Sven Savage: Nu tror jag minsann att jag hittat en bild med Lennart och Birgit på.
Förresten, för att för ovanlighetens skull prata hockey. Har de där Plate-streckens införande på klubbdräkten gjort så att laget nu vinner fler matcher än tidigare?
Paddan: Lyckades hitta en bild med två spelare vars originalmatchtröjor jag har också. Jag ska leta fram lite bilder från någon match där LHF piskar MooDoo också. Hoppas ingen mår illa av de äckelturkosa dräkterna bara.
Paddan: Det där är vare sig Lennart eller Birgit. Det är ju jag. Hur har du kunnat få tag på mitt gamla idolporträtt? Skall jag signera den?
Plates streck är ovärderliga. Fast egentligen är de streck som finns på plates suspensoirer ännu bättre. De har vi bara prövat en gång. Före årsskiftet, då MooDoo besökte COOPacabana. Men de kommer fram när det vankas slutspel!
Paddan: Jag syftade väl mer på någon bild jag tänkte posta, men då hittade jag guldbilden istället och inget kan vara vackrare än det. Fast att pissa på Modo är näst bäst förstås : P
Sven Savage: Jäklar, tydligen hann Lennart och Birgit smita ut bakom skynket medan jag ordnade med kameran. Det är klart, kan du fixa med on-line signering så vore det ju fint!
Just det ja, antar att arbetet fortgår på Hentos plåtsusp. Lät som en riktig publikmagnet, eller om det var puckmagnet.
Chief: Tycker att Alavaara och Wernblom ser ut att vantrivas någon fruktansvärt och skruvar nervöst på sig samtidigt som de försöker hålla god min och pressa fram ett leende. Men det är ju bara vad jag tycker.
Paddan: Det var en vacker bild, tycker jag. Visst var det väl MooDoo, fast man inte känner igen den härliga turkosa kulören i svartvitt.
Men det är fint att se, att när MooDoo lyckas, då är det bilder i svartvitt. Så vi skall förstå att det handlar om stenåldern och att det finns ett lag, som inte tänker besvära andra som slåss om SM-titlar.
Paddan: Visst är det han, Niklas! Om det nu inte är Lennart som spelar i lånta fjädrar, som vanligt. Men jag tror nog att det är den förstnämnde; ser ut som att han snörpt ihop sig kring midjan...kanske gör han reklam för sin egen livrem, som han vill skänka bort?
Jag tar ingenting för livet, sånt är givet, sånt är givet...
Om Hentos plåtsusp? Jorå, den är på gång. Kanske drar han fram den i SHG. Om de finner en traktor som kan släpa ut den framför mål.
Sven Savage: Har redan bett våra eminenta pressfotografer att ladda kamerorna inför MoDos SM-guldsfirande detta år med sån där ofärgfilm. Då får man fram en liten nostalgisk känsla när man sitter och gråter en skvätt över de fina festbilderna på Warg och Wilde som med gemensamma krafter lyfter SM-bucklan till skyarna.
Paddan: Skulle vara intressant att veta hur diskussionerna gick innan bilden togs. Och vad grabbarna sade sinsemellan. För att inte tala om hur man resonerade när man tyckte att det här är minsann finfina tröjor! Minns fortfarande mitt spontana gapskratt när jag såg dem första gången... =)
Chief: Skulle gärna sitta längre och skriva inlägg men jag måste nog se till så att mina modemcyklister orkar cykla igång modemet även senare under lördagen så borde jag nog lämna in nu.
God natt med er Sven Savage, Kickan och Chief samt Portello och Dysso som lurar i bakgrunden.
Paddan: he he. Det är rätta tag! Och sedan demonstrera du den här på snacket, om du inte funnit bilden på lennart och birgit. . .
Paddan! Jag fick en hemsk misstanke...har du någonsin sett MooDoo och Lennart på samma bild?
Jag visste det! Det är han! Vilket självklart förklarar de vackra tröjor med tummen upp du tidigare förevisade i vacker osvartvit färg.
Vågar inte tänka på var den där tummen varit placerad, än mindre på var färgen kommer ifrån...
Har hört ryktas att foppa och sundström och sådana där skall återvända om något år för att lira med MooDooisterna. Det blir rena rama TV-pucklaget, med wernblom och allt! Kommer ni att lira i elitserien då, eller blir det lokalt, bara, mot IFK Övik och liknande?
Har lämnat LL bakom mig, och närmar mig knaskamilla...står hon rak för en bit Svenskt Stål, tro?
Nu börjar de osovda timmarna denna vecka göra sig påminda som ett MooDooistlag efter andra paus. Får nog säga gonattinatti, Padda, Kicka, Snacket o s v...*gäsp*...Zzzzz....
Men moo. Vadå ful och onödig? Väldigt nödvändigt att du besvarar mina brev om jag ska ha nåt att göra på nätterna. Sova funkar ju iallafall inte. Har inget minne av att du var ful heller, fast å andra är min minnesbild lite suddig. ;)
Alla: Ska ni gå hem nu? Ska ni gå hem nu? *skandera*
Äsch.. Antar att jag får prata hokki med migsjälv nurå...
Chief: Jag ska också sova nu, men eftersom Paddeländet inte gjort sin plikt utan istället publicerade MooDooistbilder som hör hemma i soptunnan så är jag tvungen att rota fram den riktiga godnattbilden, annars kanske jag inte kan sova i alla fall.
Dysso: Jag har heller aldrig förstått det. Helst skulle jag jobba på nätterna också istället för på dagarna, nattuggla och extremt morgontrött som jag är.
Det är himla skönt att slippa stiga upp mitt i nätterna.. Sen att heltid består av att jobba 4 nätter i veckan gör inte saken sämre. Iofs är lönen därefter...
Lite jobbigt också när man måste stiga upp tidigt på helgerna om man ska gå på hockey, börjar matchen 15 måste man ju stiga upp redan 13 ... *gäääspa*
Idag får Hento stå igen i Sveriges match mot Ryssland. Hoppas han får en bättre start på matchen den här gången än i matchen mot Kanada. Jag tror på 3-1 till Sverige.
Lulekickan: Försökte ju faktiskt att hitta några fina LHF-bilder, men eftersom att dessa bara bestod av avelstjurar och brandbilar! och när jag dessutom hade råkat radera bilden på Snygg-Brabenec så fick det bli lite MooDooistiska bilder istället.
Nej, nu får man ta och återgå till läsandet av The Meaning of Liff. Hmm...Ardscalpsie, låter som ett vanligt möte med saxen.
Just det ja, det var visst någon hockey idag också, tja vad säger vi om det då...Werna kommer att vara kung idag precis som de flesta andra dagar. Det firar vi med en "favorit" i repris.
Zoogin: Släppa in 5 mål på 13 skott är ju inte bra. Fast man måste ju ha sett matchen för att säga att om det var urdåligt eller inte. Det kan ju ha varit massor med frilägen bland dom 13 till exempel. Vem stod i den finska kassen?
Jag har faktiskt sett hela första perioden i Sveriges match. Överlägset bäst är ju naturligtvis Hento, tätt följd av Rönnken. Någon som är tredje, fjärde, femte bäst lyckas jag faktiskt inte hitta. Sjätte bäst är då resten av laget. För övrigt rätt sorgliga typer.
Portello: 3-1 till Ryssland efter två perioder och jag är faktiskt imponerad av Ryssland. Dom är helt enkelt stentuffa i närkamperna och så ställer dom om blixtsnabbt i kontringarna. Hento kan absolut inte lastas för något av målen.
Albert Hall: Stå i den finska kassen, är det något nytt lulingskt nöje liknande skrubbleken elle?
Själv så tycker jag att den där, vad hette han nu igen...jo just det, Puckén var det ju...han är bäst. Verkar passa snabbt, har lagom fart runt rinken och har även hittat rätt fyra gånger hittills. Tala om kanoninsats... Men han verkar vara en jäkel på att trilla in också. Davidsson, Andersson och Hannula verkar vara så här långt vara ganska goda vänner med den där Puckén.
Och matchen slutar tyvärr 4-2 till Ryssland efter mål i tom kasse. Sverige behöver dock inte skämmas på något sätt för det här var turneringens bästa match.
Varifrån kommer denna fixering vid antal inlägg? Känns som om man loggat in på lunarstorm .. "Snart passerar jag Nisse14's antal inlägg!!! Weeee!!" .. Nåja, får väl vara glad sålänge man slipper *kjamizzar* antar jag.
Dysso: Hmm, rätt som det var så kom det en massa kjamizzar, vad det nu är vet jag inte (någon slags groteska kattmutationer kanske)men jag tror jag hellre gör en thrupp - to hold a ruler on one end of a desk and make the other end go bbddbbddbbrrbrrbrrrrddrr...
Han den där Davidsson är han verkligen HV-spelare? Han har ju sett ovanligt bra ut de här matcherna, kanske början på vändningen för er del.
Jo, jag vet inte heller riktigt vad det är, men det dyker ofta upp i slutet på inlägg av tonåringar. Mycket märkligt...
Det trista är att Davidsson har spelat bra HELA tiden, även i HV. Resten av laget som inte orkar följa med skridskorna ut på banan, utan stannar i omklädningsrummet och deppar före en ny förlust. :/
Får väl hoppas att dom tar tag i det, men nu när lagets skarpaste skytt (Kalle "Killer" Sahlstedt) är skadad så ..
Dysso: Vadårå, vad är det för fel på Lunarsvenskan? Ord som "bah", "juh", "lixom", "ql", "cs" och annat är väl fina bidrag till utvecklingen av vårt språk...
Dysso: Vilken "tur" då att man är så ungdomlig att det börjar bli dags att fundera på om man ska uppgradera rullatorn.
Hmm...otäckt med badrum och övriga våtutrymmen, dels riskerar man att bli lite renare dessutom så verkar skaderisken vara stor. Men, det är klart, vissa golfspelare lyckas skada sig när de ska programmera videon!
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?