Luleå HF

SHL · 119795 inlägg · 892 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Bolivar: Intressant, Jens var maffians man. Hans egentliga uppdrag var att spionera på Lener för att sedan rapportera till sina uppdragsgivare. Måtro om maffian är på tillbakagång? Lars Modig slutar även han som bekant.

orion: gå på olearys du
de har väl fler kanaler än en.

har de ju iaf i sundsvall

Pessimisten: Det är långt innan Omark är en NHL-spelare, Mr Omständig hamnar ju mest i hörnorna eller bakom mål där han tappar pucken. Inte kan han göra mål heller, dessutom så har han haft massa lägen slå bra pass till medspelarna men hållit i pucken tills han tappat den.

Ambroo: Jag får väl hemsöka nåt hus som har en parabol och ljuga ihop nåt trovärdigt...

orion: Ajdå, jag glömde en viktig detalj... Hockeyn norr om Nolaskogs är död så här års. Det får nog bli sportradion för dig min gode vän!

Ambroo: Och du vet som vanligt det mesta ; )

orion: O'Learys visar iaf inte matchen, de satsar på Premier League, men det må väl finnas nåt hak däruppe som gör det?

Jesper Jonsson: Omark draftas och drar till NHL, om man läser nyhetslänkarna. Låter ju bra...

Förlåt en yngling: Jag är på väg till Luleå imorgon för ett jobb, och har kvällen ledig. Tro om man kan blänga på MoDo-Timrå på nån sportbar, eller?

Paddan: vem har inte ingått i silly snacket här.

Jesper Jonsson: Få se, Milan Kraft, har han ingått i silly season snacket hos er, eller har han lyckats slinka mellan nätmaskorna alla år?

Paddan: vi behöver kraft framåt.

Signa upp Brash och Laraque och så kan isaksson centra :)

Lindberg Råkkar: Hmm, varför inte Akebono?

Paddan: Vi behöver tyngd i försvaret, Jutila FTW!!

Portello: Han har sorg på SF redan, Tror att mörkret kommer iom att Ågi lägger av:)

Paddan: Och snart lär väl jazzuffe kräva att vi skriver ett tio-års kontrakt med Åkerström.

Paddan: Äh, faan, jag glömde ju... TOPPER!!!!!

Jesper Jonsson: Osmo!!!!!!

Portello: etfersom säsongen är slut nu så måste vi poppa denna tråden överst.

LEDIN!!!!!!
Säger jag bara

Blir detta våran nya sportchef?

Jesper Jonsson: En spelare jag personligen gärna skulle se i Luleå är Yared Hagos
.

Jesper Jonsson: Mja Keenan skulle nog köra div strafftränoingar om inte laget sköter sig, Varför inte kan behövas en sådan figur i båset som ger järnet och styr med järnhand:)

Jesper Jonsson: dessutom finns ju koppling till Lener som väl å var i florida?

Kanske har lener sökt sportchefsjobbet och börjar med ta hit iron-mike som tränare

Pessimisten: go Keenan

han skall väl kunna skrämma junisarna till mirakel i sann bräkmananda

Lindberg Råkkar:
Precis ingen i föreningen drar åt samma håll tro mig ids inte skriva det här, men det är så patetiskt tragiskt så det går inte beskriva, informationen är urkass! allt stinker fan piss. bara en så enkel sak som att få ett medlemskort som jag beställde i mitten av sommaren det har inte dykt upp än och jag kommer inte ringa dit för det är ingen ide! däremot kommer jag aldrig mer lägga en krona i medlems avgift igen. I
Igentligen borde man sluta och gå på hockeyn okså men det lär jag aldrig göra.

Hannu Neimi: Jag tror att det behövs folk i ledningen som har visioner, en ledning som vågar se till att satsa på att bygga en helt ny arena. En ledning som kan sätta press på kommunen i sina frågor om så skulle behövas. En ledning som kan skapa hopp och intresse för hockeyn.

Nyligen firades något före matchen mot MIF, biljettpriset var sänkt och ändå var det långt ifrån fullsatt. Varför var det då så?
Jo för att det inte gjorde någon reklam för grejen, ingenting om att det är match i lokaltv, ingenting om att det är match annat än en liten annons matchdagen i nsd. Handbollen i Boden gör mer reklam för sina matcher än Luleå Hockey.
Hur kom man på att man skulle ha detta jubileum, jo HV hade några veckor innan firat samma sak. Man fipplar ihop något som påminner om det och allt blir pannkaka.
Samma sak med sin målsättning som SM-Guld 2008 som man pratar om ena dagen, nästa dag pratar man om hur dyra spelarna är och att man inte har råd blabla. Det förstärker bara känslan av hur amatörmässigt det är i Luleå Hockey, högra handen vet inte vad den vänstra gör osv.

Ambroo: och andra, jag är rädd att vår saga i elitserien närmar sig sitt slut. Gick bra så länge det räckte med att ha en stark och stabil huvudsponsor och en trogen publik. Men idag då det gäller att marknadsföra ett varumärke och ge åskadarna upplevelser räcker LHF helt enkelt inte till.

G Mattias Modig
G ?

D Marcus Nyberg
D Jaroslav Obsut
D Jan Sandström
D Per Savilahti-Nagander
D Pavel Skrbek
D ?
D ?
D ?

F Lubos Bartecko
F Anders Burström
F Martin Chabada
F Johan Harju
F Magnus Isaksson
F Kalle Kerman
F Viktor Lindgren
F Robin Lindkvist
F Linus Omark
C ?
C ?
C ?
F ?

Ser tunnt ut för nästa års trupp,

Metal Guru: lite skillnad på 8 och 3 men skitsamma nog förstår jag hur Mora fansen känner sig.

Men ni åker väl mest troligt ut så nu kan vi välja och vraka;-) nä skämta bara hoppas ni blir kvar jag gillar Mora! skickar hellre ut SkjitaSkellefteå! kom igen och ta 3 pinnar mot dom imorgon.

NallePhu: Inse vart luleå ligger.

Skulle ni själva flytta hit för eran nuvarande lön?

Linkan:
Jag får det till tre, eftersom Skrbek inte fick förlängt kontrakt hos er, och därför var fri att promenera åt vilket håll som helst.

Skrev jag 8?
Fattar inte vad den där extra halvan av 3:an kom ifrån...

Metal Guru: Kerman och Leinonen, skrbe´k kan knappt räknas då han spelade i Luleå före Mora. 2 st får jag det till.

Salcin:
Då skulle ju fan VF ha 5 fd Luleå-spelare i truppen.

Är det så hemskt? Hur många fd Mora-spelare har ni i truppen? Åtta?

Salcin: Mäntylä och Pekka är väldigt goda vänner! skulle inte förvåna mig om man säger så.

NallePhu: Zachrisson e ju Frölundait ju :)

Salcin: Det är nu i Februari -Mars alla kontakter knyts mellan sportchefer och div agenter kring spelare, I Tjeckien så är det visst en form av kutym att göra klart inför näst kommande säsong redan nu för att säkerställa vart han ska lira...

Sedan så är det amatörmässigt det Luleå håller på med i sporthefsfrågan, När väl Modig sade nu är det färdigt då skulle Luleå redan börjat söka och haft en klar till Nyår men det är ju inte likt Luleå då det gäller is i magen och sköna killar i laget som Modig jiddrar om....

Jesper Jonsson: Hur jag menar.. Jo nämligen det att Frölunda har en sportchef som agerar, Sedan då hur han agerar är en helt annan sak men likväl så värvar han iaf.

I Luleå är det mest titta runt och säga han är intressant och vi har is i magen, Bah usch och fy för sådana kommentarer bättre agera än ha is i magen och tro det kommer någon bättre vilket det inte gjort som far.

Kan ge mig den att vi torska i racet om JVM liraren Zacke från Rögle, Där är väl samma skit han är intressant och andra floskler framför att agera.....

Nej dags att Luleå får in en sportchef som kan agera utan att jollra med sportrådet, Det är ju ingen socialverksamhet och lekstuga som Luleåå håller på med eller kanske det är det dom tror.....

tk75: Tuukka Mäntylä klar enligt aftonbladet. för frölunda då kan man glömma han med

Salcin: tack gode gud amen

NallePhu: Hur menar du nu?

agerar fabbe och fransson som proffs för de får mer betalt, presterar sämre och får mindre speltid eller tillochmed kicken?

Och hur lär sig VF ngt genom att bara plocka dit fler och fler?
Vill minnas att VF var ganska vassa en gång i tiden och i år har de harvat hela säsongen typ

Nästa säsong kanske trappar ner på hockeyintresset vad är det för mening om vi ändå blir söndervärvade av konkurrenterna.

tk75: Ja 1 år till sen lär det bli huggsexa om Omark också.

Salcin: japp det har dom tyvärr så har pengar mer makt än klubb känsla för klubben har omark kontrakt för nästa år ? någoon som vet ?

Linkan: Till Frölunda och polaren Mäntylä?
Då skulle ju fan VF ha 5 fd Luleå-spelare i truppen.

Känns även rent idiotiskt planerat att inte ha en sportchef under perioden februari till början av april, en kritisk period när kontrakt och kontakter skall knytas. Nya sportchefen kommer att ligga månader efter i värvningsarbetet jämfört med övriga lags sportchefer.
Någon gång i okt borde man ha annonserat om tjänsten under sk lågsäsong vad gäller värvningar.

Salcin: Att Hynning spelar I frölunda är i stort sett klart. Vf väntar med att gå ut med det till sässen är slut. sen kan Luleå glömma Saravo okså han flyttar söderut med...

NallePhu: Man börjar känna en ren vanmakt, Luleå tappar alla sina svenska profiler direkt dom blommar ut.
Häcklas av media för att har många utlänningar, men vad är alternativet?
Hade vi fått behålla Ledin,Henriksson,Fabricius,Nordquist, (Hynning lär gå till Frölunda också) osv så hade det inte behövts speciellt många importer.

« · 856562 · »