Hmm...tycker annars att den där beskrivningen passar ganska bra in på mig själv. Men, hur jag ska kunna vinna SM-guld har jag dock svårt att se. Ja, det skulle vara i modemcykling i sådana fall...
Paddan: Hm, nu far du väl ändå med osanning? Tycker mig ha förstått att det inte är du som står för själva cyklandet.... Men det är klart, man kanske kan kalla dig coach...
Angående din far är du ändå lyckligt lottad som hade en som intresserade dig för hockey (?). Min uppväxt känns som om den är tillbringad på Bergsåkers travbana... Men den var lycklig ändå.=)
Chief: Nog för att TIK kommer tvåa för mig, men jag skulle aldrig ösa superlativ om TIK på samma sätt. Det är luling jag fostrats till och växt upp som, och det är LHF jag älskar tills döden skiljer oss åt. Pojkvänner kan man alltid byta ut, men favolag är något man har för alltid.
Min kusins hela släkt kommer från Timrå och de flesta bor kvar där. Själv är han född och uppväxt i Göteborg (även om han tillbringat en betydande del av den i Timrå). Lik förbannat håller han på - Färjestad! Förstår inte vad som gick fel i hans uppfostran...
Paddan: Tror inte han gjort den kopplingen ännu. Han blev mäkta upprörd när jag fällde en (i hans tycke, egentligen är jag snäll intill menlöshet) elak kommentar om laget i hans hjärta och kaffe.
Kände mig lite hotad där, trodde du tänkte ta över det jag gör bäst...=)
Verkar vara ett favoritsamtalsämne, det där med pung. Nu blev Snygg-Brabenec väldigt konfunderad och undrade vad för en perverterad människa jag är när jag överlämnade en MODO-halsduk till honom...
Paddan: Överlämnade du en modohalsduk är det ganska uppenbart vad för en perverterad människa du är...
Blev erbjuden 200 riksadaler av en äldre gentleman igår för min vackra Timråhalsduk, men kände mig tvungen att nobba detta sjangtila erbjudande. (ja, jag vet, jag är en egoistisk människa...)
Paddan: Vilket per definition föklarar vad för människa du är...=)
Nix, det var inte vår herre. Honom närmade jag mig med wobblande knän efter matchen för att presentera mig... Ett ögonblick jag aldrig kommer att glömma... Tyvärr hade redan mina östgötska vänner lämnat mig då, så de hade lite svårt att tro på att jag mött gud i kinnarps...
Kanske det, vet inte hur man definierar en Bjästabo.
Hmm...mötte gud i en kontorsmöbel, tja konstigare saker har man hört. Lite svagt tycker jag ändå av dina vänner att inte vänta in ankomsten av den allsmäktige.
Paddan: Det är ju du som tjatar om PUNG hela tiden, och trots att vi försökt förklara för dig vad som skulle vara till ditt eget bästa vidhåller du att du är PUNGist.
Vet inte om Snygg-Brabenec är så bra på slovenska trots allt, men jag förstår om han tycker att halsduken är osmaklig i vilket fall som helst.
Paddan: Definitionen av en Bjästabo är med andra ord helt öppen hos nationalencyklopediska (?) ordlistan. Först till kvarn med förslag...
Tja, de är ju östgötar så vad kan man förvänta sig... =) Redan innan match hade jag profeterat vad de kunde vänta sig, men de var icke starka i anden... Lite beröm skall dock en av dem ha. Hon uppenbarade sig hos mig iklädd HV-halsduk. Som straff för detta fick hon bära Timråmössan (den vackraste av mössor) med tofs hela kvällen.
Under hemvägen bad jag om ursäktade jag mitt något ouppmärksamma (för deras små försök att påkalla min uppmärksamhet) sätt under matchen med att jag varit som lite engagerad. De var chockade, de visste tydligen inte att jag besatt sådana röstresurser. Det gör jag inte heller. Vilket dagens försök att samtala med andra människor bevisar...
Paddan: Primalskrik ska vara bra för den mentala hälsan har jag hört. Du kanske ska prova?
Whisky dricker jag bara när det är riktigt kallt (vilket förklarar varför jag har vädringsluckan öppen under vinterhalvåret). Man möter gud vid de mest oväntade tillfällen, Han är allestädes närvarande. Du borde också gå på ett väckelsemöte...=)
Chief: Det får räcka med de ohyggliga filmer man fick se någon gång under gymnasietiden med människor som låg i rödmålade rum och övade på primalskrik.
Tycker det känns lite halvlångt att gå ner till Göteborg eller menar du Timrå Isstadion?
Paddan: Öh, vad läste du för intressant linje? Låter inte som Pogo Pedagog...
Gud finns överallt, men jag i Timrå Isstadion brukar hans evangelium uppenbara sig för de flesta. I ditt fall tror jag dock det är bäst att bege sig till Göteborg. Däremot tror jag inte att du behöver gå, någon form av kollektivtrafik är nog det bästa för alla pilgrimer som färdas mot staden där de äntligenskall få skåda ljuset. =)
Vet inte, har jag det? Har i varje fall gått på Nola och antar att det ingick psykologi i undervisningen. Var så länge sen att minnet inte är det bästa.
knaskamilla: Hmm...få se, maskinskrivning, företagsekonomi, matematik, historia, svenska, engelska, spanska, idrott, religion. Är nog dött lopp mellan maskinskrivning, religion och spanska.
Paddan: Humanist javisst! Vet inte om det är så nyttigt, men roligt var det! Och sen är det ju så kul att kunna slänga sig med latinska citat emellanåt...
Farbror? Lurat? Har gud lurat dig med choklad...?!
NallePhu: Eftersom du uppenbarligen tycker att allt var väldans bra, vad har du då att säga om den extrema sågningen av Hägerbäck som skedde långt innan han ens tränat sitt första ispass med LHF, ja till och med innan bläcket torkat på kontraktet? Är det att bedöma en spelare efter vad de presterat på isen? Är det att se objektivt på det hela?
Sådant kan man ju fundera över så kanske man kan se lite mer nyanserat på saken.
...och om spelare skall tåla vad som helst, vilka ska då behöva tåla vad som helst? Alla som får betalt för vad de gör? I så fall borde skribenten själv också tåla kritik.
För övrigt är den yttrandefrihet som förespråkas begränsad av andra lagar. Går det så långt som till t ex förtal, förolämpning eller ofredande har man inget skydd av grundlagen. Därmed har jag inte påstått att någon gjort sig skyldig till något sådant men det är något som alla borde ha i åtanke.
Förtal, förolämpning och ofredande, det finns väl minst två av dessa i varje inlägg mellan modoiter och lulefans i en vanlig diskussion här eller på officiella? ;)
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Hmm...tycker annars att den där beskrivningen passar ganska bra in på mig själv. Men, hur jag ska kunna vinna SM-guld har jag dock svårt att se. Ja, det skulle vara i modemcykling i sådana fall...