Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

Tråd-byte

Sv: Tråd-byte
Paddan: Är du återförsäljare? Följer tjejen med vid en investering?

Chief:
Jomenvisst, på något sätt så verkar grabbarna ha blivit eld och lågor av den där alternativa träningsmetoden.
Niopoängsveckan part II blev en långt mycket bättre produktion än vad Niopoängsveckan visade sig vara.
Nu väntar jag bara på Niopoängsveckan, the third instalment som kommer att gå upp i en ishall nära någon HS-are direkt efter landslagsuppehållet.

Hmm...antar att det bara är jag som blir bannad för att jag kladdar ner guldtråden med en massa olulingskt. Jela typiskt att man ska bli mobbad bara för att man är MooDooist...

Portello: Sett över hela säsongen tycker jag som dig, kanske kompletterad även med Petter och Huczkowski.

Albert Hall:
Nej, inte än i varje fall.
Vid en investering i vad? Trodde det var henne man investerade i.

Paddan: tror inte det funkar så. Jag har provat beställa grejer i tron att modellen medföljde, men det enda jag fick var en j-la massa herrkläder...

PaDdAn: Jag tänkte just berätta den där olyckssaliga historien. Men eftersom du nämner ordet "funktionsduglighet" i guldtråden blir jag sur och börjar tjuuuuura. :(

Chief:
Ajdå, vilken tur du varnade mig innan jag han ringa upp företaget och beställa en sån där modell.
Hmm...tro om det är därför som Kickan köper upp nästan hela souvenirshopen och investerar i matchtröjor?
-Nån gång ska väl Snygg-Brabenec finnas i den där matchtröjan jag ropat in.

Albert Hall:
Äsch, inte ska väl du behöva vara ledsen. Jag bjuder på lite "Trocadero" så blir det genast bättre...

Paddan: Var det inte i tomtenissaklänningen han skulle finnas?=)

Nej, just det ja. Det var ju du och Dysso...

Paddan: Kan en niopoängsvecka kanske ge tio poäng med litta tur?

Paddan: Nej tack, ingen sån där Trocca ikväll. Jag kör.

Chief:
Tror faktiskt att Kickan föredrar Snygg-Brabenec i tomtenissaklänningen.

Var väl fri sprit bland annat som gällde för det där andra har jag för mig.
Tycker faktiskt det lät roligare med Kickan i tomtenissaklänning under någon träningsmatch efter sommaren.

Hmm...var ju jag som skulle ta en paus ifrån HS-andet någon timme.

Nåja, på återseende om ett tag.

Albert Hall: Up,up,up.
Kolla i vilken tråd du sktiver i...

Portello: Ujuj, här leker man understundom trådpolis och hugger ner på alla andra. Sen sitter man där själv. Jag skäms.

Attans att det ska vara så svårt.

Lulekickan: Föressten är det nog bättre att vi inte hörs senare. Jag minns hur det var förra gången du raglade in på HS efter krogen.
Var det tre dygn som HS låg nere sen?

Albert Hall: Jag tror inte det har en så stor betydelse vilken tråd ni skriver i, om Kickan nu ska göra ett krogbesök och sedan ska hon in här på HS. Det kan bara sluta med elände...

Paddan: Lustigt att du nämner souvenirshopen. Idag hade jag svårt att hitta något som jag inte redan hade ock köpte därför en till "tursouvenir" av något jag redan hade. Uppenbarligen var dubletten inte så turig.

Lulekickan: Kan det vara så att dubletten tar ut den turen från den först inköpta?

Portello: Luleå spelade verkligen inte bra, det verkade som om de redan hade tagit uppehåll. Men det blev ju en poäng i alla fall.

Hälge:

Kickan gå på krogen? Och HS igen? Meen.. jag klarar mig inte utan HS halva nästa vecka! Nu får det f*n i mig vara nog. ;)

Portello:

"Up,up,up"
Det där får mig bara att tänka på DLK .. "Upp, Upp, Vi går dit.. " tja, lite censur där kanske.

Hur kommer det sig att alla går och lägger sig eller går ut och super eller nåt annat irrelevant bara för att jag är borta nån timme? *grr*

Dysso:
Ja du, säger detsamma. Försökte faktiskt sova ett tag, men tröttheten var som bortblåst när huvudet landade på kudden.

Tror att Kickans tur börjat att falna nu på slutet, men det är klart väljer man t.ex. att gå på bio istället för att sitta klistrad framför sprotradion eller datorn så kan det väl bara gå på ett sätt.
Att det sedan bara blev en poäng när Portello var onärvarande på matchen är och förblir en gåta. Brukar ju tydligen bli tre poäng när han oär på hockey.
Kan möjligen Albert ha något svar på denna gåta?

Paddan: Nu måste jag fråga dig vad som egentligen hänt med Modo, 7 trepoängare på de 8 senaste matcherna?

Paddan: Sprotradion är inge bra... Jag vill ha bilder! Har redan tvingat mina vänner att detaljerat beskriva Kung Kapanens fenomenalfantastiska räddning X antal gånger. Grämer mig oerhört att inte jag fick se den...

Än märkligare än Portelloförbannelsen är att du börjat drömma sanndrömmar! Har du månne blivit profet?

Paddan: Tyvärr så ohar jag nog svaret på gåtan. Men visst ser det obra ut när inte ens Portellos onärvaro kan ge oss en oförlust. Fast ovinsten kom ju på på oordinarie tid och är ju därmed inte heller någon riktig oseger.
Man kan väl nästan säga att det var varken en ovinst eller oförlust kanske. Fast mer åt ovinst hållet.

Zoogin:
Ja, vad ska jag säga. Vi spelar väl mycket mer defensivt nuförtiden och satsar på snabba kontringar istället. Våra motståndare möter inte längre ett vidöppet och halsstirrigt försvar där alla MoDo-spelarna beter sig som nackade höns i egen zon. "Nödlösningen" med att flytta Warg och Hedlund till centerpositionerna har också varit något av en lyckträff.

Eller så är det så enkelt att vi varit så här "bra" hela tiden, bara det att vi varit väldigt bra på att maskera vårt hockeykunnande.

Albert Hall: Nu är väl du ändå i orätt tråd? Vill minnas att det ska finnas en tråd med bara o-ord...

Chief:
Hmm...klistra fast en bild på Kapanen på radion då. :)

Jomenvisst, jag håller just nu på med uppbyggandet av mitt lilla enkla kryp-in till vilket mina undersåtar ombedes skänka minst en årslön vardera och en Rolls Royce.

Paddan: Tack för ditt oerhört medkännande och konstruktiva svar!

Hm, måste nog kolla det här med gud om du verkligen har hans välsignelse eller om du är en falsk profet...

Chief:
Ajdå, missade jag det där med att vara medkännande.
Är väl aldrig kul att ovara på plats när laget i ens hjärta spelar, men man får trösta sig med att det blir så mycket härligare (förhoppningsvis) att se laget spela live när man inte fått njuta av den "äkta varan" på ett tag.

Hmm...få se, det var ju han som gav mig någon sådan där lapp med en massa krafsklotter på och förklarade för mig att jag nu var pro-fet.

Paddan: ...jag håller på att klippa och klistra för fullt...

Pro-fet? Det förklarar inte din profetia om niopoängsveckan part II... Du kanske bara hade rejält med tur?!

Chief:

Jag håller iallafall på att infiltrera gud's lärjungar. Snackade med honom på los telefon tidigare idag(igår) och fick veta att han fixar biljett åt mig till VF - TIK .. :)

Snart kan jag börja förvanska guds ord, innan ni hinner blinka så håller ni på HV hela bunten. *muahaha* ;)

Chief:

Kanske det. Eller så är jag MooDooisternas motsvarighet till Nostradamus, man kan med andra ord tolka det jag skriver på det sätt som just då råkar passa bäst in i sammanhanget.

Dysso: Eftersom mina utsikter att ta mig till Göteborg är försvinnande små så är jag lite bitter. Och nu blev jag om möjligt ännu bittrare...

Paddan: Kreativt skrivande kan man också kalla det.

Chief: Tänka sig, dessa 9-p-w fortsätter, vecka efter vecka!!
Nån som orkar räkna ut, vad slutar MoooDoo på för poäng om detta fortgår?? Men I Lulingar, vaffö gav Ni ÄssÄssKå hela 2 påints? Bara för å jävlas me Korvkiosken?? ;-) Jag såg på Text-TV, att det va ett ful-spelande Korvis som mötte Köplustan.

Chief:
Hmm...nu finns det tydligen också dataprogram även för sånt, så nu kan man överlåta till datorn att vara kreativ.

Paddan:

Jag hade ett oerhört fint program som jag brukade låta vara på IRC och prata med folk. Det lärde sig även av vad de sa, och använde det när den pratade med nästa snubbe. Faktiskt rätt kul att titta på när folk försökte föra diskussioner med den botten. Det blev om man säger så VÄLDIGT kreativt... :)

Chief:
Göteborg, denna pärla band städer, Sveriges framsida, befolkat med 400 000 trevliga människor som alla jobbar i mina sweatshops. Hur kan man undgå att komma hit? :)

Dysso: ...plötsligt förstår jag dina inlägg så mycket bättre...

Dysso: Det är lättare än du tror faktiskt. Det är bara att förlita sig på CSN... Har för övrigt bott i Göteborg under en kort tid i min ungdom. Eller närmare bestämt ute på Björkö. Och jag kan upplysa dig om att det finns bara 399 999 trevliga människor.

Chief:

Jaja, klart du inte kan räkna mig. Får be om ursäkt där. Men asså, 399 999 räcker väl?

Förövrigt kan man lita på CSN, min morsa jobbar där så jag fick alltid mina stålar i tid... *g*

Dysso: Tänkte faktiskt inte på dig, men nu när du säger det så... ;-)

Min mamma har uppenbarligen inte tänkt på mig i sitt val av karriär...

Chief:
Inte behöver du väl vara så bitter. Du behöver ju bara besöka en klubb så tar det bittra slut.

Chief:

Du skulle bara veta .. hon bytte faktiskt jobb till CSN strax innan jag började plugga på universitet .. Det du! :)

Paddan: Har du möjligen adressen till detta hak? Känns som det är läge för ett besök... Du kanske gör mig sällskap? Är det möjligen ditt stamhak där du inmundigar Trocadero och pizza?

Dysso: saknar ord...

Zigge:
Var ju tvungen att sätta mig ned med den norska miniräknaren och räkna efter när du ställer såna där knepiga frågor. Skulle tro att, om detta fortgår, så kommer vi enligt mina omfattande beräkningar att hamna på fler poäng än vad vi har för närvarande.

Knepigt, om nu Korvkiosken var så hemskt mycket fulspelande hur kunde då Blixtlåset ha fler utvisningsminuter?

Chief:
Det ligger tydligen i Greenwich Village, men det är klart jag gör dig sällskap dit. Dyssos morsa får fixa lite respengar så det ordnar sig nog.
Nej, mitt "stamhak" heter något så ovanligt för en pizzeria som Pizzeria Mantovani.

Paddan:

Den tråkiga sanningen är att jag faktiskt varit utan pengar från CSN en termin. Däremot har jag alltid fått pengarna i tid när jag haft rätt till det. Morsan skötte sig inte alls, hävdade att jag borde ta fler poäng istället... :(

Dysso:
Ajdå, har själv aldrig råkat ut för något sånt. Däremot fick jag vänta någon månad på att de skulle ompröva beslutet för någon av terminerna.
Hon gav dig inga tips på vem du kunde ta poängen ifrån?

« · 207319 · »