Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 453226 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Det NYA laget
nek97raj: Den där Stefan Krüeger förefaller vara en av de mest inkompetenta idrottledare som nånsin visat sig på en arena. Har han träffat rätt nångång?

Det framstår väl som rätt klokt, i det läget man befinner sig krävs nyförvärv som verklige utgör FÖRSTÄRKNINGAR omedelbart

Från officiella hemsidan:
Brendl lämnar Redhawks

Det tjeckiska nyförvärvet Pavel Brendl får lämna Malmö Redhawks.

Pavel Brendl anslöt till truppen på måndagens träning. Igår spelade han match mot Danmarks landslag. Och det var det enda vi fick se av det tjeckiska underbarnet i Redhawks för den här gången.

- Pavel håller inte måttet. Han hade säkert gjort det om kanske 10 matcher, men så länge har vi inte tid att vänta. Vi kan inte ta in någon till laget som inte går direkt in och förstärker, meddelar Stefan Krüeger.

Avtalet med Brendl gällde provspel först, för att se om han kunde tillföra Redhawks det man önskade. Det kunde han alltså inte, och Malmö Redhawks önskar Pavel Brendl lycka till i framtiden.

padda88: Absolut ingenting

Stefan: Vadå kaxig helt plötsligt? Jag har länge sagt att MIF aldrig kommer klara sig, ni har inte ett tillräckligt intresse för hockey i er region. Ni har tydligen inte en ekonomi längre som gör att ni på konstgjortsätt kan hålla er kvar.. Vill spelare harva i kvalserierna varje år eller vill de spela slutspel?

Naturisarna är väl att gå lite väl långt tillbaka? Saker händer fortare än så och man har haft tillgång till konstgjorda isar väldigt länge så att skylla på det är inget som håller.

nek97raj: och exakt vad har det med malmö redhawks aatt göra?

Poffa: ja, där har du (delvis) rätt (andelen skogskubikmeter per hektar i skogsmark är ca 2,5 gånger högre än i ex.vis Ångermanland), i synnerhet mindre mindervärdeskomplex.

nek97raj:

Nu far du med ofog. För ni har t ex mindre skog, mindre berg, mindervärdeskomplex...

nek97raj: och Skellefteå i synnerhet

Redhat: "...för ni har ju trots allt fotbollen"
jag, som har varit runt i olika delar av Sverige, varav tre år i ofrivillig exil i Umeå, kan med fog säga att "vi" har mer av allting, jämfört med Norrland i allmänhet.

Swordster:
Har en känsla att det sista var addreserat Red Hat.Och han är väl TIK:are?

Swordster: Stefan syftade nog inte på spud utan redhat när det gällde finlandsfärjan

Swordster: Man kan ju vara stor i munnen ändå. Tydligen....
Dessutom är han ute och cyklar...på hal is dessutom.
Har han redan glömt bort 1999?
Kan mycket väl bli så att Modo får möta antingen Brynäs eller Malmö i slutspelet.
Den äkta hockeykultur han vurmar för har ju uppkommit endast pga att man i Norrland hade tillgång till naturisar i mkt större utsträckning än längre söderut.
Ser inget hinder varför Malmö inte skulle kunna bli ett topplag på lång sikt. Stor expansion i regionen är ju iaf en bra början..

Stefan: Nu håller nog inte spud på Timrå....

spud:

värst vad vissa har blivit stora i mun pga att ens lag gått frammåt senaste säsongerna.

Redhat:
"Har svårt att se att ni genom panikvärvningar ska kunna vända på finlandsfärjan"

Finlandsfärjan huh?

Malmö.
1st finsk målvakt
2st finska backar
Summa: 3st

Timrå
2 finska målvakter
4st finska backar
1st finsk anfallare
Total: 7st finska spelare

Undrar vilket lag som är Finlands färja =)

Nubben: Om ni ska vända på nåt för att få Malmö till slutspel så är det väl på landet. Ni kommer aldrig få en äkta hockeykultur som gör att ni kommer få ett topplag på långsikt.

Malmö ska nog hålla bra jävla koll på SkAIK denna vinter för ni kommer mötas i matcher som gäller mycket!

Redhat: Det ska spelas om det först men personligen tycker jag att Skellefteås lag ser, i jämförelse med valfritt ES-lag, blekare och blekare ut för varje dag.

Nubben: Har svårt att se att ni genom panikvärvningar ska kunna vända på finlandsfärjan. Det har ju varit ett tecken under ett par år nu, både för er och Brynäs att slutet är nära. Jag tror inte att två lag ramlar ur i år, men ett blir det nog. Tyvärr så står det nog mellan Malmö och Brynäs i år. Skellefteå lär nog inte missa chansen igen, däremot tror jag inte Leksand har kraften att ta steget upp. Så för min del så får ni gärna lämna platsen till Skellefteå, för ni har ju trots allt fotbollen. (p.s hälsa Mackan och Lindman d.s) Har en känsla av att dom längtar tillbaka norrut just nu.

SESL: Japp, Janne har varit på g ett tag.

Han hade varit perfekt.

SESL: Niinimaa hade suttit som en smäck, ja.

Janne Niinimaa är tydligen på gång till Malmö!!
Hade varit kanon, står lite om det både på sydsvenskan och aftonbladets hemsidor ....

Nubben: precis nu måste det vara slut på att ligga och kriga kring
kvalsträcket. Det skulle vara så skönt om vi kunde klättra upp på en stabil slutspelsplats.
Så man kan få njuta av hockeyn i lungn o ro och bli kvitt sitt magsår :-)

nek97raj: Men det blir kanon det här!

Det måste banne mig vända någon gång!

Nubben: kanon eller kalkon, rödhökar, fan, rena aviariet

nek97raj: Tror inte det är tal om att "landa".

Det här kommer antingen bli kanon eller flopp.

Jag både hoppas o tror på ett lyft, men det kan lik väl sluta med en rejäl krash...

Nubben: Vi får hoppas att "höken" lyfter iställer för att landa...

pajo: De riktigt stora pjäserna är väldigt svåra för att inte säga omöjliga att få till spel redan nu. De kan komma efter jul, då kan de vara här i 183 dagar innan de måste strula med skatten...

Men klubben har redan haft ett par stora namn på ingånde, men Nurminen, Park och Brendl är inga dåliga killar. Sen har vi klar McLean osso, det är starkt.

Laget ser bättre ut, frågan är nu om det räcker till slutspel, eller om det behövs en eller två bitar till för att det ska lyfta rejält.

Kul att det händer saker i laget!
Men var blir det/dem stora namn av som skall locka publiken till
isladan? Dyker det inte upp några stora namn så får vi hoppas på
riktigt underhållande hockey istället som kan locka publiken.

Jag ser personligen hellre ett lag som kämpar sig till segrar än ett lag fyllt med stjärnor som sen inte når upp till förväntningarna.

Nya spelarförvärv på Mifs hemsida!
Börjar se riktigt bra ut tycker jag...

Sv: Rykten?
hockeybussen:
Nej.

Sv: Rykten?
Hasek på väg till Malmö?

Nubben: hoppas era nyförvärv hjälper er upp i tabellen,man vill ju ha en jämn elitserie

Sv: Kris
Nubben: Jag håller med dig nubben! Det är faktiskt en jäkla skillnad på vad som står i tidningen och vad man själv upplever!

Eliteprospects.com (se länk) har en bra beskrivning på Brendl. Tror att han kan lyckas, om han får in några puckar i de första matcherna. Annars är risken stor att han bli en flopp. Har följt honom en del i NHL genom åren, eftersom mitt favoritlag är Philadelphia. Har därmed även en del dåliga erfarenheter av honom, men laget fick iaf Sami Kapanen för honom i en trade. :)

Men han börjar ju på en ny kula nu, förhoppningsvis är motivationen på topp.

Nubben: ja de är ju så

nek97raj: Han är hatad av många, men omtyckt av vissa.

Ta Zlatan t.ex... Zlatan gillar inte journalister så värst mycket. Men så fort det är en exklusiv intervju som ska göras är Mr Ekvall reportern som ställer frågorna...

Lundberg74: mmm, det är tragiskt men sant.

Nubben: Tack för inblicken i sporrtkommentatorernas värld. Ekvall, jo, det är ju en jävra fjant.

Tyvärr har det blivit så. Jag tror att man skickar dom bästa reportrarna till dom matcher där "topplag" vad jag däremot har reagerat på är att man gynnar alla "bra" lag i media. Lag som ligger lite sämre till borde få uppmärksamhet dom med. Likadant att man hyller en enskild spelare när ett lag vinner i stället för hela laget.

nek97raj: haha, optimist är jag, det är inget man kan få för. En obotlig sjukdom...
Men sitter man o ser varje hemmamatch, kan man inte vara helt förbannad. Det har varit väldigt mycket smått som gjort att laget inte tagit mer poäng här hemma.

Läsa vad som står i tidningarna och vad de säger på TV, det är som om man varit på en helt annan match. Det är väldigt sällan de har rätt i vad de säger, tyvärr.
Satt på pressläktaren förra året och skrev för två olika internet sidor. Då hade banne mig Aftonbladet skickat dit en tjej i 25-års åldern, som aldrig varit på hockey tidgare i sitt liv. Låt mig säga som så här, den artikeln dagen efter var skrattretande. Där stod mer om cheerleaders och ståplats, än om matchen. Liknande exempel finns det gott om. Herr Ekvall fån Tv4 sporten satt och snackade skit med två polare rakt igenom en hel match, såg banne mig max 2 min effektivt spel på hela den kvällen. Det är så det ser ut i dagens mediakåta samhälle.

Jag förstår att de som inte går på matcherna, utan bara ser resultaten, eller läser morgon/kvälls tidningen är pessimister.

Till alla "pessimister":
GÅ PÅ MATCHERA O SE HUR DET LIGGER TILL EGENTLIGEN!

Nubben: Fan, du är verkligen den borne optimisten. Men, rätt så, pessimister finns det nock av.
Hoppas dina profetior slår in.

nek97raj: hehe sant!

Men som sagt, vänta lite o se. Nu i veckan kommer det komma spelare som håller hög klass.

Den här säsongen är väldigt enkel att sammanfatta så här långt, de lagen som satsat pengar, chansat på NHL-killar, har gått bra.

Lag som MIF, brynäs och HV har gått knackigt. Men det kommer bara bli bättre nu. SSK kan mycket väl sjunka som en sten, Luleå är inte stabila. Mora har som sagt levt på två spelare för länge nu, snart sjunker det skeppet. Sen finns där Djurgården som darrar.

Vintern blir intressant =)

Nubben: Ja, och Kovalchuk, Moginlij, Bure och Fedorov.

nek97raj: Det var då det, hockeyn har växt sedan dess. Det går inte att köpa på samma sätt idag.

Men den stora sklinnaden är att en normal säsong får man köpa spelare från klubbar. Med andra ord, man får jobba för att få bra spelare. Nu behöver man bara vifta med en bunte sedlar och några giriga spelare står där o dreglar.

Jag personligen tycker det är kul med NHL-killar i ES visst är det bra. Men det är lik förbannat sorgligt att det ser ut som det gör med skatter o hela den biten. Man vill ju ha de absolut bästa hit, det är medelmåttor i NHL som petar våra lovande svenska spelare just nu. Sudden, Näslund, Alfredsson, Lidström, det är klass spelare.

Nubben: Jodå det kunde ju Percy, i början på 90-talet. Skillnaden då var att man lyckades 100-procentigt med värvningarna, man fick spelare med karaktär, varav många dessutom var skåningar (Burra, Öhman, Roger Hansson, m.fl.)

nek97raj: Allt jag menar är att man köpte de flesta spelarna av klubbarna, de klubbar som hade spelaren valde självmant att ta emot pengarna och sälja spelaren.

En normal säsong kan ingen köpa ett SM-guld. Men i år kan man tyvärr det.

Nubben: kan inte riktigt förstå skillnaden: pengar som pengar, eller?

pajo: Jag vet inte exakt vem spelaren är ju. Jag vet vilka tre namn det rör sig om, det är en av dem, men jag tycker inte det är ok att nämna två helt oskyldiga spelare i en sån här situation. Tyvärr.

Detta är det ända min lilla fågel vägrar säga i dagsläget. Spelaren var klar enligt hans agent, men morgonen efter var han tydligen inte alls klar. Så kan det gå, inte första gången sånt händer...

Redhat: Jag tycker inte man kan jämföra början på 90-talet och början på 2000-talet rakt av.

Visst fick Malmö många spelare pga pengar i början. Men nu var det inte så att NHL hade lockout då. Malmö värvade spelare rätt o slätt från andra ES klubbar o.s.v

Nu är det klubbarna med mest pengar som spelarna går till, det är inga pengar mellan klubbarna. Det är bara giriga spelare som går till klubbar med noll tålamod.

Magnus: Det lär väl i vilket fall bli svårt att konkurrera med den köpstarka ryska ligan, t.ex. är Chelseas ägaare även involverad i Avantgard Omsk...

« · 453226 · »