Historik
Föregående · 2 · Nästa
Mora IK > Brynäs - Mora IK
Usch, hoppas nu för helvete att vi inte tror att det är klart... Vill inte vara med om en plattmatch i detta gyllene läge...
Snälla, en vinst till!
Snälla, en vinst till!
Mora IK > Sv: Omg. 53-55
horcoff: Matchen mot Luleå kommer vara helt avgörande hur det blir nästa år. Hoppas för fan att dom torskar i kväll och att vi kan vinna mot Brynäs i morgon. Då är det klart.
Mora IK > Sv: Mora-Timrå
Fy fan va skönt!
För övrigt är det första gången jag hört kommentatorerna på canal + säga:
Mora leker!
Vad har hänt?
Mora mot slutspel!
För övrigt är det första gången jag hört kommentatorerna på canal + säga:
Mora leker!
Vad har hänt?
Mora mot slutspel!
Mora IK > Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
morahockey: Ja det där med bussresan.. vilket jävla skitsnack. Det måste väl fan vara lika jobbigt att åka buss till Leksand som till Mora? Är det inte samma väg?
Mora IK > Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Risken för kvalspel är nog överhängande stor, eller rättare sagt, det kommer att bli kvalserien för Mora IK. Kan man då hitta någon ljuspunkt i detta mörker? Jo visst kan man..
Det vore så underbart att ännu en gång ge Leksand en riktig smäll på käften så att de aldrig mera reser sig. Det lovar jag att vårt MIK kommer göra.
Det vore så underbart att ännu en gång ge Leksand en riktig smäll på käften så att de aldrig mera reser sig. Det lovar jag att vårt MIK kommer göra.
Mora IK > Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Min största önskan:
Att medias gullegris Leksand, aldrig någonsin mer spelar elithockey.
Hallen, klacken, kulturen...bla, bla, bla...
Att medias gullegris Leksand, aldrig någonsin mer spelar elithockey.
Hallen, klacken, kulturen...bla, bla, bla...
Mora IK > Frölunda - Mora IK
Tre friska pinnar till! Fan, känns helt plötsligt som att vi är på gång igen. Är det Eloranta effekten?
Mora IK > Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Kvalserien kommer allt närmre. Man kan ställa sig frågan, klarar vi detta? Jag vet inte. Tempot i kvalet är nog aningen långsammare än i eliten, men trycket på spelarna i de lag som kommer från eliten är enormt. Hockeyligans bonuspengar försvinner, fansen kräver vinst, och åker vi ur försvinner alla spelarna till bättre klubbar. Jag tror att vi riskerar att bli ett medelmåtta allsvenskt lag.
Sen är Leksand där. Halle, klacken, kulturen som Dino skriver. Helvetes Leksand. Förmodligen är de för svåra för oss i en eventuell kvalserie. De har en glödande hetta att slå oss, och jag tror inte vi har det bränslet som krävs för att stå emot, ialla fall inte just nu. Man kan hoppas att det kommer men jag är skeptisk.
Mora IK som lag verkar inte vara ett dugg sammansvetsat som det vart tidigare år där kännetecknet för framgång var är kämpa, kämpa, kämpa. Sen saknar vi den målskytt som Brendl var för oss i fjol och Kerman året före. Att sparka Arvedsson var också en jävla tabbe. Det krävs blod svett och tårar för att vara med i bästa ligan. Det visste Arvedsson. Vet Djos det?
Nä, match i morgon igen. Känns fan inte kul att gå dit. Men man gör det ändå eftersom man så gärna vill se en förbättring och en tre poängare. Hoppas verkligen vi slipper möta dessa drantar, men jag är...skeptisk.
För övrigt tycker jag det är dags att bänka Boggen och sätta in Liket på hans plats.
Tack för mig!
Sen är Leksand där. Halle, klacken, kulturen som Dino skriver. Helvetes Leksand. Förmodligen är de för svåra för oss i en eventuell kvalserie. De har en glödande hetta att slå oss, och jag tror inte vi har det bränslet som krävs för att stå emot, ialla fall inte just nu. Man kan hoppas att det kommer men jag är skeptisk.
Mora IK som lag verkar inte vara ett dugg sammansvetsat som det vart tidigare år där kännetecknet för framgång var är kämpa, kämpa, kämpa. Sen saknar vi den målskytt som Brendl var för oss i fjol och Kerman året före. Att sparka Arvedsson var också en jävla tabbe. Det krävs blod svett och tårar för att vara med i bästa ligan. Det visste Arvedsson. Vet Djos det?
Nä, match i morgon igen. Känns fan inte kul att gå dit. Men man gör det ändå eftersom man så gärna vill se en förbättring och en tre poängare. Hoppas verkligen vi slipper möta dessa drantar, men jag är...skeptisk.
För övrigt tycker jag det är dags att bänka Boggen och sätta in Liket på hans plats.
Tack för mig!
Mora IK > Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Tänkte jag skulle hjälpa kvällspressen med morgondagens löpsedel:
KRISEN I MORA!
KRISEN I MORA!
Mora IK > Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
..fundering...
Jag är en av dom som har kritiserat Pavel Brendl när han var i Mora, eftersom han var rätt slö många gånger. Men mål kunde han göra!
Nu så här efteråt kan jag tycka att det var helt idiotiskt att inte ha honom kvar i laget. Han är ju en målmaskin och det är ju det vi behöver. Vi skulle ha behållt honom och spelat honom i de situationer han är bra på. Inte i boxplay, med andra ord.
Jag är en av dom som har kritiserat Pavel Brendl när han var i Mora, eftersom han var rätt slö många gånger. Men mål kunde han göra!
Nu så här efteråt kan jag tycka att det var helt idiotiskt att inte ha honom kvar i laget. Han är ju en målmaskin och det är ju det vi behöver. Vi skulle ha behållt honom och spelat honom i de situationer han är bra på. Inte i boxplay, med andra ord.
Mora IK > Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Ska det vara så jävla svårt att köpa ett par vassa forwards? Suck..
Mora IK > Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
Halva serien har nu gått. Mora IK befinner sig på jumboplats. Det är sannerligen inte någon kul läsning att läsa tabellen. Visst, det är jämt som attan och en enda vinst kan betyda avancemang till slutspel. Synd bara att det inte i år finns några räddningsplankor som det gjort tidigare säsoger. Vad krävs då för att vi inte skall behöva möta Leksand i kvalet? Jo, jag tror och tycker att Simons måste försöka signa en artist lirare, och det måste ske nu. Vi måste har mer spets på vårt anfallsspel för att detta skall gå vägen i år. Annars tror jag att vi tyvärr kommer att få möta Leksand i kvalet senare nästa år.
Mora IK > Sv: 2007.12.01: Luleå HF - Mora IK
Dino: Granis har växt på slutet av serien..jag tror att den linan kan bli vass, eftersom Granis är lite mer en grythund typ...de behövs åxå!
Mora IK > Sv: Omstart Mora- Skellefteå..
Bra jobbat grabbar!
Synd bara att vi är så odugliga i PP. När ska de släppa??
..och "Liket"...suck..när ska du få in trissan?
Synd bara att vi är så odugliga i PP. När ska de släppa??
..och "Liket"...suck..när ska du få in trissan?
Mora IK > Frölunda - Mora IK
Ny tråd inför kvällens match. Jag kan säga att jag känner inte någon större lust att se matchen. Tråkigt att man känner så.
Mora IK > Sv: Mora IK - Timrå
Under dagen har jag retat upp mig mer och mer över tränarstaben i Mora. Nu är jag helt säker på att de måste bort.
Arvedssons sätt att coaha såg man ju igår.. Han plockar bort en glödhet Bergqvist som gjort 2 baljor och sätter in Liket istället, som är lika kall som vindarna på arktis vidder!
Arvedssons sätt att coaha såg man ju igår.. Han plockar bort en glödhet Bergqvist som gjort 2 baljor och sätter in Liket istället, som är lika kall som vindarna på arktis vidder!
Mora IK > Sv: Mora IK - Timrå
PappaKeno: Ja faktiskt. Lockout säsongen var bra. Men den kan man ju i och för sig inte gämföra med. Men annars har du rätt!
Mora IK > Sv: Mora IK - Timrå
Vi har ju inte några som helst linjer i spelet. "Dumpa pucken djupt ner i anfallzon, och åk så jävla mycket du orkar mot pucken" är nog signumet för Arvedsson. Sen skickars Bruun i väg som enligt mig var bra de matcher han fick vara med. Nä jag tror inte på detta längre.
Jag vet inte vart detta skall sluta, och man börjar känna sig som en gnällkärring, men va fan, det är ju för att man bryr sig om laget!
..och en sak kan jag säga..hamnar vi i kvalet, då är elitsagan slut för Mora IK. Det fixar vi aldrig.
Jag vet inte vart detta skall sluta, och man börjar känna sig som en gnällkärring, men va fan, det är ju för att man bryr sig om laget!
..och en sak kan jag säga..hamnar vi i kvalet, då är elitsagan slut för Mora IK. Det fixar vi aldrig.
Mora IK > Sv: Mora - Luleå 25/10
Mike Skinner: " Vi har spelare i laget som värvats för att göra mål som inte gör mål, vi har spelare i laget som vi VET kan bättre än vad de visat, ändå är det dags att byta tränare? Det funkar fan inte så."
Okey..
Vem bestämmer spelidé? Svar = Tränaren.
Vem är det som sätter i hop femmorna och bestämmer vilka som ska spela? Svar = Tränaren
Vem bestämmer hur man ska spela i PP och BP och med vem? Svar = Tränaren.
Om inte femmorna presterar något och man måste göra nåt för att de ska fungera vem skall då bestämma det? Svar = Tränaren.
Om inte detta lyckas och man genom detta får en dålig inställning i gruppen och inte känner förtroende samt förlorar match på match, vem bär då det yttersta ansvaret? Svar = Tränaren.
Summar sumarum...
Snart dags att leta en ny tränare!
Okey..
Vem bestämmer spelidé? Svar = Tränaren.
Vem är det som sätter i hop femmorna och bestämmer vilka som ska spela? Svar = Tränaren
Vem bestämmer hur man ska spela i PP och BP och med vem? Svar = Tränaren.
Om inte femmorna presterar något och man måste göra nåt för att de ska fungera vem skall då bestämma det? Svar = Tränaren.
Om inte detta lyckas och man genom detta får en dålig inställning i gruppen och inte känner förtroende samt förlorar match på match, vem bär då det yttersta ansvaret? Svar = Tränaren.
Summar sumarum...
Snart dags att leta en ny tränare!
Mora IK > Sv: Mora - Luleå 25/10
..och inga linjer i spelet syns heller...vad har Arvedsson för spelidé egentligen?
Mora IK > Sv: Mora - Luleå 25/10
Tången: Håller med dig! Jag tror att vi behöver titta efter en ny tränare. Jag vet ju inte hur det ser ut på träningarna, men något måste ju vara fel när han står med armarna i kors och inte säger ett ord under Time outen. Nä, jag börjar sannerligen bli orolig, och spelar vi inte bättre än så här, ja, då har vi inte i es att göra.
Mora IK > Sv: Mora - Luleå 25/10
Analys av period = Vi är så jävla dåliga. Inte någon skärpa i avsluten, inte någon skärpai passningarna och ALLTID ner i det där jävla hörnet. USCH MORA!
Mora IK > Sv: LHC - MIK 23/10
PappaKeno: Tänkt att vi har så in i helvetes jävla svårt att göra mål. När ska det lossna?
Mora IK > Sv: Luleå - Mora IK
Barbapappa: PP spelet var under all kritik. Inte en enda farlig chans...och när vi dessutom får chansen att spela 4 mot 3 i sudden, då jävlar ska bara pucken in. Vad häner.. slull med pucken, Mora får en utvisning och vips har Luleå avgjort matchen. Nä, något måste göras åt Moras PP. Mora måste åxå få i gång de andra femmorna. Det är inte bra att bara Bastis lina gör de flesta målen. Vad händer om han blir sjuk..
Mora IK > Sv: Luleå - Mora IK
PappaKeno: Lubos Bartecko samt Cory Larose är 2 spelare som Luleå bygger sitt spel på. Kan vi stoppa dem tror jag att vi har stora chanser att ta en 3 poängare i kväll. Sen vore det skoj om firma Lindström också får i gång målskyttet.
Keep on rocking Mora!
Keep on rocking Mora!
Mora IK > Sv: MIK-BIF
Ola: En bra match. Synd att inte Lindström fick sätta pucken bara. Men det kommer väl. Funderar på om det är dags att spräcka femman med Bogg, samt Hagos. Det är ju just nu bara Basti, Stor Erik samt Huml som producerar. Någon mer femma måste kliva fram. Sen måste PP bli bättre. Fan, vi är värdelösa på det. Men ändå, en bra insats!!
Föregående · 2 · Nästa
