Historik
Föregående · 61 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Juniorerna som fick följa med till Luleå är
Max Sjöholm (C)
Dennis Värmhed (LW)
Max Sjöholm (C)
Dennis Värmhed (LW)
+ 9
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Timrå4ever: Finnen kommer gå till laget som styrs av en finne det är sen gammalt
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kommer inte förvänta mig något stordåd från Lyytinen ikväll då det kommer att vara hans första SHL match samt första match med laget.
Men jag tror på 3p
Men jag tror på 3p
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Enligt våra uppgifter har Timrå betalat ut ungefär hälften av LaLeggias lön redan vilket betyder att HV71 tar resten. Stämmer det?
– Det är mellan oss och HV71 hur vi löst det. Det är en stor summa pengar vi fått på bordet som vi kan köpa två-tre spelare för. Då kan alla räkna ut hur stor lön han har.
Stämmer ungefär 50 procent av lönen, att det är det ni betalat honom?
– Jag vill inte kommentera något. Det är mellan mig och ”Nubben”. Det vore fel att prata om.
Har pengarna gått till Pääjärvi och Lyytinen nu eller har du mer att värva för?
– I slutet av veckan vet vi mer om de exakta summorna, men som vi räknat har vi pengar kvar. Det ger en möjlighet att få in back nummer åtta.
– Det är mellan oss och HV71 hur vi löst det. Det är en stor summa pengar vi fått på bordet som vi kan köpa två-tre spelare för. Då kan alla räkna ut hur stor lön han har.
Stämmer ungefär 50 procent av lönen, att det är det ni betalat honom?
– Jag vill inte kommentera något. Det är mellan mig och ”Nubben”. Det vore fel att prata om.
Har pengarna gått till Pääjärvi och Lyytinen nu eller har du mer att värva för?
– I slutet av veckan vet vi mer om de exakta summorna, men som vi räknat har vi pengar kvar. Det ger en möjlighet att få in back nummer åtta.
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Man hade hoppats på att få se OJ imorgon mot Luleå men icke; Han spelar ikväll med Löven.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: Om vi pratar offensiva förmågor så gör det inte laget starkare men defensivt så kommer de göra det.
Bättre defensiv låter våra forwards spara sin energi för det dom ska egentligen ha den till, offensiven.
Bättre defensiv låter våra forwards spara sin energi för det dom ska egentligen ha den till, offensiven.
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Äsch nu är Legget borta och vi har två "nya" spelare inne.
LL var bra offensivt men han gjorde många misstag, speciellt denna säsong; Defensivt har han alltid varit sämst på. Man trodde inte att en man i hans storlek skulle vara så långsam på skridskorna som han var.
Närkampsspelet var han lika stark som en mygga.
Slarvade och tappade puck ofta (När vi skulle sätta upp i PP var han top 1 på att inte lyckas ta emot passningar upp till blå vilket tvingad oss att börja om)
Bra offensivt och kunde skicka puckar mellan bena på målvakten i friläge.
Men, men vi får tacka han för det han har gjort i Timrå tröjan och önska han lycka till i HV.
...Då vi kommer ha det relativt enkelt med att sätta pucken i mål om han står som försvarare.
LL var bra offensivt men han gjorde många misstag, speciellt denna säsong; Defensivt har han alltid varit sämst på. Man trodde inte att en man i hans storlek skulle vara så långsam på skridskorna som han var.
Närkampsspelet var han lika stark som en mygga.
Slarvade och tappade puck ofta (När vi skulle sätta upp i PP var han top 1 på att inte lyckas ta emot passningar upp till blå vilket tvingad oss att börja om)
Bra offensivt och kunde skicka puckar mellan bena på målvakten i friläge.
Men, men vi får tacka han för det han har gjort i Timrå tröjan och önska han lycka till i HV.
...Då vi kommer ha det relativt enkelt med att sätta pucken i mål om han står som försvarare.
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
"Jag ser fram emot att möta laget i kväll i Luleå och komma igång redan imorgon, kommenterar Joonas Lyytinen."
Jävlar så han gör debut imorgon alltså
Jävlar så han gör debut imorgon alltså
+ 8
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rätt oväntat va? vem var det som sa att han inte skulle gå till HV?
kontrakt till 2025
kontrakt till 2025
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kimmo Kapanen är tydlig med hur han ser på situationen.
– Han har inte fått sparken, men jag har pratat mycket med agenten om hur vi ser på framtiden och allt. Det är bara LaLeggia och hans agent som vet vad som kommer hända för honom i framtiden.
Vad har din förklaring varit till att han inte får vara kvar i Timrå IK?
– Det är tre saker som vi hela tiden funderar över. Ekonomin, det sportsliga spelmässigt, och framtiden. Alla de tre bitarna funderar vi över.
Och därför behövde ni göra er av med honom?
– Ja.
Finns det några andra anledningar till att han får lämna? Har det funnits någon konflikt?
– Nej, nej. Absolut inte. Det är ekonomiska anledningar.
Även spelmässigt vill Kapanen se något annat på backsidan.
– Vi behöver vara bättre överallt. LaLeggia är absolut väldigt duktig, framför allt offensivt. Han producerar, men vi behöver kanske också lite andra saker.
– Vi behöver en stabil tvåvägsback och någon som är skicklig och kan spela power play och producera där.
Så det här är inte någon panikåtgärd för ekonomin?
– Nej, nej. Men som jag sagt tidigare så måste någon lämna om vi ska kunna förstärka laget. Vi kan inte bara köpa och köpa, utan jag måste följa vår budget och ta beslut därefter. Ibland kanske det inte är vad fansen vill, men det är Timrå som gäller för mig och jag gör det som är bäst för klubben.
– Han har inte fått sparken, men jag har pratat mycket med agenten om hur vi ser på framtiden och allt. Det är bara LaLeggia och hans agent som vet vad som kommer hända för honom i framtiden.
Vad har din förklaring varit till att han inte får vara kvar i Timrå IK?
– Det är tre saker som vi hela tiden funderar över. Ekonomin, det sportsliga spelmässigt, och framtiden. Alla de tre bitarna funderar vi över.
Och därför behövde ni göra er av med honom?
– Ja.
Finns det några andra anledningar till att han får lämna? Har det funnits någon konflikt?
– Nej, nej. Absolut inte. Det är ekonomiska anledningar.
Även spelmässigt vill Kapanen se något annat på backsidan.
– Vi behöver vara bättre överallt. LaLeggia är absolut väldigt duktig, framför allt offensivt. Han producerar, men vi behöver kanske också lite andra saker.
– Vi behöver en stabil tvåvägsback och någon som är skicklig och kan spela power play och producera där.
Så det här är inte någon panikåtgärd för ekonomin?
– Nej, nej. Men som jag sagt tidigare så måste någon lämna om vi ska kunna förstärka laget. Vi kan inte bara köpa och köpa, utan jag måste följa vår budget och ta beslut därefter. Ibland kanske det inte är vad fansen vill, men det är Timrå som gäller för mig och jag gör det som är bäst för klubben.
+ 10
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Kapanen på p4 just nu
MPS enligt Kapanen - Starkare på det offensiva spelet, skapar ytor, bra skridskor åkare
Kommer idag men han ska förmodligen hoppa in i truppen på Fredag
Har tränat för sig själv sedan han blev frisk från skadan
Ingen kommentar angående LaLeggia
Kapanen bekräftar att man har pratat med Lyytinens agent och att en back ska komma in snabbt
MPS enligt Kapanen - Starkare på det offensiva spelet, skapar ytor, bra skridskor åkare
Kommer idag men han ska förmodligen hoppa in i truppen på Fredag
Har tränat för sig själv sedan han blev frisk från skadan
Ingen kommentar angående LaLeggia
Kapanen bekräftar att man har pratat med Lyytinens agent och att en back ska komma in snabbt
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Återgår till det jag skrev tidigare.
Hur många träningar tror vi behövs innan MPS kastas in i någon av kedjorna?
(Han var ej med på träningen idag som någon annan skrev tidigare)
Hur många träningar tror vi behövs innan MPS kastas in i någon av kedjorna?
(Han var ej med på träningen idag som någon annan skrev tidigare)
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
När ska Pääjärvi ens komma in i truppen? Borde ju ta jävligt många träningar tills han ens kan ta någon plats i någon av kedjorna… Om inte Ante får en skruv lös och tänker att han kan hoppa in med Wedda och Hanzl
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Detta kan ju omöjligt gå men Kapanen får gärna motbevisa mig.
I vilken omgång tror vi Pääjärvi gör ett mål?
I vilken omgång tror vi Pääjärvi gör ett mål?
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Lär ju presentera något i morgon skulle jag tro då ST försökt nå Kapanen nu ikväll utan att ha lyckats. Gubben sover säkert.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Karlsson74: Vi ska få in en back innan torsdag, eller vi kommer iallafall ha nog med backar innan torsdag om man tolkar vad Kapanen sa i intervjun.
Om de är en stjärnspelare eller inte de vet vi ej.
Om de är en stjärnspelare eller inte de vet vi ej.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Nyheten slog ned som en bomb i Medelpadshockeyn under tisdagen: Joey LaLeggia lämnar Timrå IK. Något som bekräftas av backen själv, efter att ST-sporten tidigare under dagen försökt få tag på honom via SMS.
Han skriver att han inte ville lämna klubben - tvärtom.
"Jag ville skriva på en förlängning med dem", skriver han.
"Jag älskade att vara här och älskade att spela för Timrå IK. Jag uppskattade alla mina lagkamrater och jag ville inte lämna, men jag måste också respektera vad Timrå IK vill göra".
Stjärnbacken skriver flera gånger att han vill vara tydlig med att det här inte var hans beslut.
"Sanningen är att det här inte kom från mig. Det här kom från Kimmo.", skriver han.
Vad har du fått för anledning?
"Kimmo säger att det är av ekonomiska orsaker".
Vill du skicka någon hälsning till supportrarna i Timrå IK?
"Jag älskar Timrå IK och tackar supportrarna för deras stöd under min tid här", skriver LaLeggia innan han - ännu en gång - avslutar med:
"Det här var inte mitt beslut, jag vill vara tydlig med det. Jag fick sparken".
Han skriver att han inte ville lämna klubben - tvärtom.
"Jag ville skriva på en förlängning med dem", skriver han.
"Jag älskade att vara här och älskade att spela för Timrå IK. Jag uppskattade alla mina lagkamrater och jag ville inte lämna, men jag måste också respektera vad Timrå IK vill göra".
Stjärnbacken skriver flera gånger att han vill vara tydlig med att det här inte var hans beslut.
"Sanningen är att det här inte kom från mig. Det här kom från Kimmo.", skriver han.
Vad har du fått för anledning?
"Kimmo säger att det är av ekonomiska orsaker".
Vill du skicka någon hälsning till supportrarna i Timrå IK?
"Jag älskar Timrå IK och tackar supportrarna för deras stöd under min tid här", skriver LaLeggia innan han - ännu en gång - avslutar med:
"Det här var inte mitt beslut, jag vill vara tydlig med det. Jag fick sparken".
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
För att lägga på lite mer om den hära "sociala media vågen"
Olli Juolevis agent följer Kapanen på sociala medier också
Olli Juolevis agent följer Kapanen på sociala medier också
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Bara att ta fram Sobrilen om det är Westerlund som ska in, imponerade inte alls förra säsongen och har ännu inte gjort det i HV.
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
thorwald: Stor forward, går in ofta och skjuter på mål
...Eller så är det för att han är vän med Lander själv förstår man inte alls varför man vill han in Pääjärvi, ja han är FD Timråit med meriter från NHL tre konor etc etc.
Men han är kontraktlös och har inte spelat på ett jävla bra tag.
Jävligt riskabelt att satsa på, speciellt om han nu är "Nummer ett på forwards listan att värva"
...Eller så är det för att han är vän med Lander själv förstår man inte alls varför man vill han in Pääjärvi, ja han är FD Timråit med meriter från NHL tre konor etc etc.
Men han är kontraktlös och har inte spelat på ett jävla bra tag.
Jävligt riskabelt att satsa på, speciellt om han nu är "Nummer ett på forwards listan att värva"
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Verkar stämma denna gång...
Kommer Timrå IK att ha samma lag nästa vecka som denna?
"Jag tror att någonting kommer att ha hänt innan dess, kanske även innan nästa match. Vi jobbar på hela tiden och jag pratar i stort sett dagligen med tränarna hur vi ska få ett ännu bättre lag och vilka lösningar som finns." Kimmo
Edit: Han var med på träningen
Kommer Timrå IK att ha samma lag nästa vecka som denna?
"Jag tror att någonting kommer att ha hänt innan dess, kanske även innan nästa match. Vi jobbar på hela tiden och jag pratar i stort sett dagligen med tränarna hur vi ska få ett ännu bättre lag och vilka lösningar som finns." Kimmo
Edit: Han var med på träningen
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
FH - avdammad: Katastrof och katastrof, 8 matcher spelade bara. Såg lovande ut på Detroit träningarna. Såg även ut att vara en jävel med puck.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nog måste man presentera en back innan Torsdag? Känns ju som en förlust redan nu om vi åker till Luleå med några juniorer som får lira deras första SHL match mot Komarov och Tyrväinen
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Lär få svar under dagen om LaLeggia och eventuellt vad Kapanen tänker.
+ 3
Föregående · 61 · Nästa











"Ulf Dahléns tips till Jonathan? Skjut i krysset"