Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

Tråd-byte

Sv: Tråd-byte
Paddan: G'natt med dig. Du lär säkert sova gott, omgiven av alla TIK-bilder du säkerligen korpat åt dig... ;-)

Sven Savage:
Jomenvisst, nästan så man tycker lite synd om de som går miste om denna chans.

Nej, nu är det nog dags att följa tipset på bilden och göra lite MooDooistisk kvällsgymnastik innan det är dags att gå några ronder med kuddarna.

God natt med dig SveSav och en god natt även till Kicks och Chief!

Paddan: Bjästafolkat måste vara sorgligt oupplysta som inte känner till att de i sin närhet hyser god tillgång till ett sådant afrodisiak...jag menar en sådan fri möjlighet att tungvägen nå de höjder, som annars bara förlänas folk i omgivningen då de som Kempig publik fått sitt lystmäte i form av en spritt språngande wernblom med blodet på kinden och blåtiror i blick.

Lick it, Bjästa, Lick it!

Sven Savage:
Hmm...att höra "make my day, punk" väsas fram av en ilsken Svahn måste ju vara en minst sagt annorlunda upplevelse. Men, men, så länge han slutar att nafsa efter folk och inte längre gör konstiga utfall samtidigt som han flaxar med en väldig frenesi så får man vara glad.

Nej, inte noterat något sånt än så länge. Tydligen inte särskilt populärt att slicka på Padda i Bjästa. Har heller inte lyckats få tag i en nog stor grupp för att kunna göra effektiva vetenskapliga studier.

Paddan: Våran alldeles egen "Bula"! Gissar att han fick lite ont i knoppen efter Malmömatchen...

Paddan: En gång, för längesedan, när jag hade bänkat mig i en biosalong fann jag, trots att filmen var helt OK, tror det var clintan, fann jag att min stolsgranne var...Lennart.

Det var en kuslig upplevelse, vill jag lova. När jag hörde väsandet "make my day, punk" var det endast de kallaste av nerver som fick mig att stanna kavr...*ryysa*...

Birgit har jag dock aldrig träffat, som jag vet, iaf. Antagligen har våra vägar inte korsats då vi inte har samma musiksmak.

Inte noterat någon starkt ökande frekvens av paddmissbrukande bjästabor sedan sist?

Chief:
Ajdå, måste ha blivit något fel på överföringen av bilden, skulle ju föreställa den styve smilfinken. Nåväl, jag får väl leta vidare.

Paddan: Nix, det var Ahxner...

Just som det blixtrade så sade det klick och en bild blev till.
Blev det en positiv bildkomposition eller var det ett negativ, vem vet...

Lulekickan:
Det var ett evinnerligt tjatande om denne Lennart, nästan så man kunde tro att du egentligen längtar efter bilder på honom.

Paddan: Knepiga bilder du ger oss. Nu saknas bara Lennart så är vi garanterade mardrömmar i flera veckor.

Chief:
Nu tror jag att jag har hittat en bild på dina älskade hockeykrigare.

Chief: Ja, "Hela Sveriges lag" är nog egentligen sketasnälla och står för en sagolikt fantastisk hockey. Inga klubbor som används på icke avsett sätt, ingen ryggsäckshockey eller annat otrevligt. Ärligt talat saknade jag dem inte ett dugg när det var nere i Allsvenskan, även om det finns lag jag ännu hellre skulle se där.

Lulekickan: Med tanke på den otur Bulan har haft på sistone vad gäller smällar så är det ju lite trist att det är just LIF han möter.... Mycket kroppskontakt i Daladansen uppenbarligen..., nej just ja, det var ju Evensson som hade förtalat Leksand och skapat en negativ bild av dem...

Chief: Tanken är iaf att han skall vara tillbaka då. Att Leksand hugger lite väl mycket har LHF bittert fått erfara. Många är de hockeyinvalider Leksand har orsakat.

Lulekickan: Jo, det hade visst varit riktigt mycket mot Frölunda. Får väl hoppas att framför TV:n bänkade lulingar slipper få blodstörtning i ren upprördhet över avslagna tummar och dylikt...

Bulan är väl tillbaka då förresten?

Chief:
Mickey...äsch, han var upptagen med att visa sina löständer för några bargäster så det blev inget foto.

Nej, inget finn fem fel, men hittar du fem fel så kan du ju meddela dessa.
Däremot hittade jag en bild som jag inte alls fattade någonting av.

Chief: Leksand är ett huggargäng.

Portello: Kunde inte sagt det bättre själv...

Lulekickan: Stämmer bra det. Eländigt värre att man inte har PPV.

Portello: Får väl hoppas LIF spelar trevligare än de påstås ha spelat sist då. Mycket fulspel och grinigt på isen. Men det kanske hade med motståndet att göra?

Portello:
Då får man ju "hoppas" att ni förlorar så att LIF är mätta och att jag får se en vinst för MoDo när jag besöker Leksand den 15/2.

Portello: Och ytterligare en match, jag tror det är den mot TIK, sänds på PPV.

Paddan: Birgit? Vad hände med Mickey?

Trodde det var en "finn fem fel" bild du postat. Det var inte så svårt att finna fel faktiskt.

Portello: Nä, säger du det. Det var en glad nyhet.

Canal + kommar att sända matchen mellan LIF-LHF den 11/2.

Just det ja, har ju glömt min hyllning till den person som aldrig tappade hoppet utan hjälpte oss att ta hem en av många kommande Niopoängsveckor: Birgit Friggebo.

Glömmer aldrig Birgits fina sätt när hon ordnade gruppterapi med laget där de fick ta på sig plyschbyxorna, sätta sig i ring, ta varandra i hand och stilla rabbla mantrat "We shall overcome".
Tack Birgit!

Paddan: Tack Paddan, efter att besett Ozzy's skitiga zoo, måste man ju spola ögonen.

Lulekickan:
Vadå, Chief frågade efter en bild på spelare från Timråområdet och då ville jag ju bara vara lite snäll.

Paddan: Fy på dig Paddelände. Gör om, gör rätt. Såna där osmakliga bilder får du bara posta i MooDooistgästboken. Blä.

Chief:
Är ju inte lätt att försöka vara alla till lags och ta hänsyn till alla smygsympatier för olika lag som man tydligen har. Det värsta är att de där smygsympatierna ständigt verkar föröka sig.

Tror faktiskt jag har någonting TIK-liknande om jag inte minns fel.

Chief:
Man vet ju aldrig. Men det starkaste skälet till serverproblemen var nog att mina modemcyklister fick göra ett uppehåll i någon timme och denna oväntat generösa gest fick en oanad chockeffekt rakt igenom hela HS.

Hmm...paddofil, där ser man. Låter som något skumt experiment med laktoprodukter.

Paddan: Vad nu? Vill du skylla serverproblemen på min ödmjuka förfrågan (vilken jag för övrigt endast framförde av ren välvilja och omtanke om mina medmänniskors goda nattsömn och angenäma drömmar)? Det var det värstaste jag hört! Och jag som faktiskt började bli Paddofil...*desillusionerad*

Frisco: Tack!! Jag hänger,inte alls, med, ens lite...
Bäst att hänga, ut, o ge upp...Snart e väl Hardy själv febrig o ute ur truppen.

Zigge: Hållberg sjuk. Nordgren ska vara med vad jag vet. Tips till dig
www.aftonbladet.se/sport
www.svt.se/texttv/300.html
så du hänger med lite.

Frisco: ??? Va, vaddå?? Har Perra Håll o Nicke Nord åxå klivit av?
Deras Fadersklubb vet jag dock inget om.
Förvirringen tilltar.

Här är en kul vits:
-Kan man blanda idrott och juridik?
-Jadå, i lagidrott!

Zigge: 2 stycken? Jag trodde att Plantskolorna Ludvika Hockey Club och MoDo Hockey hade 1 var.

Paddan:
vad fan är det som är manligt med hockey?? svettigt o jävligt
ont i kroppen efter en match/träning...tacka vet jag en schackmatch med en stilig drink i handen..

så fram med mer kvinnligt i våra ishallar...;0)

Paddan: Så rätt så rätt! Nåt att ta upp under Manligt.nu !

Zigge: Var sjutton är faderklubben, tycker aldrig man hör talas om den. Däremot är det ett evinnerligt tjat om moderklubben.

Frisco: Å andra sidan är det iaf 2 spiller med MODO som Moder + Werna från Alliansen ;-D

Paddan: Att Finn-Olsson blev uttagen har en logisk förklaring och det är att han var den ende av de som kunde spelsystemet som kunde åka med till Suomi med 10 minuters varsel. Landslagskung Finn-Olsson gjorde förresten 1 pinne för VIK mot Örebro igår.

Frisco: Uschäckta, uschäckta mig!! Jag hade missat att Pirre febrilt klivit av TK-tåget!! Så då är det summa 1 nurå.

Frisco:
Cungen av Cempis, det måste väl vara Wilde antar jag. Hmm...märkligt att han får plats i 0,33 Euro, men det är klart kunde man plocka in Finn-Olsson så...

Zigge: 2 spiller? Vem er no 2?

Zoogin: Nu har även MoDo åter 2 spelare i 0.33 EURO.
Cungen av Cempis ersätter lill-Tjärna.

Lulekickan:
Äsch, du hade säkert snott med dig några vinflaskor från fredagsfikat och satt och tullade på de igår.
Eller, förresten, det var nog Chiefs önskemål om bilder med TIKare på som gjorde att servern kraschade...

lizzard: På söndag var jag då inte på krogen och följaktligen har jag inte haft någon baksmälla idag heeller.

Lulekickan: HS har varit nere idag kan det hända att det beror på att du hade varit på krogen?. Hs fick nog din baksmälla skulle jag tro

« · 208248 · »