Luleå HF

SHL · 117532 inlägg · 890 ämnen

Tråd-byte

Sv: Tråd-byte
Lulekickan: Lite svårt att fälla mig för det eftersom att jag satt här framför datorn och lyssnade på Hockeylive den matchen.

Portello: Det var väl ungefär det jag menade, alltså att vi tog poäng eftersom du var onärvarande : P

Lulekickan: fast nu lovade ju Portello att han skulle jobba så vi behöver inte porta honom :-)

Vin på fikarasten? Hmm, vad heter det om man jobbar i rätten när man är onykter? Rättfylleri?

Nej, usch, vilken usel ordvits... Nästan Arne Hegerfors-klass på den.

LL:
Hahaha, en ordvits helt i min smak.

Portello: det är fint att se att du offrar dig för föreningens bästa och ser till att jobba så att du inte kan se matcherna :-)

LL: Lägg in en särskrivning också så blir det Rätt fylleri.

Jag misstänker att Portello ljuger. Han ska säkert inte alls jobba utan säger så bara för att slippa bli portad : )

Vi har ju inga förhandlingar idag så ett vinfika ska vi nog klara av. Vi behöver ju inte dricka oss redlösa bara för att det är gratis.

Lulekickan: Hur kan du förklara trepoängaren mot DIF då??
Då var jag på plats.
Verkar vara garanterad vinst när jag är på plats i Coop Arena och du i Umeå. Så stanna där nere för all tid :)

Paddan: kul att man glädja någon i alla fall :-)

Nej, vad tusan, jag skulle ju jobba lite och inte sitta här och pladdra. Dags att logga ut igen och få lite jobb gjort.

Portello: Olycksfall i arbetet inträffar ibland. Jag skulle vilja höra din förklaring till varför LHF i princip alltid förlorar när du finns på plats ; ) Min närvaro eller onärvaro saknar ju uppenbarligen betydelse. Snarast pekar det ju förstås att jag bör befinna mig i Coop Arena även under bortamatcherna om man ser till bortamatchen mot HV t ex. Umäää verkar rätt kasst, vi såg ju alla hur det gick igår.

Lulekickan:
Men OM han är på plats men inte kan se eller höra matchen då? Kanske är något ni borde testa för att se om det är den blotta närvaron av Portello som ställer till det.

Förresten, Albert, tror det snart börjar bli dags att tjata på dig igen om de där redogörelserna. Nu har du ju varit och "vilat upp dig" ett par dagar så...

Paddan: Hrmmmpffff! Vilat upp mig? Du skulle bara veta.

Jo, det var så här, strax efter att jag muckat från lumpen så.............

Albert Hall:

Äsch, tro inte att du kommer undan från redovisningen av de där redogörelserna. Om jag inte missminner mig så har Kickan sprungit som en skållad brunbjörn gata upp och gata ner i Umäää hela veckan för att få folk att skriva på namnlistor för att förmå dig att berätta.

Lulekickan: Hur mycket vinfika blev det? 1/2-liter rötjut?
Jag måste nu citera min tvillingbror Zygge, å fråga 'Hur känns det' på sportjournalist-vis:
"Kickan kan ju glädja sig att Sko-bombaren är insydd, nu kan han ju inte komma o bomba hennes nyinköpa onödiga skor i Militanta Vegan-huvudstaden!
"

Inträder på HS till tonerna av "The king is half undressed".

Jela trist d va här då, ingä nyförvärv från ÄnnHååÄll å ingä andra rykten. Man kunne ju nestan tro d e freda´.

Tydligen ska en sjättedel av elitserielagen ligga i förhandling med NHL-spelare, bör med andra ord betyda NHL-spelare på väg utför och nuförtiden spelandes i AHL eller någon liknande liga.
...eller räknas såna som Wilde som NHL-spelare?

Paddan:

Det räcker väl med att man har varit på en NHL match för att vara en sån däringa NHL spelare? Kanske bara behöver se en på TV...

Dysso:
Hmm...där sa du någonting. Eller så är det någonting liknande Niederlandse Hockey Liga som spelarna just nu är aktiva i.

Förresten, äta pizza, trodde det var mikrad mAx-burgare som gällde idag. Graluterar till vinsten förresten!

Paddan:

Hm, spelar dom sina matcher på alla vattendrag i holland? Dom brukar väl åka massa skridskor där...

Jag är inte en riktig lika stor mAx fanatiker som "gud", så jag skippar nog det. Var iallafall gott med lite riktig hamburgare igår.

Tackar för gratulationerna, får ta med gud som maskot på fler matcher. ;)

Dysso:
Kanske har någon slags kombinerad skridskooval och hockeyrink inomhus.

Hahaha, tror nog inte gud blir så glad då, men huvudsaken är väl att man har trevligt på hockeymatchen (och att rätt lag vinner).
Det sistnämnda gick ju helt åt skogen på annandagen...

Dysso:
Hehe..
det var sista gången du åker med mig..
trevlig är du..lite tråkig när det gäller whiskey
säger jag svälj så sväääääälj..

den korta som var med oss var imponerad av dig...
varför hon var det tar jag inte här..;0)

Paddan...
frukost..lunch..och även middag..
goooott

Paddan:

Hm, jag kom precis på en sak. Varje gång jag varit på hockeymatcher och träffat HS'are så har laget jag håller på vunnit. Märkligt sammanträffande, eller så lägger jag bara väldigt stora pengar på att muta domare/spelare då :)

gud:

Fegade lite där, men å andra sidan så lämande du ditt glas med whiskey också... :)

Imponerad? Tja, klart alla blir imponerad av nån som kör "Visa pattarna, du dömer som en HORA!" x antal gånger på vägen hem. :)

Var det nåt annat så får du gärna ta det via mail... =)

gud:
Hmm...knepigt, är det "gratis" så gäller det väl att passa på.
Men, det är klart, först så dricker man de under bordet sen så övertalar man de att överge sin tro och konvertera till TIK, var väl din strategi förstår jag. ;)

Allt för att utöka medlemsskaran i TIK031.

Paddan:

Jag vågade inte ta den risken iallafall. Sen 3 timmars sömn gjorde att jag inte vågade chansa, att däcka under matchen hade varit lite dystert. *g*

Dysso:
Hahaha, jo, eller djupt tragiskt. Nej, förresten det måste att däcka redan i bilen på vägen upp.

Paddan:

Jo, och då hade jag väl fått sova i snödriva nånstans mellan Göteborg och Jönköping i väntan på att dom skulle pasera på vägen tillbaka. ;)

Dysso:
Jo, det är klart, sen hade de säkert också passat på att spöka ut dig i TIK-kläder och ta foton som skulle kunna användas i "utpressningssyften". Med andra ord, t.ex. när guds förråd av mAx-dressing börjar ta slut och han behöver påfyllning. :)

Nej, nu är det dags för lite TV-sprot. Lämnar HS gnolandes på "I can´t watch this" med "Weird Al" Yankovic.

Paddan: TV-sprot idag? Vad kan det ha funnits att se, det är ju bara hockeyn som är intressant och det var ju ingen ES-omgång idag ens.

gud: Har du sagt A får du säga B, ungefär som Albert är skyldig oss en fortsättning på historierna om könsoperationerna. Vi vill veta vad Dysso gjorde som imponerade på den korta.

Lulekickan: Ah, dubbel anledning att hålla koll på Lulingarnas sida! Två smaskiga redogörelser att se fram emot...

Ingen som vet något graverande om desa båda herrar? Blir lite mer tyngd i övertalningsförsöken då...=)

Zigge: Nej, jag ville klara av flygfärden utan att spy så jag vågade inte dricka mer än 1,5 glas.

De flesta av de nyinköpta onödiga skorna hade jag faktiskt lämnat i Luleå, och bara ett par av dem fick följa med till Umeå. Fast de onödiga skor jag hade i Umeå hade jag iofs också köpt i Umeå, och det samtidigt som jag köpte ett annat par skor ett par dagar innan jag köpte de 3 onödiga paren skor i Luleå. Hur många par skor jag har? Vet inte, kanske 200-250.

Sko-Bombaren är iofs insydd, men med kännedom om hans umgänge så tror jag inte han var ensam. Han kan mycket väl ha handlat på uppdrag av en av sina vänner.

Lulekickan: Skofetischist?

Shopping, den näst(?) bästa av terapier...

Lulekickan:
Var ju faktiskt inslag från matchen HIF-SAIK med nästan DIF-siffror i Globen, drygt 3.600 åskådare. Sen fick man ju se Foppa också...

Chief: Det mest graverande jag vet om Dysso är att han lät sig övertalas av mig att delta i ett sponsorarrangemang mot att han och flickvännen fick gratisbiljetter, mat samt vistas i VIP-loge under matchen mot Modo den 26/12. Med lite god vilja kan man få det till en muta. Alltså, Dysso tar mutor.

Chief: Eller något sådant. Skor är kul.

Helt rätt, om det nu inte är den tredje bästa av terapier. Hockey kommer väl före, i alla fall om LHF vinner.

Lulekickan: Att Dysso är mutbar låter förvisso bra och värt att notera, men inte särskilt användbart i detta sammanhang. Tänkte mer på Albert och gud...

Paddan: I så fall gjorde jag rätt i att inte se Sproten. Den förstnämnda ville jag inte se eftersom fel lag vann, den andra vill jag inte se alls eftersom man kan bli blind av sånt.

Lulekickan: Hm, jo det var hockeyn jag tänkte på (om än inte nödvändigtvis med LHFseger...) som kommer före. Vilken det andra som kommer före är vet jag inte om jag vill veta...;-)

Chief: gud förbrukar extremt mycket MAX-dressing. Möjligen använder han den till mer än bara mat. Det tål att undersökas.

Albert vet jag inget lika misstänkt om. Han är som lulingar är mest, dvs perfekt : )

Lulekickan:
Nej, nej, nej, nu skrev du väl ändå fel. "...man kan bli enögd..." måste du väl mena.

Lulekickan: Hm, perfekt? Vet inte det jag. De lulingar jag kommit i kontakt med har ett stort fel, nämligen att de envisas med att hålla på LHF och inte TIK...

Chief:
Jädrar vad tyst Albert var idag då. Sitter han och laddar upp för de där redogörelserna tro.
Måste nog skicka över lite "Trocadero" till honom.

Paddan: Är det sådan "Trocadero" du dricker mycket av så förstår jag att du är modoit... =)

Försökte också med sådan "Trocadero" för att balansera upp halsen igår, men det gav inte önskad effekt. Tvärtom faktiskt. Läge att leta rätt på karaoke och framföra "Sailing"...

Chief: Det beror bara på att du lever i vanföreställningen att TIK är rätt, när det i själva verket bara är LHF som är rätt. LHF är bäst, vackrast, smartast, snyggast, finast, skickligast, jättebästigast, mest perfekt, sexigast, överljuvligast och underbarast. Det kan inte bli annat än SM-guld för ett sånt lag.

Chief: Karaoke är rätt kul, eller i vart fall tyckte jag och 3 Sundsvallskollegor det en gång när vi inte var alldeles nyktra. Vi ockuperade karaoken hela kvällen och nästa dag förbannade vi den kollega som haft den stora vänligheten att förklara för alla var vi jobbade.

Albert Hall: Värst vad du är tyst, fast det beror nog på att du sitter och författar könsbytesinlägget, elle?

Lulekickan: Du beskriver TIK på ett alldeles lysande sätt! Synd bara att du råkade förväxla LHF och TIK. Men det blir väl lätt så när man blir lite exalterad och slirar på tangenterna, vilket man lätt blir när man tänker på TIK... =)

Chief:
Jomenvisst, blir väl ungefär en halv flaska till maten!
Nejdå, är farsans "fel" att jag är Modoit.

Men, imorgon är det dags för "Trocadero" igen.

Lulekickan: Märkligt fenomen det där, att karaoke framstår som en så lysande idé när man är onykter...och så olysande när man är nykter. Det jag ser som fördelen med att plugga på annan ort än uppväxtorten, är att alla sådana fadäser hinner falla i glömska innan man återvänder till brottsplatsen, så att säga.

« · 205878 · »