Lindberg Råkkar: nä, HV:s backar var generösa i LHF-klass och lät Andersson åka och åka och åka tills han på bekvämt avstånd från mål kunde ladda och sikta i en halvtimme och sätta ett slagskott i mål.
LL: Skulle ju skett för en månad sedan, nu är det ju för sent. Sen har vi ju en sportchef som jobbar typ 20% så han hinner väl inte göra speciellt mycket. Nu har vi en sista chans idag att kvittera.
Hannu Neimi: jag undrar faktiskt om de ens förstod hur viktigt det var att ersätta Nordan. Visst, vi kan inte skylla precis allt på att Nordan inte är kvar men en hel del. Som vi har varit inne på tidigare - att tvingas spela Bartecko som center är ett enorm resursslöseri. Tänk om vi hade haft i alla fall två riktiga centrar, då hade vi kunnat ha tex Surovy-Bartecko som första forwardspar, Chabada (för inte heller han är ju center egentligen)-Hynning som andra och Omark-Renberg som tredje, och plötsligt haft en mycket större offensiv bredd. Jag tror till och med att Koch hade varit utmärkt som andrecenter, om inte annat kunde han ju teka vilket har varit ett annat problem, det har torskats åt helvete för många tekningar hela säsongen.
En pinne bärgad i alla fall, bra att nollpoängssviten är bruten. Men nog är det ju själva f-n att vi än en gång ska tappa poäng på att släppa in mål med en man mer på isen (DIF:s vinstmål häromsistens kom ju också i fem mot fyra för LHF).
Synd att vi inte tar chansen att rycka från Mora i tabellen är juh egentligen gandska sjukt att vi på 3 pp. dom 10 första minuterna i första perioden inte kan göra ett enda mål. Sedan har jag juh varit den som klagat på dom svenska dommarna óch vilja ha in utländska domare i elitserien är nog bara att erkänna att de dommare som kommer hit inte håller speciellt hög klass tyvärr.
Men herrejesus jävlar, såg ni Renbergs "hemjobb" på 1-0? Där på lite lagom avstånd bakom Brendel åker Renberg på en skridsko... och vad höll varenda spelare på isen på med vid 3-2?
Jaja, man ska inte bara gnälla - det var i alla fall bra att jobba in en kvittering och ett bra skott av Renberg till 3-3.
LL: Förlusttrenden bruten är väl kvällens glada nyhet. Men en tuff tid väntar för alla LHF:re, vill det sig riktigt illa kan det bli kval eller första slutspelsmissen sedan 1994.
Oj, vad underbart.Kul med något positivt för oss Luleåsupportrar.Nu är det ju bara hoppas att Hynning också skriver på.För han trivs ju rätt bra att spela med med Chabada.
Osten, Britta, den där Asplövenkillen som sägs vara så bra och så då Weinstock. Plus 26 killar (eller tjejer?) till som sökt jobbet. Det blir intressant att följa detta.
Albert Hall: Det handlade aldrig om att byta klubbhjärta, utan mer om att försöka komma upp i lönestegen en aning. Tyckte det bara var kul att skicka iväg en CV och se vad man skulle få för förtryckt svar på sin ansökan. Knepigt nog har inte dykt upp, vilket kan betyda lite olika saker. Antingen förstog de att det inte var allvarligt menat eller så såg de något om att man hade släkt och vänner som jobbat inom andra klubbar. Ja eller så kanske det lät så otroligt bra så man får något intressant samtal snart.
Mest troligt är kanske att de inte tar emot e-mail sända cv's från en hotmail adress :)
Jahapp då är nästa FD Luleåstjärna tydligen klar för Frölunda, ´Jonas Nordqvist har tackat nej till Luleå valt Frölunda då Fabricius bor där + han vill testa bo i en storstad.
Då kommer frågan vad är fel inom Luleå Hockey och dess ansvariga inom värvningsfrågor, Det känns lite halvhjärtat att Modig sitter som sportchef och har sitt vanliga jobb att tänka på också...
Dags att göra klart med den nya sportchefen och växla om och låta denna Mr X ta vid omg och styra upp dessa viktiga frågor, Känns som om Modig inte har den glöden och energin som krävs att förhandla fram nya kontrakt inom Luleå HF......
NallePhu: Modig är väl inte ens anställd av LHF längre, tror hans anställning slutade 31 jan. Känns allmänt irriterande att höra han göra en massa uttalande hit och dit om vilka spelare vi kommer ha och inte ha nästa säsong då han ändå inte kommer vara här. Korpstämpel på LHFs organisation i den här frågan.
Att vi inte kan konkurrera om en svensk spelare i sina bästa år är väl inte speciellt konstigt. Han känns ju som den bästa svenska allroundcentern i serien till nästa säsong. Vi måste hitta några latebloomers, ngt som liknar det Timrå gjort med Fredrik Warg.
Lindberg Råkkar: om vi hade fått tillbaka Jonas Nordqvist hade det varit att jämställa med att vinna högsta vinsten på Lotto tre veckor i rad, ungefär. Visst hade man en dröm om att han skulle återvända, men det är bara att inse att LHF tråkigt nog inte är på den nivån att vi kan konkurrera om så bra spelare annat än möjligen om vederbörande är född och uppvuxen i Luleå (men inte ens då verkar det ju gå att behålla/värva dem numera). Nordan går rakt in i förstafemman i mer eller mindre alla elitserielag, och att han vill pröva lyckan i ett lag som har en chans att vinna SM-guld (för det kommer VF att ha nästa säsong) har jag all förståelse för. Jag är glad och tacksam för att Nordan stannade så länge som han gjorde i LHF, trots allt förlängde han sitt kontrakt med två år trots betydligt fetare erbjudanden från både moderklubben Leksand och, enligt ryktena i alla fall, från FBK och Linköping.
Och om Modig och uttalanden håller jag med till etthundra procent. Han ska enbart hålla käften mot media.
NallePhu: Det var stort nog av han att stanna i skitlaget Luleå hade under hans tid i klubben, jag är nog så dum att jag tror att han kunnat hamna i Luleå om Fabbe varit kvar! Men givetvis lockar pengarna och att få vinna sm.guld någon gång, även given landslagsplats får han ju. det hade han inte haft i Luleå om han hade gjort en sämre sässe!
Vi får se till att behålla våra egna spelare som isak omark och harju! Det känns som att vi är ljus år från en semifinal! final är inte ens att tänka på!
Ett problem som jag tror blir det värsta är att Skellefteå kommer kunna konkurrera om många spelare vi vill ha, där har vi en stark organisation och pengar finns det. iaf mer än i Luleå tyvär!
Linkan: Amatör förening.. Snarare de inkompetentas verksamhet i Luleå... Modig fattar jag inte vad han sitter och säger till massmedia iom han har ju inget att säga till om, Han ska inte ens säga så mye som halv 7 ot massmedia när det gäller Luleå! Sedan så jobbar man 20% som sportchef och 80% på Tulldata då säger logiken att man inte bryr sig sååååå mycket i värvningsfrpgor det är mer fritidssysselsätning det....
Jesper Jonsson: Mja de agerar som proffs i Frölunbda, I Luleå är det mer mossigt och typ tja vi tar det när vi hinner och allt och alla är ju intressanta....
Lära sig Luleå?? Jag tror att Schtaan hinner nypa ett guld innan Luleå lärt sig det är tyvärr fakta.....
NallePhu: Man börjar känna en ren vanmakt, Luleå tappar alla sina svenska profiler direkt dom blommar ut. Häcklas av media för att har många utlänningar, men vad är alternativet? Hade vi fått behålla Ledin,Henriksson,Fabricius,Nordquist, (Hynning lär gå till Frölunda också) osv så hade det inte behövts speciellt många importer.
Salcin: Att Hynning spelar I frölunda är i stort sett klart. Vf väntar med att gå ut med det till sässen är slut. sen kan Luleå glömma Saravo okså han flyttar söderut med...
Känns även rent idiotiskt planerat att inte ha en sportchef under perioden februari till början av april, en kritisk period när kontrakt och kontakter skall knytas. Nya sportchefen kommer att ligga månader efter i värvningsarbetet jämfört med övriga lags sportchefer. Någon gång i okt borde man ha annonserat om tjänsten under sk lågsäsong vad gäller värvningar.
agerar fabbe och fransson som proffs för de får mer betalt, presterar sämre och får mindre speltid eller tillochmed kicken?
Och hur lär sig VF ngt genom att bara plocka dit fler och fler? Vill minnas att VF var ganska vassa en gång i tiden och i år har de harvat hela säsongen typ
Jesper Jonsson: Hur jag menar.. Jo nämligen det att Frölunda har en sportchef som agerar, Sedan då hur han agerar är en helt annan sak men likväl så värvar han iaf.
I Luleå är det mest titta runt och säga han är intressant och vi har is i magen, Bah usch och fy för sådana kommentarer bättre agera än ha is i magen och tro det kommer någon bättre vilket det inte gjort som far.
Kan ge mig den att vi torska i racet om JVM liraren Zacke från Rögle, Där är väl samma skit han är intressant och andra floskler framför att agera.....
Nej dags att Luleå får in en sportchef som kan agera utan att jollra med sportrådet, Det är ju ingen socialverksamhet och lekstuga som Luleåå håller på med eller kanske det är det dom tror.....
Salcin: Det är nu i Februari -Mars alla kontakter knyts mellan sportchefer och div agenter kring spelare, I Tjeckien så är det visst en form av kutym att göra klart inför näst kommande säsong redan nu för att säkerställa vart han ska lira...
Sedan så är det amatörmässigt det Luleå håller på med i sporthefsfrågan, När väl Modig sade nu är det färdigt då skulle Luleå redan börjat söka och haft en klar till Nyår men det är ju inte likt Luleå då det gäller is i magen och sköna killar i laget som Modig jiddrar om....
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?