Luleå HF

SHL · 118101 inlägg · 891 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
LL: Det känns som fantasilöst att flytta någon från marknadsavdelningen till sportchefstolen. Har HH det kontaktnät som krävs för att fixa rätt spelare? Hade det inte känts befriande att få någon utifrån än någon som häckat en längre tid på kansliet? Fast det kunde ha varit värre, t ex Jim Brithén aka Video-Britta.

Hade varit klart mer nytänkande att få hit t ex Heikkilä än att återigen ta något från Mora. Fast det kunde ha varit värre, t ex Bräkman eller Wikegård (mycket snack, lite resultat).

Gusten+Modig känns ungefär lika stabilt som Hento+Gusten under lockoutsäsongen. Hade varit bättre att hitta en rutinerad stabil backup till Modig. Men vi får väl panikvärva nåt innan fönstret stänger och vi ligger tokrisigt till. Vi skulle behövt en Korhonen, Noronen, Hurme eller Stana. Modig kommer säkert att bli bra, men ge honom lite tid, stabilitet kommer med åren, alla är inte som Henke Lundqvist...

zigge: enligt Martin Chabada själv (och lokaltidningarna uppe i Luleå) har kvällsblaskorna fel. Det finns dessutom ögonvittnen som har sett hela tjeck/slovakgänget i LHF gå ut och käka tillsammans efter sista kvartsfinalen. Det låter i alla fall inte för mig som något man skulle göra om man var så osams att man inte tål att se varandra.

LL: Men hans nick ger väl honom viss rätt att såga allt? :-)
"Lubos Bartecko, Martin Chabada och Tomas Surovy ", är inte det ett problem, nu och kommande säsong (åtminstone nån av dem, jag vet inte vem)?
Eller har massmedia helt fel?

Pessimisten: låt oss titta igenom det du just skrev.

Är Gusten tänkt som förstemålis? Nej. Som förstemålis har vi en av landets största talanger, en kille som trots sin ålder och trots Luleås ofta mer än virriga försvarsspel länge ledde målvaktsligan förra säsongen.

Vad vet du om Huczkowskis kvalifikationer som sportchef? Inte mycket, gissar jag. Jag vet inte heller särskilt mycket, men ska vi utgå från att alla är idioter? Ska han inte ens få en chans att visa vad han kan om man nu från föreningen anser att han är den mest lämpade av många sökande?

Rindell - mannen som tränade det Mora vars moral du hyllade för bara någon vecka sedan. Gissningsvis hade Rindell en hel del att göra med att de kämpade sig ur det avgrundsdjupa hål de befann sig i tiotalet omgångar innan slutet. Han har två säsonger i rad bevisat att han kan bygga lag på kort tid av legoknektar från runt om i världen. Är det inte just det vi skulle behöva?

Klarar vi bara av att plundra Mora? Hört talas om Lubos Bartecko, Martin Chabada och Tomas Surovy någon gång? Pekka Saravo? Osv. Jodå, jag vet att du bara raljerar, men ska man raljera är det bra att fundera igenom varför man gör det så att man inte gör det på felaktiga grunder.

Mycket återstår att förbättra inom Luleå Hockey, men att ha motorsågen påslagen per default och inte ens försöka analysera innan man sågar är knappast något som för in föreningen på rätt spår.

Sportchef: Hans Huczkowski
Tränare: Harri Rindell
Målvakt: Gusten Törnqvist

Resultat: *gäääääääääsp*

SM-GLUD! SM-GLUD! SM-GLUD!!!

Klarar vi bara av att plundra Mora hela tiden, så lär vi snart bli som Mora var för några år sedan, Allsvenskt...

Bolivar: Kari Heikillä spelar just nu slutspel med bluss här i finland det går okej för dom jag vill ha han som tränare inte hari

Ingen Kari Heikillä som ny tränare. Enligt NSD är Rindell hetaste namnet nu. Tycker i och för sig att Rindell verkar vara en bra tränare men det börjar bli lite för mycket Mora-värvningar nu. Dock tror jag att det är större möjligheter att Harri stannar i MIK.

Portello: håller helt med dej där

tk75: Hoppas att dom har fel.Har inget emot honom men jag ser gärna att vi tar Heikilä istället.

Alisandali: tränare blir Harri Rindell enligt aftonbladet

ivan speed: Shayne Toporowski spelar i Finska SM-liiga med Lukko , se länk .

Salcin: var spelar Toporowski ldag ?

Ambroo: ...och jag dömer bara av de fåtal NHL-matcher jag sett med AP Berg. Inte precis bästa back i sugar-Leafs ens en gång...

Pessimisten: Speldum... Han var under LO-säsongen en av Elitseriens bästa backar, kanske t o m den bäste. Vi i TIK har nog bara sett två backar av högre klass, Strimma och Strålman.

Pessimisten: hela jela sm-liiga skall ju hit för d etjänar för dååligt

*fniss* Frölunda är intresserade av A-P Berg. Snacka om omodern backtyp. Han var ju värdelös redan i sugar-Leafs för flera år sedan... (Nu hamnar han väl i LHF bara för att jag totalsågar...)

Hannu Neimi: Aha, det låter bra i så fall. Vi behöver lite nytt blod i föreningen. Gärna en sportchef som förstår betydelsen av centrar. :-)

Bolivar: Intressant, Jens var maffians man. Hans egentliga uppdrag var att spionera på Lener för att sedan rapportera till sina uppdragsgivare. Måtro om maffian är på tillbakagång? Lars Modig slutar även han som bekant.

orion: gå på olearys du
de har väl fler kanaler än en.

har de ju iaf i sundsvall

Pessimisten: Det är långt innan Omark är en NHL-spelare, Mr Omständig hamnar ju mest i hörnorna eller bakom mål där han tappar pucken. Inte kan han göra mål heller, dessutom så har han haft massa lägen slå bra pass till medspelarna men hållit i pucken tills han tappat den.

Ambroo: Jag får väl hemsöka nåt hus som har en parabol och ljuga ihop nåt trovärdigt...

orion: Ajdå, jag glömde en viktig detalj... Hockeyn norr om Nolaskogs är död så här års. Det får nog bli sportradion för dig min gode vän!

Ambroo: Och du vet som vanligt det mesta ; )

orion: O'Learys visar iaf inte matchen, de satsar på Premier League, men det må väl finnas nåt hak däruppe som gör det?

Jesper Jonsson: Omark draftas och drar till NHL, om man läser nyhetslänkarna. Låter ju bra...

Förlåt en yngling: Jag är på väg till Luleå imorgon för ett jobb, och har kvällen ledig. Tro om man kan blänga på MoDo-Timrå på nån sportbar, eller?

Paddan: vem har inte ingått i silly snacket här.

Jesper Jonsson: Få se, Milan Kraft, har han ingått i silly season snacket hos er, eller har han lyckats slinka mellan nätmaskorna alla år?

Paddan: vi behöver kraft framåt.

Signa upp Brash och Laraque och så kan isaksson centra :)

Lindberg Råkkar: Hmm, varför inte Akebono?

Paddan: Vi behöver tyngd i försvaret, Jutila FTW!!

Portello: Han har sorg på SF redan, Tror att mörkret kommer iom att Ågi lägger av:)

Paddan: Och snart lär väl jazzuffe kräva att vi skriver ett tio-års kontrakt med Åkerström.

Paddan: Äh, faan, jag glömde ju... TOPPER!!!!!

Jesper Jonsson: Osmo!!!!!!

Portello: etfersom säsongen är slut nu så måste vi poppa denna tråden överst.

LEDIN!!!!!!
Säger jag bara

Blir detta våran nya sportchef?

Jesper Jonsson: En spelare jag personligen gärna skulle se i Luleå är Yared Hagos
.

Jesper Jonsson: Mja Keenan skulle nog köra div strafftränoingar om inte laget sköter sig, Varför inte kan behövas en sådan figur i båset som ger järnet och styr med järnhand:)

Jesper Jonsson: dessutom finns ju koppling till Lener som väl å var i florida?

Kanske har lener sökt sportchefsjobbet och börjar med ta hit iron-mike som tränare

Pessimisten: go Keenan

han skall väl kunna skrämma junisarna till mirakel i sann bräkmananda

Lindberg Råkkar:
Precis ingen i föreningen drar åt samma håll tro mig ids inte skriva det här, men det är så patetiskt tragiskt så det går inte beskriva, informationen är urkass! allt stinker fan piss. bara en så enkel sak som att få ett medlemskort som jag beställde i mitten av sommaren det har inte dykt upp än och jag kommer inte ringa dit för det är ingen ide! däremot kommer jag aldrig mer lägga en krona i medlems avgift igen. I
Igentligen borde man sluta och gå på hockeyn okså men det lär jag aldrig göra.

Hannu Neimi: Jag tror att det behövs folk i ledningen som har visioner, en ledning som vågar se till att satsa på att bygga en helt ny arena. En ledning som kan sätta press på kommunen i sina frågor om så skulle behövas. En ledning som kan skapa hopp och intresse för hockeyn.

Nyligen firades något före matchen mot MIF, biljettpriset var sänkt och ändå var det långt ifrån fullsatt. Varför var det då så?
Jo för att det inte gjorde någon reklam för grejen, ingenting om att det är match i lokaltv, ingenting om att det är match annat än en liten annons matchdagen i nsd. Handbollen i Boden gör mer reklam för sina matcher än Luleå Hockey.
Hur kom man på att man skulle ha detta jubileum, jo HV hade några veckor innan firat samma sak. Man fipplar ihop något som påminner om det och allt blir pannkaka.
Samma sak med sin målsättning som SM-Guld 2008 som man pratar om ena dagen, nästa dag pratar man om hur dyra spelarna är och att man inte har råd blabla. Det förstärker bara känslan av hur amatörmässigt det är i Luleå Hockey, högra handen vet inte vad den vänstra gör osv.

Ambroo: och andra, jag är rädd att vår saga i elitserien närmar sig sitt slut. Gick bra så länge det räckte med att ha en stark och stabil huvudsponsor och en trogen publik. Men idag då det gäller att marknadsföra ett varumärke och ge åskadarna upplevelser räcker LHF helt enkelt inte till.

G Mattias Modig
G ?

D Marcus Nyberg
D Jaroslav Obsut
D Jan Sandström
D Per Savilahti-Nagander
D Pavel Skrbek
D ?
D ?
D ?

F Lubos Bartecko
F Anders Burström
F Martin Chabada
F Johan Harju
F Magnus Isaksson
F Kalle Kerman
F Viktor Lindgren
F Robin Lindkvist
F Linus Omark
C ?
C ?
C ?
F ?

Ser tunnt ut för nästa års trupp,

Metal Guru: lite skillnad på 8 och 3 men skitsamma nog förstår jag hur Mora fansen känner sig.

Men ni åker väl mest troligt ut så nu kan vi välja och vraka;-) nä skämta bara hoppas ni blir kvar jag gillar Mora! skickar hellre ut SkjitaSkellefteå! kom igen och ta 3 pinnar mot dom imorgon.

« · 860428 · »