Historik
Föregående · 2 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Bentacklingen på Kokko och hans skada
kanki: fan vad surt....undrar om det blir nån ersätare för ersätaren....elr om Sundström är vår nye 1:e back nu.....
Brynäs IF > Sv: Laget mot HV
AVGÅ: Nej det är nog bara att köra full gas o hoppas att det inte skär innan vi är framme...
Brynäs IF > Sv: Laget mot HV
90Steen_: Ja där är fan inte publiken tidig på att jubla......sist Brynäs var där var det Brynäs klacken som hördes mest........och vi var 5 pers :-)
Brynäs IF > Sv: Laget mot HV
henke1: Lauritzen vrekar pigg ja, han kanske tillhör de som slapp sprutan i måndags.Eller så kanske han fick en och det gav han en liten kick........
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Rögle
Huge: På tal om Alcén vilken/vilka av ex-brynäsarna i rögle tycker ni går rakt in i dagens brynäs.
Finns ju några att välja på.
Glimmenvall
Alcén
J.Johansson
Månsson¨
Brendhagen
Idag finns det ju ingen som vill byta, men J.Johansson är väl den jag tror skulle platsa.
Finns ju några att välja på.
Glimmenvall
Alcén
J.Johansson
Månsson¨
Brendhagen
Idag finns det ju ingen som vill byta, men J.Johansson är väl den jag tror skulle platsa.
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Rögle
90Steen_: Ja inte så mycket att klaga på 17-3 i skott o 4-0 i mål......är PP då....inte ett ända skott där vad hände?
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Rögle
bradberry: tror fan det.........SSK o rögle är i botten för att stanna nu
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Rögle
arnio: Gött att det släpper för kahna, det är viktigt han har ju skjutit en hel del skott.Självförtroendet lär växa nu bara bra detta
Brynäs IF > Sv: Södertälje-Brynäs
faceoff:
1:a Silfver-Dixon-Eero
2:a Kahna-Norda-Lauritzen
3:e Sandin-Granström-Sundström
4:e Dacke-Hansen-Molin
Sen ge alla femmor ungefär lika speltid, givetvis spetsa i PP o 4 mot 4 spel,
in med de finska spelarna Hietanen-Eero-Kokko och krydda med Dixon,Dacke,Kahna. Sen låta 4:e femman köra varanat byte i Boxen.
Vad tror du om det?
1:a Silfver-Dixon-Eero
2:a Kahna-Norda-Lauritzen
3:e Sandin-Granström-Sundström
4:e Dacke-Hansen-Molin
Sen ge alla femmor ungefär lika speltid, givetvis spetsa i PP o 4 mot 4 spel,
in med de finska spelarna Hietanen-Eero-Kokko och krydda med Dixon,Dacke,Kahna. Sen låta 4:e femman köra varanat byte i Boxen.
Vad tror du om det?
Brynäs IF > Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 5/12
Gusten: minst 4 poäng och Mest 8 poäng får jag det till, men skit samma en till 3:a är ju guld värd.Längtar med skräckblandad förtjusning till nästa match...som vanligt :-)
Redigerad kommentar
Brynäs IF > Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 5/12
Hence: Nej känns som att det är SSK o Rögle som kommer hammna längst ner i botten, men kan ju snabbt ändra sig. Men känns som det är de 2 lagen som är lite mer "bottenlag" sen är det otroligt jämnt mellan lagen från 4:e plats ner till 10:e
Brynäs IF > Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 5/12
65selander: kan nog stämma var lite mer folk idag än snittet sa de i vart fall o snittet i scania är ju 3500
Brynäs IF > Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 5/12
StoltBrynäsare: det där kom som när man går igenom isen.......blev kallt
Brynäs IF > Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 5/12
65selander: Känns som att vi har lite flyt med oss för en gångs skull, men det är väl sånt som jämnar ut sig över säsongen........
Brynäs IF > Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 5/12
Vart en del Brynäsare på plats väl.....Var ju det jublet när det blev mål, var säker på att SSK hade gjort ett..........äh box igen nu
Brynäs IF > Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 5/12
MarcusElving: Hockeyligan ligger en halv till en minut före radion också...
Brynäs IF > Sv: Dackell. När ska någon v å g a säga att han gjort sitt?????
mattiaskarlgren: Dacke hänger inte med.....Box nu.....
Brynäs IF > Sv: Dackell. När ska någon v å g a säga att han gjort sitt?????
Vem ska vi ha i 1:a om vi flyttar ner dacke?? Silver,Khana ??
Brynäs IF > Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 5/12
70 Rodrigues: SSK borta luktar 1-1 elr möjligtvis 1-2,2-1.....men den som lever får se
Brynäs IF > Sv: Inför Brynäs- Luleå 2009-11-28
arnio: Ingen som vågar gissa på hur många kryss det blir.....hittils har vi 11 X på 25 matcher, fortsätter vi så här så kommer det sluta på ca: 25 oavgjorda matcher
Funderar på att sätta en liten slant på X i alla Brynäs resterande matcher, måste ju bara gå med plus det
Funderar på att sätta en liten slant på X i alla Brynäs resterande matcher, måste ju bara gå med plus det
Brynäs IF > Sv: Inför Brynäs- Luleå 2009-11-28
Anders Berg: Bara de vinner en massa 2 poängare så.....blir poäng det med
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Nej, men det är väl just förändringar som man är ute efter.
Att något händer, att det sker någonting, sen vad det är som skall till är ju en annan sak. Tränarbyte är ju det lättaste sättet att visa att klubben inte är nöjd med vad som presteras, sen om det blir bättre är en annan femma. Men det är ju ändå spelarna som skall göra det, en serie på 55 matcher ljuger inte.
Att något händer, att det sker någonting, sen vad det är som skall till är ju en annan sak. Tränarbyte är ju det lättaste sättet att visa att klubben inte är nöjd med vad som presteras, sen om det blir bättre är en annan femma. Men det är ju ändå spelarna som skall göra det, en serie på 55 matcher ljuger inte.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
henke1: angående khanberg o nordqvist så är det ju så att de har blivit ratade av ett annat lag i samma serie.Sen att det är "big name signing" är väl en annan sak, jag hade då inga större förväntningar på dessa innan säsongen. Däremot hade jag helt andra förväntningar angående resultat och framgång.Är ingen spelare som kliver fram, ingen junior som får något genombrott , ingen skyttekung o.s.v
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
Lindström: lussekoftanovan är i vart fall grym på o teka, men fart är det nog inte mycket av
Brynäs IF > Sv: Rödin på utlån
sylf: Ja tik har förstärkt med en gammal brynäs bekant p3
Länkar:
Timrå IK Red Eagles
Timrå IK Red Eagles
Brynäs IF > Sv: FBK-BIF 091123
1 per var nattsvart ingen vilja inget spel, dutt o pet ren tur att fbk inte fick in ett par baljor. 2 o 3 per, mycket bättre och vi förde stundtals spelet. Resultatet rättvist även om vi fick ett bortdömt mål, fbk hade en del saftiga lägen. Vet inte om detta är ett genomgående fel men igår hade vi ingen spelare med speed, var ett flertal lägen som kunde varit rena frilägen om man trampar på lite. Ingen som går på mål, många som har sargen som allt för bra kompis. Tar halvhjärtat fart och kör längs sargen, eller bara dutar iväg pucken rakt in i banan ett fåtal meter på slump. Detta var katastrofalt, dackells friläge från egen blå i sudden var väl förståligt att han var trött.
Men man kan ju fan inte vara trött när matchen börjar. Sommervouri var bäste spelare och fick även förtjänt göra ett mål. Den nye backen var bra i defensiven och gick på kropp, knacka ofta med klubban och ville ha puck i offensiven, gjorde oftast något vettigt med den när han fick den också. Syndes att han hade självförtroende får se hur länge det håller. Gick bort sig ett par gånger men det var ett par gånger mindre än övriga spelare.
Läck gjorde det han skulle.
Fruktansvärt skönt med poäng i karlstad är inte bortskämd med det.
Var riktigt skönt.
Men man kan ju fan inte vara trött när matchen börjar. Sommervouri var bäste spelare och fick även förtjänt göra ett mål. Den nye backen var bra i defensiven och gick på kropp, knacka ofta med klubban och ville ha puck i offensiven, gjorde oftast något vettigt med den när han fick den också. Syndes att han hade självförtroende får se hur länge det håller. Gick bort sig ett par gånger men det var ett par gånger mindre än övriga spelare.
Läck gjorde det han skulle.
Fruktansvärt skönt med poäng i karlstad är inte bortskämd med det.
Var riktigt skönt.
Brynäs IF > Sv: FBK-BIF 091123
Om en timme bär det av till karlstad. Senaste matchen i LLA var riktigt bra i 2 per. 1.a perioden halvbra. var svagt att släppa till 3 mål på mycket kort tid.
Felet som jag anser där var att FBK lungt och fint kunde transportera pucken dit de ville, Brynäs spelare satte ingen press alls. Inga tacklingar mycket svagt defensivt spel. Offensivt var det helt ok. Läck kom ju in då och höll nollan, hoppas på något liknande idag. Tippar som vanligt med hjärtat tror på 1-3 ikväll.
Felet som jag anser där var att FBK lungt och fint kunde transportera pucken dit de ville, Brynäs spelare satte ingen press alls. Inga tacklingar mycket svagt defensivt spel. Offensivt var det helt ok. Läck kom ju in då och höll nollan, hoppas på något liknande idag. Tippar som vanligt med hjärtat tror på 1-3 ikväll.
Föregående · 2 · Nästa