1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581447 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HV 71 2006-11-04

782924 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
ernie eagle: Var det inte du som skulle sluta skriva inlägg ?? *PIK* ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
htikare: var lugn! Jag kommer finnas kvar och kommer skriva inlägg ibland men lär inte hugga huvudstupa likt en kåt gädda på betet var eviga gång.

Skall försöka vara mer nyanserad och genomtänkt när jag väl tar till orda helt enkelt.

Fredagsgroggandet och det andra svamlet får ni andra skribenter stå för. Och jag tänker inte ta ut min frustration verbalt på gästande lags supportrar.

Det är dags att sätta punkt för den självgode och tjurskalliga Ernie.

Det är aldrig försent att bryta mönstret liksom.

Det har blivit dags att uppgradera sig och se saker och ting ur ett annat perspektiv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kevin O Shea: Jag avfärdar honom inte, det är väll bättre vi "luggar"honom?
Än att han skall åka på en "råsop" i arbetslivet.
Vi gör det ju inte för att vara jävlig, utan i uppfostrande syfte, för han är en av oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Helg Ernest: Ernest! - Jag tillhör också en av dom som retat mej på Ernies verbala tjurighet, vissa gånger.
Men efter att ha läst hans senaste inlägg, där han förklarar varför han "går igång" ibland - så gör du det väldigt enkelt för dej att avfärda honom som ett bortskämt ensambarn.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
ernie eagle: Jag har skrivit det förr o vill skriva det igen..vi gillar dig Ernie!

även om en del inlägg kan kännas trubbiga tror jag ingen menar nåt personligt illa utan Du kör på lite pang på emellanåt o det blir lite mot- reaktioner ibland men så är det för de flesta mer el. mindre..beroende på hur olika man tar ut svängarna.. så stanna kvar här på H-S!

Jag skulle tycks det var synd om man inte fick lite tankar av dig emellanåt-
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
ernie eagle: Du är enda barnet va ? Van att få som du vill.
Var glad att vi uppfostrar dig så du slipper gå på ännu tyngre smällar i yrkeslivet. Här är det bara ditt ego som får på nöten.
Ute i verkligheten kan du förlora en yrtkeskariär på kuppen.
Då tycker nog du också att det var bättre mina 2-400 kompisar hade tålamod och lärde mig acceptera mina fel och brister.
Ingen är fel fri, men man kan lära sig behärska dom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Tycho: Kalasbra inlägg!

För att försöka förklara på ett pedagogiskt sätt utan att trassla in hela min barndom och annat pladder som inte har ett dugg med hockeyn att göra så kan jag säga som så här att i dagsläget bottnar nog det mesta i mig själv.

Ni känner inte till hela bilden kring mig vilket är en omöjlighet så till vida ni inte lever upp i mig dagligen då på ett personligt plan.

Det är helheten som gör att jag känner mig åsidosatt. Visst fasen bjuder jag in till smockor och käftsmällar mellan varven när jag släpper garden och fläskar på med besk och frän kritik i mina inlägg så till viss del är det hela självförvållat.

Men jag mår inte bra av kritik och måste fundera över min situation hur jag skall komma runt det hela.

En del försöker vara ironiska på min bekostnad. Den är den biten jag har svårt för. Jag får höra än det ena än det andra vart jag än uppenbarar mig och att höra samma fraser och uppmaningar om och om och om igen dagligen gör mig fruktansvärt frustrerad.

Jag verkar inte riktigt passa in någonstans och när folk omedvetet är elaka så tar jag det till mig (vilket är felaktigt) men jag måste jobba på den biten.

Det hela sitter djupare än så. Man förändrar inte saker och ting över en natt som sitter inpräntat sedan man varit liten grabb.

Därför lyser jag av revansch att bevisa min duglighet! Mer än så säger jag inte.

Men som sagt - jag kommer stanna kvar men jag kanske inte längre har orken att stånga er blodiga med mina synpunkter.

Men jag tar gärna en öl om vi stöter på varandra och benar ut min problematik och snackar hockey i största allmänhet.

Ha de gött!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04

htikare: Som lösning på ert Kickan-problem, så hänvisar jag till El Macos inklippta text om troll. Mata inte trollen, så slipper ni ha dem springande här hela tiden.

Svälj de första tre inläggen så slipper ni de 800 nästkommande.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
htikare: Precis min åsikt. Det finns supportrar från andra lag som kommer hit och tillför något och med vilka man kan ha en intressant diskussion (eller en intressant kvasi-diskussion som t.ex om man kan ändra riktningen i rulltrappor eller ej...). Det finns även de som bara kommer hit och klagar, bråkar och gnäller och inte tillför något av värde. Kickan tillhör tyvärr de sistnämnda, något som är lite förvånande eftersom det oftast är de yngsta som finner ett nöje i att skriva sk-t i andra lags HS...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
htikare: Check!

Diskuterar med El Maco per mail, får se hur mycket klokare jag blir. ;)

Tar inte Kickan i försvar, utan har en tredjepartsbild av det hela. Inlägget blev kanske för inriktat på just denna händelse. Åsikten gäller för alla inlägg i HS.

Ingen är heller perfekt, varken jag, kickan, El Maco osv. Det var vad jag ville få fram med mitt första svar till dig. Tänkte som förklaring.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Tycho: Jag tror inte det blir nåt problem för de som är inne på andra lags HS om dom "varierar sig" o tillför nåt positivt som balans till allt det negativa.

Tyvärr tycker jag inte Kickan brukar göra det utan det går så gott som jämt på ett eller annat sätt.. ut på att tala om vilka kärringar Tik är... vilka bristert supportrarna har osv. Det bidrar inte till atmosfären.. utan känns mest som en sorgligt negativ fixering vid ett annat lag ...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Tycho: alla har rätt att ha en åsikt. Själv jag anser att kålsuperiet är snedfördelat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
htikare: Kan vara, men vad jag har lärt mig så är det sällan en källa till problemen. Man är lika stora kålsupare när det blir bråk.
Jag har aldrig haft några problem med Kickan, men då har jag inte heller "gått i taket" för allt hon säger/skriver heller...
Jag har roligt med henne utan att behöva älta de saker vi inte tycker lika...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Tycho: Bra inlägg!.. bra principer.

Att just Kickan alltid/ofta hamnar i fejd på HS beror ju just på det Du skriver här..hon behandlar andra på ett arrogant sätt som hon ständigt visar att hon inte tolererar själv..
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
El Maco, ernie, Dream team och kickan:
Vill dela upp detta inlägg i några delar, börjar med ernie.

1. Jag tycker du oftast gör ett bra jobb här på HS, även om jag inte alltid har samma åsikter. Men det tycker jag bara uppfriskande och piggt. Det vore tråkigt om du skulle lämna HS (ännu en gång).
Det jag tycker är synd med dig är att du tar allt personligt. Det är en oerhört svår konst att skilja mellan sak och person. Det brukar börja med en sakdispyt och sluta med maffiafejd(liknelse och inte riktat till dig). Genom att ha åsikter får man kritik, det går inte att undvika. Det är hur man hanterar kritiken som är viktig. Så sätt dig ner, fundera på hur du bäst framför dina åsikter på ett bra sätt och kom tillbaks hit för att regera. (ja, eller nått) För skriva bra kan du, bara du sitter ner ett tag och funderar. Så keep up the work som man säger på ren svenska!

2. Till alla vill jag skriva, behandla andra på det sätt ni själv vill bli behandlade. Genom att visa respekt för andra och deras åsikter får man oftast iaf ett bra svar tillbaks. Genom att vara automatiskt fientlig till motparten kan man garanterat inte få en bra diskussion. För det är väl därför vi är här? För att diskutera. Nu vet jag att den här diskussionen är väldigt infekterad, men någonstans började denna infektion. Jag håller absolut inte heller med Kickan i allt som hon skriver och säger, men jag kan respektera det. Ibland får det stora egot stå tillbaks för ödmjukheten. Det gäller oavsett vilket lag man håller på!
Att avsluta en diskussion genom att komma överrens att man inte är överrens är inte ett fel sätt att diskutera. Det kan vara storsint att komma fram till att det här är vi inte överrens, men vi kan ändå vara i samma rum utan att slå ihjäl varandra.
Jag tror absolut inte att jag kan fungera som någon medlare eller försöker lösa hela situationen. Jag har bara en åsikt som jag måste framföra. Hoppas att alla respekterar den, om vi inte tycker lika kan vi ta en öl nästa gång vi träffas och fortsätta diskussionen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
El Maco: Gonatt själv, dags för HS-stormöte...sleepwalkers, skiftarbetare, mfl - Det här ska vi klara av...Allday/allnight HS förenar eder !!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04

iggy: Det var bättre förr när jag skötte nattpasset från en annan tidzon. Nu drar jag mig också tillbaka.

Trevligt speluppehåll och sov så gott.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kan det vara så att Timrå HS alltid har minst en besökare dygnet runt...?
om så är fallet... nåt Guinees rekordbok...??
Jag går av nattpasset nu i alla ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
ernie eagle: Förvänta dig inget svar skall det givetvis stå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan: Förvänta dig svar bara. Jag befinner mig i Norrbotten då och har viktigare saker för mig än att surfa på HS.

Kvalitetstid med sin käresta heter det visst! :)

I övrigt har jag ingen kommentarer då jag finner ditt påstående fullständigt irrelevant och utom tävlan.

Men nattinatti på dig själv!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
mattias - 74: Vi har en sån där på jobbet, vi kallar henne för knäckehäxan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Sune:

AMEN!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04

Kickan:  Alltid alla andras fel, alltid generalisera. Alla vi som tycker du beter dig illa är ADHD-barn.

Så här är det. Om du vill skriva på Timrås gästbok ska du först och främst fundera på om du som Luleåsupporter eller hockeyintresserad i största allmänhet har något vettigt att komma med som för diskussionerna framåt. Min personliga uppfattning är att det historiskt mycket sällan varit det i ditt fall. Tvärtom har du nästan alltid ramlat över på minussidan, startat bråk och bara förstört. Det får vara slut med det nu. 90 % av inläggen som skrivs här av anhängare av andra lag är roliga, intressanta eller för åtminstone på något sätt diskussionen framåt. Du hamnar i allmänhet bland de andra tio procenten.

Färdiglekt. Skärp dig eller gå vidare.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Ernie eagle, El Maco, Dream Team etc: Hur orkar ni ens argumentera med en sån patetisk människa? Inse...hon vill ju bara provocera...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
ernie eagle: Nattinatti med dig. Jag återkommer om 2,5 vecka när jag har tillgång till Internet igen. Tills dess kan du ju fundera över ditt senaste inklägg och det jag desförinnan informerade dig om.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
ernie eagle: Alla lag har smeknamn. Har ni inget så finns ni inte. Underbart! Jag har ett bra tag önskat att ni ska försvinna och nu när *piiips* egna bekräftar det så finns ni ju inte längre. Perfekt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan: Vi vill inte ha något smeknamn överhuvudtaget. Då inga andra lags supportrar lagt sig till med sådana dumheter så anser jag inte att ni behöver göra det heller.

Jag kallar er kort och gott LHF eller Lule/å. Varför skall det vara så himla svårt att kalla oss för TImrå eller TIK?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
El Maco: Med tanke på att jag är bra kompis med de av er som jag från början när jag började skriva här var bekant med och ingen av dem reagerat med hysteri efter något av mina inlägg så anser jag mig ha god grund för att påstå att det bara är de med bokstavssyndrom och aggressivitet lagda som tiltar så fort man inte frozar er fullt ut som reagerar så fort någon säger emot er.

Lulingarna vet vem jag är och att jag inte är aggressivt lagd. LL:s uppmaning berodde på eran hysteri. Ni är inte som andra. Andra supportrar accepterer smeknamn, till skillnad från er som inte accepterar andra smeknamn än "De Gudomliga", vilket ingen någonsin kommer att kalla er. Så fort någon kallar er annat anfaller ni i trupp på ett riktigt patetiskt sätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Per HApps: Willysson känner nog knappast till någon historia öht. Frågar du mig så kan jag tala om vilka som känner mig åtminstone litegrann och kan tänkas ha något att berätta. Troligen kan de inte ha något negativt att berätta eftersom de alla förklarat att de väldigt gärna träffar mig igen, om än jag bor långt ifrån dem.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Dream Team: "Reaktionerna" i våran gb var väl ända framkallade av era hysteriska reaktioner? Samma inlägg i andra LHF-gb framkallar noll reaktioner eftersom det finns noll *piiiip* där. Trots allt så skrivs majoriteten av LHF:s supportrars inlägg i andra gb än HS gb:s - mycket beroende på era moderatorers hysterinska moderering. Bl a har en av de mest uppskattade hockeyskribenterna ever - Savage - valt bort HS just pga eran hysteriska moderering. Trist, då säkerligen samtliga övriga HS-skribenter skulle ha valt bort 99,99 procent av era skribenter till förmån för Savage då väldigt få av era skribenter bidrar med något läsvärt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
El Maco:
Willysson berättade historien om Kickan för mig för ett tag sedan. Det är nog lika troligt att Virus skulle prata om Timrå i väna ordalag som att Kickan skulle gör det samma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04

Kickan: Tack för att du försöker uppfostra oss. Du kan sluta med det nu. Jag ser inte direkt dig som någon förebild när det gäller det sansade supporterskapet såsom det kan uttryckas på nätet när det är som mest förfinat.

Hur tror du att du uppfattas av medlemmarna på hockeysnack? Rent generellt alltså?

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan: På tal om "kränkande" inlägg så gjorde du väl klart för oss alla hur du resonerar kring det för ett litet tag sedan. Ja, att hålla de egna (din egen gästbok) om ryggen verkar vara det sätt du vill jobba på. Då du inte ville, alternativt inte noterade mitt svar till dig tidigare, så citerar jag istället mig själv:

Du skrev: "Nu använder ni radering som vapen eftersom ni inte förmår att bemöta det som skrivs på diverse plank eller inse att alla inte är *piiiip*."

Jag svarade: "Nu var det väl du själv som bara för ett litet tag sen påtalade just moderering och radering av inlägg i din egen gästbok för att få tyst på en diskussion som gällde mötet Timrå-Luleå, och som du uppfattade som "anti Luleå". På tal om framtoning så verkar du ha hittat rätt. Grattis."

Det verkar ju tydligen göra en väldigt stor skillnad i vilken gästbok kritiken kommer. Ja, det är klart att det sätt kritiken läggs fram på spelar roll med, men det passar sig tydligen inte att "ta skit" hos sig själv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan: ...och du drar fortfarande alla över samma kam.

Det är som om jag skulle hålla dig som måttstock för alla lulingar, men jag är klokare än så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
El Maco: Jag slutar den dag ni blir sansade. Det har ni än så länge inte visat er vara. Annars är det lite trist att jag måste visa mig arg mot supportrarna till det lag som trots erat vidriga beteende fortfarande är mitt andralag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04

Kickan: Eftersom vi alla är dumma vidriga aggresiva fittor enligt dig kan du väl bara hålla dig borta? Känner du dig att du vill vräka ur dig fula ord kan du väl göra det på jesperjonssonforumet eller nåt så stör du inte så många.

Du är bara här för att bråka. Du har hållit på i ett par år. Det är tröttsamt. Snälla rara med socker på. Sluta nu.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan: Själv är jag en internet-tall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
El Maco: Om du syftar på mig så har du ju fel. Mina svar, som du tydligen anser provocerande, har ju i regel varir svar på de dinas KRÄNKANDE inlägg. Ska vi andra bara svälja och låta de dina spy ur sig vad som helst menar du?

Jag tar ingen skit. Jag svarar och står för det ag skriver. Jag kommer för övrigt aldrig att ta skit från de dina utan att bemöta det, så du lär säkert få fler tillfällen att bli aggressiv eftersom de dina är vidrigast av alla på HS.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04

Ett internettroll, är en användare som skriver debattinlägg på Internet med huvudsyfte att reta upp folk. Ett troll är mestadels ointresserat av fakta eller att föra dialog, och ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt, där de föder ilska, vanmakt och skadar stämningen rent allmänt hos övriga användare.

Att "trolla" på Internet innebär att skriva inlägg som har syfte att åstadkomma en icke-konstruktiv respons från övriga. Ett "troll" kan använda många olika taktikknep för att uppnå detta.Oftast är det uppenbart när en användare skriver för att provocera och inte för uttrycka ärligt menade åsikter. Ett gyllene talesätt är att det är sak och inte person som bör diskuteras i alla diskussionsforum. Så länge argument kan bemötas på ett sakligt och konstruktivt sätt kan detta med fördel göras, även om det är ett troll som framför dem. Om trollet till exempel har som avsikt att provocera, bör man inte låta sig provoceras och därmed ge trollet den uppmärksamhet det kräver. "Mata inte trollen" är ett känt talesätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Chief: Jag älskar dig, Chief. Du tillhör de få normala på det här planket. Tilll och med en normalt aggressiv ******* har färsvarat mig här det senaste dygnet, så jag vet inbte vad jag ska tro. Kanske har han, i egenskap av moderator, mognat och utvecklats till normal?

Du är bäst hur som helst, tillsammans med mike 66 och tycho.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
orion: att bara läsa om TIK denna höst och tidigare har bott i hallen.
ouppfylld förväntan = upprördhet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Norden_AN: Stämmer bra det!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
första gången i Eon-arena i år! Vilken besvikelse! Timrå IK stal inte bara mina pengar, dom stal också tre timmar av min lördag! Jävla skitspel! En gubbe bakom mej sa "dom längtar till uppehållet".. Dom ska inte längta till nåt jävla uppehåll, dom ska kriga om varje poäng, och det gjorde dom inte idag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
gud: Jaha?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04

General_Moisio:

Ähh..Jag och Ambroo är inte blyga..Du får en PÖSS av mig med..  

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
General_Moisio: *Pöss*
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Ambroo: Varför de??
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
General_Moisio: Nu är du så där hård och kantig igen... Vi ska ju vara snälla och mjuka med varandra!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Ambroo: hur ska jag inte vara???
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Laken: Näe fy fan vilken bedrövlig match det var idag. Men jag tycker att det känns otroligt skönt att HV vann matchen i första perioden då domaren höll i matchen, och att det inte skulle bli helt avgörande i sista perioden.

Att vinna idag hade varit för mycket att begära av vår slitna trupp, att bara förlora med 3-0 mot ett av seriens bästa lag när man själv ställer upp med 3 kedjor samt 3 otroligt slitna backpar varav en är halvskadad (Lotvonen). Tycker i princip alla kämpade allt va dom hade - men idag gick det bara inte, det SKULLE helt enkelt inte bara gå idag. Framförallt vill jag lyfta fram Peter Nylander och Oscar Sundh i den här matchen.

Hoppas hela laget vilar upp sig ordentligt nu för att försvara ledningen efter Karjala!
Kommentera

782924 · »