JimmyH

4827 inlägg · 33273 besökare

Historik

· 42 ·
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2007-10-16
dr-nix: Jag har väldigt svårt att förstå varför han inte skulle kunna spela den 20:e.

Timrå IK > Sv: Apropå inget
El Maco: Jo men det vore ju roligare om det gick att ha en diskussion bland kommentarerna. Det blir lite segdraget med nuvarande system.

Timrå IK > Sv: Apropå inget
El Maco: Det är mitt fel att kommentarer kommer upp sent eftersom jag måste lägga upp dem efter att folk skickat in dem och jag tittar väl där för sällan uppenbarligen.

Men jag ska fråga om det inte borde kunna gå att ha dem så att de läggs upp direkt med en modererande funktion för spam och annat olämpligt istället. Jag har hittills inte behövt neka en enda kommentar i alla fall.

Timrå IK > Sv: Apropå inget
Portello: Han har väl egentligen spelat en match, den första. Om man räknar friska matcher. Han har ju gjort få byten i fjärdekedjan då han varit halvskadad senare också.

Timrå IK > Sv: Apropå inget
Uno Gordon: Inte en helt klockren likhet va?

Inte riktigt Peter Crouch look-a-like Magnus Sjöstedt klass om man säger.

NHL > Sv: Buffalo-Washington
Dawidovski: Det kändes som att Buffalo har lite mera kraft i sitt lag än Washington. 7-3 men Bäckis fick en assist iaf.

Allsvenskan > Sv: Ed Belfour
Stigsson: Det känns som att USA inte riktigt skulle tillåta det. Det är ju liksom ingen hemlighet var han "gömmer" sig.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2007-10-13
Dream Team: Han fick inte bara matchstraff utan även Match penalty efter han svingade mot domaren. Avstängning minst en match för herr Ackeström.

NHL > Sv: Avstängningar
WarhawK: Det mest irriterande med att straffa spelare är att det många gånger helt beror på mediauppmärksamheten.

De som pumpar in mycket pengar vill inte sammankopplas med sådana fula tag och kräver att ska statueras exempel. Det blir aldrig rättvist.

Detta upplever jag både i NHL och i Elitserien.

Timrå IK > Sv: Apropå inget
dr-nix: Det påståendet ställer jag väldigt mig tveksam till.

Elitserielagen brukar oftast titta på de allsvenska spelarna i åldern 18-22 år.

Sedan så är Jonas Floberg betydligt bättre skapt att kliva in i en 3/4:e kedja i elitserien än vad Zetterström är så han, Floberg, ligger nog närmast i Sundsvall, bortsett från våra spelare då.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2007-10-13
Skarin: Det ingår i kategorin trygghet.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2007-10-13
Skarin: Det brukar betyda otur att dissa en motståndarmålvakt på förhand men Joel Gistedt känns väl inte sådär jätteskrämmande. Jag har länge tyckt att han är en smula överskattad.

Trygghet, fart och effektivitet.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2007-10-13
Röda Tallen: Frågan är ju inte vem som kommer att stå utan vem vi tycker ska stå.

Har Backlund såpass stora problem med foten att han inte kan stå så kan han inte stå. Det finns dock inget som klart säger att det är så.

Kan han däremot stå så tycker jag att det är rätt läge att ställa honom.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2007-10-13
Skarin: "Risken att man får in skit igen finns ju alltid när man har en skridsko på sig."

Jag har visserligen inte sett såret men nog borde det där kunna gå att förebygga.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2007-10-13
Skarin och de andra: Jag tyckte mig läsa att Backlund inte har några problem med foten under matcher. Det är en infektion, ingen skada. Därför resonerar jag som jag gör.

Är infektionen såpass att han förvärrar den eller att det hämmar honom så är ju diskussionen en helt annan. Men min utgångspunkt i mitt resonemang är ju såklart att han är fit för att stå.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2007-10-13
Skarin: Jag drog en blogg i ämnet istället för att förklara mig närmare...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2007-10-13
Skarin: Form är en färskvara. Rutin är något mer bestående. Får Backe stå så lär han vilja visa vem som är nummer 1.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2007-10-13
Skarin: "Det är ju för övrigt ganska så sällan som man får se en målvakt göra tre kanon-räddningar efter varandra på så här kort tid. Det var längesen vi fick se det i "ladan". Det känns som så. I ett sådant viktigt läge dessutom."

Du och målvakter. ;)

Det där känns väl knappast som något Johan Backlund inte har lyckats med i Timrå.

I ett toppmöte behöver vi vår bästa målvakt. Det vill säga Johan Backlund.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2007-10-13
Ambroo och Skarin: Enda problemet för Backe är väl att han hade haft plocken i den andra handen på den räddningen. Men nog hade han kunnat ha stått bättre placerad än vad Åkerlund gjorde ursprungligt.

Åkerlund är jätteduktig och är spelat inspirerat i dessa två matcher och gjort en del riktigt fina reflexräddningar. Men mot Frölunda vill jag ha Johan Backlund i mål. Deras avslutare lär inte ha några problem att förstå att de ska skjuta högt på Magnus som ju alltid går ner lågt precis som Ambroo här påpekat. Backe är betydligt svårare än så att läsa.

Däremot så ska inte Åkerlund dömas för att vara ojämn förrän han visat sig vara ojämn. Försäsong och tidigare säsonger räknas inte då han är så pass ung.

Timrå IK > Sv: Apropå inget
pratarn: Bagarn får du nog fråga Bagarn varför han kallas så.

Lauritzén är skadad.

Timrå IK > Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
El Maco: Djurgården har riktigt bra ungdomar, de har till och med det bättre ställt än oss på den fronten. De har även 91:or som inte är så jättelångt efter våra extrema grabbar i sina juniorlag.

Blir det en bortaklack eller kan jag när jag kommer fram lika gärna sätta mig ner som vem som helst och störa mig på hur högt folk surplar Pepsi?

Timrå IK > Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
mikenomad: Skulle media sluta att fokusera på det dåliga intresset och skriva om att det blir bättre vid minsta ökning av publik och stämning så skulle fler och fler komma.

Stockholmare brukar vara ganska "popiga".

Timrå IK > Sv: Challes j-vla skitsystem!!!
Sune: Haha. Ja åtminstone defensivt. Att vinna fast vi suger är också en trygghet. Typ.

Timrå IK > Sv: Challes j-vla skitsystem!!!
Ambroo: Samtidigt så ska vi inte döma för hårt.

Laken har svårt att hantera sin besvikelse och har hittat ett sätt att ge mening åt saker och ting. Han hittar syndabockar och skriver av sg här. När han i juni tänker tillbaka och resumerar så kan han nog se att han var lite ivrig där ibland. Som när han gick hem mot HV till exmepel. Han behöver tydligt visa sitt missnöje för att själv må lite bättre.

Det visar om inte att annat att han verkligen brinner för det här.

Nu börjar reprisen på matchen på canal plus. Jag känner mig lite väl glad så jag ska nog se de två första perioderna igen.

Timrå IK > Sv: Challes j-vla skitsystem!!!
Helg Ernest: Ja vissa väljer verkligen sin verklighet.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - SAIK 2007-10-06
Uno Gordon: Prova Café-boken vettja.

Timrå IK > Sv: Challes j-vla skitsystem!!!
Helg Ernest: Du är som vanligt nyanserad och genomtänkt.

Timrå IK > Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
mikenomad: I expressens pappersbilaga står det om Jontes skada. Jag la upp vad artikeln förtäljde i min blogg... länken.

Timrå IK > Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Laken: Om du skriver om matchen igår så håller jag med dig.

Om du menar att det sett ut så i samtliga fem matcher så håller jag absolut inte med.

Finnarna + Regin har ju varit galanta offensivt. Tänk om Hynning kan köra fullt i bra form imorgon och tänk dig när Jonte och Tenkrat kommer?

Att vi däremot spelar mer kontrollerat överlag nu när vi är lite reducerade offensivt och släpper till mindre målchanser bakåt, det har jag inga som helst problem med. Det är bara bra för mitt hjärta.

Timrå IK > Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Shadar Logoth: Jag håller inte med. Johan Backlund visade förra säsongen att han håller när det gäller.

Vi kommer inte att åka ur ett slutspel på grund av en för svag målvakt.

Timrå IK > Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Laken och Shadar Logoth:

Lite väl starka domedagsprofetior efter att ha tagit 7 poäng på fem matcher (tre av dem på bortaplan) emot lag som: LHC, SSK, MoDo, FBK och HV71.

Dessutom så har vår målvakt en räddningsprocent på 90.76, vilket också är helt okej med tre av fem bortamatcher emot detta mostånd.

Vi har dessutom gjort 2,8 mål per match emot detta motstånd och på hela förra säsongen gjorde 2,3 mål per match.

Till detta så kan vi lägga till några forwardsskador och att vi faktiskt har en ny tränare som försöker jobba in ett nytt system. Det systemet är knappast tänkt att bli "tråkigt" med tanke på den skridskostarka formering vi har på truppen.

Känn lugnet!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Röda Tallen: Nej, inte om stämningen försvinner.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Röda Tallen: Nej. Då hade jag ju lika gärna skrivit det i bloggen.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Skarin och Röda Tallen: Ja det var ett överdrivna exempel.

Den här diskussionen hade sin peak då jag nämnde ekorrhjulet.

Men jag menar bara att det kan gå att växa som förening även utan ljudjinglar. Stämningen är säkert mer värd än 440.000kr per säsong.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Röda Tallen: Den dagen You`ll never walk alone, Forza Milan Allez eller Horto Magiko avbryts av ett reapris på en macka på en lokal matvarubutik så ger jag mig.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Röda Tallen: Giffarna är inte de förebilder jag åsyftade direkt.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Skarin: Det finns en sport där det inte hörs reklam under spelets gång. Den spelas på gräs och den har ingen som helst problem med återväxt på klacksidan eller att locka publik.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Röda Tallen och Skarin: Hittills är ett bra ord.

Det är klart att klacken kommer att orka hålla på att kämpa sina hesa röster emot löjliga jinglar ett tag till. Men jinglarna blir säkert lönsamma för klubben och för företagen och fler företag vill få plats där. Det kommer att bli mer och mer.

Jag kan inte se att stämningen vi har och borde vara rädd om bevaras om det där ekorrhjulet inte får en käpp i sig.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Skarin: Jo och jag vet att du har trummat också, det minns jag faktiskt. Jag skrev det där om varför jag står i klacken till alla läsare här.

Vad andra klubbar sysslar med är helt ointressant för mig. Jag jämför med hur vi har, har haft och kan ha.

Att ljud- och ljusgänget värnar om klacken vet jag också, jag gnäller inte på dem/er personligen, ni har ju i längden ganska liten makt att påverka klubbledningens beslut ändå så.

Jag skulle vilja se ett pris på vad stämningen i arenan är värd för klubbledningen, det vore mest intressant.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Röda Tallen: Äh, folk tittar väl ofta på kuben under avblåsningar. Se till att ha reklamen i en intelligent vald färg som ger en omedveten titt upp.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Röda Tallen: Ja jag har väl inte argumenterat att den inte skulle vara mer värd för företagen. Det förstår nog alla.

Jag är mest intresserad av hur mycket billigare en tyst mediakubs reklam är gentemot en med ljud.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
JimmyH: Ta bort ordet: en

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Röda Tallen: Vad kostar en tyst reklam då?

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Skarin: Mespropp!

Jag håller inte med. Jag tycker inte att man ska gilla läget bara för att pengar är inblandade. Då blir det bara mer och mer skit tills allt är sålt.

Jag vägrar tro på att Timrås utveckling emot att bli en storklubb hänger på de pengar som dras in på ljudsnuttar under avblåsningar. Hur mycket pengar kan det skilja på att ha tyst reklam på kuben och att ha den med ljud? Finns det någon som helst chans att dra in de pengarna på något annat sätt? Ett rimligt antagande borde vara ett JA på den frågan.

Roger får gärna prata lottvinstnummer på ett lotteri som ungdomssektionen sålt. Men att få stämningen nedtryckt av något sorts företagslotteri tycker jag inte är särskilt roligt. Sedan måste snacket vara slut då pucken släpps.

Jag är en hockeyfanatiker som älskar allt med spelet, jag är ingen som behöver stå i en klack och skrika för att ha kul på hockey. Långt därifrån. Men i Timrå finns det en vacker själ i stämningen, det är därför sittplats är så lättflörtade att få med hos oss, stämningen har alltid varit en stor del av Timrå IK och dess marknadsföring. Därför står jag i klacken och bidrar.

Sälj inte en vacker själ. Sumpa reklam med ljud nu!

Timrå IK > Sv: Apropå inget
Paddan: Hur kopplade du det där till Petr Tenkrat?

Timrå IK > Sv: Apropå inget
tjobba: Spelar samtliga de där fyra killarna plus Riku Hahl mer än 40 matcher var så är jag nöjd. ;)

Timrå IK > Sv: Apropå inget
tjobba: Men annars så är det ju sällsynt.

Markus Matthiasson och Toni Koivunen gjorde bra med poäng de första 4-5 matcherna 02-03 och kan ha varit där uppe på samma sätt.

Timrå IK > Sv: Apropå inget
tjobba: Senast var nog för cirka 4 timmar sedan. Då hade vi både 1:an och 2:an i poängligan.

Timrå IK > Sv: Apropå inget
Rytter: Jag tycker att det är ganska smart att säga så till en rubriktörstande journalist.

Nu får Wernblom, med sitt nya rykte, svårare att få med sig utvisningar.

Svenska Hockeyligan > Sv: Hockeyligan tar död på läktarkulturen!
Et tu Brute: Vi i Timrå som startade protestandet i media valde att gå runt reglerna i premiären istället.

Vi kunde i stort sett köra på som vanligt.

· 42 ·