Så är det över. Vi har kämpat i femtio omgångar, vi har slitits mellan hopp och förtvivlan. De medel som har använts för att skaffa sig själv fördel har väl inte alltid varit de justaste. Segraren utsågs inte förrän Mikael Wahlberg gjorde 3-2 för Mif 4.20 minuter in i den sista av de hundrafemtio perioder som tvävlingen omfattade.
Segrare blev Lulekickan. Ingen kan påstå annat än att vi fick en oerhört välförtjänt vinnare till sist. Särskilt imponerande är ju att Optimistkickan har segrat genom att tippa femtio lulesegrar! Oerhört imponerande. Jag tycker att alla deltagarna tar av sig sina lulekepsar (ok, Paddan och Dysso kan ta av sig sina betydligt fulare huvudbonader istället) och buga för henne!
Grattis Lulekickan!
Förstapriset kommer att delas ut i överenskommelse mellan tvävlingsledaren och vinnaren.
Själv kom jag på en mycket hedrande andraplats. Ingen skam att förlora mot en sådan motståndare! I övrigt kan vi notera att Paddan kommit starkt på slutet och passerat bland annat Dysso. Salcin har även han avancerat på slutet och jag tror faktiskt han kan bli riktigt farlig nästa säsong om han fortsätter att utvecklas i denna takt. Dysso är ett kapitel för sig, han imponerade oerhört i början av tvävlingen och många kunde nog ta gift på att han skulle ta hem slutsegern. Fast när hans favoritlag gick in i väggen så gick också Dysso, kanske av ren sympati, in i väggen. På slutet har hans HV höjt sig ett par klasser, men det har tyvärr inte Dysso. Men enligt egen utsago så har det mest berott på hårda chanstips för att komma åt slutsegern. Det lyckades inte men man måste ändå imponeras av inställningen. Otursportello till sist, inte nog med att killen för otur med sig vid sina besök i COOP-arena, han har även haft en rent ruskig otur i tvävlingen. Han har ofta haft rätt resultat men i fel match. Otur!
Slutresultat:
1. Lulekickan 21-334 (ställning i totalen-slutpoäng) 2. Albert Hall 30-329 3. Paddan 46-315 4. Salcin 58-307 5. Dysso 73-299 6. Portello 97-269
Redan nu börjar uppladdningen inför nästa säsongs tvävling. Anmälningsavgifterna kan snarast inbetalas på mitt konto.
På förekommen anledning vill jag med det bestämdaste dementera att min bokning av en Barbadosresa har någonting som helst med era inbetalda tvävlingsavgifter att göra. Sånt snack är naturligtvis bara rent nonsens och gränsar till förtal.
Vi bryter ihop och tar nya tag nästa säsong! Föresten har jag för mig att kickan har tippat oavjort i ett par matcher, hon får väl rätta mig om jag har fel. :)
Albert Hall: Har strategin klar för nästa säsong redan. Inledde svagt för att jag likt LuleKickan bara tippade vinster för Lule. Mot slutet sträckte jag mig till att tippa x i en del bortamatcher med bättre resultat.
Ska försöka ta mig samman sa att pallar psykiskt att klara av att tippa en del förluster för Lule iaf på bortaplan till nästa säsong.
Salcin: Funderar på om man ska lägga in 15-0 som standardresultat i tvävlingen under nästa säsong. Tycker att ett sånt trevligt resultat gärna inte kan vara galet...
Förresten, varför inte en egen slutspelstvävling? Lite svårare att administrera kanske, men ändå...
Paddan: Slutspel är alldeles för allvarligt för att tvävlas i. Då gäller det att offra blod svett och tårar samt att vara så rabiat som det bara går. Inget bra tvävlingsklimat mao.
Albert Hall: Hmm...på mig så låter den där beskrivningen som precis allt det som man genomgått inför varje runda av tvävlingen. Så hit med en slutspelstvävling nu. Bring it on!
Paddan: zlutzpel e allDEleZ för allVarlIt FÖR att TvÄvLAz typ i. *ler* aZzå da GäLLeR d aTt offrA bLod Zvett Å Tårar zaMt Att Va Zå jAbIaT zom d ba gÅr.... *ler* IngeT Bja tvÄVlinGzklimaT mao.
(Översatte mitt senaste inlägg till lunarspråk, med den lunarmaskin jag hittade länk till på Modos HS, för att även den yngre generationen ska förstå. Utmärkt uppfinning för att minska generationsklyftorna. Se länk.)
Albert Hall: Jaha, där ser man. Var tydligen så att jag inte förstod vad du menade. Vilken tur att du översatte det till Lunar!
Försökte skriva in min slutspelstippning VF-MoDo, 4-2 i matcher till MoDo, men fick bara *ler* som respons. Saknar dock den där långhalmen som den brukar kompa så bra ihop med.
NuMountain: Mycket "typ" blev det. Men nu måste vi väl vara ganska djupt nere i lunargenerationen?
Finns det nån maskin som gör tvärtom? Dvs som man stoppar in ett lunarinlägg i, och ut kommer ett inlägg på gammelsvenska? En sån skulle man ju behöva även här på hs ibland.
Ett tag funderade jag faktiskt om det var Knas som konstruerat den där maskinen. Hur tusan kan hon annars göra sig förstått där?
Om du behöver hjälp med att översätta Lunarspråk till svenska någon gång - hör av dig, så ska jag se vad jag kan göra.
Liten ordlista: faxx = faktiskt d = det (jag har inte klurat ut om det kan betyda "de" eller "dem" också ännu, men jag kanske kan forska vidare i det...) kjamizz = förkortning enligt lulingprincipen
PS. Kvarten mellan TIK och Lule kommer att bli blodig, enligt all logik.
knaskamilla: Bra, då vet jag var det finns en översättningsmaskin. Du kanske kunde doktorera på lunarspråk eller nått?
Klart vår kvart kommer att bli blodig. TIK har ju en del riktiga råskinn som Sjögren till exempel. Det gäller att akta sig för skador och hoppas att inte domaren tillåter dom att göra vad som helst.
Albert Hall: Nästa år så vet jag precis hur jag ska lägga upp min taktik,men på vilket sätt får ni inte veta. Detta var bara se-och-lära år för mig, nästa säsong får ni allt se upp!
Portello: Rätt inställning! Själv ska jag träna hårt i sommar. Hålla mig ordentligt uppdaterad under silly season så man vet hur lagens styrkor kommer att se ut. Nästa år kommer inte Kickan att vinna!
Albert Hall: Jag kommer att vinna nästa år igen lika säkert som att LHF kommer att pissa på Lallarna i kvarten, alltså är det säkrare än säkrast. Vi tar hem det med 4-1 i matcher. Sådeså.
Förresten, det där tipset var nästan för pessimistiskt. Älsklingarna tar förstås Lallarna med 4-0 i matcher. Warulfven på jobbet tror att LHF kommer att ta SM-guld och han har övertygat mig också på fikarasten.
Lulekickan: Gissar att du var väldigt svårövertygad. Nej, allvarligt så hade det varit kul om vi hade kunnat vinna en match eller två mot The Big Red Machine. Men jag tvivlar.
Albert Hall: Vet inte varför du neggar? Ni är ju favoriter o vi slår ur underläge, kan det vara det?
Försök inte skjuta över favoritskapet på oss för det går inte, ni står för rutinen osv osv. Fast vi är försiktigt optimistiska, det måste man väl vara?!
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Segrare blev Lulekickan. Ingen kan påstå annat än att vi fick en oerhört välförtjänt vinnare till sist. Särskilt imponerande är ju att Optimistkickan har segrat genom att tippa femtio lulesegrar! Oerhört imponerande. Jag tycker att alla deltagarna tar av sig sina lulekepsar (ok, Paddan och Dysso kan ta av sig sina betydligt fulare huvudbonader istället) och buga för henne!
Grattis Lulekickan!
Förstapriset kommer att delas ut i överenskommelse mellan tvävlingsledaren och vinnaren.
Själv kom jag på en mycket hedrande andraplats. Ingen skam att förlora mot en sådan motståndare!
I övrigt kan vi notera att Paddan kommit starkt på slutet och passerat bland annat Dysso.
Salcin har även han avancerat på slutet och jag tror faktiskt han kan bli riktigt farlig nästa säsong om han fortsätter att utvecklas i denna takt.
Dysso är ett kapitel för sig, han imponerade oerhört i början av tvävlingen och många kunde nog ta gift på att han skulle ta hem slutsegern. Fast när hans favoritlag gick in i väggen så gick också Dysso, kanske av ren sympati, in i väggen. På slutet har hans HV höjt sig ett par klasser, men det har tyvärr inte Dysso. Men enligt egen utsago så har det mest berott på hårda chanstips för att komma åt slutsegern. Det lyckades inte men man måste ändå imponeras av inställningen.
Otursportello till sist, inte nog med att killen för otur med sig vid sina besök i COOP-arena, han har även haft en rent ruskig otur i tvävlingen. Han har ofta haft rätt resultat men i fel match. Otur!
Slutresultat:
1. Lulekickan 21-334 (ställning i totalen-slutpoäng)
2. Albert Hall 30-329
3. Paddan 46-315
4. Salcin 58-307
5. Dysso 73-299
6. Portello 97-269
Redan nu börjar uppladdningen inför nästa säsongs tvävling. Anmälningsavgifterna kan snarast inbetalas på mitt konto.
På förekommen anledning vill jag med det bestämdaste dementera att min bokning av en Barbadosresa har någonting som helst med era inbetalda tvävlingsavgifter att göra. Sånt snack är naturligtvis bara rent nonsens och gränsar till förtal.