Luleå HF

SHL · 117716 inlägg · 890 ämnen

Spågubbe

Sv: Spågubbe
lizzard: Nog behövs uppehållet alltid. Konstigt men jag tycker det i flera år har varit så att vi har konstant ett par backar på skadelistan. Men kanske jag inbillar mig.

Albert Hall: Precis. En Toporowski-typ skulle inte sitta helt fel just nu bl.a med tanke på att vår i mitt tycke viktigaste spelare är borta hela säsongen, nämligen Jonas Soling. En powerfw som är nyckeln till hela A-femman med Molin och Larsson.
En Bissett fast tyngre och starkare. Med Soling borta och Mårtenssons oväntade sorti till NHL fick man börja plottra med uppställningarna i uppbyggnadsfasen av säsongen och man har inte hittat rätt ännu. Detta bl.a tror jag är en stor orsak till vårt nuvarande prekära läge...
Annars tycker jag att ni verkar ha haft samma trend som oss lite grann fast inte tillnärmelsevis så djävligt. Gick det inte ganska bra för er på försäsongen? Jag hade tippat er som klart topplag i år men serien är ju inte slut än....

Albert Hall: Jag tar reda på hur det är med honom imorgon om inte tidningarna har hunnit före. Tur att det är speluppehåll eftersom Petter nu troligen blir borta ett tag. I bästa fall är det relativt lindrigt så han inte missar så många matcher, i värsta fall... Äh, jag vill inte ens tänka på "i värsta fall", jag blir bara deprimerad.

Lulekickan: Ujujuj så matchotränad Finnen var! Det gick så långsamt att det var nästan komiskt, och då går det ju inte fort i vanliga fall heller. Han behöver nog uppehållet för att få träna ordentligt.

Lulekickan: Man hann sakna honom redan i denna match. En stor del av PP är ju uppbyggd kring honom.

Skuggan, den andra som är viktig i PP, har inte varit så bra dom senaste hemmamatcherna tycker jag.

Albert Hall: Jag tar reda på hur det är med honom imorgon om inte tidningarna har hunnit före. Tur att det är speluppehåll eftersom Petter nu troligen blir borta ett tag. I bästa fall är det relativt lindrigt så han inte missar så många matcher, i värsta fall... Äh, jag vill inte ens tänka på "i värsta fall", jag blir bara deprimerad.

Huge: Inte lätt att hitta rätt nyförvärv den här årstiden heller. Man ska en del tur som vi hade med Toporowski när vi låg sist och inte gjorde några mål ifjol
Exakt rätt nyförvärv i rätt tidpunkt. Han kom in gjorde några enkla mål, avgjorde några matcher i början. Han hade inte alls det dåliga självförtroende och "det går inte" inställning som resten av gänget. Sen lossnade det liksom för hela laget.

Att han sedan inte visade sig ha världens bästa humör är ju en annan historia.

Albert Hall: Vi får hoppas på det bästa att det inte var något allvarligt och att han kan spela snart igen.. Tur att uppehållet kom nu så alla backar får kurera sig ordentligt

Albert Hall: Extra surt att det var just Petter de försökte (och kanske lyckades) yxa av fingrarna på. Eftersom han är våran i särklass bästa offensiva back och bofast i PP-uppställningen behövs han verkligen. Hejåhå.

lizzard: Ajfan. Kan bli långvarigt om det är handen eller nått sånt. Ett brutet finger brukar man kunna lira med om man gipsar det på rätt sätt.

Kanske kan man gipsa fast hela handen med handske klubba och allt? :)

Huge: Det var väl DIF-matchen som skulle dömas av en finsk domare, tror jag i alla fall. Våran match var det i vart fall inte då Rönnmark är ganska mycket fjollträskare.

Albert Hall: Du har helt rätt. Men som sagt, jag TROR inte det i detta läge, fast osvuret är bäst. T.o.m Esko själv säger ju att han inte klandrar ledningen om man skulle agera.
Tycker i stället att man borde satsa på ngt nyförvärv, dels med tanke på skadorna samt att det kanske behövs en injektion...

observant: Annars känns väl de Alfredhemska MooDooisterna mer danska än Redox. Redox är alltså MIF Redhawks, och det för att "Redhawks" låter som "Redox" när en skåning uttalar det.

Albert Hall: Fick rapport när jag satt i bussen var på rönken då såg väl inte alls så bra ut vad jag fattade det tyvärr

På tal om rightare, vet nån hur det är med Petter?
Våra backar är rätt skadeglada i höst.

Paddan: Nattinatti Paddelände. Dröm vackra drömmar om den gångna matchen för uppvaknandet efter nästa match kommer att vara betydligt obehagligare. På lördag ska ni ju förlora har jag bestämt. Det passar liksom våra syften bättre än det motsatta.

/Kallhjärtade Kicks

Albert Hall: Rightare är ju oftast mycket skojsigare spelare ju. Jag ska köpa en Kauppilaklubba om de har butiken öppen vid lunchtid på måndag. Attans Albert att du köpte L-G:s klubba. Den var ju min ju!

Huge: Det var mellan Dif - Vf som det var en finne vid namn Hannu Henriksson...

Huge: Fast å andra sidan håller alla nästan alltid masken utåt i läget när man vill få tränaren sparkad. Både styrelse, tävlingskommitté och spelare. Allt annat ser ju för jävligt ut.

Däremot så har jag inte sagt att det ÄR så i det här fallet.

lizzard: Är du säker på det? Har du kollat hans pass? ;-)

Äsch, jag svamlar nog, enligt Text-tv idag så skulle matchen dömas av en finsk domare, men nu blir jag osäker om det var i vår match eller ngn annan....

Albert Hall: Det är för att ni aldrig ska veta var ni har oss innan slutspelet börjar. Därför så väljer vi att blanda stora vinster med riktiga brakförluster nu så här under "transportsträckan". Sen när det väl gäller då plockar vi fram vårt dolda vapen, Fredrik Warg, som just nu bara åker omkring och maskerar formen och därför verkar kassare än kass. ;)

Nej, har faktiskt inget enkelt svar på frågan förutom att vi verkar ha enormt svårt på bortaplan den här säsongen. Det i kombination med väldigt varierat spel av backarna kan vara en del av förklaringen.

Sa dom hur mycket folk det var ikväll hörde inte nåt iaf...

Albert Hall:
Jag tror det. Spelarna backar ju också upp Esko till 100%, förmodar att du såg intervjun med Janne L i Hockeykväll. Han summerade väl ganska bra hur läget är och hur man skall gå vidare. Det vore skillnad om spelet gått helt i stå och man tappat alla linjer samt agerar allmänt virrigt, men det här är ju mer en mental grej som ofta tar tid att ta sig ur.
Ett scenario vore ju att Esko går frivilligt men han verkar inte vara den typen som ger upp i första taget (finska sisun, du vet...) :-)

Paddan: Gonatt och dröm om omgångens mål....
Varför är aldrig Modo inblandade i jämna matcher föressten? Verkar var himmel eller helvete mest hela tiden.

Lulekickan: Ok nu fattar jag(tror jag ;-) jag tänkte mer på pölse för det hade varit mer passande för reservdanskarna MALMOE IF!!

Lulekickan: Nej, nu har det blivit dags att ta och bege sig mot sängen med ett riktigt fånleende. Kul att kunna vinna så klart efter att långa stunder varit helt utspelade av LHC. Kallas effektivitet, tror jag!

God natt Kicks, Albert och Portello.

Lulekickan: Det var som fan! Riktigt finurligt det där med teckenspråk. Pölsa är inte särskilt smickrande men tyvärr passande... :/

observant: Det är forumska och det finns alternativa namn på alla lag. Pölsa kommer sig av att tecknen för Pölsa och Gävle är desamma på teckenspråk, i vart fall påstår Savage det. Alltså blev Brynäs Pölsa.

Lulekickan: Jag vet en som köpte en L-G klubba idag! *visslar oskyldigt*

Dom hade fyllt på med klubbor. Nu fanns det Suursos right klubbor också för dom som är lite bakvända av sig.

Huge: Ulf Rönnmark e väl svensk vad jag vet :)

Albert Hall: Personligen tycker jag det är lite för tidigt att byta tränare. En match till och sen uppehåll. Esko och laget får en chans att samla ihop sig där. Å andra sidan, ska man byta tränare så är det ju läge när det är uppehåll förstås... Det beror på hur man ser det.

Lulekickan: En sak jag undrar.Vad får du Pölsa till o bli Brynäs?

Huge: Tolka det hur du vill! :)
Tror du Esko sitter kvar över helgen? Själv tycker jag det är för tidigt att byta tränare. Om det fortsätter att gå h-vete så är det läge kanske i februari. Annars är ju risken att man måste byta tränare två gånger på en säsong som Link ping gjorde häromåret. Dom åkte ur ändå.

(Ja jag vet att jag skrivit ungefär det här en gång tidigare, men då var det ingen Brynäsare som lyssnade, om det nu heter lyssnade när man läser).

Albert Hall: Vassego och bemanna den. Fast jag tycker att hockey skall ses från läktarplats. Logerna kan man använda innan matchen och i periodpauserna om man inte känner för att vandra runt och prata skit med folk.

Vet du... Det fanns flera Kauppilaklubbor i souvenirbutiken. Dessutom fanns det ett gäng av Suursoos, MR:s, Cementblandarens osv samt en av LG:s! En LG-klubba är ändå rätt häftigt tänkte jag och bestämde mig därför för att gå och köpa den i periodpausen, åsså glömde jag bort det. Faaan. Nu är den bergis såld till någon annan : (

lizzard: Försökte vara lite vitsig ang domaren, tänkte mest på att han väl var från Finland......

Albert Hall: Mening 1 tolkar jag som en aning "hemmabedömning"
Mening 2 och 3 låter mer seriöst... ;-)

Huge: Ja, det var exakt SÅ rättvist, och vi hade allt annat än en hemmadomare. Han visade redan ett par sekunder efter nedsläpp att han inte tänkte använda pipan i onödan, något som Pölsingarna utnyttjade rätt friskt då Rönnmark välvilligt knep ihop ögonen så hårt att det nästan började blöda ur dem. När han väl började plocka plockade han för rena skitsaker som ingen annan än han själv såg. Framför allt började han blåsa friskt i pipan när LHF efter en låååång startsträcka fått upp farten ordentligt och alla i arenan bara väntade på att LHF skulle mer eller mindre punktera matchen. Då tog han raskt flera LHF-utvisningar i rad för att minimera risken att LHF gjorde ytterligare ett mål och öka Pölsingarnas chanser att göra ett istället. Tack och lov blev det inga fler Pölsamål trots Röv... Rönnmarks insats.

Nåja, en kass match hur som helst.

Paddan och Kicks: Bemanna en loge tillsammans med en Kauppilatröja som man bara vinner i? Låter inte dumt. Inte dumt alls.

Tycker domaren vak liak kass åt båda hållen ikväll höll ingen jämn nivå alls

Huge: Hemmadomare mja knappast när Petter Nillson blev rappad över handen hördes det i hela hallen men inte tog han ut för någon utvisning inte.. men när skuggan föll och drog med sig en Bif:are då blåste han

Paddan: Det är väl bara att jag hänger upp den i våran loge i så fall, fast det är ju sällan någon som använder logen utan alla sitter på läktaren. Albert kanske vill bemanna den?

Jag gick ett par rundor i pauserna och kollade hur det såg ut i restaurangen och barerna som nu är klara, även om de inte öppnat "på riktigt" ännu. Det var ruggigt fint!

Oh no, jag tänkte inte på det. Pelicans spelar ju ofta sina matcher samma dag om LHF spelar sina.

Huge: Om något lag skulle vinna så var det nog Lule. Men nog kunde det gått hur som helst enligt mig. Första målet var oerhört viktigt i den här matchen.

Dessutom hade ni väl en "hemmadomare"?. :-)

Lulekickan: Om jag får gissa så är han nog skadad. Dom har väl också landslagsuppehåll nu snart va? Tur för dig att du har den där § med att det är snittet per match i ditt vad med Pinto.

Jag kan ett helt gäng med finska ord. Inget av dom lär stå på Pelicanssidan.
Om jag översätter dom till svenska här så lär jag bli avstängd.

Lulekickan:

"De tre poängen tar vi med oss, helt rättvist"

Var det verkligen SÅ rättvist.....? ;-)

Albert Hall: Njae, det tror jag inte, det finns som ingen anledning till det så länge tränaren förstår hur en känslig hockeykonstnär som Jari ska behandlas för att han skall ösa in poäng, och det förstår ju uppenbarligen Pelicanstränaren. Jag tänkte kolla Pelicans hemsida och se om det är något ord som står någonstans i närheten av hans namn som jag kan lista ut vad det betyder. Jag kan inte påstå att jag är så väldans bra på finska. Jag kan ungefär noll ord : )

Lulekickan: Kanske att den kunde tilldelas en egen loge, som någon/några självklart måste bemanna under matcherna för att se till att tröjan inte försvinner. Skulle tro att Albert anmäler sig frivilligt till logetjänst i sådana fall :-)

Kan det kanske ha någonting att göra med att det krävs så mycket Kauppilamagi varje lulehemmamatch att han helt enkelt är alldeles slutkörd. Han får ju "slåss" på två fronter nästan varje omgång.

Lulekickan: Osams med tränaren? :)

Paddan: Jaje, nu har fler som sitter i närheten av mig upptäckt att den är magisk. Någon tyckte att den kunde hissas i taket så vi är säkra på att den alltid finns på plats och jag var benägen att hålla med : )

Jari har förresten inte spelat de två senaste matcherna. Undrans om han är skadad eller nåt.

Albert Hall: Sen verkade de försöka slå något slags världsrekord i matchrapport med 3 mål av 5 visade på rekordfart och ungefär två ord i kommentar för att kunna visa ett låååångt reportage om Djurgårdsmatchen.

« · 150608 · »