensk. Så egentligen ska ni ha EN svensk i laget ungefär var tionde säsong för att uppfylla statistiken. Vad det gäller svenskar alltså. Vad det gäller kineser ska ni väl ha runt fem per säsong.

Nu får ni vara tysta, jag lyssnar på den där sommardalmasen som paddjäveln länkat till i caféboken. Han har nog sett många utlänningar för övrigt.

Albert Hall: Utlänning är för mig någon som intwe tillbringat sin uppväxt i Sverige, oavsett eventuellt svenskt medborgarskap.

Albert Hall:
Hmm. Sett ur den synvinkeln är det alltså riktigt bra av Mora IK att nå upp till 50% svenska flaggor i laguppställningen -  om man relaterar till din statistik..?

Kan jag hänvisa till dig nästa gång nån kikar på eliteprospects MIK-sida, och trillar av stolen för alla ickesvenska lakan?

Metal Guru:

Ska du krångla till begreppet "utlänning" nu också? Jag fick i alla fall min definition klar för mig när jag en gång frågade min lätt utvecklingsstörde kompis hur han hade haft det på sin första utlandsresa (till Bulgarien). Efter det så frågar jag alltid honom när jag vill ha klarhet vad som egentligen gäller.

Albert: Hur hade du det på semesterresan?

Alberts kompis: Jooo, nog var det bra. Men så jävla mycket utlänningar har jag aldrig sett förut. Åtminstone inte på samma gång.

Om du vill kan jag fråga honom om han anser Eric J vara svensk eller utlänning. Sånt är ju otroligt viktigt att veta, det är ju trots allt hela 0,3% av världens befolkning som består av svenskar.

westerlind:

Tillägg: Db_04's "svenska rötter" låter ungefär som om hans anfader utvandrade till Amerikat på 1810-talet.

ok, westerlind:
det var precis vad jag ville höra.

'svensk utlänning' har annars en så, eh, negativ klang i dagens Sverige - Kallurs är ett bra exempel som jag ska tänka på oftare i detta sammanhang.

Metal Guru:
Hmm, tycker det är viktigt att vi reder ut det här. För mig känns det inte så svårt att definiera: Den som har fötts och växt upp utomlands med en eller två svenska föräldrar och senare "återvänder" till förälderns/föräldrarnas hemland Sverige.

Ett annat exempel är väl t ex systrarna Kallur?

Db_04:

jag förstod nog VEM han syftade på, men var mer intresserad av hur man definierar "en svensk utlänning".

hur definierar du "svenska rötter"?
bortsett från att du pratar om Eric J, förståss...

Metal Guru: antar att han syftar på er svensk-kanadick Eric Johansson som är född och uppväxt i Kanada och fick tackvare sina svenska rötter ett svenskt pass...

Paddan:
hur definierar Paddan "en svensk utlänning"?

MorganaLefaey: SugarFleury

Jo minns det oxå.
Jag hade för mig att Sunny sköt i stolpen dessutom.

Fast det jag mins mest från det WC är finnmatchen. Med de fantastiska målen. Min granne var redigt på lyset och stod mest på balkongen medan vi andra 10-15 pers kollade matchen.

Dagen efter mindes han inte det hade vrit ngn där :)
men det fanns gott om vittnen som såg honom

Jesper Jonsson: Jora, 3kr funkade bra. Mínns att vi hade en jäkla fest när det var canada cup eller något. Då vi hade ribbskott och anfallet efter gör kanada mål. Eller något sådant.
Var det garpenlöv hmmmm

MorganaLefaey: Hehe förlåt! Såg inte att du var Modoit :P

MorganaLefaey: 3kr är väl kanske annars en sån grej man kan samsas om.

fast ofta är det så att antigen älskar man 3kr eller oxå hatar man dem (Kanske för att ens lags spelare inte är med. Eller kanske för de är med)

MorganaLefaey: Nu är väl det här lite utanför Nyförvärv till Luleå Hockey som tråden heter. Men kan säga att det var ganska ofta det blev livliga diskutioner då man gick på Universitet. Vi var 4st som delade en 6a under ett år och en va från Luleå, en från Stockholm, mig själv och en skåning. Och alla gillade hockey. Det enda man kunde göra var nästan att gå på lövenmatcher för då va alla neutrala.

RQT: Nu är jag nog inte rätt person att fråga angående Luleås junisar då jag inte är Luleåfantast utan bara tvingats leva med en sådan under en period. Visst hänger man fortfarande med lite i vad som sker men inte som förut.

MorganaLefaey: Visst är det så, hoppas gör man iaf. Dom har ju hela försäsongen på sig att visa vad dem går för. Andreé Hult kommer nog få spela en hel del i ES iår. Och Jonathan Granström räknas väl fortfarande som junior. Hoppas han får sitt riktiga genombrott i år.

Hur ser det ut med Lules juniorer? Några nya på gång. Det är väl ungefär samma sak här, man hänger bara med de lag som det händer mkt i. Malmö, Timrå Brynäs mm.

RQT: Som sagt så har man ingen speciell koll på Mora, och det låter positivt med 3 junisar som tagits upp i A-laget. Men man vet i alla fall också att det är ganska stor skillnad på att få A kontrakt och att verkligen få spela. Vilket gjorde det så roligt med Luleå och Modo förra säsongen då dessa killar verkligen inte bara fick chansen utan dessutom tog den.

« · 733244 · »