Luleå HF

SHL · 117877 inlägg · 891 ämnen

Silly season i Luleå

Sv: Silly season i Luleå
Tydligen klart med Nordqvist nu. Bara hoppas att han lyckas bättre hos oss än hos Leksand.

Portello: det gör han om han tror jag....bara han får chansen....vilket han borde få.... Grattis Norberg till en bra värvning...

Portello: Är väl lika bra att jag som "luling" ;) fixar länktipset med nyheten om Nordquist...

Paddan: Jag visst väl att man kunde lita på Lulepaddan :).

Portello: Tja, vi får väl se. Litar i varje fall på att ni förlorar mot oss i Kempis nästa säsong...
LHF-förluster med 1-0 räcker gott och väl för min del!

Paddan: Det är slut med att se 0-1 förluster på bortaplan. Dom gjorde jag bort förra säsongen.

Portello: Kan man ta det som att det blir större förluster du kommer att se på bortaplan ?

Hälge: Visst kan man det, men det var inte så jag menade.

Portello: Hmm, knepigt, vill minnas att du sa till mig att ni skulle förlora med minst 3-0 mot oss nästa säsong bara för att ni inte hade råd att kontraktera en sån backgigant som Wilde...

Portello: Synd, jag trodde nästan att det var ett löfte.

Hälge: Varför skulle jag lova så dumma saker?

Portello: För att glädja Paddan och mig, kanske ?

Hälge: Det är klart att man alltid blir glad åt en trepoängare.
Hmm, kom just på att jag har ett mindre trevligt facit från fjolårssäsongen. 100% förluster på de bortamatcher jag såg. Kanske bäst man håller sig på hemmaplan den kommande säsongen.

Paddan: Då är du välkommen till Sydkraft Arena.

Hälge: Hahaha, jag förstår det. Hmm, man kanske får ta sig en tur ner till den ombyggda hallen och se om man kan bryta oturen.
Kan väl inte direkt gå sämre än den tragiska Leksandsresan.

Paddan: Här ska inte brytas något. Kom ner och var dig själv, alltså 100% segerfri.

Hälge: När du säger det så där så låter det nästan lite frestande.
Jäklar, nu försvann Portello precis när det var dags för tårtkalas. Får väl hälla upp en Trocadero istället!
I och med detta inlägg har jag tydligen uppnått 5555 skrivna inlägg. Av dessa torde väl 55 vara vad man kan kalla riktigt hockeyrelaterade.

Lika bra jag bjuder på en länk till en intressant hockeysida

Hmm, kanske lika bra att visa tårtorna som jag bjuder på. Så nu är det bara att bilda kö så får ni en bit var...

Paddan: Hur hittar du alla länktips? Det ena knasigare än det andra...

Portello: Tja, väldigt mycket fritid, en bra sökmotor och lite finurlighet brukar hjälpa!

Paddan: Hmm... Jag vill inte ens veta vilket ord du sökte på när du hittade något av de otaliga länktips du postade till mig för någon dag sedan. Kastrering? Och varför sitter du och letar efter sånt?

Lulekickan: Kan det bero på att han har för mycke fritid? :)

Portello: Det och för konstiga intressen. Dessutom lär han under alla omständigheter ha en för dyr telefonräkning eftersom han tillhör den nästan utdöda arten modemsurfare, men det är ju en annan sak.

Hälge: Jag tycker den borde ha fått heta Kärnkraft Arena istället. Det låter mycket tuffare.

Lulekickan:

Farligt, då kanske någon får för sig att avveckla den.

Lulekickan: Tja, ibland letar man efter en sak och råkar av någon knepig anledning hamna mitt uppe i något mycket intressantare, eller smärtsammare.
Känns ju lite speciellt också att vara modemcyklist. Man är inte riktigt som alla andra...

Paddan:

Är det alltså så illa att du slitit ut alla pensionärerna och cyklar själv nu?

Dysso: Nja, ibland måste jag ju hjälpa till med cyklingen, men för det mesta sköter de sig riktigt bra. Har förresten fått fint tillskott i stallet. Ujcik skulle komma och cykla ett tag för Team Pedalkraft, med det villkoret att hunden fick en egen cykel.

Portello: Ska du åka och kolla träningsmatchen mot Kärpät den 12/8? Det skulle vara kul om det var ett större gäng som kom dit än det var under turneringen i fjol.

Lulekickan: Nog skulle det vara kul och göra det, men jag är kanske i Uppsala då. En kompis ska gifta sig den 16:e men jag vet inte när jag åker ner.

Portello: Få se, om jag tar cykeln och pinnar upp och lånar något Laziotröjeliknande så kan jag nog se till att du ändå "finns på plats" och kan sprida lite trevlig otur...

Portello: Du har ju 4 dagar på dig att ta dig dit da, eller ska du vara tärna och måste vara där och välja klänning god tid i förväg? ; )

Lulekickan: Inte direkt. :)
Vi får se när jag åker ner och såklart är jag sugen på att åka och kolla in matchen mot Kärpät.

Paddan: Laziotröjan har ju Kickan stulit så den blir svår att ta med.

Paddan: Om någon någonsin tvivlat på att LHF är religion så är det dags att börja tro.

Lulekickan: Ojojoj. Tror att paddans länktipsande har börjat smitta.
Hur gör man för att skydda sig?

Portello: Vet inte, men pratade vi inte om några slags fingerkondomer någon gång?

Lulekickan: Hahaha, och Suzanne har minsann lyckats att fixa sig en plats på kontoret om jag förstod det rätt det som stod i länktipset.

Lulekickan: Jomenvisst, i tråden "Garvey, in or out" pratades det om kodnomer.

Paddan: Är det nån som känner sig trött??? isåfall har jag den ultimata sidan åt er;)

Lulekickan: Jajustja. Det stämmer bra det. Paddan lär väl snart länka till den diskusionen.

Paddan: Jepp, hon är vår nya... Äh fan, jag glömde titta vad hon är anställd som men sportchef blir väl bra?

willysson: Om 3 timmar sådär börjar det vara dags att ta fram den sidan, fast egentligen känns det som om jag är ledig imorgon och inte behöver sova förrän det börjar vara morgon. Tyvärr är det ju bara önsketänkande.

Lulekickan: Jag som drack lite alkohol igår och spelade tv-spel tycker att den där sidan kom upp alldeles rätt;)

Paddan: Då prickade vi ju in ungefär rätt tråd med den diskussionen då : )

Lulekickan: Hahaha, jomenvisst, iofs brukar vi hamna i de där diskussionsämnena förr eller senare i våra trådar.

Det är väl lika bra att man försöker länka till den där tråden. Inläggen bör vara omkring den 21 och 22 december.

Paddan: Ja, och det är ditt fel, pevvopaddan ; ) Vi andra är väna och oskuldsfulla små varelser.

Paddan: Damnit, nu är jag tydligen inneboende. Hur få väck det?

Lulekickan: Hahahaha, jaja, det kom ju verkligen från rätt person.
Men, det brukar iofs för det mesta ha varit mitt fel att såna diskussionsämnen dykt upp i diverse trådar.

Lulekickan: Jag tror att du måste börja skriva inlägg och brev för att du ska avancera;))

Lulekickan: Stackars dig, har du blivit avhyst från din normala plats på HS och fått flytta in hos någon annan. Äsch, posta bara några hundra inlägg till så ska du se att det ordnar sig!

« · 285763 · »