1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581137 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2007-09-29

917687 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Skarin: ...å Dregen, å kanske framförallt Ewa Karin Josephine Forsman, för hon, hon e en riktig rockstjärna hon......;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Friman SR: Fantastiskt. Han är vår enda rockstjärna. Tillsammans med Thåström då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
JimmyH: Stämningen är värd flera, flera miljoner mer. Abslout.

Men jag har svårt att tro att en eller två korta ljudsnuttar ska kunna påverka så pass negativt som du vill få det till. Allra helst vid låg volym.

Men, men. Hjulet snurrar nu som sagt. Det får inte bli för mycket reklam med ljud. Och det lär det inte heller bli i fortsättningen vad jag har förstått.

Detroit.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Röda Tallen: Nej, inte om stämningen försvinner.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Röda Tallen: Nej. Då hade jag ju lika gärna skrivit det i bloggen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Skarin:

Bättre tider, Text och musik: Ulf Lundell, sista versen....

Öppna alla spjäll
Det blir en jävla kamp
men ni har tiden på er sida
Om hundra år ser allting annorlunda ut
Det som sker är oundvikligt
det ska smärta, det ska svida
Men en vacker dag är helvetet slut

Vi går mot bättre tider…

Det är oundvikligt, det ska smärta och det ska svida, till slut vinner ÄLSKADE TIMRÅ IK SM-guld och helvetet är slut...

FORZA TIK............alltid, alltid.......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
JimmyH: Det går säker att växa utan ljudjinglar. Men hur man än vrider och vänder på det så växer man ännu mer med ljudjinglar + de andra sätten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Röda Tallen: Jontes
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
JimmyH: Kan du förresten inte skriva om vad det är du misstänker angående Jones skada?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Skarin och Röda Tallen: Ja det var ett överdrivna exempel.

Den här diskussionen hade sin peak då jag nämnde ekorrhjulet.

Men jag menar bara att det kan gå att växa som förening även utan ljudjinglar. Stämningen är säkert mer värd än 440.000kr per säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
JimmyH: Saftig jämförelse ;)

Nu kommer den reklamen att slopas ljudmässigt. Och skulle den ändå mot förmodan bli tvungen att köras med ljud, så lägger vi inte ut den när vi både hör och ser att ni och övrig publik röjer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
JimmyH: Ja men att ens börja jämföra med sånna klubbar med deras miljard omsättningar känns lite patetiskt i detta samanhang. Dom säljer matcher tröjor för mer än vad Timrå omsätter, typ.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Röda Tallen: Den dagen You`ll never walk alone, Forza Milan Allez eller Horto Magiko avbryts av ett reapris på en macka på en lokal matvarubutik så ger jag mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
JimmyH: Nej, men det fins likväl reklamjinglar där och finns det där så finns det säkert på många andra håll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Röda Tallen: Giffarna är inte de förebilder jag åsyftade direkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
JimmyH: Tennis, Wimbledon. Jaha, där ser man.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
JimmyH: Där har du fel. Har du varit på giffarna nångång?
"och hörnan presenteras av xxxx"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Skarin: Det finns en sport där det inte hörs reklam under spelets gång. Den spelas på gräs och den har ingen som helst problem med återväxt på klacksidan eller att locka publik.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
JimmyH: För mig känns det viktigt att det dyker upp en klick fler grabbs som vill engagera sig i klacken och skapa stämning för att verkligen bevara det som är och har varit hittills. Det tycker jag är viktigt. Allra helst för att kunna överrösta alla jinglar som kommer dyker upp ;)

Skämt å sido! Är helt övertygad om att reklambiten inte kommer utökas hos oss under de närmaste åren. Längre fram än så ser jag inte i min kula.

Nu hade ju detta egentligen inte så mycket med reklam att göra. Inte heller matchen modo-TIK. Men ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
JimmyH: Det där har du rätt i. Det får inte bli FÖR mycket. Då är det en annan sak. Men som det är nu tycker jag det är ok.
Därför jag röstade på "Ja, om det är med måtta" i omröstningen.

Men jag tror och hoppas att klubbledningen inser när det blir för mycket. Tror inte det blir så mycket mer än det är nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Röda Tallen och Skarin: Hittills är ett bra ord.

Det är klart att klacken kommer att orka hålla på att kämpa sina hesa röster emot löjliga jinglar ett tag till. Men jinglarna blir säkert lönsamma för klubben och för företagen och fler företag vill få plats där. Det kommer att bli mer och mer.

Jag kan inte se att stämningen vi har och borde vara rädd om bevaras om det där ekorrhjulet inte får en käpp i sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
JimmyH: Bra att du ej glömmer och uppskattar.

Andra klubbar har haft det som oss också. För det var ju så på den tiden. Men mycket förändras. Allt går framåt och blir moderniserat. Många av klubbarna har mera gått den "kommersiella" vägen mot högre höjder genom åren, och t.o.m. många gånger också misslyckats. Tycker inte TIK hakat på den vågen. Och det är jag, precis som du, väldigt glad över.

Jag är övertygad om att klubbledningen anser er vara ovärderlig. Annars är det något som är väldigt fel.

Då så.

Vi går mot bättre tider, tro mig, tro mig. Det här är inget skämt.

Lundell-text.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
JimmyH: Självklart är stämningen i arenan värd en hel del för klubben.
Men jag tror inte den påverkas nämnvärt av några korta reklamjinglar. Tycker inte det ha påverkat speciellt mycket hittills iaf.
Och skulle det påverka så blir jag besviken på publiken, inte på klubbledningen.
Men skulle stämningen minska något så är väl inte det hela världen.
Då får du göra som på en jobbig dag på jobbet, tänk på pengarna. Stämningen kommer ändå snart vara på topp igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Skarin: Jo och jag vet att du har trummat också, det minns jag faktiskt. Jag skrev det där om varför jag står i klacken till alla läsare här.

Vad andra klubbar sysslar med är helt ointressant för mig. Jag jämför med hur vi har, har haft och kan ha.

Att ljud- och ljusgänget värnar om klacken vet jag också, jag gnäller inte på dem/er personligen, ni har ju i längden ganska liten makt att påverka klubbledningens beslut ändå så.

Jag skulle vilja se ett pris på vad stämningen i arenan är värd för klubbledningen, det vore mest intressant.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
JimmyH: Hösäck. Skrik inte.

Pengar är patetiskt viktigt.

Jag är helt säker på att Timrå IK tar emot alla möjliga sätt och förslag för att på ett bättre och ett mer osynligt sätt få in pengar genom sponsring och dylikt. Det blir nog väldigt svårt, men alla som vill får ju jättegärna göra ett försök. Dem har säkert också svar på vad skillnaden mellan en tyst och icke tyst reklam är.

Men ibland lönar det sig att vara arg. Så fortsätt med det. Det är något på gång ;)


Jag köper inte hela ditt resonemang heller. Du verkar inte bry dig ett dugg om att ljud och ljus-gruppen alltid värnat om publiken och klacken i första hand. Det ska du vara väldigt glad över. Det var jag under mina 10-12 år i klacken. Ett bättre samarbete oss emellan (ljud och ljus vs klacken) finns inte någon annanstans. Så lite bättre uppskattning bör du nog visa. Nästan alltid under förra säsongen kördes reklamen med ljud väldigt, väldigt lågt.
Det är nog tur du inte är supporter i något annat elitserielag, för då skulle du nog gå ner 10 kg per match ;)

Sedan behöver du inte berätta för mig vilken stor supporter du är, fanatiker och allt vad det heter. Det vet jag redan :)

Att sittplatspubliken har varit så bra under så lång tid beror på att vi haft en mycket duktig trummis tidigare år. Den som tog över har visat sig vara helt enormt duktig även han. Så det ligger ju mycket i det, om man säger så.

Nu kan jag ju glädja alla (även mig själv), men framförallt Jimmy H, att det i fortsättningen kommer bli ännu färre ljudsnuttar när det gäller reklam på mediakuben under själva perioderna. I pauserna blir det givetvis som vanligt.
Hur stor skillnaden blir kan jag inte säga på rak arm. Men det ser bra ut. Väldigt bra t.o.m. :)

Come on!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Det går trots allt ganska snabbt för speakern att säga "Powerplay presenteras av xxxxx"

Jag håller med Skarin det är bara för klacken att köra på. Sittplats hakar nog på ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Röda Tallen: Äh, folk tittar väl ofta på kuben under avblåsningar. Se till att ha reklamen i en intelligent vald färg som ger en omedveten titt upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
JimmyH: Tror inte det säljs tyst reklam på den. Men skulle dom göra det så kan det inte vara dyrt. Ska mycket till för folk att titta upp just då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Röda Tallen: Ja jag har väl inte argumenterat att den inte skulle vara mer värd för företagen. Det förstår nog alla.

Jag är mest intresserad av hur mycket billigare en tyst mediakubs reklam är gentemot en med ljud.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Röda Tallen: Om man riktar in sig på att göra reklam till publiken i hallen.
Riktar man in sig mot TV publik så är naturligtvis sargreklam att föredra för 130 000:- för 3 meter på långsida eller 155 000:- på kortsida.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
JimmyH: Det finns hur mycket tyst reklam i olika prisklasser som helt på hundra ställen i hallen. Grejen med ljudreklam är att folk lägger märke till den och är därför mycket mer värd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
JimmyH: Ta bort ordet: en
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Röda Tallen: Vad kostar en tyst reklam då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
JimmyH: Om man går efter prislistan så är det minst 440 000:- det handlar om på en säsong. I ljudreklam alltså. Då har jag inte räknat med presentaion av Timrås lineup och presentation av publiksiffran.
Sen vet jag inte om det brukar vara fler än ett företag som har reklam med ljud på mediakuben under spelavbrott. Är det fler än ett så handlar det om ännu mer pengar.

Jag tror dessutom att en reklam som hörs över hela arenan är ganska mycket mer värd för företaget som gör reklam än vad en tyst reklamsnutt på kuben är. Det är inte alls lika många som lägger märke till den reklamen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Skarin: Mespropp!

Jag håller inte med. Jag tycker inte att man ska gilla läget bara för att pengar är inblandade. Då blir det bara mer och mer skit tills allt är sålt.

Jag vägrar tro på att Timrås utveckling emot att bli en storklubb hänger på de pengar som dras in på ljudsnuttar under avblåsningar. Hur mycket pengar kan det skilja på att ha tyst reklam på kuben och att ha den med ljud? Finns det någon som helst chans att dra in de pengarna på något annat sätt? Ett rimligt antagande borde vara ett JA på den frågan.

Roger får gärna prata lottvinstnummer på ett lotteri som ungdomssektionen sålt. Men att få stämningen nedtryckt av något sorts företagslotteri tycker jag inte är särskilt roligt. Sedan måste snacket vara slut då pucken släpps.

Jag är en hockeyfanatiker som älskar allt med spelet, jag är ingen som behöver stå i en klack och skrika för att ha kul på hockey. Långt därifrån. Men i Timrå finns det en vacker själ i stämningen, det är därför sittplats är så lättflörtade att få med hos oss, stämningen har alltid varit en stor del av Timrå IK och dess marknadsföring. Därför står jag i klacken och bidrar.

Sälj inte en vacker själ. Sumpa reklam med ljud nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Går nog inte att komma ifrån att det måste vara reklam under matcherna med ljud. Nu är det ju faktiskt så att vi har betydligt färre snuttar än andra arenor. Och det är också så att musikbåset alltid värnat om publiken och klacken först och främst. Så har det varit senaste 10 åren och så kommer det även vara i fortsättningen. Där har vi alltid legat steget före alla andra arenor med hästlängder, som kör över allt och alla oavsett hur bra stämning det än är i hallen. Detta måste man ha i åtanke först och främst.

Sedan är jag helt övertygad om att en bra klack kan överrösta Rogers röst eller en kort reklamsnutt de få gånger som detta uppstår. Jag tycker vi har en bra klack som borde kunna lyckas med det här. Så är det bara. När väl reklamen är slut kan ju ramsan och trycket ökas. Det räcker med ett par trumslag så är sittplatspubliken igång igen. Man måste kunna se nyktert och realistiskt på sådant här, även om man inte gillar det.

Det som är dåligt just nu är väl att det är för mycket reklam åt ICA Bergsgatan. Det blir lite väl tjatigt. Att det också ska vara reklam med ljud då något av lagen tar timeout är också något som är helt åt pipan.
"-Timeouten presenteras av.....". Så får det väl egentligen inte gå till. Detta måste jag kolla upp.
Att det ska vara korta ljudsnuttar då det vankas PP eller BP är också något jag inte gillar. Men där är det väldigt sällan klacken håller igång. Sedan är det ju så här att desto högre stämning det är, desto lägre justerar jag ljudet. Tänk om musik-snubbarna kunde göra så överallt, och inte bara här i Timrå. Tänka på publiken i första hand........... Jag drar ner musiken helt om klacken får igång stämningen. Jag spelar ingenting alls då klacken röjer. Och så har det alltså varit läääääänge när det handlar om Timrå IK.

50/50-lotten som körs i sista perioden körs ju över allt. Nytt för i år är ju att förste målskytt ur hemmalaget får ett pris i form av en matkasse. Det har andra arenor haft länge. Det är inget som påverkar särskilt mycket egentligen, även om jag helst varit utan detta spektakel.
Det här med matkassor och lottnummer känns ju så där. Men som sagt. Följ spelets regler och överrösta Roger i sådana fall. Alla (åtminstone de flesta) är ju faktiskt läskunnig. Så publiken blir nog inte arg om JimmyH:s röst skär sig så där vackert. Snarare tvärtom.

Satt och såg Lulä-SSK igår. Där var det alltid musik eller reklam mellan avblåsningarna, och på det viset är det ju alltså inte bara i Coop Arena. Lulä-klacken körde på ändå. Tjuriga norrlänningar det där. Inget gnäll. I Ö-vik är det mycket crap. Men där gnälls det ju inte på skrotet utan på annat som vi känner till vid det här laget.

För att avsluta detta lite snyggt så kan jag ju säga att reklam suger. Men det är ju det här med pengar. Och pengar styr ju det mesta, tråkigt nog. This is 2007. Förutsättningar ändras. Spelare kräver mer betalt, etc, etc. Vi har ett bra lag på papperet denna säsong.

Så, kavla upp ärmarna och överrösta "allt" skit! Ta en samba eller nåt. Lev i nuet. Ta´t lugnt, lugna nerverna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Undersökning på aftonbladet.se:

Är Modo gnälligaste laget i elitserien?
Ställningen just nu:
Ja (74.2 %)
Nej (25.8 %)

Svenska folket har talat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
T T: Så sant , så sant... ...och nej, (skrattar lika mycket nu som när jag läste det förra inlägget) jag tar ingenting personligt så det är "toksoft".

Angående att ha Vinstnr och dyligt från allehanda lottförsäljningar trodde jag redan fanns uppsatt eftersom jag redan flera gånger påpekat att just denna info borde kunna ges/fås vid hemgång i Entréerna.

Är det verkligen inte så?

Sedan är det självklart som så att man tycker att vissa saker skulle passa bättre att ta i pauserna (dels av den anledningen att det känns förödande för stämning osv) men det vi nog alla (vare sig vi vill eller ej) måste ställa in oss på är att allt kommer att fortsätta precis som vanligt eftersom ingen vill betala sponsorpengar för att trycka ut reklam till den lilla del av publiken som inte går ut i pauserna.

Jag skulle dock glatt se en förändring typ den vi alla syftar på men det känns som en utopi och lär nog så förbli.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
T T: Då missar dom korvförsäljning serru!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
pratarn: Ta inte åt dig personligen, Roger. Se Redax 2:s inlägg för hela formeln. Men du skulle skulle ju kunna hälsa marknadsavdelningen att du hellre tar matkassar och övriga lotterier när det är periodpaus. Lottnummer kan även anslås i hallen så att ingen behöver missa dem.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
pratarn: Jag älskar att höra dej...så ...prata på du:))
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
pratarn: Ja tänk om du bara kunde vara tyst!

För det är väl du som bestämmer om alla reklamer ska ha ljud osv?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
T T: ...citerar ett av Dina tidigare inlägg...

Ständigt ljud från speaker och mediakub=ingen klack=ingen stämning. Det är också matematik.

Jag var borta när den mattelektionen genomfördes så förklara för mig...
Skrämmer jag bort sponsorer samt klack genom att öppna munnen eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Knylan:
Jag håller med dig till 100%, :))
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
vad är det för fel på honom?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
rödovithockeydy: skönt att hynning är tillbaka hoppas jonte är med på lördag börjar sakna han lite
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
nån som hört hur det är med jonte och hynning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Wayne Gresky: Vissa tycks ju behöva en j-kel för att våga skrika så varför inte..?

Dock kanske inte fri sprit men väl en liten j-kel per person kan man nog motivera ur kalkylsynpunkt. Problemet är dock att vissa grundar hemma så att då kan den lilla hutten vara kontraproduktiv varpå man måste ha nykterhetskontroll. Alla som blåser grönt får en snaps...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Redax 2: Ökat alkoholintag ger ju också ökad stämning. Därför borde det alltså bjudas på fri sprit i arenorna för att öka sponsorintäkterna.
Kommentera

917687 · »