Luleå HF

SHL · 118101 inlägg · 891 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Paddan: Per Ledin skrek väl aldrig könsord?

Albert Hall: Vem vet vad som händer med pojkspolingen kommande säsong.

Paddan: Var Jonte i Luleå igår och om? Vet fler om det?

Ser att medan varit i Cypern har man brutit kontraktet med Koch, men inte någon centervärvning hmm.

Centrar är ju för fasen navet i en kedja är det tänkt att Niinimäki skall centra + Lindqvist och Isaksson + Burström?

Känns som ett otroligt farligt vågspel, kan bara hoppas att det värvas en klasscenter innan säsongsstart.

Salcin: Om vi får Bartecko av er så kan vi nog tänka oss att låna ut Gästrin som center till er.

Paddan: Deal om vi säger att ni får låna Bartecko dom första 12 omg och betala restskatten från ifjol, sen byter vi tillbaka.

Salcin: Givetvis kvittas då Gästrins lön mot dessa skatteutgifter så vi slipper bli finansiellt lidande. LKAB behöver väl bara gruva sig lite mer för att ni ska få lite mer pengar till klubbkassan.

Paddan: Vågar inte ens tänka pågruvtolvan's reaktion vid en sådan deal!

Törnman blev "galen" över den miljon som LKAB gick ut med att man sponsrar iår.

Salcin: han kanske vill satsa på teamet

Db_04: Well för ett bolag som skall investera 10 miljarder i utvecklingsprojekt , och har x miljarder i vinst per kvartal så ter sig 1 miljon rätt så litet i sammanhanget.

Teamet får runt 400k har jag för mig vilket är hyffsat stor del av deras årsbudget.

www.kuriren.nu/GEN_Utmatning_Ettan.asp?ArticleID=1254602&ArticleStateID=2

Niinimäki blir förste-center alltså, tuff säsong att vänta.

Minns tex att Luleå förlorade alla matcher som Nordan missade, att ingen ersättare värvats är skandal!

Niinimäki kanske kan lyckas men nog är det ett stort hazardspel att luta sig mot en skadedrababd talang som inte haft någon riktigt bra seniorsäsong ännu.

Salcin: men den där svindyra slovaken... är inte han Center?

Db_04: Left-Wing

Salcin: ah taskigt... men ni får väll värva nån Tjeck som kan lira Center då

Db_04: Enl. länken i kuriren 2 poster ner så är det färdigvärvat på centersidan trots att man tappat Nordqvist och sagt upp Koch's kontrakt vilket ter sig alltmer konstigt.

Kanske kan Chabada spela center annars vet inte rikigt hur det är tänkt.

Niinimäki
Burström/Chabada
Isaksson
Lindqvist

Med endast Niinimäki och Isaksson som centrar, övriga forwards som kan centra, känns inte direkt optimalt.

Salcin: de fixar nog sig ..... kanske blir nån riktig Joker :)

Db_04: Hoppas det, men är jobbigt att ska måsta hoppas på att junisar skall överprestera.

Första 12 omg är utan Bartecko och blir starten dålig finns stor risk att få ett momentum likt LIF förra säsongen.

wap.hockeysnack.com
Nu måste man väl säga att när man tippat luleå så har man gjort det på en plats som man trodde de skulle nå om de lyckades värva någon av de spelare det ryktas om. Man har ju nästan tagit för givet att lener skall plocka en ny spelare i bartecko klass. Som det ser ut nu är det otrolig tilltro till ungforwardsena. Nästan som modo och backarna. Tror nog luleå värvar en center ändå. Gambling på hög nivå annars

MorganaLefaey: Tomas Surovy från Pittsburg verkar förhandla med Luleå.

horcoff: Länken

OMG, nu blir jag faktiskt sjukt avundsjuk. Surovy är faktiskt en av mina favoritspelare. Kanske får börja hålla på Luleå..hmm.. näe. Men minst hatad i ES är ni i vilket fall.

MorganaLefaey: Jag glömde att nämna Albert Hall när jag räknade upp forumveteranerna på HS *skäms*

Det beror på att han är så självklar och en av de mest aktiva här så hans närvaro lär vara uppenbar.

Kickan: Så verkar det som att ni kommer att slänga ut en himla massa pengar igen.

"Slovaken Tomas Surovy har tackat ja till Luleå Hockey. Det meddelade hans agenten Miroslav Michalek i dag. – Jag är precis på väg från ett möte med Tomas och han har skrivit på för Luleå, säger Michalek."

Oj, det där stycket blev ju väldigt luftigt i varje fall.

Paddan: Va skoj för Lule!!

Uddan: Japp, och speciellt för Paddan.Han är nog grymt lycklig just nu.Eller hur Paddis? ;)

Portello: hehe såg att han var modoit =)

Portello: Riktigt kul med Tomas Surovy . Vet dock inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser att Åkerström är på tal nu igen.

Vivix: Om han är tänkt som en den enda backvärvningen så blir jag besviken, men ska det värvas en + Ågi så är det helt ok.

Och nu har nyheten kommit på officiella också.

Portello: Jag har lite svårt att vänja mig vid tanken på att se Ågi på isen i Luleå igen. Hade liksom lagt honom på hyllan.Inte för att han är kass, men han har passerat sitt bäst före datum nu. Jag vill ha nytt! Jag har blivit girig. Du vet, mycket vill ha mer. Jag ska som vanligt ha guld.

Går det några vilda rykten om någon lämplig back? Har lite taskig koll på hockeyvärlden för tillfället.

Vivix: Är väl rätt lungt med rykten på backar, vi får väl se om de lämnar några besked i morgondagens tidningar.

Portello:

Ett skönt besked, med Surovy kan vi få en mycket bra förstalina den här säsongen också hur den än formeras. En bra back till nu också och jag kommer inte att vara så hemskt orolig för kvalserien.

Tills skadorna börjar komma förståss.

Albert Hall: Sm-Guld+ Iallafall om vi ska tro våran vän uffe.... Men det är klart, om bara Ågi kritar på så är ju allt klart.Då behöver vi ju inte ens spela någon es säsongen 06/07.

Portello: Äh, det är väl så enkelt att ni får SM-guldet redan imorgon så kan vi andra börja ladda inför säsongen 2017-2018... när Åkerström bestämt sig för att lägga rullatorn på hyllan.

Grattis Luleå, starkt jobbat.

Magnus: Gratulerar till en finfin värvning i Survoy. Han kommer göra nytta för er.

Magnus: Nu börjar det kännas rätt bra. I mitten av oktober då Bartecko ansluter så kan vi om alla är frisk å hela få två rätt intressant kedjor som lär producera ett eller annat poäng.Och på det så finns det ju ett x antal junisar att hålla ögonen på.Kan bli kul detta.

Riktigt skön värvning. Har Survoy spelat center eller är han en ren ytter?

Hawerchuk: Antagligen en ren ägare. Det är de allihop där uppe.

westerlind: är det särskrivningsklubben som har sammträde elle?

Jesper Jonsson: Sammträde stavas med ett m. Då blir det fjällbjörk.

Frisco: Jag trodde det blev kollektivt utedass.

Nej, nu tycker jag att vi alla jojkar.

Hawerchuk: Han är väl ytter, men kan även spela som center.Har för mig at han gjorde det i Os.

Frisco: hehe hehe

mmm jag noterar det

Portello:

Ja, han centrade i OS men har mest yttrat i sitt liv. Just nu känns det som att vi har en massa lirare som gjort just det, mest yttrat men centrat då och då. Surovy, Bartecko, Burström, Lindqvist, Niinimäki och någon till. Den enda ren(!)odlade centern i truppen är väl Isaksson. Nordquist kommer att saknas.

Albert Hall: Kan väl bara hålla med om det Robert skriver om i sin blogg....

Nåväl, grattis till veckans bästa nyförvärv.

Portello: Fin nyhet att komma hem till efter en 17 timmars arbetsdag.

Ger energi till att palla med resten av "week of hell", beordrad till övertid så mycket orkar resten av veckan.

Får allt hoppas att backvärvningen inte blir Ågi, måste finnas bättre alternativ än så att värva.

« · 733244 · »