Luleå HF

SHL · 117714 inlägg · 890 ämnen

Visst kommer Omark hem???

Visst kommer Omark hem???
Det ryktas i Timrås GB att Urban Omark skulle vara aktuell för TIK. Men jag tror personligen att han väljer LHF framför TIK eftersom han ju i grund och botten är en norrbottning och dessutom får han ju sin gamle vapendragare Jenssa Hellgren som tränare vid en eventuell påskrift för LHF.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Visst kommer Omark hem???
ernie eagle: Iofs har ju Ubbe haft Lill-Kenta som tränare också, så det går ju jämnt ut sett till Jesse Hellgren. Frågan är väl bara hur heta Luleå är på att få Ubbe med tanke på att antalet lediga platser är ganska begärnsat som läget ser ut.

Beror nog på hur många etablerade killar man vill ha.

Robert P: Om Emil lånas ut och ingår i LHF:s gäng med utvecklingsspelare som kan plockas upp när som helst finns ju iofs den platsen tillgänglig. Nog finns det plats för Omark hur som helst, även om det ska in ett par mer etablerade i truppen.

Lulekickan: Mja, tänk på att Michael Johansson (förhoppningsvis) kommer tillbaka och att man redan från start den gångna säsongen var en anfallare för mkt med Emil. Tror inte att man kommer välja att vara en anfallare för mkt med Omark som 13:e gubbe, så en plats kan man ju nästan räkna bort på så vis.

Hänger väl en del på hur man tänkt göra med Tellström kan jag tänka mig. För stannar han måste man ju göra sig av med Tano för att få plats med två nya anfallare.

För att din teori ska stämma borde Tellström, Tano och Burström försvinna. Då finns det väl plats för fler än en etablerad lirare plus Ubbe.

Men man kanske nöjer sig med Ubbe och bara en spelare till.

Nä, nu ska jag inte störa snackfestivalen med seriösa inlägg längre.

Robert P: Jag hoppas att Tellström inte köps loss, även om han skött sig bra under tiden i LHF.

Dels utbildningsbidrag och dessutom kvar kontrakt med Boden så lär kosta hyffsat mycket att lösa honom, ser hellre tex Omark om man får välja.

Tano bra i boxplay men sen? Inget nytt kontrakt där, tack.

Salcin: Du tänker ungefär som mig. Tellström är nog lite för dyr i förhållande till vad och hur länge han kommer ge nåt tillbaks, känns det som.
Kommer han, så är det ju inget LHF kommer kunna kränga iväg för att få utbildningsbidrag när man är klar med honom.

Dessutom tror jag att han får svårare att göra bra ifrån sig under en hel säsong. Nu när han kom så var det ju i ett "kul" skede av säsongen där LHF jagade slutspelsplats och placeringar, helt annorlunda än att gå in i ett lag från start och vara med från omgång 1.
Dessutom brann ju killen av revanschlust efter sina tidigare floppar i Elitserien och ville visa för sig själv och alla andra att han kunde gå rätt bra.
Nu har han ju egentligen inget mer att bevisa. Bra mkt bättre då att satsa lite mer långsiktigt.

Robert P: Jag utgick nog från att de nämna försvinner eftersom det såvitt jag vet inte har inletts några förhandlingar med dem, och då finns det plats för Omark.

När det gäller Miche så hoppas jag verkligen att han kommer tillbaka. Förutom att han är en jäkla bra spelare när han är hel så är han en jäkligt bra kille i övrigt, och han och tjejen trivs bra i Luleå. LHF har haft en hel del hjälp av honom när det gäller matcharrangemang, Allstarmatchen mm under den tid han varit skadad.

Robert P: Äsch, snackfestivalen är inställd. Förste och ende artisten fick förhinder. Dessutom ställs snack gärna in när det finns intressantare osnack att ta del av. Osnacket har blivit ännu intressantare, nu när Robert P är här. Mycket bra, tycker jag!

Sven Savage:

Man skulle kunna säga att det var en planeringsmiss. Mitt tips är att inte lägga snackfestivalen samtidigt som melodifestivalen nästa gång.

Lulekickan: Tja, lämpligast torde ju vara att låta Tellström återgå till BIK och lira med dom och där LHF likt i år plockar in honom om man tvunget måste göra det.
Jag utgår ju från att ingen annan elitserieklubb kommer lösa honom från BIK, så det torde ju vara tämligen vattentätt.

Robert P: Något som känns väldigt oroande är dock ttt eventualla 2-årskontraktet med Åkerström, kan för mitt liv inte fatta hur TK tänker där.
1 år är absolut max, men helst ser jag inget nytt kontrakt där överhuvudtaget.

knaskamilla: Är det ens någon som bryr sig om melodifestivalen?

Lulekickan: Jag bryr mig, så mkt kan jag ju erkänna iallafall. Det trodde du inte om mig va?

Lulekickan:

Svar: ja.

Salcin: Glädjande att iaf du insett att det är TK som värvar/förlänger/skeppar. På forum verkar den allmänna uppfattningen vara att det är styrelsen som gör det.

Robert P: Du skojar va? Hur kul är det med plastklädda bögar som inte kan ta en ton rätt?

Lulekickan:
Om Omark kommer hem, betyder det att Ojonas kommit bort?

Nej, allt detta prat om snackfestival har fått mig att på något sätt bli snacks-salig. Dags att inventera skafferiet och kylskåpet.

Paddan: Ojonas?

Lulekickan: Är inte bara bögar som är med där faktiskt. Var inte ens bögar som vann. Är sällan bögar som vinner för all del. Däremot tycker jag att Jill Johnson såg ganska vass ut i sina kläder och Pernilla Wahlgren är ju alltid en favoritsötis.

Paddan: Du borde lägga om dina matvanor. Att leva på tårta, pizza och snacks är inte riktigt sunt.

Robert P: Jag är inte så tänd på varken Pernilla eller Jill så jag tror jag klarar mig i alla fall, fast hade Snygg-Brabenec ställt upp, då jäklar : )

Lulekickan: Om rockkungen Wally ställt upp hade det varit intressant?

Lulekickan: Borde iofs vara tämligen elementärt inse att det är TK som värvar och inte styrelsen.

Lulekickan: Nej, med tanke på att du klagade på homosexualiteten kring festivalen så utgick jag iofs nästan från att du inte tände så jättehårt på Jill eller Pernilla, även om dom råkade vara himla vackra.

Sen är ju Bubbles jäkligt coola. Dom borde nog t o m vunnit.

Robert P: Vad är Bubbles för något?

En av mina grannar, dock inte Gusten, terroriserar mig med Ulf Lundell på högsta volym. Det är nästan värre än schlagerfestivalen.

Lulekickan: Bubbles är en fjortisgrupp som normalt har 5-12-åriga tjejer som målgrupp.

Lulekickan: Hej hopp. Här var det mycket snack om melodifestivalen som man inte sett¨.
Själv har man sett bio, en dålig film men gratis.

Ser att Albert smyger här i bakgrunden. Redogörelsen Albert, REDOGÖRELSEN

Portello:

Kan du berätta vad det var för film, så att man slipper göra om ditt misstag? ;)

knaskamilla: Daredevil men Ben Affleck. Enda som gick att se på var tjejen som var med :)

Portello:

Jahaaa... Den har jag redan räknat ut att den skulle vara dålig. Fast jag tror att jag skulle uppskatta Affleck.

Robert P: Okej, ungefär som pojkgrupperna som Sjögren i vilken tidning det nu var sa att många TIK-spelre föredrog när TIK:s nya dansbandslåt kom på tal.

Portello: Affleck är alltid sevärd, sedan får filmen vara hur kass som helst.

Lulekickan: Ser hellre en film med Cameron Diaz än Affleck.

Så slinker man då in här efter en kvälls givande TV-tittande. Förutom att fel låt vann. Rätt låt hade naturligtvis varit att Afrodites låt vann. Dessutom är det trevliga flickor att vila ögonen på.

Vad ser man då när man slinker in här? Jo det eviga tjatet om Redogörelsen. Skulle det inte vara så sent och att jag redan redogjort för min syn på melodifestivalen så skulle jag kanske redogjort.

Fast å andra sidan är väl tidpunkten lämplig för barnförbjudna redogörelser?

Portello: Jag förstår det, men så har i alla fall jag fått det intrycket att du inte är tjej heller.

Albert Hall: Bättre tidpunkt än så här får du aldrig för barnförbjudna redogörelser. Kom igen nu, så hemskt är det väl inte, och vi är alla lite nyfnikna på Redogörelsen. Så hemskt är det väl inte. Hade det varit jag som hört historien skulle jag ha berättat den för längesen.

Albert Hall: Oj - hann du redogöra för melodierna, då är det väl kört för andra redogörelser. Fast man skulle kunna plocka ut personer som gör filmer OK att se, fast filmerna inte är OK att se. Ben har just föreslagits, fast själv har jag en annan smak.Vad säger du Albert?

Portello: Aha - Diaz. Nå då har vi redan ett förslag. Modeller som kommer upp på duken. Finns många sådana.

Lulekickan: Finns ju killar som föredrar just , killar. Inte jag men vissa andra.

Sven Savage:

Alla filmer med Martin Stenmarck torde vara extremt sevärda. Tyvärr lär han dock inte dyka upp i någon film, annat än i sina egna musikvideos.

knaskamilla: Martin - här kommer de, på löpande band.

Nå, jag måste väl in med en egen kandidat...*finulerar*...jag avstår lätt från att plocka fram afflecks blivande fru jennifer lopez, som annars oftast plockas fram när det skall kandideras.

Jag tror jag tar...Michelle Pfeiffer. Från Batmanfilmen...Miao!

Lulekickan:
Det var ju trevligt att du är orolig för mina matvanor. Låter iofs roligare att säga att man ska iväg på lite tårtätning mot att påstå att man ska suga på någon riskaka och gnaga på en morot.

Sven Savage: Jessica Alba från Dark Angel. Ojojoj!

Sven Savage: Jag håller på Portello som vanligt. Cameron kommer hästlängder före Ben. Även långt före Martin.

Fast Britney är naturligtvis först. Skandal om inte hon får sin första Oscar snart.

Portello:

Nu kom jag på vilken kvinna som är mest sevärd: Angelina Jolie i Gone in 60 seconds. Snäll som jag är bifogar jag en länk.

knaskamilla: Kan du vara snäll? ;)

Albert Hall: Där hämger jag med er. Hellre Cameron än Ben. Britney vet jag inte...då tar jag hellre fem inledande minuter från Matrix. Där Carrie-Anne Moss gör en uppföljare på nyss nämnda Catwoman. Samma dräkt, samma stil, samma WOW.

Portello:

Var jag inte det nyss, kanske?

knaskamilla: Japp, det var du.

Sven: Zeta Jones är inte så pjåkig i Zorro och filmen där Connery är med...

knaskamilla: Mmm... den där Angelina är ju inte heller så dum.
För länge sen var jag kär i Nastassia Kinski, undrar var hon tagit vägen?

« · 241984 · »