Jag får passa på att önska er alla - lulingar som olulingar - en god jul och ett gott nytt hockeyår. Ikväll bär det iväg till föräldrarna för julfirande, men på annandagen möts vi förhoppningsvis - i alla fall lulingarna, några av MooDooisterna samt Dysso - i Coop Arena.
Det lutar mot att kunna bli publikrkord på torsdag. Ca 5000 biljetter är redan sålda och majoriteten av ståplatsarna brukar väl i regel betala in sig när de kommer dit. Skoj om vi skulle lyckas få helt fullsatt. Det borde inte vara någon omöjlighet.
Lulekickan: Hmm... knepigt, i min hall står det något stort paket med någon talande docka vad jag kan förstå. Säger följande saker upprepade gånger: -Det är kallt, släpp ut mig! Är det du Kickan, min fina julrosett börjar att bli lite fnasig? Frallan, sluta tafsa!
Paddan: Hahaha. Jäklar, har de skickat min julklapp till Bjästa. Stackars julklapp. Kan du månne ta med den tillbaka till Luleå på annandagen. Helst tidigare förstås, men i värsta fall får jag väl vänta till dess.
Lulekickan: Själv har jag önskat mig en uppblåsbar version av Britney. Vill helst inte att hon kan prata alls, faktiskt. Sjunga är heller inte så nödvändigt.
Lulekickan: Vi får väl se, Snygg-Brabenec och Frallan verkar trivas ganska bra här nere som modemcyklister. Men, om de får några årgångar med Tidningen Hockey att läsa och storögt beundra bilderna på MoDo-spelarna så kanske jag kan lura med de tillbaka till Luleå...
Albert Hall: ...och det där skulle vara speciellt mycket annorlunda än den vanliga Britney? Vet inte om det är så många som vill höra henne prata och till och med Eilert är väl mer efterfrågad som sångfågel än vad Britney är... Nåväl, kan väl vara lite snäll och ge dig det där ögongodiset då, som den snälla och givmilda julpadda jag är!
Albert Hall: Det borde inte vara någon omöjlighet att ordna en uppblåsbar Britney. Paddan kan säkert leta fram en på nätet, om han nu inte redan vet var hon finns ; )
Fast Britney är väl ute nu, till och med Pepsi har övergett henne. Tror att det är hon vars namn jag varken kan uttala eller stava till som nu är föremål för de fd Britneyfansens dyrkan.
Paddan: Antar att ditt modem är lika bra som bredband nurå. De nya modemcyklisterna är ju jantagligen aningen mer vältränade än den genomsnittlige Bjästabon.
Lulekickan: Hmm...jo, det stämmer ju det. Kom något knepigt paket samtidigt med de där nya trevliga modemcyklisterna. Stod någonting om "innehåller löjligt mycket silikon" på förpackningen. Var tydligen någon apotekare som skrivit adressetiketten och därför kunde de inte riktigt uttyda namnet Albert utan trodde att det stod Paddan.
Äsch, stava till Gullan Bornemark kan väl varenda människa.
Lulekickan: Jo, fick ju lov att klä upp de i några riktigt fina MoDo-kläder istället för de där ursäkterna till kläder som du hade beställt. Äsch, så mycket mer vältränade vet jag väl inte om de var, åldringarna på sjukhemmet är ena rackare på att trampa cykel, för att inte tala om den före detta organisten....
Paddan: Huga, har du klätt ner dem i andrahandssortering med något som liknar en spya till logga på istället för att låta dem ha de vackraste dräkterna som finns att tillgå i ES. Fy på dig!
Annars trodde jag att de skulle levereras med okläder, typ : )
Förresten har vissa LHF-spelare en imponerande träningsmoral, eller vad man nu skall kalla det. Trots att de bara har två dagar utan träning under julen (idag och imorgon) var vissa och tränade idag.
Lulekickan: Låter ju bra att dom är träningsvilliga. Inte blev det så mycket ledighet idag. Telefonen ringde imorse och det var från jobbet såklart, två sjuka så jag blev blixtinkallad. Ville även att jag skulle jobba imorrn men det ville inte jag :)
Portello: ...och jag bestämde mig för att åka till mina föräldrar tidigt i morgon bitti istället för att försöka hinna åka ikväll. Jag fick mer att göra än jag hade räknat med. Först fick jag några julklappar hemlevererade, sedan var jag en sväng till kansliet och blev nog där lite längre än jag hade tänkt mig. Sedan kom fastighetsskötaren tillsammans med någon rörkrökare för att kolla om det var i min eller grannens lägenhet det var något fel med elementen i sovrummet/ledningarna som levde om extremt mycket (tror jag har berättat om oljudet tidigare, det verkar bli så vid snabba temperaturväxlingar utomhus). Därefter handlade jag de sista julklapparna och konstaterade när jag kom hem att jag hade en halvtimme på mig att slå in julklapparna, packa väskan och gå till tåget, och även om jag inte bor så långt från tågstationen så kändes det som att det var lite väl ont om tid.
Sjukdomar dagarna kring jul är i säkert 80% av fallen bluff.
Albert Hall: Lustigt, jag satt just och funderade på om det överhuvudtaget var någon idé att sova : ) Ja, det går ett 06.00 imorgon, och sedan går det ett kl 10.33 om jag skulle vara medvetslös kl 06.00. Är det riktigt illa kan jag åka 17.00, men då blir nog inte föräldrarna så glada.
Portello: Kul att det löste sig med ditt guldklipp! Winzip var problemet. Jag blev lite stressad av folk som rände runt omkring mig igårkväll och tänkte mig inte för när jag svarade. Naturligtvis skulle det inte bli bättre av att jag skickade filen än om du laddade ner den själv.
Lulekickan: 17.00 är nog ingen bra idé. Nästa steg blir väl att ta 6.00 på juldagen dårå..... Du kommer fram vid halvnio tiden då va? Sen kan du ju åka hem 15.15 eller nått liknannde har jag för mig.
Fast då kanske dina föräldrar säger upp de sista resterna av bekantskapen.
Lulekickan: Äsch, lite cykling har väl ingen dött av. Se bara på Stålfarfar som cyklade Sverigeloppet med jämna mellanrum, blev väl ingen hockeyspelare direkt men cykla kunde han!
Albert Hall: Jag såg dessutom att det inte alls går något tåg kl 17.00. Det går 364 dagar om året, dock inte imorgon, och 06.00-tåget går inte på juldagen. Jag får se till att beställa telefonväckning samt ha två väckarklockor placerade långt ifrån sängen så det inte skall finnas en chans för mig att somna om.
Paddan: Hjälp, du har förstört dem! Tror väl fan att de ville ha kläder på sig när hela Bjästa stod utanför ditt fönster och dreglade. Antar att de klippte bort den del av tröjan som är förstörd av blaffan i alla fall.
Lulekickan: När jag började jobba en gång i tiden så hade jag såna där ruskigt okristliga arbetstider att jag började nästan mitt i natten. Samtidigt hade jag en väckarklocka som lät något så fruktansvärt illa. När den ringde vid femtiden på mornarna så fick jag hjärtklappning och såg stjärnor. Insåg med tiden att sånt inte kunde var nyttigt i längden. Jag bytte både både jobb och väckarklocka.
Lulekickan: Jaha, det var därför det var så mycket folk som stod och försökte kika in genom mina fönster idag i pur förfäran över dessa nordmän som inte vet hur man klär sig. Stackars Snygg-Brabenec hade ju enbart en slips på sig och jag tror inte han haft en slips tidigare för han misslyckades med att placera den rätt...
Jepp, den där blaffan klipptes bort och ersattes med den mycket "snyggare" gamla blaffan och dessutom den där pizzeriasymbolen.
Albert Hall: Haha. Hoppas att det nya jobbet var bättre än det gamla i alla fall, annars kanske det hade varit värt lite stjärnor och hjärtklappning att stanna kvar. För övrigt ser jag stjärnor och får hjärtklappning nästan varenda match, särskilt i slutminutrarna i en jämn match. Ja är säker på att när jag väl dör så är det knall och fall i en hockeyarena.
Paddan: Jag har till och med sett honom i slips tidigare, och den var helt korrekt placerad, så det måste ha varit något annat problem. Kanske tyckte han att den gjorde större nytta någon annanstans.
Jag hör att du vanvårdar dem Paddelände. Om du inte är snäll måste jag nog häkta dig på torsdag.
Lulekickan: Äsch, vanvårdar och vanvårdar, de såg lite luggslitna och loppbitna ut, ungefär som bilden på Garvey så jag var ju tvungen att förbarma mig över de stackarna när vissa personer inte kan skriva adressen rätt på sina julpaket!
Galningar... nu hälsar gud er en riktig GOD JUL.... ät så mycket ni kan och har ni tur så har ni varit snälla (Paddan??) så får ni en julklapp också...
gud: En GOD JUL önskar jag dig också, nå har farbrorjulpyntat rullatorn eller är det sånt som gudinnan gör?
Förresten, jag är väl alltid snäll. Lite halvgrön emellanåt och slipprig emellanåt kanske men snällheten själv. Hmm...den där tickande julklappen är den från dig gud?
Paddan: *griiiiina* Du har förstört dem. Det här är allvarligt.
Få se nu... Människorov (håller kvar dem i Bjästa), olaga tvång (tvingat dem att bära osmakliga Modoattiraljer) och grov misshandel (du har själv berättat hur de ser ut efter din behandling) betyder obligatorisk häktning och ca 5-6 år på anstalt. God Jul på dig!
gud: Hmm, vet inte om du är en ogalning eller en överstegalning, men lite galen är nog du också i vilket fall som helst, annars skulle du tycka att vi är gräsliga. Ja, det tycker du kanske nu när jag tänker efter, men om du inte vore galen du också så skulle du tycka att vi var ännu gräsligare.
God Jul på dig. Var nu snäll mot familjen och låt bli HS på julafton.
Lulekickan: Hmm...är det redan julafton. Äsch, de ser riktigt lyckliga ut just nu. Faktum är att jag har en väntelista med LHF-spelare som köar för att modemcykla i Bjästa. Bulan har till och med varit och skrivit några fina önskebrev men av okända skäl får dessa inte publiceras förrän någon gång efter Göran Perssons avgång från statsministerposten.
Paddan: Jag gissar att det handlade om hans favoritdomare dårå, och att Persson efter att artikeln i XP publicerades lyckligt förklarat för Bulan att vad Bulan sa var precis vad han också alltid hade tyckt och velat säga. Jantagligen kom han med några ljusskygga tips samt förslag till åtgärder för att få bort de skandalöst kassa domarna från svenska rinkar. Kanske gäller Bulans brev helt enkelt att Persson lovat att se till att de uslaste av ES-domarna tvingas att tillbringa resten av livet modemcyklandes i Bjästa.
Lulekickan: Kanske det, jag har lovat att inte tjuvkika men det luktar otroligt mycket svavel om de där breven. Äsch, vissa skulle nog misslyckas även med modemcyklandet så att jag får in estländsk radio istället för att kunna använda internet.
Paddan: Jaha, då får jag sitta vaken alldeles själv fram till 05.30 när jag ska gå till tåget. Det känns som lite meningslöst att sova nu. Nattinatti i alla fall.
Zoogin: Jag är inte så väldans intresserad av NHL-hockey egentligen, men i brist på annat så kanske det kan duga. Jag får väl sitta och hoppas att de nämner Holma och att han gör mål så är lyssnandet inte helt bortkastat.
Visst spelar småkronorna i natt? Det är något som jag skulle vilja ha liverapportering från, även om det än så länge bara är träningsmatcher.
Detroit vann med 1-0 efter mål av Kris Draper assisterad av Brendan Shanahan. Columbus vann skotten med 33-28 men Curtis Joseph storspelade i Detroits mål. Matchens 1:e stjärna Kris Draper Detroit Matchens 2:a stjärna Curtis Joseph Detroit Matchens 3:e stjärna Marc Denis Columbus
Nog trodde i alla fall jag att Finland var det bättre av de två lagen, och de kanske de iofs är trots resultatet, om nu inte Finland har drabbats av samma missväxt på juniornivå som Sverige.
Holma är en suverän människa. Jag skulle gärna se honom, liksom Öhlund i LHF igen.
Det känns knäppt att sätta sig och äta frukost när man inte har sovit en sekund.
Lulekickan: Sverige förlorade mot USA med 6-2. Sveriges mål gjordes av Joakim Lindström och Andreas Falk. "The swedes seemed to be afraid to go anywhere near tthe boards" stod det.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Det lutar mot att kunna bli publikrkord på torsdag. Ca 5000 biljetter är redan sålda och majoriteten av ståplatsarna brukar väl i regel betala in sig när de kommer dit. Skoj om vi skulle lyckas få helt fullsatt. Det borde inte vara någon omöjlighet.