Historik
Föregående · 15 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Djurgården 12e januart 2021
Forsberg 1978: Man måste byta defensivt spelsätt! Fattar ingenting, ställer upp sig i box och markerar med 5 meter till sin spelare. Rör sig knappt för ett sedan ta maxåkningar för att täcka upp. Hur kan man inte se att det inte håller? Tempoökning nu👍🏻
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Djurgården 12e januart 2021
{8399}: Missade början. Varför är inte P Berglund med?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Kul för Berglund, han har varit bra idag. Kanske inte ska spela så mycket med sin ”polare” Alcén? Så fort Birgersson eller Molin varit inne med PB och Ölund händer det grejor!!
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Avsluta högt: Nu börjar nervositeten att släppa lite... kan det gå hem det här?😀 Vi lyfter från bottenplatsen, kan vara en boost för självförtroendet!
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Välkommen tillbaka, underbara Scott! Han tacklar, har trash-talkat och är 2-målsskytt! Viktigt BP nu!
+ 14
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Vi är lite bättre i andra men vilka lägen vi släpper till! Ersson håller vår ledning intakt! Hur kan vi ha så svårt att vara kreativa i anfallszon? Dumpa och hoppas på det bästa typ!!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Måste vara den sämsta perioden jag sett Brynäs spela. Segt, osynkat, dåligt pp, dåligt bp, dålig målvakt. Totalt jävla mörker! Trodde inte detta efter Mif och Färjestad.
+ 6
Brynäs IF > Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Chanzone: Sören ”spelförståelse” Persson! Vilken jävla katastrof till domare. Sallinen tar alltså en blind side och får sen en rak höger mot sitt hakskydd. Försvarar sig och får 2+2?! Så jävla sjuk nivå!!!
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Gott nytt år kära Brynäsare! Hoppas ni alla får ett bra 2021, det kan ju knappast bli sämre tänker jag?! Tror ändå att Brynäs kommer rycka upp sig och ta sig till slutspel. Håll er friska och håll ut och håll alltid på Brynäs! Ljusare tider kommer...
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9179}: Mycket bra skrivet! Jag kommer ihåg när Bertilsson och Berglund värvades (vilket jag Swishade 1000 spänn för) och Sundlöv sa till PA att ”nu har du inga ursäkter”. Jag tänkte bara ”hur fan kan man som högsta ansvarig säga så? Det är inget bra ledarskap i min bok. Blir det succé är det förväntat och går det på röven kommer du få ett helvete typ😂 Så jävla oprofessionell ledning så man tuppar av! Jag och många andra på detta forum såg hur felbyggt laget var.... Man kanske skulle bli sportchef trots allt👍🏻
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Fan, ingen Sallinen och Persson. Undrar vad som hänt där?
Brynäs IF > Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Emil9783: Som jag skrev! En match där domarna kan få stor inverkan och så blev det! Varför tittar man inte på situationen? Den är ju regelvidrig! Hela matchen kan vara körd för att ”linjedomaren har gjort sin bedömning”. Skämtar dom?
+ 4
Brynäs IF > Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
dAVydov: Hur kan det inte bli utvisning när Växjö-spelaren fullständigt hänger sönder Björk? Tar ju nästan av hjälmen på honom, sjukt dålig nivå av domarna. Känns som en match där dom kan få en stor roll i negativ bemärkelse. Hoppas Morgan kan hålla fingrarna i styr!
+ 2
Brynäs IF > Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Forsberg 1978: Björk formligen lyser av självförtroende😀
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Underbart! Brynäs bästa back så här i början av säsongen👍🏻
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Vad menas med ”så ersätts backbjässen”? Är det nya skador eller har jag missat något?
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
munkas: Känns som Brynäs är ganska rökta att få någon ersättning från staten:
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/9OvOn9/hardsatsande-klubbar-forlorar-ersattning
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/9OvOn9/hardsatsande-klubbar-forlorar-ersattning
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Missade denna. Vad står det om Scott? Underbart om han är tillbaka snart!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Vadå lägg ner? Vad ska man säga? Väntat på hockey i 6 månader, Swish-kampanjer, mål/visionsarbete, ny tränare, ny friska vindar osv. Sen får man se detta miserabla elände till prestation! Skador till trots!!
Nog fan att en del blir lite extra stötta av ett någon skriver att försvarspelet ser bättre ut i år än förra. Tydligare linjer😂 Kan vara säsongens Bagdad-Bob... och då har vi spelat 40 minuter.
Nog fan att en del blir lite extra stötta av ett någon skriver att försvarspelet ser bättre ut i år än förra. Tydligare linjer😂 Kan vara säsongens Bagdad-Bob... och då har vi spelat 40 minuter.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Tycker Nyberg ser bra ut också. Och Desch har faktiskt sett helt ok ut👍🏻
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{363}: Hur fan försvarar vi oss där? Två man får stå och böka framför mål helt ostörda och hela femman faller ner i knät på målvakten! Varför fortsätter det här säsong efter säsong🤬
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Oskarshamns laguppställning skrämmer ju ingen direkt. Nu tar vi 3 poäng!!!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: Helt otroligt beige uppställning! Länge sen man såg en så andefattig forwardsbesättning. Sen förstår jag inte vad Andersén gör i första backpar? Hoppas och tror ändå att det räcker till vinst mot Oskarshamn. Viktigt att vi hänger på i början trots skadorna👍🏻
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Fan! Tjejerna går bra! Kul match mot ett ganska bra AIK. Kan det bli final i år? Får nog också krypa till korset angående damerna. Välspelad match och bra kvalitet! Finns några guldkorn i detta lag det syns, Stalder = Rödin. Go BIF!
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Håller helt med, sitt lugnt i båten! Dock ska man nog ta Sundlövs ”bommar någon match” med en rejäl skopa salt. Har ju tyvärr varit fler missar i dialogen kring skador tidigare som gör åtminstone mig lite tveksam. Vi får hålla alla tummar och tår. Scott är i min mening Brynäs viktigaste spelare, t.o.m viktigare än Rödin!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{2064}: Helt apropå! Någon som såg Lindelöf backspel på 1-3 målet? Kan vara det sämsta jag sett i en Brynäströja på länge, mörkrädd att en spelare av den kalibern får plats i laget!
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Ja, vi ser ruskigt bleka ut. Lite som mot Örebro. Varför spelar inte K Berglund?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lindström: Ja, jag köper såklart att vi är i olika faser av försäsongen. Syns tydligt på orken. PA bekräftar också det i intervjun efter matchen.
Det jag däremot blir lite bekymrad över är att spelare som Andersén, Alcén, Dechen, Sigalet, Persson Och Ölund ser precis lika dåliga ut som förra säsongen. Då menar jag inte att de ser söndertränade ut. De är helt enkelt för många brister som lyser igenom i deras spel.
Det jag däremot blir lite bekymrad över är att spelare som Andersén, Alcén, Dechen, Sigalet, Persson Och Ölund ser precis lika dåliga ut som förra säsongen. Då menar jag inte att de ser söndertränade ut. De är helt enkelt för många brister som lyser igenom i deras spel.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9179}: Lyssnade också på podden. Tycker den är rätt okej men det var ett intressant avsnitt med laguppställningarna. Det kommer bli jäkligt svårt att formera laget till hösten.
Jag tänker så här kring formeringen:
Jag tycker bästa spelarna ska spela högst upp i hierarkin.
Rödin - Scott - Berglund
Descheneau - Molin - Danielsson
Sallinen - Ölund - Mannberg
Persson - Pettersson - Alcén
Då får man en jävligt vass förstakedja. Två bra ”andrakedjor” och en tung fjärdekedja. Vet att positionerna inte riktigt stämmer och att det är fler centrar i många kedjor men tror detta skulle vara intressant.
Vad tror ni?
Jag tänker så här kring formeringen:
Jag tycker bästa spelarna ska spela högst upp i hierarkin.
Rödin - Scott - Berglund
Descheneau - Molin - Danielsson
Sallinen - Ölund - Mannberg
Persson - Pettersson - Alcén
Då får man en jävligt vass förstakedja. Två bra ”andrakedjor” och en tung fjärdekedja. Vet att positionerna inte riktigt stämmer och att det är fler centrar i många kedjor men tror detta skulle vara intressant.
Vad tror ni?
Föregående · 15 · Nästa