Luleå HF

SHL · 117847 inlägg · 891 ämnen

Silly season i Luleå

Sv: Silly season i Luleå
Nu är det en Cher-wannabe på scenen.

Albert Hall: Fan Albert, jag som hade tänkt anställa honom. Nåja, det får väl bli Mange istället.

Hälge: Förhoppningsvis är hon mer i orginal än orginalet.

Hälge: Fast hon hade väl rätt bra röst i alla fall, även om låten är kass. Hm, tro man skulle skaffa nån sån utstyrsel?

Chief: Jag står över, men skaffa en du. :-)

Chief: Jag funderar också på det. Undra om man skulle passa i den....

Chief: Äsch, satsa på en tomtenissaklänning istället!

Portello: Jag tror jag börjar bli senil. Jag trodde mig ha satt i en skiva i CD-spelaren i vardagsrummet och undrade varför den aldrig startade. Öppnade och kollade och ingen skiva fanns där och inte heller i fodralet. På något sätt hade den hamnat i CD-brännaren på datorn istället.

Portello: Tja, vi kan bege oss på shoppingtur tillsammans så kan jag tala om om du passar i den eller ej. Trust me. ;)

Chief: Den där klänningen passade inget vidare på mig. Såg ut som en blandning mellan en vakuumförpackad skinka och en kassler.

Paddan: Tomtenissaklänningar är jättebraiga. Dessutom följer det med en luva till den så man slipper frysa om öronen. Att man däremot kan tänkas frysa om benen är en annan sak.

Lulekickan: En kompis till mig lyckades med stoppa in 2 cd-skivor i samma cdspelare. utan att märka det.

Chief: Du kan ju säga till när du ska uppöver så får vi göra en repa på stan. säkert hittar vi något jag passar i :)

Paddan: Hm, så du bara råkade ha en sån över liggande hemma eller? Där ser man...

Lulekickan: Jaha, vilken tur du sa det där med att det kunde bli kallt om benen. Då får jag se till att plocka med mig långkalsongerna när jag reser upp.

Paddan: Tomtenissaklänning med långkalsonger? Hörrudu Portello, jag kommer upp samtidigt som Paddan. Det där får jag bara inte missa...;)

Chief: Jomenvisst, hittar de mest knepiga saker ibland i min lägenhet. Hittade just någonting som tydligen kallades för kök. Kan det vara något att ha det?

Chief: Låter bra det. Men när kommer paddeländet upp då?

Chief: Paddan har avslöjat att han råkade köpa en när han kom in på nån sajt han hittade när han sökte på tomte +lollipop, eller vad det nu var. Fast jag tror inte det handlade om "råkade".

Chief: Har vi tur kan vi övertala Nalle Fu att rikta strålkastaren mot Paddan också så det blir riktigt effektfullt : )

Lulekickan: Låter bra det. Den utstyrseln plus en av de där omtalade tomteklubborna, kan inte bli annat än succé.

Så vad säger du Paddan? När ska jag boka en tripp till Lule?

Lulekickan: Äsch, tror vi får ta det försiktigt med såna saker. Vill ju inte att alla ska bli alldeles till sig av min uppenbarelse.

Har förresten en favorit på andra plats bakom Österrike nu, killen från Polen.

Chief: Dålig koll på det där med spelschemat för kommande säsong, men om du börjar cykla nu så...

Chief: Lät som han ätit några kritor och snygga kläder hade han också.

Paddan: Eh, jag ska ju cykla åt andra hållet, juh!

Paddan:

Se länktips, börja planera. :P

Hälge: Gillade hans hår också. Men rösten var lite raspig, minst sagt. Skön stil.

Belgien var ganska bra. Dom lät i alla fall annorlunda.

Chief: Som uppvärmning inför resan norrut, ja. Borde väl räcka med ett par dagar á 30 mil så är du framme...
Seså, börja trampa nu!

Chief: Usch vilken röst rumänskan har. Var inge vidare bra direkt.

Portello: Hon hade visst ställt upp i den nationella uttagningen sju gånger innan hon lyckades. De tröttnade väl på henne helt enkelt förmodar jag...

Av någon anledning får schalerfestivalen mig att tänka på den här bilden..

Nu Sverige. Det var bättre på Kentas tid...;)

Och nu är det dags för Sverige.

Zoogin: Nu är det hög standard. Kolla kläderna, rörelserna, rösterna.

"Årets vinnare är....!"

Dysso: Hmm, det var ju inga veckodagar inskrivna på det där spelschemat, men jag har för mig att det rörde sig om matcher mitt i veckan.

Hälge: Säg till när de kört alla bidrag så ska jag för första gången på åtminstone 10 år i alla fall kolla slutet.

Paddan:

Och? Du gör mycket av värde i veckorna? :)

Dysso: Han kan ju missa viktig surftid förstås om han reser upp till Luleå bara sådär.

Lulekickan: Sista bidraget spelar nu. borde vara klart om ca två minuter.

Lulekickan: Det är sista låten nu.

Dysso: Jomenvisst, jag vaknar och äter lite och går och lägger mig. Väldigt värdefullt. Nej, jag antar bara att det kanske krävs lite egen planering mm för att ta sig upp på en vardagsmatch.

Portello: Ok, vilken kanal då? Bäst jag stänger av Ebba Grön så jag hör eländet.

Lulekickan: Ettan.

Lulekickan: Hur det går är mindre intressant, det är humorn man vill åt. Men håll ögon och öron öppna för Österrike, nummer två.

Sverige, Slovenien och Ukraina är mina favoriter.

Paddan: Slovenien påminde av någon anledning om Kårtegens rosa Barbiebil med skylten "Var är Ken?".

Chief: Hm, de kör bidragen i omvänd ordning, Österrike blir då näst sist.

Lulekickan: Jaså, har teven på men sitter med ryggen mot teven. Har inte "orkat" vända mig om och titta, annat än på Österrikes fina bidrag.

Frankrikes bidrag lät som "Ska vi plocka körsbär i min trädgård", var det någon som lade märke till det?

« · 287034 · »