Luleå HF

SHL · 117875 inlägg · 891 ämnen

Silly season i Luleå

Sv: Silly season i Luleå
Lulekickan: Va? Ska du redan sova?
Sussa gott och akta dig för Lennart.

Jag tycker att den här låten passar ganska bra här och nu. Se länktips.

Lulekickan: Tror bestämt att jag ska härma dig och få lite skönhetssömn. Gonatt på er allihopa.

Portello: Gonatt på dig.

Hmm, kanske man skulle ta och lägga sig att beundra sina oerhört tjusiga ögonlocksinsidor för att sedan snarka ikapp med katten och bättra på navelluddssamlingen.

Paddan:

Det var det värsta, jag som har försökt hålla det där hemligt.
Att jag jobbar åt LHF ;-)

Ehum...snygg bild på tanten, rena modellen var hon jö.
Ehum ...snygg bild på mig menar jag.

Suzanne: Vem är grabben bredvid??? man blev ju lite sugen när man såg dig där;)

willysson:

Den sexiga lilla saken är högsta bossen inom LHF.
Gäller att hålla sig väl med honom.

Du ser väl hur kjolen är på väg upp på bilden ;-)

Suzanne: Japp, det där är ju rena porren det;) Förresten vad var du tvungen att göra med bossen för att komma in där???
Det var väl att baka bullar va???:)

willysson:

Eilert Pilarm borde inte få släppas i närheten av nått som kan liknas en mikrofon.
Jag har just varit med om en smärtsam upplevelse när jag lyssnade på låten som du bifogade.

Kul var den, men i mina kräsna öron gör det ont nu ;-)

Suzanne: Härt att han ska göra Pantera-covers till hösten... Tror att han är aktuell p´å roskilde med:)

willysson:

Bara han inte ger sig på och vanhedrar det bästa som har gjorts med Pantera.
|
|
V

Suzanne: Underbar musik, tänk dig Eilert headbangar tupen och allt... Vilket drag;)

willysson: Tycker att Mouth for war och Cowboys from hell är grymma låtar. Sedan gillar jag far beyond driven-skivan med;)

Men ska det till en ruggigt bra låt så får jag bjuda på denna..
Kan ni vilken grupp det är med??

willysson:

Ja, vilken syn. Tupén flyger av mitt i hans headbangande och korvskinnet han har på sig till kläder spricker.
Jag blir nästan kär vid tanken.

Denna låt får Eilert inte heller röra, för då grinar jag.

Suzanne: Det sägs att det är han och Black-Ingvars som är Stommen i nästa monsters of rock i Kempehallen

Suzanne: Hmm, det är en sak i den där artikeln som jag inte förstår. Det står att du har arbetat med marknadsföring av LHF-översatt material. Hur ser sånt material ut?

Suzanne: Filmen vi skulle spela in tillsammans har jag hittat musik till nu...:)
Tycker att det passar perfekt till det vi ska spela in:))

Jag hade en skum dröm i natt. Eller jag blev snarare väckt mitt uppe i densamma, när väckarn ringde vid halv sex-blecket..

Iaf så handlade drömmen om nåt jag tror att jag hört talas om, men aldrig sett (konstigt..?)
Det handlade om nån slags hyllning till Luleå Hockey, där en parad av gamla tider och stjärnor spelades upp på löpande band. Alltså en video, med Luleå All Stars ungefär...

Ville bara undersöka om det ligger ett endaste uns sanning i detta, eller om det är jag som bör tänka på hur stor min dos av sömnmedel är.....

Dream Team: Det låter som det vi fick se på 25-årsjubileumet. Är du säker på att du inte var där? Vet inte om diskussionen om en eventuell film varit uppe här, men däremot har det väl surrats om det inom LHF ibland samt att skribenterna på officiella önskat sig en sådan då och då.

Vilken vacker dröm förresten. Så vill jag drömma i natt.

Lulekickan: Jag var nog INTE där.. inte vad jag minns iaf=) Men det kändes så klockrent det jag drömde.. precis som jag sett den! Lite läskigt nästan=)

Finns filmen att få tag på nånstans i handeln? Vad heter den?

Dream Team: Nej, den finns tyvärr inte i handeln utan var speciellt ihopklippt för jubileumsfesten. Däremot skulle jag önska att den fanns att köpa. Jag blev alldeles tårögd när vi fick se klippen från allt från ES-avancemanget till SM-guldet och när de gamla hjältarna radades upp på scenen. Vackert, så vackert.

Lulekickan: Minns 1984 när LHF gick upp jag. En mäktig Luleklack i Timråladan, skapade ett härligt tryck och den på den tiden rätt klena TIK-klacken, hade inte mycket att sätta emot..
Det är skapliga liare som passerat revy i Luletröjan genom åren...=)

Undrar om TV-sporten visat nåt inslag från den där filmen..?

Dream Team: Jag tror inte att TV-sporten visade något, i alla fall inte rikstäckande. Jorå, vi har många hjältar som har gjort oss lyckliga genom åren. Synd bara att även hjältar blir gamla. Man skulle ju vilja att de var lika odödliga IRL som de är inom oss. Fast visst finns det hjältar som är av riktigt segt virke. Se på min Gud, Strömwall, som närmar sig 40 och fortfarande är aktiv och nästan mer vältränad än 20-åringarna. Såna spelare är sällsynta, och skall så vara. Annars hade det ju inte funnits några verkliga hjältar.

Lulekickan: Visst var det -02 som detta jubileum ägde rum?

Dream Team: Ja, i december, fast det borde ha varit i juni om man skall vara petig. I brist på film finns i alla fall boken "25 år med Luleå Hockey" att köpa. Det är väl investerade pengar.

Paddan: Jag har kommit på varför jag inte kunde ta mig in i min brevlåda för ett par dagar sedan. Jag hade då just installerat en ny version av Norton Internet Security och den tyckte tydligen att brevlådan var hemskt mycket hemsk. Det beror säkert på alla knepiga länkar du postar : P

Lulekickan: Åhfan, där ser man. Det skulle alltså betyda att jag är otäckare än det värsta virus, antar jag.
Äsch, knepiga vet jag inte om jag skulle vilja kalla de. Tankeväckande tycker jag är en mycket bättre beskrivning.

Lulekickan:

Gamla norton utilities var en styggelse att ha installerad. Den gunde inte hålla fingrarna i styr, utan rensade ofta bort Very Important Extensions från systemet för att den inte gillade dem. I a f var det så på Mac. Man var tvungen att ha den på CD för att fixa därifrån, vid behov, vilket den däremot gjorde riktigt bra. Elektroniska mikroorganismer är för överigt en styggelse. Bästa motmedlet är att ha en Mac för vilka elaka virus, till skillnad från PC, aldrig funnits. Å andra sidan skulle man säkert inte pallat en paddlänk ens med unix...

Sven Savage:

Spelade exklusivt linux (jag ljuger, hade faktiskt FreeBSD på nån serverburk också) under 4 år, aldrig några problem med virus eller länkar. Skulle vara att Netscape kraschade nån gång, men det gjorde ju inte så mycket, eftersom datorn i sig aldrig gjorde det. Uptime på ett par hundra dagar i stöten var det vanliga, omstarter skedde för att byta kärna eller hårdvara. Enda problemet är att spel är lite enklare att få igång i Windows, och det gäller väl för Mäcintåsh också (eller tja, att spelen inte finns).

Dysso:

Du har helt rätt i det. Att det finns färre spel till Mac. Dock uppvägs det med råge av att det är så kul att köra Mac för allt annat. Just nu följer jag "Go Annika" som haft det lite tungt några hål nu med bogey på 3 av 4 hål när det gäller de ruskiga hål fem till åtta. Tänk, så synd att inte puttarna satt med lite flyt igår. Hon kunde i stort sett ha varit i ledning då! Det skulle ha varit roligt för de banor i US of D där de förbjuder kvinnliga spelare "för att de inte skall förstöra banorna med högklackat och papiljotter"...fast i dag går det lite trögare, som sagt. Och nu har hon en femmetersputt för birdie på tionde hålet...Flyt nu!

Sven Savage: Hmm, jag får väl göra ett test då och se om mina länktips verkligen är så hemska som Kickan säger.

Ett litet länktips för de som vill ha mer svängrum på ståplats...

Paddan:

nej, det kan inte vara sant...jo, det är det! Det är de turkos-oranga tröjorna, hjälpligt omgjorda. Tänk, så vidrigt. Om de bara får klart med toppenmodellerna lennart och birgit kommer de att sälja skjortan av skjortorna.

Kan man inte tillverka en inverterad kondom av samma material? Vore bra som skydd mot med våld täckande män. The shocking truth right in the balls.

Annika får kämpa hårt nu. Fyra bogeys på senaste sju hålen. Go Annika!

Lulekickan: Var tvungen att prova om jag kunde ta mig in i min brevlåda. Verkar vara lite halvsvårt, fick bara in fötterna, men det gick då att öppna brevinkastet i varje fall. Inga knepiga länkare som blockerade där inte...

Här är en bra låt. Se länktips.

Fem bogeys på åtta senaste hålen...tänk, så känsligt golf kan vara. I går spelade hon som en gudinna och hade hon haft flyt med puttarna skulle hon kunna ha lett tävlingen, i stort sett. Idag lirar hon mer mänskligt (var god observere att jag inte sa kvinnligt). Det spel hon idag presterar är det som alla könsrasister orerade om i förväg. det blir inga fler dagar för Annika på Colonial. Undrar hur eftermälet kommer att bli? Hon lyckades sparka upp testiklarna i buken på de värsta tyckarna igår, men med lite tur skulle de ha hamnat mellan öronen.

Nåja. Det går inte varje dag, men hon visade nog redan igår att hon tillhör världens bästa, oberoende om de kissar stående eller sittande.

Suzanne: tänkte på dig nu på morgonkvisten:)

willysson: Tror bara att jag är vaken nu, metallica och jag, nationalsången har även gått n4er inatt;) Underbart med vacker musik:)

willysson: Lite imponerad är jag allt av att du klarde av att hålla dig vaken ända tills för en liten stund sedan. Sov så gott.

Den här låten måste vara en av dom bästa som gjorts. Se länktips.

Zoogin:

Skitsnack. Den bästa låten som någonsin gjorts hörde jag precis på schlagerfestivalen. Österikes bidrag i år. Oslagbart!
Ofattbart...

Dysso: Såg du Paddan när dom gick runt på zoo före låten ?
Tänk att han var med där utan att säga det till oss.

Hälge:

Jag ser faktiskt inte på det, men TV'n står på i bakgrunden, så när jag hör något riktigt patet.. ehm, bra, så tittar jag.

Att Paddan var med utan att säga till tycker jag är jeeligt dålig stil! Speciellt när han är med i vinnarlåten...

Dysso: När jag avnjöt Österrikes bidrag så var jag faktiskt mest glad över att jag slapp se, och framförallt höra, de låtar som konkurrerades ut av den låten.

Dysso: Jag tycker också att det var dålig stil att han inte sa något, däremot tror jag inte att det var vinnarlåten. Trots Paddan.

Dysso: Eeh, du vet, det blev bestämt i sista minuten. De behövde någon skönhet för att göra låten än mer populär.
Suttit på flyg nästan hela dagen så jag hann inte meddela er. Sorry...

Albert, Hälge:

Men var inte så negativa grabbar. Vilken låt skulle ha en rimlig chans att slå detta mästerverk?

Paddan:

Och du bara säljer dina tjänster till högstbjudande sådär? Sellout! ;)

Dysso: Alla andra, kanske ?

Dysso: Jomenvisst, måste ju smida medan järnet är varmt. Himla jobbigt att tvingas tacka nej till alla turnéer och promotionevenemang som de vill att jag ska vara med på.

« · 286173 · »