LL: Japp, fast dom flesta av oss i Stockholm är bara intresserade av bandy. För min del är det dock båda sporterna.
Bandymatcher mot Hammarby ger ytterst sällan någon glädje för oss Kalix fans iaf vad gäller matchen, men brukar vara ett härligt hålligång på förfesterna heh.
Laban26: Det var trevligt sagt, Laban. Håller med dig. Eran kvartsfinal är väl den mest ovissa? Är HV fågel eller fisk? Ingen tycks veta det, inte ens ni själva. Kanske åker ni nu, eller så upprepar ni triumfen från 1995. Det vore i så fall roligt!
Dags byta tråd och låta guldtråden vila till fredag som mest troligt blir sista gången för den här säsongen, vägen mot guldet är tyvärr alltför krokig.
Salcin: Tråden får väl tas upp igen en annan säsong. Ju längre den blir innan den går i mål, desto skönare kommer det att kännas.
Under årens lopp har man sett många lag hamna i sådan brygga som vi nu beinner oss i, men ofta inte utan att det kommit till rena vidrigheter då man lemlästat spelare i det vinnande lag bara för att hämnas. Vi kan vara stolta över att vi inte hänger oss åt sådant. Vi kan ta att förlora. Och vi kommer att ta att vinna.
vivix20: Var och hälsade på lallarna på Timrå-sidan, för att gratulera till vinsten. Stor glädje där. T o m en och annan SM-GULD-skrivare har dykit upp.
Vi kanske tycker att Jörgen J är lite otrevlig här, men där är han lika dan, om inte värre. Konstigt nog snackar han inte så mycket om laget lulehockey och det har han väl sällan jort. Det är mer lulesupportrar, staden lule och norrbotten han är så bitter på. Hans senaste teori är att lulepubliken sov hela matchen till slutet då träspriten hunnit verka. Undrar hur man blir så där? Enligt en teori skall han tidigare ha haft en flickvän i luleå, men hon spolade honom. Kan vara det.
Sven Savage: Jag har också ett visst intresse av att veta hur det kunde gå så här. Jag misstänker dock att mina motiv skiljer sig en smula från dina....:-)
Ett pat hyfsat onödig utvisningar avgjorde. Magnus utvisning i första bytet renderade ju i baklängesmål. Sen var det uppförsbacke, sen var det ännu mera uppförsbacke. Men vi sålde oss dyrt i tredje och kunde med lite tur gjort mål i början och då hade det nog blivit mera spännade i alla fall. Fast Timrå är bättre och vinner naturlitvis rättvist.
Mååånga trötta lirare i båda lagen. Dom här tre (egentligem fyra) matcherna har slitit hårt. Tur för Timrå att dom får lite vila innan semin.
Sven Savage: Eldebrink sa att det var härligt med en matchserie med hårda och tuffa tag på isen. Lite gnäll på isen ska det vara, men när slutsignalen går är det över. Sen jämförde han med Dif-HV och kallade dom för fjantar.
Sven Savage: Det är dig väl unt. Jag har inget emot att låta en medlallare passera. Ska bli trevligt när du blir en av oss...;-)
För övrigt tycker jag att jag borde få något slags erkännande av dig för att ha agerat så ypperlig hare åt dig. Nu är du än närmare Zoogin. Tack vare att jag dragit dig. Medge att jag sporrat dig bättre än de andra?
Albert Hall: Härligt. Precis som det skall vara. Tufft och spännande. Nu är det iofs inte så spännande längre. Men förrgårsmatchen borde väl fått de som kräver målorgier hela tiden att tänka om. Flera lag är så där. Kul att möta.
De där som lirar hockey utanför isen är allra sämst. Det började ju med den gamle warulfvsbasen för flera år sedan. Och sedan var det MooDooisterna i fjol. Och nu har det fullständigt urartat. Pinsamt är bara förnamnet. Skönt att vi ägnar oss åt hockey, i stället för att skämma ut oss som de andra. Även om vi förlorar...
Sven Savage: Ok, jag delar gärna ditt medlemskap. Men godkänner El Maco att du bara blir halv medlem?
Mike66: Slappna av nu. Det är över. Finns inte en chans att Tik tappar detta! Ni har varit snäppet bättre i alla tre matcherna, nu har ni tre av dom fyra eventuella matcherna på hemmaplan. Grattis till semiplatsen! Jag tror INTE ni är chanslösa där. Heller.
Chief: Nu har jag tagit dig - det gick av bara farten! Men du brukar ju ligga kvar här till sent om nätterna, så du tar mig nog i gengäld, när jag somnat?
Allvarligt talat, Chief. Nu har väl t o m deu accepterat att ni är i semifinal?
Sven Savage: Jag är försiktigt optimistisk med mina förväntningar på en realistisk nivå. Här tas inte ut något i förskott. Jag tror vi har kapacitet för att ta oss till semi, men jag tror också det är ett misstag att räkna ut Luleå.
För övrigt vill jag ha mitt erkännande som en sporre för dig i ditt inläggsskrivande!
Kvartston Kärlek: Svarar i annan tråd, för alla är just nu i rätt så fel tråd, den gyllene, som sparas för vägen mot guldet.
Men om MooDoo talar jag inte speciellt illa. Vi har retat dem, och de har retat oss, under de femton år ni inte var med här uppe. I fjol var jag rätt sur på MooDooisterna, då de skickade videoband till förbundet för att vinna utanför isen, det de inte mäktade på is. Britta och hedin hade samma hyss i media också. Hyss, av det slag, som förnärvarande saboterar hockeyn i andra kvartar. Men det är väl det, ungefär...annars gillar man nog MooDoo lite grann. De är i alla fall inte lika sydliga sydbottningar som andra. Ni, exempelvis ;)
Sven Savage: Oops, så har man varit i guldtråden och kladdat trots Kickans klara förmaningar att jag ska hålla mina långa MooDooistfingrar borta från den tråden. I år tror jag att vår roll som mediahetsare har övertagits av en viss tränare för ett sydbottniskt lag.
Paddan: Ja, ni gjorde er av med lillhetsaren. Och lyckades ändå.
I år har det verkligen varit karuseller med tränarbyten och anmälningar. Men nu, när det drabbar Styvben, fixas det säkert. Det är väl dags för att challe tar över, som vi alla bett om. I alla fall alla som inte gillar att klistra och klippa filmer.
Vad det gäller tränarbyten har jag fått en god idé. Har ju tidigare hoppat in på Lallarnas sida och förklarat hur överlägsna de är, men det tycks inte hjälpa. De vinner ändå. Nu, inför fredag tänker jag sätta allt på ett kort. Jag skaffar mig ett nytt nick "Hockey-Nobben eller något". Och så skriver jag på snacet att värvningen är klar: vi har köpt över conny evensson lagonm till semifinalen. Sedan vete tusan om jag inte ska okoncentrera dem på matchen...
Zigge: Nej, jag tror det inte heller. Fast...ledde vi inte med 3-0 mot er för ett par år sedan? fast då hade det å andra sidan varit jämnt skägg i alla matcher, som vi ändå vunnit med viss tur. Folk som sett matcherna menar ju att Lallarna är bättre bara, även om det siffermässigt inte skiljer så mycket. Jag har ju bara sett tre perioder, och det jag såg i första förlängningsperioden igår såg inte alltför trevligt ute, med ögon känsliga för lule. Sedan blev det klart bättre, när Lallarna gick på knäna. Men när lule inte kunde vinna i kväll känns det ...kämpigt.
Konstigt att inte fler är här och berättar...på Lallarsidan talar d om att vår publik betett sig som pölsor och warulfvar, och kastat skräp in i motståndarnas avbytesbås. Låter tråkigt. Jag tror jag får dra till Forum och se om man blir upplyst om saken.
Sven Savage: Måste som Godnatt-slut kopiera in ett inlägg från Pölsorna, de är för roliga, dax att förändra kvalsystemet,tydligen: " Sv: Kvalserien Clarence: Jag tycker dom två lagen från elitserien skulle göra upp om en av dom två elitserieplatserna i bäst av fem matcher. Det förlorande laget skulle få den andra platsen. Skulle det bli en plats över kan den gå till det bäst placerade superallsvenska laget.
Sven Savage: Jomenvisst, men det var INNAN, när Renberg fortfarande var MED Er, inte som nu, uthängd,utbuad,utfryst, av de som vet,bäst,igänkligen! Han va då tungan på vågen,sas. Joo, jag hörde Oraklet på P4 säga detta, att COOPabanerna gjorde bort sig, 'SKÄMMES PÅ DOM'!!
Sven Savage: Säsongen 00/01 ledde vi med 3-0 i matcher mot MooDoo. Den 4:e matchen var den jag var så säker på att vi skulle vinna och tänkte att ok, mina Sundsvallskompisar kan väl få ha avskedsfest för mig då så struntar jag i att åka till Dövik. Jag trodde det var något allvarligt fel på SMS-rapporteringen sedan när den började rapportera om en massa MooDooistmål.
Sven Savage: Jag noterar att du precis som jag upptäckt att Jörgen Jönsson har en enäggstvilling som påstår sig vara tik boende i fjollträsk. Jag tror inte att han är tik egentligen, det är han alldeles för otrevlig och feg för att vara.
Nu måste guldttråden ta det lugnt, ett halv år så där.
Starkt av Timrå att hålla lule från målchanser överhuvudtaget. Och svagt av lule att inte kunna skaffa sig målchanser.
Men annars tycker jag att det är trist att detta Timrå skall slå oss, och till och med slå oss med 4-0! Så j-a bra är de inte.
Största förlorarna i denna kvart är dock inte vi. Utan de lallarskrivare och den lallarpublik som behandlar oss som "vedhuggare" och "ryggsäckar". De inkompetenta som yrat om sådant är riktigt okunniga.
Timrå har lyckats oerhört bra i år. Den som betyder mest för detta är med all säkerhet nubben som värvat ihop laget, när han inte pissat på fjollträsk. I andra hand lillkenta som lyft fram killarna, och i tredje hand laget själv, där flera varit imponerande villiga att vinna.
Men det slog oss, inte för att de var så där överjävligt bra, utan för att vi inte var så speciellt bra. Jag räknar tillbaka en tioårsperiod och finner att i stort sett varje säsongs lulehockey skulle ha krossat detta timrå.
Nästa år måste vi ha ett vanligt och duktigt lule igen. OK, att tappa finnen och magnus var tungt, men vi har tappat många stjärnor senaste åren utan att kunna ersätta. Kanske dags att skugga lallarnubben när han åker runt och scoutar?
Sven Savage: Jag hoppas du inte drar alla över en kam nu. Det finns trots allt både kunniga och okunniga lallare, liksom det finns både kunniga och okunniga lulingar.
Får beklaga sorgen, tycker ni var värda att ha vunnit iallafall ett par matcher den här serien. Alldeles för jämna matcher för att 4 - 0 ska kännas riktigt rättvist, men sagan om Timrå fortsätter..
Ska bli spännande att se vad som händer i semin, men först ska HV sparka ut DIF ur slutspelet. :)
Chief: Ja, det är jag den förste att erkänna. Ett flertal lallare är, i mina ögon, mer värda respekt för deras hockeykunskap och allmänna beteende, än i stort sett alla andra supportrar jag lärt känna, förutom då från mitt eget lag.
Men dessutom finns där alltså ett riktigt värdelöst gäng som man bara kan beklaga, varav den riktiga nollan jörgenjönsson är av den kvaliten att man, med foppas gamla ord live när MooDoo åkt dit mot MiffMiff som vänt 0-2 till 3-2 i en minnesvärd final, bara kan påstå "Fyfan så värdelös han är. Jag har lust att dra in en riktig jävel på honom." Men troligen lämnar jag honom i fred. En så klent utrustad nolla har stora problem. Fast tvärtom.
Nejdå. Jag kan acceptera att vi fick stryk. Timrå var bättre än vi var. Men jag tycker att vårt lag gjort en mycket stark insats detta år i alla fall. Om vi tittar på vad vi förlorat senaste fem åren och vad vi ersatt med, är det imponerande att vi lyckades så bra i serien, men mot er tog det slut. Så här svaga i slutspel tror jag aldrig vi får se lule igen. Nästa gång är det vår tur.
Jag är skitirriterad på de värdelösa äckel som skrev så mycket skit på er sida igår. Men det hindrar mig inte från att tycka att de flesta av er är värda denna framgång och att önska laget lycka till i fortsättningen.
I stort sett har det varit ärliga matcher, och 4-0 kan ingen snacka bort. Grattis, och lycka till i fortsättningen.
mike66: Tack själv. Har läst det mesta av det du skrivit sedan förra veckan, och det inger respekt. Lycka till i fortsättningen med den fortsatta hjältesagan om Timrå!
björn power: Ja, bp. jag har sett dig här ofta, fast du inte skrivit något, och ändå vet jag från Forum, att du har mycket att säga. Men jag håller med du. Nu måste det till en rejäl uppryckning av hockeylaget till nästa säsong. Gärna 10 kg mer per gubbe. Några har varit imponerande duktiga i år. Men vi har totalt saknat alla de stjärnor vi varit vana vid. Förutom då Hento. Den grabben vore värd att få ha fortsatt långt längre.
Sven Savage: Tackar tillbaka för det - Självklart så kommer det nya tåg som spårar ur och då är ni i Luleå med igen. Förstår att det känns extra tungt eftersom hela den här matchserien har varit ohyggligt jämn. Små marginaler är bara förnamnet. Tänker på jätteläget som er #20 tror jag det var bara hade att raka upp i nättaket ikväll. Kapanen slänger ut plocken och tar den - små marginaler och en gud som bor i Timrå. Det var våran tur nu så att säga.
Lycka till i framtiden alla Lulingar och jag skänker en liten tanke till alla er på HS ikväll - det är ni värda.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Bandymatcher mot Hammarby ger ytterst sällan någon glädje för oss Kalix fans iaf vad gäller matchen, men brukar vara ett härligt hålligång på förfesterna heh.