Tror nog att det i vissa lägen är så att Lulingar är rätt lättretade också, iallafall när det gäller matcher mellan modo och LHF. Har anat mig till det efter läsning av diskussionerna här efter vissa matcher... =)
Paddan: Fan Paddan, det tog nästan en halvtimme innan jag vågade kolla om det var rätt bild eller om det var Lennart. Tack för nattandet, om jag somnar nu så somnar jag med något vackert på näthinnan.
Vi tar 3 poäng, allt annat skulle göra mig ruggigt ilsken, och det tror jag inte Kringlorna vill råka ut för. Fast ni kommer ju att ta 0 p imorgon : P
Jag tror att det behövs lite antagonister, det är bra med känslor i hockey, och matcher mellan LHF och Modo verkar skapa såna i stora mängder. Den dag folk inte bryr sig alls, utan bara tittar för att se fina dragningar är det nog dags att lägga ner ES...
Chief: Du är TIK väl, chief, eller har jag fattat fel?
I så fall känner du väl MooDooisterna bättre än vi? Berätta nu. Huru äro MooDooisten!
Själv har jag bara blandade intryck varav det starkaste är från den kvartsfinal vi slog ut de alfredhemske för några år sedan. Jag ser framför mig, som spelas det i repris, hur en spritt språngande wernblom kommer in från båset och under femton meters åkning, med klubban hållen i båda armar högt över huvudet, insiktar sig på för dagen bäste luleforward vilken han nedlägger som vore det, inte kvinnlig brottning i gyttja, utan slutuppgörelsen i jurassic parc IV. Spelade inte wernis med i ettan, förresten? hade han inte huvudrollen i sceenen med det bundna lammet, som han sedan tystade, som en förhistorisk ekvivalent till hannibal lector?
Men nu rodnar jag, vill poängtera att jag inte på något sätt är intimt bekant med den genomsnittlige MooDooisten! Däremot vet jag att vi brukar köra över dem... Dä ä bare å åk! Rätt igenom försvaret!
Tycker faktiskt det är lite synd att Wernblom inte är TIK han med. Men det kan säkert finnas någon underliggande djup symbolik just i nedläggandet av det bundna lammet. Frågan är bara om det gäller Wernis eller dig...=)
Sven Savage: Låter som en plan. Råkade just slänga en blick mot klockan och hickade till. Jag skulle ju upp tidigt imorgon... Hell and damnation, så har HS berövat mig ytterligare en natts sömn...
Go'natt med er lulingar och olulingar och lycka till med de kommande matcherna.
Chief: Ajajaj, börja slänga ur sig låttext från den underbara "Motorcycle Emptiness", den första och förmodligen en av de bästa Manics låtar jag hört, när jag redan hade gått och lagt mig. DÅ passade det, minsann...
Sven Savage: Tror du SSK hade lika dåligt försvar som vanligt idag, jag läste ditt tidigare inlägg? Jag tror det, vi ska ju inte behöva släppa in något mål mot LHF.
Glenna11: Hmm...kul att ni stöddar er, för det gör det så mycket roligare att klippa er i framtiden.
Ni var säkert lika försvarsusla som vanligt fast vi var tyvärr uslare. Det enda roliga med detta var att det ökar era chanser att ta er till slutspelet i stället för korvarna. Jag gillar Teglet. Ett trevligt lag, som skall finnas i elitserien.
Korvarna, däremot, kan gärna försvinna ner till lägre divisioner så snart som möjligt. Där kan de "spela" sin smutsiga avart av hockey. Tyvärr verkar det kört nu; MiffMiff och pölsan har varit än kassare än kass-korvarna.
Ett motsträvigt grattis till era 2 pinnar, Tegelfölk!
Sven Savage: Tack! Fast jag tycker inte jag var stöddig. Om vi har dåligt försvar måste alla andra lag ha dåliga anfallare just mot SSK då det bara är VF som släppt in färre mål. Jag kan hålla med om att uppspelen inte alltid har en korrekta adress.
Sven Savage: Vad sjutton händer egentligen, trodde LHF enkelt skulle avfärda SSK och tippade därefter, men jag får väl i varje fall gratulera till en poäng, eller ska man säga ograttis till två?
Dessutom trodde jag att vi inte skulle ha skuggan av en chans mot Styvben med två av våra bästa backar (Hedin och Lehtinen) borta, men grabbarna stod upp förvånansvärt bra och tillät inte Styvben att få speciellt mycket utrymme. En riktigt imponerande seger och ett klockrent avslut på Niopoängsveckan. Får tyvärr säga ograttis även till Dysso men gratulerar TIKarna till tre fina poäng.
Paddan: Det var ju kul att ni vann, eller hur Kickan ? ;-)
Grattis till lulingarna också för 1 poäng.
Vi vann ganska så säkert, tycker jag. Som vanligt (känns det som) så fick en spelare kliva av pga magsjuka, denna gång var det Lindman. Värre är att Nordgren åkte på en smäll, liknande den som Källarsson åkte på (om ni kommer ihåg). Den här tog väl inte lika illa, men en hjärnskakning åkte han nog på.
Hälge: Ja, sketakul. Näst Linkping är MooDoo det lag jag minst unnar att vinna en endaste match.
Ograttis till oss, fast eftersom förlusten av de 2 pinnarna enligt lagkaptenen själv berodde på för dålig inställning hos LHF så var det förmdligen välförtjänt. Vet inte vad det är för fel, kanske tycker de att det är skojsigare att spela med kniven på strupen.
Lulekickan: Det tråkiga med att spelarna vill ha lite mer spänning i tillvaron är ju att det även drabbar de stackars supportrar som inte alls vill ha någon spänning i tillvaron. =)
Trist att ni inte fick åtminstone två pinnar, men en pinne är ju bättre än ingen pinne alls (ja, jag vet, det är knappast någon tröst när folk rabblar slitna klyschor, men jag menar väl...).
LHF och HV, har dom samma problem? Alla verkar längta efter att få den där kniven över sig .. Sista två åren har HV iofs haft panik redan i första 10 omgångarna och sprungit från strecket, men när det väl är klart så rasar dom som ett korthus. :(
LHF brukar väl välja att inleda med att agera korthus för att spela som gudar efter jul, eller hur är det?
Chief: Jag skulle helt klart föredra att kunna känna mig någorlunda lugn under matcherna. Detta eftersom jag engagerar mig så till den grad att jag är nära hjärtinfarkt i varenda match, och det blir ju såklart värre om man måste vinna varenda match också. Jag får nog uppfostra dem bättre, med början på krogen om ett par timmar.
Hade killarna bara orkat engagera sig lika mycket som jag gjorde skulle vi ha haft 3 pinnar nu, ja nästan 6.
Dysso: Sedan Tavve blev tränare för LHF har LHF alltd inlett säsongerna sugigt, för att vakna till liv i december någon gång och dominera efter jul. Vet inte vad det beror på - kanske är upplägget på försäsongsträningen fel.
Albert eller någon annan som såg matchen: Vad hände vid Kringlornas mål under ordinarie matchtid? Först sa speakern att det skulle bli videogranskning men sedan gick det så snabbt och jag hörde inte ens den däringa videogranskningssignalen när Rönnmark stod och pratade med sekretariatet. Ändrade han sig så det inte blev någon videogranskning trots allt? Skumt i så fall.
Lulekickan: Det är dock lättare att leva ut detta engagemang på plats under match. Tror att grannarna hört mina högljudda uppmaningar på spelarna framför radion fler än en gång. Att sitta och vråla i sin ensamhet är tydligen inte ett socialt accepterat beteende...
Chief: Äh, grannen ovanför har plågat mig med att spela något mystiskt instrument vid konstiga tider på dygnet, så jag anser mig ha rätt att leva om så mycket jag vill när jag är här hemma samtidigt som LHF har bortamatch. Liiite ska hon väl stå ut med annars får hon väl flytta.
Chief: Det är väl bara i Stockholm det är kris, och därmed drar den fjollträskiga rikspressen slutsatsen att det är publikkris överallt. Förutom i Stockholm går hockeyn framåt nästan överallt. Ja, MooDooisterna är ju inte så populära att se förstås, så det finns ju undantag.
Jag sitter och funderar på om jag ska göra ett försök att uppdatera min presentation. Sist jag försökte så försvann ju rubbet, så det känns måttligt inspirerande att sätta sig och skriva en 3 km lång text för att sedan se allt försvinna. Sug-HS.
Lulekickan: Äsch, vadå, skulle vi inte vara populära att se? Nej, tydligen, många som väljer att blunda när jag går förbi. Men det är i varje fall fullsatt på min plats under varenda hemmamatch, eller var det idag jag var fullsutten? Var i varje fall riktigt god "Trocadero" och pizzan var det heller inget fel på. Att vi dessutom "råkade" vinna matchen mot Styvben gjorde inte direkt dagen sämre...
Lulekickan: "Hade killarna bara orkat engagera sig lika mycket som jag gjorde skulle vi nästan haft 6 nu."
Påminner om något jag hade, i fråga om sex. Ni har läst om den där banktjänstekvinnan som skulle ha 6 kunder varje dag? Själv drog jag iväg något liknande, utan mening, men också utan att skämmas.
Det var så här. På min arbetsplats skickade receptionisten en sommar ut ett meddelande till "alla på jobbet" där hon skrev att nu, när många kommer att vara borta är det bra om alla är duktiga och knappar in på sin telefon om de inte är här så att folk får besked bla bla bla bla. Och då använder ni följande koder:
bla bla bla bla
deltid = 4 kurs = 5 semester = 6 tjänsteresa = 7 o s v
tackar på förhand för er hjälp med dettta. Nu skall jag ha semester. Vi ses till hösten!
På det svarade jag, fast jag råkade svara till "alla på jobbet":
Sven Savage: Äsch, ni har alldeles för snuskig fantasi i den här gb:n. Att jag använde siffror istället för bokstäver berodde på att jag ville slippa Paddantolkningar, men nu fick jag såna i alla fall.
Fast ditt mess till alla på jobbet var rätt kul ändå. Hoppas jag lyckas undvika att skicka såna mess själv.
Hos oss blir receptionisterna mest rabiata om vi inte knappar in något meddelande om vi är borta, om än det så bara är för 5 minuter. Förra veckan fick vi en ilsken dikt om ouppfostrade jurister som inte förmår knappa in meddelanden på sin telefon för att meddela att de är upptagna med annat än att vakta telefonen.
Apropå texter som försvinner på HS .. Ett råd i all välmening. Skriv texten i nåt annat lämpligt program först, spara, sen klipp och klistra in det på HS. Själv har jag iofs aldrig gjort det, men så har jag blivit av med ett par inlägg också. :)
Alltid kul att ge goda råd och sen föregå med dåligt exempel...
Lulekickan: Hmm...vad har jag nu missat för möjlighet till knepigt inlägg? Sitter och halvsover framför datorn trots den härliga vinsten ikväll. Jela gästboksskribenter att vara så förbenat trevliga att man hellre offrar ett par timmars sömn än att missa några inlägg.
Dysso: Grejen ar väl att jag faktiskt skrivit presentationen i word först eftersom den var så lång, eller i vart fall större delen av den, men efter att jag försökt klistra in den 2 gånger med det resultatet att allt nytt liksom allt gammalt försvann helt så känner jag mig inte särskilt motiverad att försöka igen. Det tar trots allt rätt lång tid att fixa allt igen.
För att inte beröva oss stackare allt du skrivit så föreslår jag att du skickar med dokumentet i nästa inlägg du gör, så kan vi få läsa det utan att HS behöver hantera det så mycket. :)
Dysso: Bättre halvsent än nästan aldrig som de brukar säga. Tackar, tackar. Beklagar förlusten. Sälsmärta, nej förlåt, en smärtande själ, låter som riktig "feel-good" musik.
HV's bergodalbanespel bäddar verkligen för att man ska vilja lyssna på den typen av musik. Egentligen skulle man väl försöka hitta nåt glatt istället...
Äsch, nu kommer HV iallafall inte förlora någon match på ett tag. Sweden hockey games kanske är bra för något? Har man tid att intala sig att det bara är en ytterst temporär svacka. :)
Hm, tror jag har brännt ut alla monty python låtarna, och att leta bland mina skivor är ett väldigt stort projekt. I övrigt håller jag med om att låten är underbar... Tror jag ska satsa på lite Denis Leary istället, "Life's gonna suck" är trots sin något depresiva titel mycket rolig.
Tycker det är dags att SVT hypar ett hockeyevenemang, det är väl i princip det som fattas. Det vore trevligt med kommentatorer som inte kommer från TV3. Fan, det kanske t.om. är riktigt sevärt! Att sitta och hata någon som pratar i 2 timmar, samtidigt som man tittar på halvt avslagen hockey är annars ingen höjdare.
Dysso: Tro om man får se Micke Leijnegaard krypandes bakom avbytarbänken för att göra spelarintervjuer under pågående match? Dessutom kanske de kan göra något avslöjande reportage med Peter "den ende i familjen utan bollsinne" Jihde som hockeymaskot för en dag.
Nu ska vi vara snälla mot Jihde. "Off camera" så erkänner han att han håller på HV. :) Tycker annars han är rätt opartisk, mer såna kommentatorer vore inte alls fel.
Dysso: Om inte jag har helt fel så var det så han valde att presentera sig själv. Hmm...måste ha begåtts något fel vid rekryteringen av honom till SVT Sport, trodde alla förutsattes vara gårdare. :)
Det är väl så att det är ok ("Rätt") att vara gårdare, men är man inte det så räcker det med att vara partisk för stockholmslagen, eller veta när man ska hålla käften. Hm.. fan, dom måste ha gjort ett fel alltså. :)
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Blev det nån gyttjebrottning då? ;)
Tror nog att det i vissa lägen är så att Lulingar är rätt lättretade också, iallafall när det gäller matcher mellan modo och LHF. Har anat mig till det efter läsning av diskussionerna här efter vissa matcher... =)