Luleå HF

SHL · 117863 inlägg · 891 ämnen

Sjögren till elitserien????

Sjögren till elitserien????
Läste nyss att Sjögga fått foten från Jokerit och han ska tydligen vara på g hem för spel i Elitserien igen.

Sv: Sjögren till elitserien????
NallePhu: Jaha. Tveksamt om någon ES-klubb vill ha honom.

NallePhu: Vad har Sjögren lyckats med nu då?
Luleå måste väl vara den senaste klubben han spelade en hel säsomng i?

Nog blir jag förvånad om någon elitserieklubb tar Sjögren. Fast nog finns det säkert folk som skulle vilja värva Sjögren till LHF. Gärna Toporowski också när vi ändå håller på. Toporowski lyckades på nått sätt bli en legend under sin korta tid i lule. När man nu hör talas om honom får man uppfattningen kunde allt. Jag hörde till exempel att han nog var mannen som skulle kunna styra PP tack vare sin speluppfattning...

Toporowski var en bra värvning när det bar till den gången. En målskytt som kom utifrån under en tid när LHF hade det mycket svårt med den varan. Han gjorde några enkla mål i början och bidrog lite till att säsongen vände. Men nog var han rätt begränsad som hockeyspelare totalt. Jag har en känsla av att det inte skulle bli någon succé den här gången.

Fast han var ju välutrustad... med ett hårt och bra skott.

Portello: Man kan väl tänka sig flera saker.

1. Han har satt på någon annans spelarfru.
2. Han är för divig och har för höga tankar om sig själv för att passa in i laget.
3. Han presterar inte efter vad han har betalt för.

Kickan:

1.Kanske det, han har ju tydligen gjort det förr.
2.Mycket möjligt.
3.Ganska uppenbart. 1+2 på 20 matcher är inte överdrivet bra.

Albert Hall: Egentligen tror jag att det hade gått bra med i princip vilket nyförvärv som helst. LHF hade vid den tidpunkten helt kört fast och för att något skulle lossna var det nödvändigt med något nytt - och helst något nytt som kunde tänkas göra ett par mål. Det funkade ju då och Toporowskis ankomst medförde att det blev fart på fler spelare.

Jag är inte alls säker på att det skulle funka på samma sätt nu eftersom LHF:s situation är bättre. Dessutom skulle jag, precis som du, helst se ett nyförvärv som kan spela hockey över hela banan om det nu skall värvas något. Toporowski är knappast den LHF behöver, även om han har helgonförklarats av vissa. Sedan kan man ju fundera över om inte en back vore vettigare än en forward med tanke på alla skador.

Välutrustad? Ja, det har du säkert rätt i. En fd LHF-junior sa en gång att Toporowski hade "världens största" : )

Kickan: Det var ju det jag menade med "välutrustad". Fast jag valde att uttrycka det lite snyggt.

En back vore inte helt fel. Kanske skulle vi försöka göra folk av Milou? Fast då till en bråkdel av den lön han har idag förståss. marknadsvärdet har sjunkit en hel del sedan förra hösten.

Portello: Nja inte mer än att Jokerit är nog den klubb i finska ligan som har minst tålamod med sina spelare om dom inte levererar det dom ska nämligen mål, sedan så har det tillkommit spelare in i truppen bla 2st NHL proffs en målvakt som iofs i påverkar Sjöggas position med däremot så värvade dom en från Nashville Rhett Warriner vet ej om jag stavat det rätt men dom är på jakt efter mer förvärv Jokerit därav så börjar dom skeppa sina spelare som är dåliga.
Sedan om han strulat med någon mellan laken med någons spelarfru låter jag vara osagt men skulle så vara fallet skulle han haft blåögon och lite annat smått och gott i skadeväg:)

Albert Hall: Det vetefan om man skulle våga sig på det. Inte till hans nuvarande lön iaf. Fast kanske skulle han passa bättre in hos oss. Hans familj var ju faktiskt i Luleå i somras och det kan nog göra mycket om familjen trivs och har någon form av socialt umgänge med andra också.

Kickan: Skulle nog hellre se att vi värvar en forward än en back. Visst har vi haft skadeproblem på backplats men det har ju gått rätt bra ändå.
Tycker att Tellström kan spela back, det gör han rätt ba enligt mig.

Portello: ...och hur länge tror du det håller att gå runt på så få backar? Backbesättningen är extremt sårbar som det ser ut. Vi kan inte ta en enda skada till där.

Kickan: Förhoppningsvis så kommer väl Skrbek och Åkerström tillbaka, när det gäller petter så är det väl mer tveksamt.
Jag skulle inte klaga om dom värvar en back, men jag ser lika gärna en forward.

Portello: Tellström har gjort ett jättejobb, inget snack om den saken. Jag tycker nog att man ska avvakta lite till. Men visar det sig att Petter, Åkerström och Skrbek blir borta länge så måste man nog handla. Det håller inte att bara ha fem backar plus en omskolad forward i längden. Då räknar jag med att inte Tobbe L är någon långsiktig lösning.

Är det någon som vet när det tas beslut om Petters öden?
Ska han undersökas något mera eller avvaktar dom och ser hur det går?

Portello: Vad jag förstått så är det väldigt osäkert med hans framtid som hockeyspelare. Vi får väl se.

Kickan: men titta har du sett att det kan tänkas behövas en ny back i Luleå pga alla skador, böjer mig mot min bönematta och ber mot norr och helgar minnya gud i form av Kickan:)

Portello: Jag tror att han blir borta från allt vad hockey heter resten av säsongen för att rehabilitera sin rygg, för att till nästa sommar-höst testa om ryggen håller för spel med Luleå.

NallePhu: Det sa jag i och för sig inte. Jag sa att OM det skall värvas något så ser jag hellre att det värvas en back än en forward : P

Kickan: Ja vars en fowrad av hög kaliber kan väl inte skada, det spetsar ju till bara tuppen ytterligare:)
Läge att titta lite vad som händer i finska ligan om det kommer lös någon forward, Eller kankse lösa ut Pasi Saarela ur sitt kontrakt som jag hört att man tittat på lite.

« · 334366