Luleå HF

SHL · 118060 inlägg · 891 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
För övrigt så är det långt ifrån klart med Orzagh och den där Samuelsson.

Albert Hall: va hette han? OR ZA GH. Är det rätt nu? *menar: tjiisus maria, vilken vinter*

Karoliina: Inte fan vet jag vad han heter. Jag bara skriver som alla andra skriver.

Annars var det en rätt kul match att titta på idag. Lule var inte alls lika bra som mot FBK men denna gång studsade puckarna lite mer rätt. Kedjebytet för Ragnar var mycket lyckat, andrafemman blev ännu bättre (även om Bartecko nog egentligen gör sig ännu bättre som vinge) nu. Ragnar gillar jag för övrigt jag redan. En typisk kille som man underskattar.

Annat trevligt:

1. Bartecko är en spelare i världssklass även som center. Fyra pinnar på tre matcher och allt han gör är med tanke på nästa steg.
2. Renberg spelade sin tredje match i rad utan att ha några till synes våldssamma problem.
3. Erik Lindberg är en mycket stabil eliserieback.
4. Rautio håller.

Till sist en fråga, hur fan gick egentligen Leksands mål till?

Albert Hall: Jimmie sköt direkt på tekning.Väldigt snyggt.

Portello: Det såg jag, men vad gjorde Nordqvist och var gick puckfan in? Nordqvist (som annars var bra) kände sig nog rätt billig om jag får gissa, som tekare i egen zon får man bara inte låta motståndren skjuta direkt i mål. Nåväl, vi vann ju i alla fall.

Albert Hall: Var väldigt synd att Rautio inte fick hålla nollan.Gjorde en grymt stabil insats idag.Och det som imponerar mest är att han nästan inte släpper några returer.

Bartecko visar att han är en klasspelare, snyggt 2-0 mål.
En annan jag tror kan slå igenom iår är Fabricius.Tror att han kan komma upp till ca 30 pinnar iår.

Om man ska vara besviken över något idag så måste det vara första kedjan, det ville sig inte riktigt för dom.Renberg är allt annat än vän med pucken.Men jag är säker på att det lossnar snart.

Portello:

Håller med om Rautio och Fabricius. Jag har alltid trott på Fabbe men även kritiserat honom hårt när han inte tagit dom steg jag trott att han skulle ta. Det är dags nu att han går från hygglig elitseriespelare till landslagsklass dit jag alltid trott att han kan gå. Mycket möjligt att han är på väg dit.

Förstakedjan gör ändå än jävla massa nytta, de är inte lätta att möta. Renberg jobbar tungt även när det inte riktigt stämmer för honom. Jag tycker faktiskt att han överraskat positivt dom här tre första matcherna. Fast jag kanske inte har så höga krav å andra sidan....

Albert Hall: kommer orszag att komma, eller blir de nån annan, saknar skerbek, faktiskt:-)

Albert Hall: Håller med men det jag tänkte skriva var poängmässigt bättre än Bartecko nu är dom ju två olika spelar typer, äsch man ska inte stirra sig blind på statestik:-) Klart är ialla fall att värvningen av Bartecko är mer än lyckad! Luleå har verkligen en förmåga att värva spelare som smälter in bra i truppen, alltså inga divor Trots allt är det så att trivs man med klubben,staden så är det givetvis lättare att producera

williamthekid: Inget är klart, han ska på en läkarundersökning på tisdag i Tjeckien! är han frisk talar det mesta för Luleå

Linkan: ok om ja förstått saken rätt, då är han så gott som eran?? plus en kompis??

Vinst. Tre poäng. Bartecko och Fabbe regerade banan. Såg ni hur Gobulovsky sket i byxan när Fabbe jagade ikapp honom innan 3-1? Hockeypoesi på hög nivå.

Ragge Karlsson funkade för övrigt klockrent med Fabbe och Bartecko. Rautios plock i första perioden var grym. Kuben dömde riktigt bra, faktiskt. Erik Lindberg gav Fransson den stabilitet bakåt som Fransson behöver och det såg mycket stadigare ut i den här matchen. Sagge kan bli grymt bra men måste bättra på skridskoåkningen. Annars har han allts om krävs för elitserien.

Nu ska jag ta en bira till. I morgon bär det av hemåt till Estockolmo igen. Tre matcher på plats i COOP Arena, tre poäng och ett besök på JV-grillen blev det. Grymt besviken att jag inte hann med ett Baconcheesemål på Kovgubben utanför Coop Arena. Skål!

LL: Jag sa också alldeles nyss att vi måste gå ut och ta en öl för att fira Fabbe och Bartecko. Fast min player vill inte dricka något idag så han får titta på medan jag firar. För mig blir det dagens första öl, då jag körde hem från matchen.

Skål tebax! Om en kvart iaf.

Linkan: Hävdar fortfarande att det är klassskillnad mellan dem två emellan. Och det är ju iofs ingen skam att bli "brädad" av en spelare som Bartecko. Vänta bara tills han visar sitt fulla register!

Däremot förstalinen. Dom får inte mycket att stämma (detta säger jag, trots tre power play mål. Höga krav, hmm kanske). Men samtidigt så spelar ju Nordqvist bra men de två yttrarna har inte fått det att stämma ännu. Men orolig ska man ju naturligtvis inte vara. Kapaciteten finns ju där och Renberg jobbar som en oxe.

Roligast idag: Rautios målvaktsspel samt Ragnar Karlssons prov på "vem fan är Per Ledin". I övrigt tycker jag väl inte matchen bjöd på något som bör hängas ju julgranen. Eller föresten, Erik Lindberg kan få en plats där. Mycket stabilt backspel.

Tråkigaste idag: Stämmningen på läktaren. Dött, stendött, utdött. Och med risk för att bli enformig, bristen på repriser....

Lövva: Renberg bör jobba som en oxe. Han är ju just oxe.

Annars tror jag han börjar vara lite halvslut.

LL: Vad fan LL på ett kungligt besök på Norrbottninsk mark det är tämligen sälsynt numer, Den Norrbottniska myllan lockar inte herren igen????

Lövva: På ståplats var det hyfsad stämning större delen av matchen. Dock är  många även där som är tysta. När det gäller sittplats håller jag med om att det är dött.

Lite förnyelse av ramsor kanske skulle hjälpa men det gäller ju att hitta ramsor som kan engagera fler.

Några roliga detaljer idag:
- Ragnar i 4 mot 5 i slutet av första, 2 ggr lyckades han få pucken ur egen zon inom 30 sekunder, starkt.
_ Den obligatoriska hönsgården i egen zon som man sett i varje match senaste åren lyste ned sin frånvaro även om Leksand hade tryck i mitten av första under och efter Sandströms utvisning.
Under resten av matchen kändes det som att Luleå hade kontroll. Inte ens efter 1-2 målet kändes det oroligt.

Kickan: Utan denna oxe skulle Lule va slut. Ute ur ES o harva tillsammans med Pite. Äre det du vill? Besserwissrar finns överallt?

Bolivar: Tyvärr tror jag inte felet ligger vid just ramsorna utan i något annat. Vad det är kan jag inte riktigt komma på men något är riktigt galet. Från att vara bland de bästa klackerna i ES på 90-talet till att vara bland dom sämre...

Idag var det tyst som i graven på ståplats säväl som sittplats. Inte äns under premiären var det bra drag. För bara några år sen var det ramsor en timma innan nedsläpp - på just premiären.

Albert: I dagens Aftonblad så är Fabbe lyrisk över Bartecko som i sin tur lovar att han kan bättre.

Portello: Hmm, lovar Bartecko att Fabbe kan berömma honom bättre än så?

Under åtminstone ett byte i går matchade de här spelarna.
Födelseår innom parantes.

David Rautio (-85)
Johan Fransson (-85)
Erik Lindberg (-84)
Johan Harju (-86)
Robin Lindqvist (-87)
Magnus Isaksson (-87)

Portello: Några till byten än så var det! Mycket imponerande. Dock så lär det väl falla ut några om våra två påtänka nyförvärv blir ett faktum

Portello och Lövva:

Jag tänkte också på det. Det måste vara den yngsta uppställning vid tekning som Lule nånsin stätt upp med.

NallePhu: nä, jag är inte det minsta lockad av att flytta norrut igen. Jag trivs alldeles för bra i Stockholm.

LL: Har nog anat det , snart lär man nog dra söderut igen.........

Albert Hall: Surovy istället för Machulda?

Jojo det vore en uppgradering som heter duga!

Salcin: Det låter helt ok för mig.Låter inte direkt som att laget blir sämre av den rockaden.Men nu är det ju långt ifrån säkert att det kommer att hända.

Jaja, tiden får utvisa vad som händer.

Salcin:

Jag hade inte trott ett ögonblick på det om inte artikeln hade innehållit direkta citat av Chrunak. Det borde ju i och för sig inte vara svårt att bli av med Machulda, halva Europa skriker ju efter en målskytt. Trots att han haft relativt torrt krut i höst så borde han vara eftertraktad. Fast jag har en känsla av att det är mycket, mycket långt kvar i den här affären. Dessutom hade jag hellre sett en bra backförstärkning, jag tycker vi är tunnare där.

Intressant att Chrunak inte kan hålla sig från att bedöma spelares kompetens, var det inte meningen att skulle överlämna sådana bedömningar till såna som kan sånt?

Albert Hall: Fast det verkar väl mer bara vara ett klargörande från Chrunak hur det skulle finansieras, eftersom spelarbudgeten för i år är förbrukad.

Men det är som sagt mycket om och men, innan det ens kan bli tal om denna värvning.
Surovy måste efter gett NHL en sista chans, bryta sitt kontrakt och Luleå skall lyckas skeppa iväg Machulda för att frigöra hans lön.

Albert Hall: att expresen kallar honnom NHL spelare även ifal han inte har spelat där sen 03 är ju alltid lika lustigt

dock skulle han vara bra att ha i LIF......

Idagens NSD så står det att Luleå har börjat för kontraktsförhandlingar med några av spelarna i laget.Låter mycket bra.

Portello: Det låter bra. Jag får snart skaffa en tröja med Chrunak på.:-)

Portello: Känns mycket bra det där!

Hela organisationen kring Luleå känns mycket proffsigare i år.

Miro Michalek, agenten för våra 3 Slovaker var på plats igår mot HV och såg matchen.
Enligt honom trivs samtliga mycket bra i Luleå, samt att Orszagh och Bartecko spelar hela säsongen förutsatt att Luleå har råd med det.

Diskutioner förs ang Surovy ifall han inte slår sig in i NHL kan det bli aktuellt med honom till nästa säsong , fast här är tydligen 4 till ES-klubbar med om budet.

Två länkar som nog inte har något samband:

Lulehockey är med i jakten på Timo Pärssinen. Fast hoppet verkar inte så värst stort.

www.kuriren.nu/GEN_Utmatning_Sport.asp?ArticleID=1068577&CategoryID=2765&ArticleOutputTemplateID=125&ArticleStateID=2&ParentID=

Sedan har nog någon i Råneå blivit inspirerad av de tunga rånen av värdetransporter och fritagningarna från diverse anstalter den senaste tiden och drämde in med bilen i byns Konsumbutik. Därefter stals tuggummiautomaten.

www.kuriren.nu/GEN_Utmatning_Ettan.asp?CategoryID=2764&ArticleID=1068585&ArticleOutputTemplateID=125&ArticleStateID=2

Albert Hall: Låter inte bra. Ska upp till Råneå på fredag...

Bolivar: Har de lagt ner forum och väljer att länka till Svenska Fåns forum istället är det då sista gången jag har besökt officiella överhuvudtaget. Svenska fåns suger!

Kickan: Problemet är bara att Luleås Officiella har inte haft en moderator som kunnat banna och radera inlägg, Sedan har det funnits planer en längretid att flytta hela forumet till Svenska Fans!
Inte mer märkvärdigt med det iom dom ska ha annat på deras hemsida vad vet jag inte men det lär väl märkas.

Kickan:

Hmm, det verkar som om du har rätt. Jag har hört rykten om att ett samarbete skulle ske mellan Svenska Fans och luleahockey.se, men att det skulle gå så långt trodde jag inte.

Själv är jag reggad där och skrev några inlägg där i höstas, men gav upp. Alldeles för rörigt, åtminstone för mig.

Albert Hall: Det kommer komma ett helt nytt forumsystem nu under vårvintern på hela Svenska Fans, Så det kommer bli till det bättre hoppas man.

NallePhu: Jaaa, ett PHP-forum med avatarer, signaturer och smileysasanassar, vad kul!

Paddan: Nej det blir något som dom utveckalt själv m hjälp av något ftg i England!

NallePhu:

I så fall hoppas jag verkligen på det. Fast minus Paddjävelns förhoppningar dårå. Om en enda av dom företeelserna han nämner finns där så kommer jag bara att besöka det en gång och konstatera fakta, sen får det vara. Jag struntar ju egentligen på vilken server forumet ligger.

NallePhu: Jag och många med mig kommer aldrig någonsin att regga oss på Svenska Fåns. Resultatet blir förhoppningsvis att HS kniper de skojsiga skribenterna medan Jiggy & Co får ta idioterna och analfabeterna. Plus då att LHF:s officiella förlorar 90 procent av besökarna som bara varit där för forums skull.

Fuck Svenska Fåns!

Kickan: Problemet är väl det att ingen har ens informerat Svenska FANS ang detta med flytten av forumet dit, Rykten bubblade i våras men inget hände då!
Ja du skulle nog tror likväl att det blir folk som reggar upp sig på SF förutom Ringo och Jante skulle jag tro, Men var och en bestämmer ju själv vart man ska skriva.
Ska man gnälla så är detta också lite b i forumformat, samma system som Svenska FANS har ....

Albert Hall: Herregud, vilken idiotisk idé! Därmed försvinner kanske många av Sveriges mest kompetenta skribenter i ett hafs. Lulingar, många av dem legender, sjunker aldrig så lågt som att joina och fastna för Svenska Fåns om det handlar om lulingar som önskar och gillar den mångsidighet forum alltid har haft.

KATASTROF aocho!

Froza Jespers forum (som ser ut som vårat välkända forum och är just det, om än nu med många föråldrade inlägg). Flytta dit alla forumingar som inte så gärna joinar Svenska Fåns.

www.jesperjonsson.com

Där finns forum, där finns tvävlingen. Froza Jesper! Hata aocho!

NallePhu:

Jag håller med dig om att detta forum har ungefär samma struktur som SF. Fast jag gillar det här eftersom det inte är mer än högst tio lulingar som skriver här kontinuerligt. Om mängden inlägg skulle öka så skulle det bli som för de stackars tikarna att man har hundratals inlägg med JAAAA!!!!1 eller NEEEEJ!!!!!1 och DOMAREJÄVEL!!!!1 att gå igenom efter en match.

Så är det inte just nu för oss. Dessutom kan man faktiskt ställa in HS på "visa trådar" istället om man nu skulle vilja det. Om mängden inlägg ökar är det ju bara för moderatorerna att skärpa kraven på trådar. (I och för sig har vi lulingar här nästan toatlt skitit i trådnamnen här, fast det är ju mycket på grund av att det inte behövts.)

Då har jag inte ens nämnt HS 2.0...

Albert Hall: Det håller jag med oim att det är för mycket långa JAAAA pch div annat som inte hör hemma i ett forum, Det kommer bli bättre struktur framöver ute på SF forumet det är jag säker på!

« · 584608 · »