Tycho

3733 inlägg · 39834 besökare

Historik

· 42 ·
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2006-12-07
Åke the Myth: 1:1?

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2006-12-07
Åke the Myth: Funkar det hos Svenska spel? :)

Timrå IK > Sv: Nya spelare
Ann: Tror inte vi kan räkna så mycket med en jättebra Ryno i årets Timrå. Jag tror han lyckas betydligt bättre än i VF men den missade försäsongen kommer att synas resten av året.
Tror dock att han kan bli nyttig i ett slutspel, för han har bevisat att han klarar av de stora matcherna(JVM).

Timrå IK > Micke Andersson på väg bort?
Artikel i dagens västerbottens folkblad. Se länken.

Timrå IK > Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Helg Ernest: Det som egentligen är intressant är att se hur många gånger sittplats är slutsålt... Där har vi begränsaren i dagsläget...

Timrå IK > Sv: Skadeskjutna röda örnar vs vingklippta röda hökar
Förtydligande: Det är inläggen här jag är kritisk mot, inte att klacken buade efter matchen. Även om inte jag skulle gjort det.

Timrå IK > Sv: Skadeskjutna röda örnar vs vingklippta röda hökar
Talangscouten: Vi kanske skulle ordna en träff mellan dig och Jonte. Så kan du uttrycka alla dina åsikter som du har här. Så löser vi alltihop!
Men det skulle du nog inte våga...

Jag tycker du har fått hybris och ser alldeles för egoistisk på situationen. Men det kanske är den nya Timråsupportern...

Timrå IK > Sv: Skadeskjutna röda örnar vs vingklippta röda hökar
Talangscouten: Det är juh människor, inga maskiner!

Vill du inte betala deras löner kan du låta bli att gå. Men egentligen betalar du inte deras löner. Du betalar för en "tjänst". Är du inte nöjd med tjänsten kan du låta bli att köpa den.

Tror du att det är så lätt att vara "stjärna" i en stor sport? Tror du att det alltid är roligt att bli igenkänd på stan? Tror du att det alltid är roligt att höra skit om sig själv?
Men du kanske alltid är i toppform och aldrig gör ett misstag.

Men med den inställningen du verkar ha så tror jag inte vi kan diskutera på samma nivå!

Vad tror vi att vi är egentligen? Jag skäms!

Timrå IK > Sv: Skadeskjutna röda örnar vs vingklippta röda hökar
TIKbiff: Precis!

Eftersom vi ska kunna få visa vad vi tycker måste väl spelarna också få visa vad de tycker! Är det ett missförstånd, löser vi det.

Kan inte kommunikationen fungera två vägar, så fungerar det inte.

Det kommer kommentarer att de ska vara tacksamma för att vi åkte 500 st till hovet.
Men är vi tacksamma för vad som hände förra omgången när vi spelar dåligt?
Nej precis!

Vi är så jäkla bra på att såga när det går dåligt, men spelarna får inte reagera på samma vis?

Så skärp er! Barnungefasoner!

Timrå IK > Sv: Skadeskjutna röda örnar vs vingklippta röda hökar
Janken: Då får vi meddela det vidare till laget helt enkelt... Så löser vi denna orkanstorm i vår espressokopp.

TIMRÅ IK I SERIELEDNING. LALL ON!

Timrå IK > Sv: Skadeskjutna röda örnar vs vingklippta röda hökar
actionleif: Nu var inte jag på matchen, men är det så att vi buade ut spelarna så tycker jag de gjorde rätt som inte tackade efter matchen.

Bua ut sitt eget lag gör man aldrig, hur dåligt än det går. Så de så!

Timrå IK > Sv: Anti-Virus?
JimmyH: Ja håller med dig, föreningen måste ta ansvaret.
Utdelningen är för dålig och man måste fundera varför det blivit så.

Timrå IK > Sv: Anti-Virus?
Janken: Även om man går in med ångest inför varje match så måste jag säga att jag är ganska nöjd att jag inte supportar VF. Trodde aldrig VF:are skulle vara avundsjuk på Timrås tabellplacering... :)

Timrå IK > Sv: Anti-Virus?
JimmyH: Det jag vill ha fram är ett tankesätt som gör det mer naturligt att ta fram ungdomar på ett strategiskt sätt.
Att spela in juniorerna i A-laget behövs för att få en organisation som gynnar våra egna produkter.

Det är under dessa år de ska formas för att kunna ta en chans att göra sig stor nog för ES-kostymen.

En organisation som inte gynnar denna övergång, till en viss gräns givetvis, kommer även att tappa de spelare vi vill ha kvar. Eller förstöra dem så de inte lyckas ta steget fullt ut. För de är väldigt påverkningsbara i den åldern.

Jag tror organisationen i sig mår bra av egna juniorer i A-laget, även om det kanske inte är det bästa för laget just den matchen.
Fast då måste spelandet i andra serier minskas ner. Min uppfattning iaf.

Timrå IK > Sv: Anti-Virus?
ernie eagle: Ja Oscar Johansson och Österholm borde kunna få mer speltid. Men då ska de inte alls spela i J-laget. Eftersom de spelar för fullt där ska de även få begränsad speltid i A-laget. Det funkar helt enkelt inte att spela båda.

Släpp fram juniorer, men med lite eftertanke. En junior som blir övertränad/övermatchad kan vara förstörd för lång tid framöver.

Timrå IK > Sv: Anti-Virus?
ernie eagle: Med Moe håller jag med dig. Men spelare som spelar alla matcher i J-serien ska man vara försiktig med att matcha för hårt i ES. Riskerna är större än vinsterna. I så fall ska spelaren avstå J-matcher och J-träningar. Det tror inte jag händer iaf..

Timrå IK > Sv: GO TIMRÅ GO
DJ Hemp: Tror du inte Sundh kan tänkas åka?

Timrå IK > Sv: TIK MVP
JD: Bara trea juh... vi har juh Dimman och Dahlén. :)

Timrå IK > Sv: TIK MVP
Jag håller med om alla spelare på listan men kan inte låta bli att tänka på Casselstål. Inte för den han var på isen utan den han var utanför. Där har vi också en viktig faktor till Timrå IK's framgångar. Lagandan och sammanhållningen. Det var Cassel kung på.

Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-11-20
Jen: Mycket bra analys! Det är problmet enligt mig, domarna går inte efter egna utsatta nivåer och spelets regler. Bort med hakningar och fasthållningar. Även om det verkar petigt från början så tjänar vi på det i längden.

Bort med olika bedömningsnivåer!
In med tvådomarsystem
In med fullständiga proffsdomare
Låt hockeyligan styra ES.

Då kommer vi få bra hockey!

Timrå IK > Sv: Nyförvärv
Vad jag har sett av juniorer i fotboll har jag denna analys:

Duktiga juniorer får chansen att spela i A-laget. De tränar med både A-lag och juniorlag. De spelar alla matcher i juniorserier och spelar även i A-lag.
De tränar även på skolan genom olika program. De försöker samtidigt leva ett liv att vara ungdom, vad allt det betyder.

Detta gör att:
1. De blir trötta av för mycket träning
2. De blir lättare skadad
3. De gör annat under skadetiden
4. Intresset/förmågan försämras
5. De blir inte så bra som de kunnat bli.

Tänk på att de är 18-19 år. Hade ni själv klarat den pressen i den åldern?

Timrå IK > Sv: Nyförvärv
Talangscouten: Skämta inte ens... Med den tur vi har så... :)

Timrå IK > Sv: Nyförvärv
Marcus: Han fick väl inte så mycket tid på sig heller pga att han var hemma och fick barn. Har för mig att de nämnde att de inte tyckte riktigt att han fått chansen men kunde inte chansa på att han skulle vara bra....

Timrå IK > Sv: Omröstningen
El Maco: Till vilka röster räknar du "Jag är en burk majs?" =) Måste väl vara negativt... :)


Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad 2006-11-14
actionleif: Jag vill även ge kredit till Magnus Nilsson i gårdagens match. Såg lite gamla takter i honom.
4,5 * vill jag ge honom!

Timrå IK > Sv: Agera Nubben?
-Gurra-: Korttidsvärva för att täcka upp Pärssinen och Carlsson kan vara en idé. Eller värva upp en klassspelare för ett antal år framåt. Korttidaren ska vara en Nylandertyp...

Timrå IK > Sv: Agera Nubben?
htikare: Jag mailade Nubben om honom inför säsongen... Jag fick inget svar och han kom juh inte i höstas iaf... ;)

Timrå IK > Sv: Agera Nubben?
Kerstin_k: Jag vill ha Erik Westrum i Toronto Marlies, om han passar med sin personlighet. Riktig poängkung som inte får chansen i NHL. Stats nedan i länk.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle: Ring knaskamilla och fråga efter skjuts? =)

Timrå IK > Sv: Agera Nubben?
Talangscouten: Det borde väl du veta att det är helt spelarens fel att han sitter fast i Nordamerika. Skriver man på ett tvåvägsavtal där det står skrivet att han måste spela i farmarlaget får han skylla sig själv.
Med ett envägsavtal hade han kunnat packa sina saker och åka.

De äldre mer rutinerade spelarna måste sätta press på NHL och bara skriva på envägsavtal. De kanske får gå ner i lön men då har du möjligheten att flytta hem om det går dåligt.
Synd för timrå, men i detta läge går det inte att skylla på NHL-regler.

Timrå IK > Sv: Agera Nubben?
GävleLasse: Jag har aldrig hört talas om photoshop, har du? =)

Timrå IK > Sv: Agera Nubben?
Red-line: Läser man en kontroversiell artikel eller påstående i AB är det bara att trycka printscreen och spara. Kan vara bra som bevis när det visar sig att de ändrat artikeln...
Som om Hedman skulle träna med chelsea, det måste juh bara vara fel... *s*

Timrå IK > Sv: Agera Nubben?
Talangscouten: Fossiler... ;)

Timrå IK > Sv: Agera Nubben?
Nybbe: Jag förstår inte varför vi ska värva tillbaks gamla spelare. Vet inte hur mycket tid som gått åt att diskutera t.ex. Dimman, Manderville och Kapanen.

Bättre att hitta en spelare som har framtiden framför sig och inte bakom sig...

Timrå IK > Sv: Agera Nubben?
ernie eagle: Då vet jag, vad jag kommer ihåg är han väl ingen karaktärsspelare precis...

Timrå IK > Sv: Agera Nubben?
TIKbiff: Richard Kapus i Ryssland då? Eller tjänar han för bra kosing?

Timrå IK > Sv: Timrå faller i publikligan
ernie eagle: Ingen skulle jag säga. Timrå IK är en ideell förening och för denna gäller lite lustiga regler. Kolla länken nedan.

Sen har säkert Timrå IK ett arenabolag eller liknande. Detta är ett Aktiebolag där Timrå IK är ägare. I aktiebolagen är det en egen uppbyggnad och styrelsen blir bara ansvarig om oaktsamhet förekommit.

I en ideell förening är styrelsen personligt ansvariga för allt som händer i föreningen.

I sverige får inte idrottsklubbar vara annat än ideella föreningar till skillnad mot tex premier leage i England.

Timrå IK > Sv: Behåll Lill-Kenta
Janken: Det är inte matchserien i sig, utan det var bara ett bra exempel. Jag har sett det de senaste åren och kan se det idag också. Det finns en brist som blir påtaglig när det behövs förändringar. För det behövs förändringar, framförallt i ett slutspel.
Förändra för förändrandets skull tycker jag inte att man ska göra. Jag tror vi i organisationen behöver ett nytt sätt att bemöta saker. Jag tror bara det blir positivt med ett tränarbyte. Om vi hittar rätt tränare givetvis.

Jag ville byta Kenta redan innan denna säsongen, men nu när vi har bra rollspelare fungerar hans teori mycket bra. Får se hur långt det går i Slutspelet.

Timrå IK > Sv: Behåll Lill-Kenta
JD: Rögletränaren då? Han prisas rätt mycket har jag hört.

Timrå IK > Sv: Behåll Lill-Kenta
Knylan: Bra idé med en ny fräsh tränare. Ska någon hitta den så är det nubben!

Timrå IK > Sv: Behåll Lill-Kenta
Janken: I kvartsfinalen lockoutåret syndes den svaghet Lillkenta har. Han kan inte förändra, inte inspirera i ett jobbigt läge.
Han saknar den delen av ledarskapet. Denna svaghet höll i sig hela förra året(även om spelarmaterialet var dåligt). Han har sin filosofi och kör den till punkt och pricka.

Den idrottsledare som jag har störst respekt för just nu är Rickard Norling i AIK. Lugn och sansad, planerande men han kan göra förändingar. Föredömme för svenskt ledarskap.

Min favorit är Per Mårts, även om han är samma typ av tränare som KJ. Av de potentiella tillgängliga tränarna ser jag han som den bästa. Perra i SAIK är en annan kompetent tränare. Thommy Samuelsson. Men ingen av de är nog tillgängliga efter säsongen.
En annan tränare som jag har en förkärlek för är (pust, det är kommer många ogilla...) Gunnar Johansson. Även om han mer är åt Wikegård, Bäckman hållet.

Några tränar vill jag aldrig ha i TIK-båset:
Boork
Leif Strömberg
Bäckman
Wikegård
tex...

Timrå IK > Sv: Behåll Lill-Kenta
Laken: Nej tack, han har gjort det bra men nu är det dags för något nytt. Då menar jag inte Wikegård...

Timrå IK > Sv: GO TIMRÅ GO
Laken: Roligt när han kallade domarsystemet oprofessionellt och domarna för dåliga... :)

Timrå IK > Sv: GO TIMRÅ GO
Bragd-Birger: Jupp.. ;)

Timrå IK > Sv: GO TIMRÅ GO
Janken: Fast visst har FBK mer sparkapital än oss, det håller jag med honom om. Även om det lät lite negativt...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
htikare: Check!

Diskuterar med El Maco per mail, får se hur mycket klokare jag blir. ;)

Tar inte Kickan i försvar, utan har en tredjepartsbild av det hela. Inlägget blev kanske för inriktat på just denna händelse. Åsikten gäller för alla inlägg i HS.

Ingen är heller perfekt, varken jag, kickan, El Maco osv. Det var vad jag ville få fram med mitt första svar till dig. Tänkte som förklaring.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
htikare: Kan vara, men vad jag har lärt mig så är det sällan en källa till problemen. Man är lika stora kålsupare när det blir bråk.
Jag har aldrig haft några problem med Kickan, men då har jag inte heller "gått i taket" för allt hon säger/skriver heller...
Jag har roligt med henne utan att behöva älta de saker vi inte tycker lika...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
El Maco, ernie, Dream team och kickan:
Vill dela upp detta inlägg i några delar, börjar med ernie.

1. Jag tycker du oftast gör ett bra jobb här på HS, även om jag inte alltid har samma åsikter. Men det tycker jag bara uppfriskande och piggt. Det vore tråkigt om du skulle lämna HS (ännu en gång).
Det jag tycker är synd med dig är att du tar allt personligt. Det är en oerhört svår konst att skilja mellan sak och person. Det brukar börja med en sakdispyt och sluta med maffiafejd(liknelse och inte riktat till dig). Genom att ha åsikter får man kritik, det går inte att undvika. Det är hur man hanterar kritiken som är viktig. Så sätt dig ner, fundera på hur du bäst framför dina åsikter på ett bra sätt och kom tillbaks hit för att regera. (ja, eller nått) För skriva bra kan du, bara du sitter ner ett tag och funderar. Så keep up the work som man säger på ren svenska!

2. Till alla vill jag skriva, behandla andra på det sätt ni själv vill bli behandlade. Genom att visa respekt för andra och deras åsikter får man oftast iaf ett bra svar tillbaks. Genom att vara automatiskt fientlig till motparten kan man garanterat inte få en bra diskussion. För det är väl därför vi är här? För att diskutera. Nu vet jag att den här diskussionen är väldigt infekterad, men någonstans började denna infektion. Jag håller absolut inte heller med Kickan i allt som hon skriver och säger, men jag kan respektera det. Ibland får det stora egot stå tillbaks för ödmjukheten. Det gäller oavsett vilket lag man håller på!
Att avsluta en diskussion genom att komma överrens att man inte är överrens är inte ett fel sätt att diskutera. Det kan vara storsint att komma fram till att det här är vi inte överrens, men vi kan ändå vara i samma rum utan att slå ihjäl varandra.
Jag tror absolut inte att jag kan fungera som någon medlare eller försöker lösa hela situationen. Jag har bara en åsikt som jag måste framföra. Hoppas att alla respekterar den, om vi inte tycker lika kan vi ta en öl nästa gång vi träffas och fortsätta diskussionen.

Timrå IK > Sv: Timrå nu och för evigt!
El Maco: =)

· 42 ·