Lulekickan: Hmm...på något sätt så borde det väl ändå finnas någon form av funktionsduglighet, men det kanske skulle känts för avsnoppat att fråga något sånt.
Jag var förhindrad att se SHG, och de rapporter jag läst har inte riktigt gjort klart för mig exakt vad som hände vid 0-2. Men jag förmodar att det finns någon luling som kan upplysa mig. För ni satt väl bänkade och studerade Hento?
Paddan: Det var en utomordentligt vacker bild du la in, Paddan. Den borde spridas ordentligt. Jag funderar starkt på att lägga in den i min egen presentation, som varande bild på mig själv. Det var ganska väl beskrivande mig själv: man ändrar bara på allt, så är det jag, ingen tvekan om det.
Förstod nog att du inte skulle ha en bild på Lennart och Birgit. Någon sådan kan inte finnas. Acceptera det! De är en och samma person, helt klart.
Lulekickan: Så Redogörelsen har blivit upphöjt till ett egennamn och stavas numera med stor bokstav? Ok, jag lovar. När Grums har tagit SM-guld så kommer den, helt ocensurerad.
Hen-rink: Det är klart att man måste få kritisera Lulespelare. Skam vore det annars.
Men kritiken måste vara saklig.
Till saklig kritik räknas idag påståendet om att hemmatröjorna är snyggare än bortatröjorna. Och dessutom....öh, något annat finns inte för närvarande. Men dyker det upp något, säger jag till!
SirPimme: jag är rädd att jag inte kan besvara den frågan. Du måste nog ställa den till Hardy.
Personligen intresserar jag mig för tre kronor bara då riktiga A-lag lirar. Som nu, när de 40-50 bästa saknas mötande lag med samma, eller sämre förutsättningar, blir det inte så kul. Mer trist att riktig hockey på elitserievis måste brytas av för de ideliga halv-arrangemangen under säsong. Man hoppas ju att ens egna spelare inte blir skadade iaf. Hento var nog glad att äntligen få vara med, tror jag.
Att döma av åsikterna på Lulehockeys Forum verkar de flesta rätt förvånade, dock, att Rönken togs ut för man tycker nog att många andra varit bättre, tyvärr. Så folk håller väl med dig, kan jag tro, men själv saknar jag åsikt. Har inte sett något av det matchande som nu pågår.
Rönken när han är som bäst är bäst i landet. Bara som en fotnot.
SirPimme: Glömde lägga till en Mycket Viktig Åsikt som jag kan förmedla utan att ha sett matchen. Med all säkerhet var Rönken dock inte så vackert klädd som när han spelar i den rödas tröjan, hemma i COOPacabana.
Jag tyckte det var viktigt att få det där sagt. För jag har noterat att om 4 inlägg passerar jag lhfpower och når en hedrande 19e plats på flestainläggsläggande läggares lista på Luleå Hockeys sida.
Sven Savage: Bara 4 kvar? Jag hjälper dig dit och lite längre på bara någon minut.
Våran Jonas kanske inte gjorde flest mål, och kanske gjorde han inte de snyggaste dragningarna heller, men bäst är han ändå eftersom det är just våran Jonas. Om han vill så kan han vara bäst i alla andras ögon också, tror jag, men det tänker han spara tills högtidligare tillfällen - som när vi tar SM-guld om någon månad och när han ser till att Sveriges heder återupprättas i VM. Dessutom har han bästigaste tröjnumret i LHF - samma som jag hade när jag spelade basket.
Chief: Rött är min favvofärg, och det har nog inte bara med LHF:s vackra tröjor att göra. En snabbtitt i min garderob i lördags var allt som behövdes för att konstatera att jag har en massa rött, ännu mera rött, och lika mycket svart. Ja, iofs har jag nog kläder i alla tänkbara färger men jag återkommer alltid till det röda.
Lulekickan: Rött och svart funkar visserligen alltid (även om rött och vitt heller inte går av för hackor =)), men det leder ju onekligen till frågan: vad kom först? Din dragning till rött eller din dragning till LHF? Kan det ena ha lett till det andra? Annars måste jag nog erkänna att förutom en eller annan Timråattiralj går min garderob mest i svart.
För övrigt gillade jag din osakliga och objektiva bedömning av JR i SHG och förklaring till hans kvaliteter...=)
Lulekickan: Det har du rätt i. Utan att ha sett honom idag, vet man att han var bäst. Och verkade han inte bäst, var det för det han höll upp hela laget. Utan honom hade de förlorat / förlorat större (välj det som passar med det inträffade).
han är bäst, eftersom han är bäst. Glasklart, logiskt och av tvingande natur. Näst bäst är per ledin per definition. .
Chief: Svart är bra, chief. Mycket bra. Själv vill jag ha antingen svart eller rött eller båda, på sportbilar som på annat. Har läst att de som väljer svart och/eller rött har omogna, outvecklade känsloliv. Stämmer säkert.
Vad som också säkert stämmer är att de som uttalar detta förklenande om svart eller rött, aldrig har lirat roulette och troligen går klädda i försiktiga nyanser av beige, tonad till svagt brun.
Chief: Eftersom jag föddes innan LHF föddes så var det nog rött som kom först, men färgen hade nog ingen betydelse för valet av favvoklubb eftersom det vackra röda neutraliserades av tröjor i en äckelgul färg. Gult är fult, jättefult. Blä! Men jag älskade dem för det.
Mina bedömningar är alltid sakliga och objektiva : ) Dessutom ska man vara lojal mot de sina, och slutligen så vet vi ju alla att han är bäst vid en rent objektiv bedömning. Ja Jante vet nog inte det förstås, men alla andra.
Chief: Hmm. De fyra topparna är jag chanslös mot. Ligger jag i, kan jag möjligen nå gud. Det skulle vara en frälsning det, men att nå högre än gud blir svårt, för att inte säga omöjligt. Där, på 10e plats, börjar de riktiga tungviktarna, har jag noterat.
91 nu...lika med dig, lhfpower! Har du något att svar med?
Sven Savage: Rött och svart är skorpionfärger. Hur som helst så brukar väl skorpioner sällan sägas ha omogna, outvecklade känsloliv - sånt är väl i första hand förbehållet tvillingar, tror jag.
Vi har samlats här för att ta farväl till lhfpowers 19e plats. Ibland är meningen med det som sker för oss människor fördolt. Varför, frågar vi oss. Och nog är det ibland svårt att se svaret. Men just däri ligger svaret: Se blomman! Se naturen! Se, däri ligger svaret!
Så uppenbart för våra ögon. Och ändå ibland så dolt.
Jag ber er lyfta era glas när vi nu följer lhfpowers 19e plats på dens sista färd, den den sista och eviga vilan. Ovan där, på den himmelska lista där förlorade placeringar resa, när kulan har deras namn inristat.
Paddan: Att publicera sådär osmakliga bilder i våran gb borde rendera i avstängning. Ni borde ta tillbaka de äckelturkosa dräkterna eftersom den färgen var precis så osmaklig som MooDoo är ; )
Nu krävs det gottgörelse. Hädanefter måste du ha med bilder på Snygg-Brabenec i varenda inlägg du skriver. Sådeså.
/Överstekickan, tillika ordförande i Vi-hjärta-Fagemo-klubben
Den tysta tråden har faktiskt slagit forumrekord tror jag. Det tidigare rekordet var väl på 500-någonting inlägg. Om jag inte minns fel så var det i en av Sommartrådarna. Del I kanske?
Chief: Tack för grattis! Det där om Finland är en svår fråga. Om de nu var vårt under så lång tid, innan ryssen snodde området, tycker jag vi borde få något som ersättning för all den tid vi utvecklade landet. Jag kan tänka mig att vi tar deras hockey. Och får fritt plocka spelare till tre kronor.
Annars kommer jag att begära företräde vid säkerhetsrådets nästa för att presentera bevis!
Bevis # 1. Se på den här bilden av finländare. Var god notera att de alla har händer, eller hur? Händer, som de kan använda för att skjuta missiler på oss! Stoppa detta - ge oss hockeyspelarna!
Lulekickan: Äsch, jag tror att du bara är avundsjuk för de där underbara tummen-upp tröjorna som vi kunde åkt omkring och glänst i. Hmm...borde nog finnas någon bild på en sån tröja någonstans.
Chief: Iofs är det ju rätt många i den här gb:n som vet när jag fyller år, så mitt stjärntecken lär ju inte komma som någon fullständig överraskning för dem.
Jag pysslar inte med logik ju, bara med sådant som är ställt utom all rimlig tvivel : )
Lulekickan: Hmm, det kan nog hända. Kommer ihåg en annan rekordtråd: "West, du är kung!" Kungatråden kanske inte var så besökt, men den var både lång-varig och lång-randig.
Paddan: rackar-Padda! Här ställer man in sig på de gudomligt vackra tröjorna och får bara....vad får man, förresten? Tycker mig ha sett den där förut, otaliga såväl som olidliga gånger...är det Lennart? Förklädd till Birgit?
Lulekickan: Hmm...Lennart säger du, nej, inte idag, tror jag. Vi får väl se hur länge vi kan använda oss av honom, tror att effekten börjar att mjölkas ur.
Sven Savage: Kungatråden var väl något år tidigare. Drygt fyrahundra inlägg tror jag, och ett antal månader gammal. Den tysta tråden har slagit alla rekord på bara ett par dagar. Jag tror till och med den klår Renbergtrådarna, fast såna skapades det ju iofs 7 om dagen av ett tag så alla behövde ju inte skriva i samma. Någon innehöll väl iaf ca 400 inlägg, och det skrivet på ännu kortare tid än den tysta tråden.
Paddan: Jag tänker bojkotta dina bilder hädanefter eftersom du bara ger oss fulingbilder : P Den sista har jag inte ens kollat på, men jag gissar att det är din favvobild med kossan och den gamla tanten.
Om det nu inte inlämnas protest. Mot att man räknar alla duplikat som enskilda. Duplikat, av typen "gusten är bra", "nej, det är han inte", "jo, det är han", "nej,nej,nej"...
påminner starkt om en gammal Python....for an argument?
Sven Savage: Tydligen ska han, den där personen på bilden, i varje fall heta Brabenec i efternamn.
Nej nu är det nog dags att låta modemcyklisterna få kliva ner från sina pistagefärgade Bianchicyklar en liten stund. Har tydligen lovat gammfolket att vara smakråd vid inköp av något skrivarliknande imorgon.
Sven Savage: För att inte nämna alla "Jag har alltid rätt", "Alla andra är idioter", "Jag är bäst på allt", "Jag har aldrig gått till överdrift" osv. ZZZZZZzzzzzzzZZZZZzzzzzz
Kanske borde man smyga dit och retas lite, bara lite : )
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Hmm...på något sätt så borde det väl ändå finnas någon form av funktionsduglighet, men det kanske skulle känts för avsnoppat att fråga något sånt.