Luleå HF

SHL · 118242 inlägg · 891 ämnen

Viktiga veckan

Sv: Viktiga veckan
Hoppas det blir en bra match i matchen.

För att nu tala om något annat, ser att AHL nu startat sin omröstning bland fansen om vilka spelare som skall ingå i första femmorna i AHLs Allstarmatch. Är bara att följa länktipset och lägga er röst på Hedström, eller kanske Påhlsson! ;)

Albert Hall: Hmm, öl och hockey, hör det verkligen ihop? Ja, för egen del så hade det varit trevligt ifall det funnits en liten pub att kunna besöka i pausen och diskutera hockeymatchen.

Får väl vänta tills en eventuell ny arena byggs i Övik, om ens då. För mycket moralgubbar och tanter i kommunen som kommer att sparka bakut antar jag, ifall man skulle våga nämna något sånt.

Portello: Ingen aning om när dom öppnar. Men minst en timme innan match måste det ju vara, troligen tidigare. Åtminstone på lördagar.

Albert Hall: Hmm, öl i Pripps Energy-flaskor och en bar som ser ut som ett spelarbås, tja varför inte. Tycker bara att bartendern ser lite tilltufsad ut på bilden. ;)

Albert Hall: Vilken tid öppnar dom så man kan mingla uppe ibaren och sitta och snacka hockey?

Här är lite bilder från COOP-arena. Bland annat kan Dysso avnjuta en Broddway ismaskin. Puben och restaurangen är fin. Imorron ska jag undersöka om dom säljer Staropramen där.

Portello: Sen att de på Hockeykväll oftast bara brukar hinna med att redovisa två av sex matcher den första kvarten av programmet gör att det säger sig självt att alla mål inte hinns med.

Får be om ursäkt för mitt förra inlägg, ett resultat av att det snart är slut på "arbets"veckan plus min lite knepiga humor samt en liten sökning på Internet Hockey Database. Men jag hade i varje fall kul :)

Albert Hall: Jäklar, nu förstörde du mina tankegångar. Satt och funderade på vilken Kris det var de hade, om det var Kris Beech (tydligen populärt semestermål för lag som behöver svetsas samman) eller Kris King (det finns ingenting inom kriser som inte Kris Kingen kan fixa fram) eller kanske Kris Porter (ingenting är som lite dryckjom när man känner att det börjar bli lite kaotiskt)....

Albert Hall: Humm konstigt dom inte fokuserat på Luleå mer då eller dom hade räknat med att dom skulle ligga där nere så då e det ingen kris

lizzard: Glöm inte det otrooooligt suveräna repotaget från Norge............. Klart bättre än aytt dom annalyserar och visar alla målen.

lizzard: Hockeykväll fokuserar nästan alltid på lag i kris. Lite perverst måste jag säga. Gänget som gör programmet gillar säkert att gå på begravningar också.

Paddan: Dom fokuserade mycket på L-köping i gårdagens hockey kväll. Om att dom hade kris.

Albert Hall: Nähä, var precis som jag förstod. Challe och gänget hittade säkert något väsentligt mycket viktigare att rapportera om än att redovisa samtliga mål i elitserien. Om jag inte missminner mig har de väl tidigare gjort reklam för Hockeykväll med formuleringar som ger en förespegling att de faktiskt visar samtliga mål i varje omgång.

Jaha, det kanske det gjorde. Brukar sitta på bussen hem från matchen den tid som SVT-sporten sänds.

Hmm, vad sa du han hette........Wernman.......och han hade #9, nä, tyvärr, det ringer ingen klocka. ;)
Jomenvisst var Wernblom riktigt het i gårdagens match, lite dribblingar fick man till och med se från hans sida och det är inte direkt någonting som man är bortskämd med.
Sen så har vi ju också Wernblom lookaliken Kim Staal, som tyvärr var riktigt ordentligt trött igår, men lyckades ändå skapa ett par giftiga målchanser.

Paddan: Nix, man fick inte se alla mål i hockeykväll. Bland annat inga Brynäsmål och några mål i eran match var också bortskalade.
Samtliga mål i LHF:s match, även Brynäs, visades för övrigt i Nordnytt innan SVT-sporten. Så om Igor vill se något av Brynäs fåtaliga mål så får han väl flytta.

Ett sammandrag av eran match visades ju i SVT-sporten. Den där nian, (Wernman?) verkar ju ha varit riktigt duktig.

Albert Hall: Får väl hoppas att inte poängproduktionen påverkats av ögonskadan. Men, det är klart, kan Oneeyendl, eller vad det nu var ni kallade honom, klara av att göra poäng i NHL så....

En fråga, fick man se alla målen i gårdagskvällens Hockeykväll? Missade allt efter första reklamavbrottet, men jag misstänker att man inte fick se alla mål.

Paddan: Jo, det var det nog. Hoppas han kommer igång som innan han blev skadad. Skulle vara kul att se hur han lyckas bland dom stora pojkarna i NHL:

Igor: Inte fan vet jag. De gånger jag har sett har dom då visat allt av värde. Iofs brukar jag inte kolla så ofta efter hemmamatcher eftersom jag har allt inspelat i min lilla hjärna och kan plocka fram det när jag vill.

För övrigt var ditt inlägg lite väl surmagat! Undrar varför? :-)

Albert Hall: Hmm, där sade du någonting........
Äsch, känner jag morsan rätt så har hon säkert lyckats att fippla över på någon annan kanal på dekodern efter någon minut av matchen så att jag ändå inte får se matchbilderna. Vilket lidande man tvingas utstå bara för att min kabelteveleverantör envist vägrar att erbjuda Canal+ i nätet.

Bör väl förresten vara inatt som det är tänkt att Hedström ska göra comeback i Cincinnati, ifall jag inte minns fel.

Albert Hall: Varför visar alla andra lags matchbilder på Hockeylive båda lagens mål och intervjuer med båda lagens tränare/spelare utom Lules. Ni visar bara Luleå. Tänk om ni nån gång insåg att det finns en annan värld utanför norrbotten, också! Men då skulle det väl bli rabalder om stockholmscentrering förstås.

Paddan: Va, tänker du se reprisen på demnmatchen i TV?
Att du vågar...... tänk om du till din fasa upptäcker att ni förlorar!

Tidsdödare är ju fel uttryck, snarare tvärtom. Han får klockan att gå fort. Två minuter känns som 15 sekunder när han är inne.

Albert Hall: Tidsdödaren Tano, hmm, är han så tråkig så klockorna stannar eller..... ;)

Nej, nu ska det bli skönt att på söndag få bänka sig framför teven med en inspelning av matchen MODO-TIK. Kan nog bli riktigt trevligt har jag en känsla av!

Albert Hall: Hmm, det enklaste är väl ifall ingen av de någonsin mer inträder i Coop Arena, då borde ni väl bli ett ohotat topplag ifall dina belägg ska visa sig hålla för en närmare granskning.

Noterar förresten, apropå stjärnspelare, att det verkar som att Jesper Jäger leder poängligan i Norra Allsvenskan. Hmm, allstarnomineringen 2000 kanske inte var helt fel ändå ;)

Tilläggas kan att Micke Johansson haltade fram och gav dom en lagbild med samtliga spelares autografer. Det lönar sig att fira smekmånad i COOP-arena.

Paddan: Ok, jag ska sammanfatta tvävlingen senare idag.
Det kan nog bli kokt tik med mandelpotatis och löksås på lördag.... tvi vale..... låter inge gott.

En annan kul grej på matchen var ju smekmånadsparet som Brännström intervjuade i första pausen. Dom var stora LHF-supportrar från Kalmar(!) som gifte sig förra helgen. Dom hade tagit det mycket kloka beslutet att åka upp till Luleå och fira detta i en vecka och samtidigt se LHF mosa lite motstånd. Dom var mycket nöjda och skulle stanna över tikmatchen på lördag också!

Vad är väl Maldiverna mot COOPacabana?
Heder åt sådan supportrar!

Paddan: Jag ser ett klart samband mellan Brabenecs spel och Kickans närvaro/frånvaro. Nästan så det är statistiskt bevisat.
Dessutom märker jag att det är när BÅDE Portello och Kickan är på matcherna som det går åt H-vete. I fortsättningen får faktiskt en av dom stanna hemma! Punkt.

Portello: Det har varit en del bilinbrott runt arenan dom senaste åren. Alltid på platser där det är lite undanskymt naturligtvis. Säkert tacksamt eftersom man nästan VET att ingen kommer förbi innan matchen är slut. För ett par år sen hade dom knackat ett helt gäng bilar på Samhalls parkering mittemot dåvarande Delfinen när det var stora snöhögar. Antagligen hade man en vakt på ensnöhög medan ett gäng kompisar kunde jobba i lugn och ro. Min kompis fick sin bil ramponerad den gången.

Albert Hall: Förresten, nu när det blev vinst så ser jag fram emot den aktuella ställningen i tvävlingen. Vill ju se om jag har lyckats kravla mig förbi herrn i den otroligt prestigeladdade tvävlingen.

Hmm, gick bra med potatis och rödbetor igår, men vad serveras i restaurangen på lördag?

Albert Hall: Hahaha, så med andra ord så är det Kickan som borde portas från hemmamatcherna om Brabenec ska lyckas med sitt spel på isen!

Albert Hall: Bakom Laitis. Han hade fått lånat en motorvärmare där av en kompis pappa. Men glädjen över tre poäng och en varm bil blev aningen dämpad närvi fick se den sönderslagna rutan.

Paddan: Dom där lönesiffrorna tar i alla fall jag med en stor nypa salt. Där framgår ju inte alla dolda förmåner som exempelvis pensions- och kapitalförsäkringar osv.

Observera att jag inte påstår nått om svarta pengar. Bara att det finns lagliga sätt att skjuta inkomster på framtiden som inte syns i deklarationen för ett visst år.

Lulekickan: Hmm, att döma av bilden i artikeln så är han så snygg att till och med lagkamraterna måste fram och kramas med honom.
Eller så är det någon udda form av magnetism ;)

Lulekickan: Hur förklarar du då att jag var på plats igår och att vi vann??
Förövrigt måste Robert ha mest otur.
Krossad ruta på bilen + förstört lås på bagageluckan. Andra inbrottet på ca 1,5 månad...........

Paddan: Jaså, Snygg-Brabenec. Ja han är nog värd en egen hyllningstråd nu när jag tänker efter : )

Lulekickan: Nähäpp, gick inte det heller! Det som känns liite oroväckande för egen del är att du missar matchen på tisdag. Skulle ju ha suttit fint med några poäng där ;)

Paddan: Nix, glöm inte att Portello missade matchen i tisdags, vilket betyder att han ännu en gång visade att han helst inte skall finnas på plats. Studierna av Portellos hockeyvanor och LHF:s resultat vid Portellos närvaro/frånvaro har pågått under lång tid och hans otursbringande egenskaper får därmed anses vara bevisade. Jag å andra sidan har något som gör LHF magiskt - Kauppilatröjan från 00/01 : )

Lulekickan: Han, den där, vad han nu hette som det är artikel om idag i AB. Han som hade DET eller hur det nu var. :)

Paddan: Vem tyckte jag vi skulle hylla med en egen tråd? *förvirrad* Kung Kauppila?

Lulekickan: Hmm, nu när det verkar funka så bra för LHF när du håller dig borta från Luleå, är det då inte bäst att du stannar där nere även över matchen imorgon? ;)

Portello: Verkar som att han som Kickan tyckte att vi borde "hylla" med en egen tråd, också var bra igår.

Hmm läser artikeln om lönekostnader i AB:
Per Ledin, 227 800
Fredrik Warg, 296 200

Känns som att Ledin är den som gör mer skäl för lönen just nu än Warg.

Paddan: Tycker att Luleå vinsten var rättvis, men Brynäs var faktiskt bättre laget i början av matchen.
Det är grymt skönt att vi äntligen får in puckuslingen som vi ju har haft så förtvivlat svårt med.

Portello: Tackar, tackar. Inga direkta sömnproblem nej, även om det känns som att jag fått minskat sömnbehov "tack vare" HS.
Hahaha, TommyP har ju gjort mål nu i två matcher på raken mot motstånd som inte var LHF.
Hmm, betyder det där att han inte kommer att göra mål mot er på tisdag? Nåväl, det finns många andra som kan göra de målen.... ;)

Verkar som att ni inte hade några större problem heller att avfärda Brynäs, eller var siffrorna missvisande?

Fatta vad härligt det satt med tre poäng mot Brynäs.
Äntligen så verkar målskyttet ha lossnat.
Husse verkar ha ordentligt med självförtroende , vilket härligt skott han fick på.
Tycker att Luleås bästa kedja var just den med Husse,Tano och Brabenec.
Väldigt skoj att Skrbek fick göra sitt första mål i Luleåtröjan, han har ju alltid varit bra i defensiven kul att han även fick göra mål nu.

Kan tänka mig att det blir ett revanchsuget TIK på lördag eftersom dom fick storstryk mot Modo, så det lär bli tufft på Lördag.

Paddan: Man får lyfta på hatten och säga grattis till 7-3 segern mot Timrå.
Kan tänka mig att du inte har haft några direkta problem att sova inatt.
Noterar att T.Pettersson faktiskt kan göra mål mot andra lag än oss.

Hälge: Du får ha det så trevligt framför teven.
Hmm, hoppas morsan kommer ihåg att sätta videon på inspelning nu då och låta bli att ändra kanal mitt under matchen. Jädra trist när ens kabelteveleverantör vägrar att införa Canal+ i kanalutbudet.

Vore ju förödande ifall det skulle komma att bli lite av en klassiker. Hmm, tro var jag lade det där videobandet med BIF-MODO från Sveriges Televisions Hockeykväll......

Portello: Det behövs nog. Nu är det dags att åka till jobbet igen, så godnatt på er alla.

Paddan: Ja, det är ju alltid en tröst..

Hälge: Själv har man lyckats byta arbetspass så man kan åka upp till Coop Arena.Hoppas verkligen att man får se Luleå taggat till tusen.

Nej, visst ja, kom ju på att jag lovade Kickan att använda reserv-lyckatillandet i matchen mot LHC.

Hälge: Blir tre poäng till länet imorgon kväll.....

Portello: Tack och givetvis ett lyckatillande tillbaka.

Paddan, hoppas du får se en bra match och med rätt lag som segrare. Ska själv följa den via canal+.

Paddan: Mmmmmm många måste-vinna-matcher nu. Men det är ju som Albert säger lite av sista chanser för Brynäs imorrn.

« · 166243 · »