Paddan: Bjästafolkat måste vara sorgligt oupplysta som inte känner till att de i sin närhet hyser god tillgång till ett sådant afrodisiak...jag menar en sådan fri möjlighet att tungvägen nå de höjder, som annars bara förlänas folk i omgivningen då de som Kempig publik fått sitt lystmäte i form av en spritt språngande wernblom med blodet på kinden och blåtiror i blick.
Sven Savage: Hmm...att höra "make my day, punk" väsas fram av en ilsken Svahn måste ju vara en minst sagt annorlunda upplevelse. Men, men, så länge han slutar att nafsa efter folk och inte längre gör konstiga utfall samtidigt som han flaxar med en väldig frenesi så får man vara glad.
Nej, inte noterat något sånt än så länge. Tydligen inte särskilt populärt att slicka på Padda i Bjästa. Har heller inte lyckats få tag i en nog stor grupp för att kunna göra effektiva vetenskapliga studier.
Paddan: En gång, för längesedan, när jag hade bänkat mig i en biosalong fann jag, trots att filmen var helt OK, tror det var clintan, fann jag att min stolsgranne var...Lennart.
Det var en kuslig upplevelse, vill jag lova. När jag hörde väsandet "make my day, punk" var det endast de kallaste av nerver som fick mig att stanna kavr...*ryysa*...
Birgit har jag dock aldrig träffat, som jag vet, iaf. Antagligen har våra vägar inte korsats då vi inte har samma musiksmak.
Inte noterat någon starkt ökande frekvens av paddmissbrukande bjästabor sedan sist?
Chief: Ja, "Hela Sveriges lag" är nog egentligen sketasnälla och står för en sagolikt fantastisk hockey. Inga klubbor som används på icke avsett sätt, ingen ryggsäckshockey eller annat otrevligt. Ärligt talat saknade jag dem inte ett dugg när det var nere i Allsvenskan, även om det finns lag jag ännu hellre skulle se där.
Lulekickan: Med tanke på den otur Bulan har haft på sistone vad gäller smällar så är det ju lite trist att det är just LIF han möter.... Mycket kroppskontakt i Daladansen uppenbarligen..., nej just ja, det var ju Evensson som hade förtalat Leksand och skapat en negativ bild av dem...
Chief: Tanken är iaf att han skall vara tillbaka då. Att Leksand hugger lite väl mycket har LHF bittert fått erfara. Många är de hockeyinvalider Leksand har orsakat.
Lulekickan: Jo, det hade visst varit riktigt mycket mot Frölunda. Får väl hoppas att framför TV:n bänkade lulingar slipper få blodstörtning i ren upprördhet över avslagna tummar och dylikt...
Portello: Får väl hoppas LIF spelar trevligare än de påstås ha spelat sist då. Mycket fulspel och grinigt på isen. Men det kanske hade med motståndet att göra?
Just det ja, har ju glömt min hyllning till den person som aldrig tappade hoppet utan hjälpte oss att ta hem en av många kommande Niopoängsveckor: Birgit Friggebo.
Glömmer aldrig Birgits fina sätt när hon ordnade gruppterapi med laget där de fick ta på sig plyschbyxorna, sätta sig i ring, ta varandra i hand och stilla rabbla mantrat "We shall overcome". Tack Birgit!
Chief: Är ju inte lätt att försöka vara alla till lags och ta hänsyn till alla smygsympatier för olika lag som man tydligen har. Det värsta är att de där smygsympatierna ständigt verkar föröka sig.
Tror faktiskt jag har någonting TIK-liknande om jag inte minns fel.
Chief: Man vet ju aldrig. Men det starkaste skälet till serverproblemen var nog att mina modemcyklister fick göra ett uppehåll i någon timme och denna oväntat generösa gest fick en oanad chockeffekt rakt igenom hela HS.
Hmm...paddofil, där ser man. Låter som något skumt experiment med laktoprodukter.
Paddan: Vad nu? Vill du skylla serverproblemen på min ödmjuka förfrågan (vilken jag för övrigt endast framförde av ren välvilja och omtanke om mina medmänniskors goda nattsömn och angenäma drömmar)? Det var det värstaste jag hört! Och jag som faktiskt började bli Paddofil...*desillusionerad*
Paddan: vad fan är det som är manligt med hockey?? svettigt o jävligt ont i kroppen efter en match/träning...tacka vet jag en schackmatch med en stilig drink i handen..
Paddan: Att Finn-Olsson blev uttagen har en logisk förklaring och det är att han var den ende av de som kunde spelsystemet som kunde åka med till Suomi med 10 minuters varsel. Landslagskung Finn-Olsson gjorde förresten 1 pinne för VIK mot Örebro igår.
Frisco: Cungen av Cempis, det måste väl vara Wilde antar jag. Hmm...märkligt att han får plats i 0,33 Euro, men det är klart kunde man plocka in Finn-Olsson så...
Lulekickan: Äsch, du hade säkert snott med dig några vinflaskor från fredagsfikat och satt och tullade på de igår. Eller, förresten, det var nog Chiefs önskemål om bilder med TIKare på som gjorde att servern kraschade...
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?