Paddan: Lyckades jag svina ner så mycket med mitt lilla besök? Jag trodde det inte ens skulle märkas. Whiskyn var för övrigt god, ett märke med en flera L och en massa övriga konsonanter.
Portello: Du får nog dra en egen Redogörelse över ditt syndiga liv, är jag rädd. Men den blir nog kort, eller?
Sven Savage: Jag tycker vi spikar förslaget att köra matcherna i Norra Hamn, i så fall har jag en alldeles egen VIP-läktare på terrassen längst upp i mitt hus.
Lulekickan: Ah, helt rätt! Jag brukar också föredra Statt när jag är uppe. Altanen bakom bryggan perfekt för att få en drink i pausen, som vore man vilken teaterpublik som helst! Nej, nu förstår jag. Du bor ovan shopping, eller utåt udden till? Fina stränder när det ljusnar. Norra hamn finfin när Styvben kommer på besök. I fjollbollen bränner de ju av ett låtsasfyrverkeri när hemmalaget målar, en liten halvmesyr. Vi kunde köra helmesyr, när vi nät...rasslar Styvben. Köra nyårsfyrverkeri i repris.
Ah! Nu skall jag somna mig med en rulle. Går nog lätt, nu när vi tagit semester. Det blir Zoolander - mocca orange frappochino!
Albert Hall: Jag kom just på en sak. Du har glömt att ge oss Redogörelsen Albert, Redogörelsen! *bara påminner dig lite* : )
(Snart får den heta REDOGÖRELSEN)
Vi kan alla behöva något att skratta åt när det är färdigslutspelat för de allra flesta lag, och jag kan behöva ännu mer kul så det uppväger det okuliga jag ska pyssla med på jobbet de närmaste två dagarna. Alltså, snälla söta Albert, ge oss Redogörelsen.
Lulekickan: Jag är för trött ikväll. Kanske en annan dag. Eller ett annat år. Dessutom har ju Portello redan berättat saker som vida överträffar Redogörelsen.
Sven Savage: Nix, inte ut mot udden, utan åt andra hållet från Statt sett. Det brukar vara rätt mycket folk på terrassen på nyårsafton är det börjar bli dags att bränna av fyrverkerierna. Vi gick också hem till mig strax innan tolvslaget eftersom det kändes som en bra idé att stå på terrassen istället för att frysa ihjäl i 30-gradig kyla.
En lirare jag skulle vilja se i Luleå är Timrås Christian Söderström. Det är en spelare som kan göra det annorlunda på banan och som bryter mönstret. Det finns redan för många hockeyarbetare i laget, vi behöver lirare. Fast Timrå lär ju vilja behålla honom.
Lulekickan: Skulle inte förvåna mig om dom kom med några nya genombrytande forskningsrapporter att sysselsättning i vågrätt läge förkortar livet med X antal år.
Livet vore fan så trist utan de trebenta, vad skulle man då roa sig med ? Nje, Forza trebeningarna - trots alla deras fel och brister ;-)
Portello: Så du har lärt dig att en arg Kicka och en arg Suz inte är nåt att leka med. Alltid något, fast jag antar att det är svårt att undgå att märka det.
Jag ser att Rob är här så det är läge att fråga om måndagshåkkydemolerandet. Vi har diskuterat morgondagens match mot damlaget och undrar huruvida damerna kommer att vara vid liv efter det. Alltså, Rob, visst hade du råkat demolera en lilltjej lite på måndagshåkkyn en gång, och exakt vad var det som hände?
Lulekickan: Jomenvisst, om du vill så kan jag märka ut var du skall sikta till nästa gång så att du är säker på att få största möjliga verkan. :)
Äsch, inte är jag nere inte. Hade på något knepigt sätt förväntat mig att vi skulle vika ner oss ordentligt idag och det var ju precis vad som skedde. Förutom lite lätt huvudvärk så mår jag bra. Tårtätning på torsdag, då mår jag prima igen!
Rysligt så segern mot Modo har stigit de eländiga Blöteborgarna åt huvudet. Blir helt messbombad på icq:n. Må alla regnskurar för evigt ligga kvar över Blöteborg ;-)
*kanske bäst att ducka nu, för flygande tegelstenar ?*
Nåja, vet inte om det var så farligt. Men med reservation för mitt erkänt dåliga minne...
Det var en tjej med och spelade, hon var rätt bra på att täcka upp ytor och grejer men saknade kanske lite jävlaranamma.
En gång så åkte jag genom mittcirkeln och det gjort visst hon oxå, jag tror inte vi såg varandra och så vips kände jag något på axeln och spelade vidare - sen slutade alla spela och hon låg på isen och tydligen hade min axel träffat henne rätt över gallret när jag åkte förbi.
Sen dess återkom hon inte på träningarna, vilket var synd.
I morgon kommer det att bli lugnt och beskedligt, jag har märkt en hel del underskattning från mina lagkamraters sida så jag hoppas att de till i morgon mobiliserat bästa möjliga lag och att de är lite revanschsugna och att de kommer spela lite hårdare än vad jag hört var fallet senast.
För min del så kommer nog matchen präglas av ständiga felpass till följd av överpepp och temposkillnad mot normalt, vidare kommer jag att koncentera mig så gått det går på att inte krocka med någon motspelare.
Så vi får väl se, du är välkommen förbi att beskåda spektaklet kl 18.00.
robhed: Jag har faktiskt redan sagt till Jesper att jag kommer och kollar om jag hinner iväg från jobbet i tid. Det var tydligen ingen vidare publik senast - 8 pers eller nåt sånt.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Portello: Du får nog dra en egen Redogörelse över ditt syndiga liv, är jag rädd.
Men den blir nog kort, eller?