Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

Tråd-byte

Sv: Tråd-byte
Lulekickan:

Hmm...tycker annars att den där beskrivningen passar ganska bra in på mig själv. Men, hur jag ska kunna vinna SM-guld har jag dock svårt att se. Ja, det skulle vara i modemcykling i sådana fall...

Paddan: Hm, nu far du väl ändå med osanning? Tycker mig ha förstått att det inte är du som står för själva cyklandet.... Men det är klart, man kanske kan kalla dig coach...

Angående din far är du ändå lyckligt lottad som hade en som intresserade dig för hockey (?). Min uppväxt känns som om den är tillbringad på Bergsåkers travbana... Men den var lycklig ändå.=)

Chief: Nog för att TIK kommer tvåa för mig, men jag skulle aldrig ösa superlativ om TIK på samma sätt. Det är luling jag fostrats till och växt upp som, och det är LHF jag älskar tills döden skiljer oss åt. Pojkvänner kan man alltid byta ut, men favolag är något man har för alltid.

favvolag

Lulekickan: Känner igen det där. Man kan ta människan ur Timrå, men aldrig Timrå ur människan. Gammalt Djungelordspråk.

Tror det underlättar om man väljer partner utifrån vissa kriterier, t ex lag i hjärtat.

Chief:

Vill kalla mig mer "mental rådgivare" eller "chief whip" eller något sånt.

Jepp, och han är dessutom född och uppväxt i Sundsvall och ändå Modoit...

Paddan: Chief whip? Men det är ju jag ju...

Min kusins hela släkt kommer från Timrå och de flesta bor kvar där. Själv är han född och uppväxt i Göteborg (även om han tillbringat en betydande del av den i Timrå). Lik förbannat håller han på - Färjestad! Förstår inte vad som gick fel i hans uppfostran...

Chief:
Hahaha, på något knepigt sätt så insåg jag att den kommentaren skulle komma från dig så fort jag skrivit inlägget.

Han kanske är jädrigt förtjust i Löfbergs Lila. ;)

Paddan: Tror inte han gjort den kopplingen ännu. Han blev mäkta upprörd när jag fällde en (i hans tycke, egentligen är jag snäll intill menlöshet) elak kommentar om laget i hans hjärta och kaffe.

Kände mig lite hotad där, trodde du tänkte ta över det jag gör bäst...=)

Chief:
Där ser man, med andra ord så visste du precis vad du skulle säga för att det skulle vålla mest smärta hos honom. Imponerande!

Paddan: Så du är också en elak människa? Trodde du låg mer åt masochisthållet med tanke på favvolag...

Är niopoängsveckan part II en "prequel" till Mickey Rourkes gamla rulle måntro...?

Chief:
Nejdå, finns ingen mer ödmjuk person än mig. Lite självplågare känner man sig som ibland, men det gäller nog alla hockeysupportrar.

Hmm...har inte tänkt på det. Niopoängsveckan -> 9,5 vecka, tja kanske det.

Paddan: ...och därmed fick alla veta mer än de egentligen vill om hur modo tränar...

Chief:
Hahaha, precis, där fick du allt till det!

Inför matchen imorgon:
www.telgetokar.com/
Kolla under E-kort och välj lag.
Hoppas på en bra match imorgon och må bästa lag vinna.

SSK is best - may the best team win

Chief: Man börjar också förstå varför de tog namnet PUNG hockey.

Glenna11: Bästa lag, det är ju vi ; ) 4-1 till LHF.

Lulekickan:

Äsch, jädra fegtips. Tror att det kommer att bli 99-0 och Gusten debuterar som forward...

Lulekickan: Ha, ha, ha, där fick DU till det!

SSK blir en munsbit för Luleå. Äckligt disciplinerat räcker inte långt mot norrländsk tjurighet... =)

Paddan: Det är kanske dags att ställa undan dunken och lingondrinkan nu gå och lägga dig.
1-3 till SSK!

Lulekickan:

Verkar vara ett favoritsamtalsämne, det där med pung.
Nu blev Snygg-Brabenec väldigt konfunderad och undrade vad för en perverterad människa jag är när jag överlämnade en MODO-halsduk till honom...

Paddan: Överlämnade du en modohalsduk är det ganska uppenbart vad för en perverterad människa du är...

Blev erbjuden 200 riksadaler av en äldre gentleman igår för min vackra Timråhalsduk, men kände mig tvungen att nobba detta sjangtila erbjudande. (ja, jag vet, jag är en egoistisk människa...)

Chief:
Jepp, en genuin Bjästabo!

Hmm...en äldre gentleman, det kan väl aldrig ha varit farbror gud, nää måste ha varit någon annan. Någon omvänd HVare kanske.

Paddan: Vilket per definition föklarar vad för människa du är...=)

Nix, det var inte vår herre. Honom närmade jag mig med wobblande knän efter matchen för att presentera mig... Ett ögonblick jag aldrig kommer att glömma... Tyvärr hade redan mina östgötska vänner lämnat mig då, så de hade lite svårt att tro på att jag mött gud i kinnarps...

Chief:

Kanske det, vet inte hur man definierar en Bjästabo.

Hmm...mötte gud i en kontorsmöbel, tja konstigare saker har man hört. Lite svagt tycker jag ändå av dina vänner att inte vänta in ankomsten av den allsmäktige.

Paddan: Det är ju du som tjatar om PUNG hela tiden, och trots att vi försökt förklara för dig vad som skulle vara till ditt eget bästa vidhåller du att du är PUNGist.

Vet inte om Snygg-Brabenec är så bra på slovenska trots allt, men jag förstår om han tycker att halsduken är osmaklig i vilket fall som helst.

Chief: Var ska man annars möta gud om inte i frikyrkofästet nummer ett?

Lulekickan: Läst Jantes senaste alster på den nya siten han skriver för då han lagt ner sin egen site??

Lulekickan:

Äsch, bara för att jag försökt mig på lite amatörodling av ett "pre-slutspelsskägg" och tycker att ansiktet ser ut som en lätt hårig pung...

Paddan: Definitionen av en Bjästabo är med andra ord helt öppen hos nationalencyklopediska (?) ordlistan. Först till kvarn med förslag...

Tja, de är ju östgötar så vad kan man förvänta sig... =)
Redan innan match hade jag profeterat vad de kunde vänta sig, men de var icke starka i anden... Lite beröm skall dock en av dem ha. Hon uppenbarade sig hos mig iklädd HV-halsduk. Som straff för detta fick hon bära Timråmössan (den vackraste av mössor) med tofs hela kvällen.

Under hemvägen bad jag om ursäktade jag mitt något ouppmärksamma (för deras små försök att påkalla min uppmärksamhet) sätt under matchen med att jag varit som lite engagerad. De var chockade, de visste tydligen inte att jag besatt sådana röstresurser. Det gör jag inte heller. Vilket dagens försök att samtala med andra människor bevisar...

NallePhu: Ja.

Chief:

Hmm...möter gud i kontorsmöbler, dricker whisky och utstöter avgrundsvrål, låter som en riktigt annorlunda upplevelse.

Lulekickan: Jag tyckte själv att det var bra skrivet faktiskt jag vet nu inte vad du säger Kickan!!

Paddan: Primalskrik ska vara bra för den mentala hälsan har jag hört. Du kanske ska prova?

Whisky dricker jag bara när det är riktigt kallt (vilket förklarar varför jag har vädringsluckan öppen under vinterhalvåret). Man möter gud vid de mest oväntade tillfällen, Han är allestädes närvarande. Du borde också gå på ett väckelsemöte...=)

NallePhu: Jag säger bara att jag har hört historien från den andra sidan också.

Chief:
Det får räcka med de ohyggliga filmer man fick se någon gång under gymnasietiden med människor som låg i rödmålade rum och övade på primalskrik.

Tycker det känns lite halvlångt att gå ner till Göteborg eller menar du Timrå Isstadion?

Lulekickan:ok!

Paddan:

Åh, har du också läst Psykologi A på Nola?

Paddan: Öh, vad läste du för intressant linje? Låter inte som Pogo Pedagog...

Gud finns överallt, men jag i Timrå Isstadion brukar hans evangelium uppenbara sig för de flesta. I ditt fall tror jag dock det är bäst att bege sig till Göteborg. Däremot tror jag inte att du behöver gå, någon form av kollektivtrafik är nog det bästa för alla pilgrimer som färdas mot staden där de äntligenskall få skåda ljuset. =)

knaskamilla:

Vet inte, har jag det? Har i varje fall gått på Nola och antar att det ingick psykologi i undervisningen. Var så länge sen att minnet inte är det bästa.

Paddan:

I vilket ämne skulle du annars ha sett sådana filmer?

Chief:
3-årig ekonomisk linje blev mitt val. Inte för att jag förstår varför, tror jag hade haft mer nytta av samhälls eller humanistisk.

Hmm...ok, tja farbrorn har försökt lura ner mig vid tidigare tillfällen så någon gång torde det väl bli av.

knaskamilla:
Hmm...få se, maskinskrivning, företagsekonomi, matematik, historia, svenska, engelska, spanska, idrott, religion.
Är nog dött lopp mellan maskinskrivning, religion och spanska.

Paddan: Humanist javisst! Vet inte om det är så nyttigt, men roligt var det! Och sen är det ju så kul att kunna slänga sig med latinska citat emellanåt...

Farbror? Lurat? Har gud lurat dig med choklad...?!

NallePhu: Eftersom du uppenbarligen tycker att allt var väldans bra, vad har du då att säga om den extrema sågningen av Hägerbäck som skedde långt innan han ens tränat sitt första ispass med LHF, ja till och med innan bläcket torkat på kontraktet? Är det att bedöma en spelare efter vad de presterat på isen? Är det att se objektivt på det hela?

Sådant kan man ju fundera över så kanske man kan se lite mer nyanserat på saken.

...och om spelare skall tåla vad som helst, vilka ska då behöva tåla vad som helst? Alla som får betalt för vad de gör? I så fall borde skribenten själv också tåla kritik.

För övrigt är den yttrandefrihet som förespråkas begränsad av andra lagar. Går det så långt som till t ex förtal, förolämpning eller ofredande har man inget skydd av grundlagen. Därmed har jag inte påstått att någon gjort sig skyldig till något sådant men det är något som alla borde ha i åtanke.

Chief:

Luras gud med choklad? Jag fick då inge godis... Mig försökte han bara muta med sprit. Don efter person, kanske. :)

Lulekickan:

Förtal, förolämpning och ofredande, det finns väl minst två av dessa i varje inlägg mellan modoiter och lulefans i en vanlig diskussion här eller på officiella? ;)

Paddan: Natur är ju bästigast förstås, då står alla vägar öppna. Sånt där ekonom-, samhälls- och humanisttrams är bara skit.

Lulekickan:

Förolämpningar är tamefaan ett gissel.

Dysso: Fick inte heller någe godis... Nästa gång tar jag med en fickplunta som offergåva till gud och hans apostlar... ;-)

« · 206228 · »