Luleå HF

SHL · 117881 inlägg · 891 ämnen

Silly season i Luleå

Sv: Silly season i Luleå
Paddan: Lyckades jag svina ner så mycket med mitt lilla besök? Jag trodde det inte ens skulle märkas. Whiskyn var för övrigt god, ett märke med en flera L och en massa övriga konsonanter.

Portello: Du får nog dra en egen Redogörelse över ditt syndiga liv, är jag rädd.
Men den blir nog kort, eller?

Albert Hall: En gång när jag var liten norpade jag en vindruva från en affär utan att betala för den. Klar!

Portello: Uj, det var inga dåliga grejjer! Nu framstår ju Redogörelsen som rena söndagsskoleberättelsen efter detta!

Sven Savage: Jag tycker vi spikar förslaget att köra matcherna i Norra Hamn, i så fall har jag en alldeles egen VIP-läktare på terrassen längst upp i mitt hus.

Lulekickan: Ah, helt rätt! Jag brukar också föredra Statt när jag är uppe. Altanen bakom bryggan perfekt för att få en drink i pausen, som vore man vilken teaterpublik som helst! Nej, nu förstår jag. Du bor ovan shopping, eller utåt udden till? Fina stränder när det ljusnar. Norra hamn finfin när Styvben kommer på besök. I fjollbollen bränner de ju av ett låtsasfyrverkeri när hemmalaget målar, en liten halvmesyr. Vi kunde köra helmesyr, när vi nät...rasslar Styvben. Köra nyårsfyrverkeri i repris.

Ah! Nu skall jag somna mig med en rulle. Går nog lätt, nu när vi tagit semester. Det blir Zoolander - mocca orange frappochino!

Albert Hall: Jag kom just på en sak. Du har glömt att ge oss Redogörelsen Albert, Redogörelsen! *bara påminner dig lite* : )

(Snart får den heta REDOGÖRELSEN)

Vi kan alla behöva något att skratta åt när det är färdigslutspelat för de allra flesta lag, och jag kan behöva ännu mer kul så det uppväger det okuliga jag ska pyssla med på jobbet de närmaste två dagarna. Alltså, snälla söta Albert, ge oss Redogörelsen.

Lulekickan: Jag är för trött ikväll. Kanske en annan dag. Eller ett annat år.
Dessutom har ju Portello redan berättat saker som vida överträffar Redogörelsen.

Sven Savage: Nix, inte ut mot udden, utan åt andra hållet från Statt sett. Det brukar vara rätt mycket folk på terrassen på nyårsafton är det börjar bli dags att bränna av fyrverkerierna. Vi gick också hem till mig strax innan tolvslaget eftersom det kändes som en bra idé att stå på terrassen istället för att frysa ihjäl i 30-gradig kyla.

Albert Hall: "... Jag är för trött ikväll..." Det där är en kvinnoreplik, ska du inte skylla på huvudvärk också? ;-)

Komann nu , va inte chicken.

Suzanne: Hade jag velat ha din åsikt i frågan hade jag nog frågat efter den.

Suzanne: Det där med huvudvärk går det förresten inte att skylla på längre eftersom man enligt några forskare får mindre huvudvärk om man knullar.

Lulekickan: Det beror på hur man knullar....

Albert Hall: Så han är bitsk nu.
Tror inte att du hade vågat att fråga om min åsikt.

Suzanne: Nej, du har rätt. Förlåt. Jag ger mig. Gonatt lulingar och olulingar!

Albert Hall: Nattinatti.

Lulekickan: Forskare ska man aldrig lita på, ena dagen säger dom en sak, andra dagen har dom ändrat sig.

Påminner om en viss homosapiens med tre ben om jag tänker efter.

Albert Hall:
God natt. Få se, tja, är väl lika bra att fyra av godnattbilden redan nu!

En lirare jag skulle vilja se i Luleå är Timrås Christian Söderström.
Det är en spelare som kan göra det annorlunda på banan och som bryter mönstret. Det finns redan för många hockeyarbetare i laget, vi behöver lirare. Fast Timrå lär ju vilja behålla honom.

Albert Hall: Gonatt Albäärt, nu kan du få en kaka för att du har varit en duktig pojke, för kaffe ska man inte dricka innan läggdags.

Zoogin: hoppas ni ger fan i crippe, det är en legend fast han är så ung...

Albert Hall: Sov gott Abbe lelle.
Men att gå och sova i denna tidiga timme, vad är det för stil?

Suzanne: I just den frågan kommer de förmodligen aldrig att ändra sig.

Fast nog är de väl rätt bra att ha, trebeningarna. Nog vore det ju ganska trist om de inte fanns - då skulle ju inte heller vi finnas.

willysson: Några av oss suktade efter Crippe redan i fjol, fast tävlingskommittén släppte honom till förmån för någon annan spelare. Lite synd.

Lulekickan: Du har väl hört att män har många fel, kvinnor bara två. Allt dom gör och allt dom säger ;P

Paddan: Höll nästan på att missa att du gav oss Snygg-B. Tack, tack.

Nu lär jag få akta mig. Både Suzanne och kickan lär ju bli galna ;P

Portello: Äh, nu har du bara mindervärdeskomplex eller nåt. Jag skulle tro att vi oftare har rätt än er - rätt mycket oftare till och med : P

Lulekickan: Skulle inte förvåna mig om dom kom med några nya genombrytande forskningsrapporter att sysselsättning i vågrätt läge förkortar livet med X antal år.

Livet vore fan så trist utan de trebenta, vad skulle man då roa sig med ?
Nje, Forza trebeningarna - trots alla deras fel och brister ;-)

Portello: Så du har lärt dig att en arg Kicka och en arg Suz inte är nåt att leka med. Alltid något, fast jag antar att det är svårt att undgå att märka det.

Lulekickan: En arg Sussie och en arg Kicka skulle man inte vilja möta i en mörk gränd. *Ryyyyysa*

Portello: Nä men Portello då, nu har du väl fått allt om bakfoten ;-)

Suzanne: Eller så är han rädd att få något i bakhuvudet bara.

Lulekickan: Gör nog inget om jag skulle få det. har inte så mycket att vara rädd om =)

Lulekickan:
Jepp, en stor jädra blå "tegelsten" i bakhuvudet kan nog dräpa det mesta. Till och med en liten Bjästabo...

Portello: Det har du väl visst. Du är nog en av de snällaste människor jag vet.

Paddan: Var det ett tips elle? *skojar bara*

Såja Paddan, du verkar lite nere efter förlusten trots att den inte bör ha varit helt oväntad. Det blir bättre om ett par dagar.

Jag ser att Rob är här så det är läge att fråga om måndagshåkkydemolerandet. Vi har diskuterat morgondagens match mot damlaget och undrar huruvida damerna kommer att vara vid liv efter det. Alltså, Rob, visst hade du råkat demolera en lilltjej lite på måndagshåkkyn en gång, och exakt vad var det som hände?

Lulekickan:
Jomenvisst, om du vill så kan jag märka ut var du skall sikta till nästa gång så att du är säker på att få största möjliga verkan. :)

Äsch, inte är jag nere inte. Hade på något knepigt sätt förväntat mig att vi skulle vika ner oss ordentligt idag och det var ju precis vad som skedde. Förutom lite lätt huvudvärk så mår jag bra.
Tårtätning på torsdag, då mår jag prima igen!

Damnit, nu är han inte online längre : (

Eller jo, det är han visst. Är det min vännerlista som beter sig konstigt?

Rysligt så segern mot Modo har stigit de eländiga Blöteborgarna åt huvudet. Blir helt messbombad på icq:n. Må alla regnskurar för evigt ligga kvar över Blöteborg ;-)

*kanske bäst att ducka nu, för flygande tegelstenar ?*

Paddan: Tårta och pizza. Vad mer finns i din kostcirkel ?

Suzanne: Visst hade du bott i Göteborg ett tag?

Portello: Jag tror han dricker kaffe också.

Lulekickan: Vännerlistan samt listan på de som är online har sitt egna lilla liv ibland. Ibland är ju Vivix klonad t.om.

Nåja, vet inte om det var så farligt. Men med reservation för mitt erkänt dåliga minne...

Det var en tjej med och spelade, hon var rätt bra på att täcka upp ytor och grejer men saknade kanske lite jävlaranamma.

En gång så åkte jag genom mittcirkeln och det gjort visst hon oxå, jag tror inte vi såg varandra och så vips kände jag något på axeln och spelade vidare - sen slutade alla spela och hon låg på isen och tydligen hade min axel träffat henne rätt över gallret när jag åkte förbi.

Sen dess återkom hon inte på träningarna, vilket var synd.

I morgon kommer det att bli lugnt och beskedligt, jag har märkt en hel del underskattning från mina lagkamraters sida så jag hoppas att de till i morgon mobiliserat bästa möjliga lag och att de är lite revanschsugna och att de kommer spela lite hårdare än vad jag hört var fallet senast.

För min del så kommer nog matchen präglas av ständiga felpass till följd av överpepp och temposkillnad mot normalt, vidare kommer jag att koncentera mig så gått det går på att inte krocka med någon motspelare.

Så vi får väl se, du är välkommen förbi att beskåda spektaklet kl 18.00.

Lulekickan: Japp, har djungeltrumman gått?

Lulekickan:
Jomenvisst, ur den svarta och fina MoDo-muggen som jag dock pensionerade för säsongen efter den första matchen mot VF.

robhed: Jag har faktiskt redan sagt till Jesper att jag kommer och kollar om jag hinner iväg från jobbet i tid. Det var tydligen ingen vidare publik senast - 8 pers eller nåt sånt.

Suzanne: Nej, jag tror du berättade det för mig på forum för något år sedan.

« · 238356 · »