Lulekickan: Hur kan du förklara trepoängaren mot DIF då?? Då var jag på plats. Verkar vara garanterad vinst när jag är på plats i Coop Arena och du i Umeå. Så stanna där nere för all tid :)
Portello: Olycksfall i arbetet inträffar ibland. Jag skulle vilja höra din förklaring till varför LHF i princip alltid förlorar när du finns på plats ; ) Min närvaro eller onärvaro saknar ju uppenbarligen betydelse. Snarast pekar det ju förstås att jag bör befinna mig i Coop Arena även under bortamatcherna om man ser till bortamatchen mot HV t ex. Umäää verkar rätt kasst, vi såg ju alla hur det gick igår.
Lulekickan: Men OM han är på plats men inte kan se eller höra matchen då? Kanske är något ni borde testa för att se om det är den blotta närvaron av Portello som ställer till det.
Förresten, Albert, tror det snart börjar bli dags att tjata på dig igen om de där redogörelserna. Nu har du ju varit och "vilat upp dig" ett par dagar så...
Äsch, tro inte att du kommer undan från redovisningen av de där redogörelserna. Om jag inte missminner mig så har Kickan sprungit som en skållad brunbjörn gata upp och gata ner i Umäää hela veckan för att få folk att skriva på namnlistor för att förmå dig att berätta.
Lulekickan: Hur mycket vinfika blev det? 1/2-liter rötjut? Jag måste nu citera min tvillingbror Zygge, å fråga 'Hur känns det' på sportjournalist-vis: "Kickan kan ju glädja sig att Sko-bombaren är insydd, nu kan han ju inte komma o bomba hennes nyinköpa onödiga skor i Militanta Vegan-huvudstaden! "
Inträder på HS till tonerna av "The king is half undressed".
Jela trist d va här då, ingä nyförvärv från ÄnnHååÄll å ingä andra rykten. Man kunne ju nestan tro d e freda´.
Tydligen ska en sjättedel av elitserielagen ligga i förhandling med NHL-spelare, bör med andra ord betyda NHL-spelare på väg utför och nuförtiden spelandes i AHL eller någon liknande liga. ...eller räknas såna som Wilde som NHL-spelare?
Dysso: Kanske har någon slags kombinerad skridskooval och hockeyrink inomhus.
Hahaha, tror nog inte gud blir så glad då, men huvudsaken är väl att man har trevligt på hockeymatchen (och att rätt lag vinner). Det sistnämnda gick ju helt åt skogen på annandagen...
Hm, jag kom precis på en sak. Varje gång jag varit på hockeymatcher och träffat HS'are så har laget jag håller på vunnit. Märkligt sammanträffande, eller så lägger jag bara väldigt stora pengar på att muta domare/spelare då :)
gud: Hmm...knepigt, är det "gratis" så gäller det väl att passa på. Men, det är klart, först så dricker man de under bordet sen så övertalar man de att överge sin tro och konvertera till TIK, var väl din strategi förstår jag. ;)
Dysso: Jo, det är klart, sen hade de säkert också passat på att spöka ut dig i TIK-kläder och ta foton som skulle kunna användas i "utpressningssyften". Med andra ord, t.ex. när guds förråd av mAx-dressing börjar ta slut och han behöver påfyllning. :)
gud: Har du sagt A får du säga B, ungefär som Albert är skyldig oss en fortsättning på historierna om könsoperationerna. Vi vill veta vad Dysso gjorde som imponerade på den korta.
Zigge: Nej, jag ville klara av flygfärden utan att spy så jag vågade inte dricka mer än 1,5 glas.
De flesta av de nyinköpta onödiga skorna hade jag faktiskt lämnat i Luleå, och bara ett par av dem fick följa med till Umeå. Fast de onödiga skor jag hade i Umeå hade jag iofs också köpt i Umeå, och det samtidigt som jag köpte ett annat par skor ett par dagar innan jag köpte de 3 onödiga paren skor i Luleå. Hur många par skor jag har? Vet inte, kanske 200-250.
Sko-Bombaren är iofs insydd, men med kännedom om hans umgänge så tror jag inte han var ensam. Han kan mycket väl ha handlat på uppdrag av en av sina vänner.
Chief: Det mest graverande jag vet om Dysso är att han lät sig övertalas av mig att delta i ett sponsorarrangemang mot att han och flickvännen fick gratisbiljetter, mat samt vistas i VIP-loge under matchen mot Modo den 26/12. Med lite god vilja kan man få det till en muta. Alltså, Dysso tar mutor.
Lulekickan: Att Dysso är mutbar låter förvisso bra och värt att notera, men inte särskilt användbart i detta sammanhang. Tänkte mer på Albert och gud...
Paddan: I så fall gjorde jag rätt i att inte se Sproten. Den förstnämnda ville jag inte se eftersom fel lag vann, den andra vill jag inte se alls eftersom man kan bli blind av sånt.
Lulekickan: Hm, jo det var hockeyn jag tänkte på (om än inte nödvändigtvis med LHFseger...) som kommer före. Vilken det andra som kommer före är vet jag inte om jag vill veta...;-)
Lulekickan: Hm, perfekt? Vet inte det jag. De lulingar jag kommit i kontakt med har ett stort fel, nämligen att de envisas med att hålla på LHF och inte TIK...
Paddan: Är det sådan "Trocadero" du dricker mycket av så förstår jag att du är modoit... =)
Försökte också med sådan "Trocadero" för att balansera upp halsen igår, men det gav inte önskad effekt. Tvärtom faktiskt. Läge att leta rätt på karaoke och framföra "Sailing"...
Chief: Det beror bara på att du lever i vanföreställningen att TIK är rätt, när det i själva verket bara är LHF som är rätt. LHF är bäst, vackrast, smartast, snyggast, finast, skickligast, jättebästigast, mest perfekt, sexigast, överljuvligast och underbarast. Det kan inte bli annat än SM-guld för ett sånt lag.
Chief: Karaoke är rätt kul, eller i vart fall tyckte jag och 3 Sundsvallskollegor det en gång när vi inte var alldeles nyktra. Vi ockuperade karaoken hela kvällen och nästa dag förbannade vi den kollega som haft den stora vänligheten att förklara för alla var vi jobbade.
Lulekickan: Du beskriver TIK på ett alldeles lysande sätt! Synd bara att du råkade förväxla LHF och TIK. Men det blir väl lätt så när man blir lite exalterad och slirar på tangenterna, vilket man lätt blir när man tänker på TIK... =)
Lulekickan: Märkligt fenomen det där, att karaoke framstår som en så lysande idé när man är onykter...och så olysande när man är nykter. Det jag ser som fördelen med att plugga på annan ort än uppväxtorten, är att alla sådana fadäser hinner falla i glömska innan man återvänder till brottsplatsen, så att säga.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?