Dysso: Är det schlagerfestival igen? Tyckte det var alldeles nyss, fast det kanske var den svenska bara. Å andra sidan brukar jag aldrig kolla schlagertramset.
Dysso: Jomenvisst, måste ju smida medan järnet är varmt. Himla jobbigt att tvingas tacka nej till alla turnéer och promotionevenemang som de vill att jag ska vara med på.
Dysso: Eeh, du vet, det blev bestämt i sista minuten. De behövde någon skönhet för att göra låten än mer populär. Suttit på flyg nästan hela dagen så jag hann inte meddela er. Sorry...
Dysso: När jag avnjöt Österrikes bidrag så var jag faktiskt mest glad över att jag slapp se, och framförallt höra, de låtar som konkurrerades ut av den låten.
Fem bogeys på åtta senaste hålen...tänk, så känsligt golf kan vara. I går spelade hon som en gudinna och hade hon haft flyt med puttarna skulle hon kunna ha lett tävlingen, i stort sett. Idag lirar hon mer mänskligt (var god observere att jag inte sa kvinnligt). Det spel hon idag presterar är det som alla könsrasister orerade om i förväg. det blir inga fler dagar för Annika på Colonial. Undrar hur eftermälet kommer att bli? Hon lyckades sparka upp testiklarna i buken på de värsta tyckarna igår, men med lite tur skulle de ha hamnat mellan öronen.
Nåja. Det går inte varje dag, men hon visade nog redan igår att hon tillhör världens bästa, oberoende om de kissar stående eller sittande.
Lulekickan: Var tvungen att prova om jag kunde ta mig in i min brevlåda. Verkar vara lite halvsvårt, fick bara in fötterna, men det gick då att öppna brevinkastet i varje fall. Inga knepiga länkare som blockerade där inte...
nej, det kan inte vara sant...jo, det är det! Det är de turkos-oranga tröjorna, hjälpligt omgjorda. Tänk, så vidrigt. Om de bara får klart med toppenmodellerna lennart och birgit kommer de att sälja skjortan av skjortorna.
Kan man inte tillverka en inverterad kondom av samma material? Vore bra som skydd mot med våld täckande män. The shocking truth right in the balls.
Annika får kämpa hårt nu. Fyra bogeys på senaste sju hålen. Go Annika!
Du har helt rätt i det. Att det finns färre spel till Mac. Dock uppvägs det med råge av att det är så kul att köra Mac för allt annat. Just nu följer jag "Go Annika" som haft det lite tungt några hål nu med bogey på 3 av 4 hål när det gäller de ruskiga hål fem till åtta. Tänk, så synd att inte puttarna satt med lite flyt igår. Hon kunde i stort sett ha varit i ledning då! Det skulle ha varit roligt för de banor i US of D där de förbjuder kvinnliga spelare "för att de inte skall förstöra banorna med högklackat och papiljotter"...fast i dag går det lite trögare, som sagt. Och nu har hon en femmetersputt för birdie på tionde hålet...Flyt nu!
Spelade exklusivt linux (jag ljuger, hade faktiskt FreeBSD på nån serverburk också) under 4 år, aldrig några problem med virus eller länkar. Skulle vara att Netscape kraschade nån gång, men det gjorde ju inte så mycket, eftersom datorn i sig aldrig gjorde det. Uptime på ett par hundra dagar i stöten var det vanliga, omstarter skedde för att byta kärna eller hårdvara. Enda problemet är att spel är lite enklare att få igång i Windows, och det gäller väl för Mäcintåsh också (eller tja, att spelen inte finns).
Gamla norton utilities var en styggelse att ha installerad. Den gunde inte hålla fingrarna i styr, utan rensade ofta bort Very Important Extensions från systemet för att den inte gillade dem. I a f var det så på Mac. Man var tvungen att ha den på CD för att fixa därifrån, vid behov, vilket den däremot gjorde riktigt bra. Elektroniska mikroorganismer är för överigt en styggelse. Bästa motmedlet är att ha en Mac för vilka elaka virus, till skillnad från PC, aldrig funnits. Å andra sidan skulle man säkert inte pallat en paddlänk ens med unix...
Lulekickan: Åhfan, där ser man. Det skulle alltså betyda att jag är otäckare än det värsta virus, antar jag. Äsch, knepiga vet jag inte om jag skulle vilja kalla de. Tankeväckande tycker jag är en mycket bättre beskrivning.
Paddan: Jag har kommit på varför jag inte kunde ta mig in i min brevlåda för ett par dagar sedan. Jag hade då just installerat en ny version av Norton Internet Security och den tyckte tydligen att brevlådan var hemskt mycket hemsk. Det beror säkert på alla knepiga länkar du postar : P
Dream Team: Ja, i december, fast det borde ha varit i juni om man skall vara petig. I brist på film finns i alla fall boken "25 år med Luleå Hockey" att köpa. Det är väl investerade pengar.
Dream Team: Jag tror inte att TV-sporten visade något, i alla fall inte rikstäckande. Jorå, vi har många hjältar som har gjort oss lyckliga genom åren. Synd bara att även hjältar blir gamla. Man skulle ju vilja att de var lika odödliga IRL som de är inom oss. Fast visst finns det hjältar som är av riktigt segt virke. Se på min Gud, Strömwall, som närmar sig 40 och fortfarande är aktiv och nästan mer vältränad än 20-åringarna. Såna spelare är sällsynta, och skall så vara. Annars hade det ju inte funnits några verkliga hjältar.
Lulekickan: Minns 1984 när LHF gick upp jag. En mäktig Luleklack i Timråladan, skapade ett härligt tryck och den på den tiden rätt klena TIK-klacken, hade inte mycket att sätta emot.. Det är skapliga liare som passerat revy i Luletröjan genom åren...=)
Undrar om TV-sporten visat nåt inslag från den där filmen..?
Dream Team: Nej, den finns tyvärr inte i handeln utan var speciellt ihopklippt för jubileumsfesten. Däremot skulle jag önska att den fanns att köpa. Jag blev alldeles tårögd när vi fick se klippen från allt från ES-avancemanget till SM-guldet och när de gamla hjältarna radades upp på scenen. Vackert, så vackert.
Lulekickan: Jag var nog INTE där.. inte vad jag minns iaf=) Men det kändes så klockrent det jag drömde.. precis som jag sett den! Lite läskigt nästan=)
Finns filmen att få tag på nånstans i handeln? Vad heter den?
Dream Team: Det låter som det vi fick se på 25-årsjubileumet. Är du säker på att du inte var där? Vet inte om diskussionen om en eventuell film varit uppe här, men däremot har det väl surrats om det inom LHF ibland samt att skribenterna på officiella önskat sig en sådan då och då.
Vilken vacker dröm förresten. Så vill jag drömma i natt.
Jag hade en skum dröm i natt. Eller jag blev snarare väckt mitt uppe i densamma, när väckarn ringde vid halv sex-blecket..
Iaf så handlade drömmen om nåt jag tror att jag hört talas om, men aldrig sett (konstigt..?) Det handlade om nån slags hyllning till Luleå Hockey, där en parad av gamla tider och stjärnor spelades upp på löpande band. Alltså en video, med Luleå All Stars ungefär...
Ville bara undersöka om det ligger ett endaste uns sanning i detta, eller om det är jag som bör tänka på hur stor min dos av sömnmedel är.....
Suzanne: Hmm, det är en sak i den där artikeln som jag inte förstår. Det står att du har arbetat med marknadsföring av LHF-översatt material. Hur ser sånt material ut?
Eilert Pilarm borde inte få släppas i närheten av nått som kan liknas en mikrofon. Jag har just varit med om en smärtsam upplevelse när jag lyssnade på låten som du bifogade.
Kul var den, men i mina kräsna öron gör det ont nu ;-)
Suzanne: Japp, det där är ju rena porren det;) Förresten vad var du tvungen att göra med bossen för att komma in där??? Det var väl att baka bullar va???:)
Hmm, kanske man skulle ta och lägga sig att beundra sina oerhört tjusiga ögonlocksinsidor för att sedan snarka ikapp med katten och bättra på navelluddssamlingen.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?