Luleå HF

SHL · 118060 inlägg · 891 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Linkan: "värvningen kommer att offentliggöras någon gång under tisdagen" - enligt Jiglund. Det är bara fem minuter kvar av tisdagen och ingen press release från Luleås sida. Det roliga med Jiglund var ju att han dementerade att Bartecko var klar för Luleå, för att sedan "släppa" nyheten två timmar senare. Varför?

Såvitt jag har hört, så har Luleå och Bartecko ett muntligt avtal men inget på papper. Alltså, med andra ord så saknas det en signatur. Oj, känner vi igen den där historien....? En viss Herr Bäckman typ..

Ähh, jag säger varken buh eller bää men klar för Luleå är INTE Bartecko. Då hade Luleå släppt den nyheten. Men visst, chansen att han kommer är ju naturligtvis stor, men så länge det inte finns ett skriftligt kontrakt kan allt hända.

Lövva: Nya uppgifterna från herr Jiglund.Nu ska Bartecko tydligen presenteras imorgon kväll eller på torsdag.

Portello: eller dagen efter det, eller dagen efter det??????

Om han nu är klar, varför håller dem inne med nyheten? Hmm, kanske därför att NHL "deadlinen" går ut på torsdag och Bartecko vill vänta med att skriva ett kontrakt överhuvudtaget föränn han har hört det absolut sista från NHL. Därför nöjer han sig med ett muntligt avtal med Luleå för närvarande. Eller vad tror du?

Lövva: Vet inte vad jag ska tro.
Det enda jag vet är att jag är så grymt less alla rykten om den ena och den andra spelaren till Luleå.
Vill se att spelare skriver på, inte "vara klar enligt säkra källor" eller liknande.

Portello: Väntar på nyheten, Gretsky, Super-Mario och Hull har skrivit på för Luleå. Dessutom har trion gått med på att spela utan lön....eeyyy!

Nä, skämt å sido så håller jag med dig. Alla rykten hit och dit som har cirkulerat sen i mars. *snark*.

Men snart är det förhoppningsvis över. Snart börjar ju säsongen och vi lär ju slippa en säsong som motsvarar förra säsongen, när det gäller Kalla-Anka stämpel, med spelare som mer eller mindre åker pendel trafik från andra sidan Atlanten.

Men som sagt, varför skulle Luleå hålla på nyheten om nu Bartecko var klar...

Portello: Nu fick jag det bekräftat också, det jag skrev om igår. Bartecko har ett munitligt avtal med Luleå, men inget på papper....

Källa: Nsd och Hans Nordberg. Känns som en liten säkrare källa än herr Jiglund som är känd för att ta ut saker i förskott.

Lövva: Har du hört något om när Bartecko eventuellt kommer att skriva på?
Stämmer Jiglunds påstående om ikväll eller imorgon?

Portello: Förmodligen har Bartecko skrivit på redan..det lär offentligöras imorrn eller i natt..Nobbe har nog lärt sig av sina misstag och väntar tills övergångar mellan europa och Nhl stänger...

Portello: Jag har hört att han är knäskadad?

Linkan: Hoppas han ritar på åt er, så vi får se om han är så bra som det sägs!

Linkan: Luleå och Bartecko har endast ett muntligt avtal och inget mer. Dvs inget på papper.

Att han har skrivit på och Luleå väntar på att offentliggöra det är tal ur nattmössan från Jiglunds sida.

Självklart väntar Luleå med press konferansen som de har tänkt å hålla, tills Bartecko har signat kontraktet. Lite har dom ju faktikst lärt sig från Obsut såpan...

Lövva: Läs detta.

www.svenskafans.com/hockeyzon/artikel.asp?id=99309

Berätta sedan hur förvånad du blir.

Portello: Ingen som hört något mer om Bartecko? Vad har hänt med Svenska Fans?

Portello: Och där fick trovärdigheten hos den sajten en liten törn...

Dragan 2k: Har den igentligen någonsin haft en sådan seriös stämpel?

Portello: Nja som helhet nej. Däremot tycker jag Luleåredaktionen varit rätt bra. Sedan är Alltid Blåvitt riktigt bra. Fast annars har du rätt. Jag lägger aldrig något värde i den. Nej vad säger jag? Det är ju sportbibeln - ett högfäste för trovärdig sportjournalistik.

Portello: Blir inte förvånad. Men det hela var som jag hävdade hela tiden. Men som sagt, inget att bli förvånad. Men tråkigt är det ju helt klart att en sån som Jiglund ska få sköta en sådan pass stor sida som svenska fans.

Lövva: Pittsburgh eller Luleå Hockey? Deadline är satt till ikväll. Fan tro´t.

Albert Hall: Är ju bara att han inte får ett envägs-kontrakt och väljer att skriva på för oss.

Portello: hatar denna väntan och tystnad !! Bartecko vart går du ??????

Efter 22 ikväll vet vi, då ska han lämna besked Bartecko!

NallePhu: tack då får man bitta på naglarna tills dess då :((

tk75: enligt expressen är det klart

hristo: Hmm måste vara en gammal artikel du läst det fannas inget nytt få XP iaf!

hristo: ??`

Nu har vi varit i kontakt med Miroslav Michalek igen - men han kunde inte lämna det besked han hade lovat oss under dagen.

Han hade satt upp en deadline tillsammans med Nobbe som innebar att de skulle lämna besked senast klockan 22.00 ikväll. En deadline de nu har brutit.

Miroslav Michalek berättade att de fortfarande inte hade hört av Pittsburgh Penguins och att de ville vänta till imorgon klockan 15.00. Han hade dock inte lyckats få tag på Nobbe angående detta ännu.

Då vi sade att detta mer och mer framstod som en parodi så skrattade han och höll med. Han sade dessutom att "det är klar fördel Luleå just nu".

Vi hade hoppats kunna ge er ett besked ikväll - men tyvärr råder vi inte över det här. Vill poängtera att vi inte vet någonting om vad Miroslav Michalek och Hans Norberg har kommit fram till. Lubos Bartecko kan ha skrivit på - lika gärna som han kan ha tackat nej.

Vi återkommer under morgondagen då vi vet mer!

Personligen hoppas jag att Nobbe visar lite stake och tvingar Lubos Bartecko att bestämma sig redan nu ikväll. Förstår om Lubos Bartecko helst vill till NHL - han har trots allt max 6-7 år kvar på toppnivå som hockeyspelare. Men har man lovat något så får man stå vid sitt ord.

Tycker det är fruktansvärt oproffsigt agerat av Miroslav Michalek framförallt - han är en licensierad NHLPA agent och kan inte sköta den här affären på ett snyggare sätt.

Och hur intresserade kan Pittsburgh Penguins vara av Lubos Bartecko? De hörde aldrig av sig innan den utsatta deadlinen. Tycker det talar sitt tydliga klarspråk - Lubos Bartecko kommer inte få någon envägskontrakt.

Albert Hall:
" Lövva: Pittsburgh eller Luleå Hockey? Deadline är satt till ikväll. Fan tro´t."

Så blev det med den deadlinen.Jag undrar om vi får se Bartecko någonsin.

Portello: Man måste erkänna att man är imponerad av Luleås tålamod. Ett sådant irriterade beteende från Bartecko och hans agent hade fått vem som helst att ta på sig Blåkläder och gått lös på en vägg eller ngt.

Dragan 2k: suck

Dragan 2k: Han verkar inte särskilt sugen på att lira i Luleå den grabben.

Portello: jahaa...jag som trodde det jag läste. Och drog slutsatsen redan för en vecka sedan: Bartecko till Luleå.

Där ser man. Man tror vad man vill. Och enfalden växer man aldrig ifrån;-)

som sagt, bartecko tycks lida av en vis beslutsångest, men vi får hoppas på att han spelar i es den komande sesongen

men lule måste snart börja agera om dom inte vill hamn på gränsen till en plats i slutspelet i år igen

wap.hockeysnack.com
Enligt lokala nyheter har inte han fått nåt konrakt förslag från pittsburgh i går kväll. Agentens ord . Jag tror inte han . Spelar i lhf

Och nu är visst Bartecko klar.
Tack för det.

Portello: Finns det verkligen pengar kvar att fortsätta värva för, om nu Bartecko blev den överlägset bäst betalda spelaren i LHF?

Jag antar att man på Svenska Fans både jublar, firar tidig julafton, smäller champagne... nej jag menar champis... korkar och firar det SM-guld som blev klart i och med värvningen av Bartecko.

Portello:

Äntligen!

Albert Hall: Var är den rosa Adidasoverallen då?

Paddan:

Det finns stålar till en bra center också. Luleå har ökat spelarlönebudgeten betydligt till denna säsong.

Paddan:

Jag har den på mig.

Albert Hall: Jaså, det finns så mycket pengar i varje fall.

Portello: Jag fick rätt tillslut:-) hehe

Linkan: Till slut ja.
Även en blind höna finner ett korn till slut :)

Portello: Jo så sant så sant, det var verkligen behövligt med Lubos, nu är det bara en center som saknas

Vad tror du Jiggy har på g?

Hm, undrar hur Kuriren får ihop att Slovaken Bartecko spelade med det tjeckiska World Cup-lag som slog ut Sverige?

Albert Hall: för mycke hembränt ?:)

Albert Hall: Det där gamla Tjeck o Slovak-ien där vandrar de väl hur de vill mellan landslagen. ;)
Eller så är han så magisk som vissa av era supportrar tror.

Albert Hall: Alla vet väl hur dom på Kuriren är.Kan ju inte ens engelska.Hur ska dom då hålla reda på var spelare är ifrån?

Portello: En gammal skolatlas från 1968?

Paddan:

Skolatlasen är en intressant teori. Om den varit ännu äldre så kanske den hade varit korrekt. Jag hörde en lärare säga att dom hade så gamla atlasar att de börjat stämma igen beträffande länderna i öst!

Albert Hall: Tja, när jag gjorde min lärarpraktik så hade de läroböcker i aamhällskunskap utgivna 1984. Det var de böcker som min handledare tyckte var vettigast, och inte innehöll för mycket fördummande innehåll. Mycket tid fick då användas av mig till faktakontroll av innehållet innan lektionerna.

« · 567622 · »