1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2007-10-04

919130 · » Till forumet


Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
mikenomad: I expressens pappersbilaga står det om Jontes skada. Jag la upp vad artikeln förtäljde i min blogg... länken.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Uno Gordon: håller med dig i det du skriver, själv klart tycker jag också att vi supportrar ska reagera och vara missnöjda när vi inte tycker att nånting funkar eller är mindre bra, och självklart ska en spelare kunna få sig en känga om denne underpresterar, det håller dom nog med om själva också för det ingår i deras yrke att bli synad under lupp.


Men ibland så blir det en häxjakt på enskilda spelare, och det tycker jag är fel, har läst den senaste veckan här inne på HS att vi har en usel fösta målis, det är ju nästan så man trillar av stolen när man läser sånt, jag menar karln stog i en VM-Semi ifjol, han var en hårsmån från att skicka oss till semifinal i SM, han fick kontrakts förslag från NHL Etc ....jag menar det har gått 5 omgångar av årets serie det får vara nån hejd på kritiken ibland också, även fast en förlust upprör känslor måste man kunna se nyktert på saker och inte släng ur sig ogenomtänkta inlägg bara fär att man är förbannad, den rätten tycker jag inte vi har som supportrar.


I dag vinner vi med 5-1 , Renberg får torka tårar med PEOs lönekuvert
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
klimtakjaaka: Känns som att vi är rätt överens. Och nä, jag tror väl inte heller riktigt på allvar att det simuleras skada för att mörka det jag antyder. Däremot är det ett faktum att rätt välrenomerade källor härinne glunkar om att nåt är skumt med Jontes skada. Vad som sedan menas med det kan vanliga dödliga som jag endast spekulera i enär jag inte innehar någon position som ger insyn i Timrå IK.

Har dessutom själv varit med när man mörkat på det här viset i en situation som enligt mig är värre än om det skulle ske i ett hockeylag. Det var när jag för många år sedan jobbade på en skola. En av lågstadielärarna hade alkoholproblem och kom en morgon berusad till jobbet. Eleverna hann inte märka något och hon skickades hem. Rektorns förslag var att vi till föräldrarna skulle säga att läraren i fråga hade ryggbesvär och var sjukskriven pga detta.

Skillnaden är att i det här fallet är det fullständigt oacceptabelt att mörka. Att TIK mörkar, och hur de mörkar, har jag inga som helst problem med. Var kanske lite fundersam först men tycker nu att det är helt upp till dem att avgöra hur de skall agera för lagets bästa. Tvivlar inte på att TIK omges av kompetenta människor, annars vore inte laget där det är idag.

Ang. nämnda balle så är det lugnt. Det uttrycket har jag snott från en högt ansedd HS-skribent. :-)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
klimtakjaaka: Ett mycket bra inlägg ifrån din sida. Håller med i mångt och mycket. Men...

Jag anser fortfarande att vi supportrar måste få reagera och kritisera när det uppenbart inte stämmer för vårat lag. Däremot kan vi med fördel avstå ifrån onödiga spekulationer kring våra spelare såsom i fallet Jonte Hedström.

Det finns ingen anledning att tro att Timrå IK skulle simulera en skada på honom. Skulle så vara fallet skulle jag bli oerhört besviken på lagledningen och styrelsen.

Om det ligger någonting annat i fatet anser att jag man borde kalla till presskonferens eller gå ut med ett pressmeddelande till allmänheten för att undanröja tvivelaktiga spekulationer.

Att man däremot "mörkar" en slags skada för att inte motståndarlagen någon onödig information och på så vis släppa iväg övertaget eller vinstrika fördelar ser jag inget fel med.

Det har inte att göra med om det är en lindrigare eller svårare skada. På den punkten delar jag föreningens ståndpunkt.

Och jag vill betona att jag litar fullt ut på lagledningen och dess kompetens i dagsläget.

Skulle saker och ting förändras under resans gång så kanske jag får anledning att återkomma i sådana fall.

Men den dagen, den sorgen...

FORZA TIMRÅ!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
mikenomad: kan väl hålla med om att Jonte är ett känsligt kapitel för mig och även för många andra säkert, men det finns många olika orsaker till detta, största orsaken för mig är att han tillför vårat lag spetsen som jag tror vi behöver om vi nånsin ska få fira ett guld nån vår framöver, vad jag försöker säga är att onödiga spekulationer från oss supportrar som är mer eller mindre ovetande om den igentliga sanningen som ligger bakom förstör bara för laget vi håller så varmt om hjärtat.

Ang jämnförelsen med Kokko så har du ju det typiska exemplet vad jag menar med att spekulationer och ryktes spriding blir skadlig för laget, vi supportrar kastar ur oss tragiska ramsor och glåpord om spelare som har låg ranking bland oss supportrar, igentligen vet vi inte ett smack om vad han tillför laget, förvånar mig inte om du skulle jobba nära laget eller känna nån person som gör det, så skulle dom säga att han har bra kvaliteter för Timrå och bidrar med sin del, annars skulle han nog få sparken det gäller nog alla spelare även Jonte Hedström.

Laget före Jaget så tror jag dom jobbar, från Matrialare till dom största stjärnorna vi har i dagens Timrå ik, där har nog vi supportrar mycket att lära är jag rädd.


Elefantballen var bara en kul grej hoppas du inte tog illa upp....små skrattar ännu åt inlägget du tog upp den pjäsen i.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Angående skador o.s.v så tycker jag att Timrå ska mörka om alla skador, vad finns de för mening att berätta vad dom har för skador egentligen? Jag tycker verkligen att ingen bör veta om Timrå har skador eller inte.

Så mörka om skador för de angår bara TIMRÅ IK!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
klimtakjaaka: Äsch....vad finkänsligt det blir så fort det handlar om Jonte. Hade vi pratat om Kokko eller nån hade det inte tassats på tå minsann. Det är ingen hemlighet att Jonte mått psykiskt dåligt och att han forfarande anser sig ha en bit kvar på den fronten. Han har varit väldigt öppenhjärtlig om det. Men men, det är som i samhället i övrigt. Ryggar och sånt kan man ha ont i utan att skämmas men psykisk obalans är fortfarande skämmigt. Tragiskt om ni frågar mig. Sedan säger jag inte att det är så i det här fallet. Faktum är att jag nog lutar åt att han lider av nån fysisk åkomma. Men ett litet tvivel finns....

"Kul" passning det där om elefantballen förresten. Där fick du till det.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
mikenomad: håller med Red Rocker, spekulera i den där elefantballen som du tydligen har sugit på istället , tänk dig för mikenomad vissa saker är inget vidare att spekulera om
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Red Rocker:

Jag är lite inne på din linje där. Ledningen har gått ut med att inte fokusera på skadorna utan fokusera på spelet och spelarna. Skulle den nämde vara i psykisk obalans så är det inget man skulle vilja läsa om på ett forum om man vore drabbad.

Fuck it! Jonte är chef!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Red Rocker: Varför inte? Det här är ett forum för spekulationer och jag gillar att spekulera.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
mikenomad: Ang Jontes skada varför göra en höna av en fjäder??

Nu har Timrå ledningen gått ut med att man "mörkar" skadorna för att motspelarna inte ska kunna utnyttja detta, det behöver inte betyda så mkt mer än att de inte vill att det ska komma ut var spelaren ifråga har ont! I Jontes fall "vet" vi att han har ont i ryggen och troligen är tillbaka efter helgen, varför ställa upp en massa hypoteser om psykiska besvär mm. Det kan vi göra om han inte kommer tillbaka efter helgen.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Laken: Vet inte hur det såg ut mot Modo men då gjordes ju iaf 4 mål framåt. Förutom FBK (som var hockey-rock´n roll utan linjer i spelet) har anfallsspelet sugit elefantballe!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
JimmyH: Jag tycker bara anfallsspelet sett bra ut i en match, den mot FBK.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Bo Bly: Så bra då. Tja, jag spekulerar som sagt bara. Tycker vissa härinne (några med vad man kan anta rätt god insyn) antyder att man mörkar från klubbens sida ang. Jontes skada iaf...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
mikenomad: Som han spelade mot Modo i Sca-cupen verkade det som inget var fel.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
mikenomad: Spara Jonte han behövs senare så det är lungt
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Hahl Bundy: Ingen aning faktiskt...bara mina funderingar. Men det klunkas ju lite här och var att det här med ryggen bara är mörkning och med tanke på Jontes psykiska status bara häromåret så funderar man ju....
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
mikenomad: Är det så illa?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Långben: Jag tror Nubben har fullt upp att pepptalka Jonte för att han öht ska komma tillbaka på isen...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
AndersN:Jonte har tvättstugan hela veckan ut,så glöm han!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
rödovithockeydy: Jag avböjer mig att svara då jag inte har Läkarutbilning.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
RTS: vad är det för fel då?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
AndersN: jonte är inte med imorgon, enligt hockeyligan.se
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
JimmyH: Håller med allt. Tycker att Styf varit jäkligt stabil och säker i sitt spel, Har överglänst de flest backarna än så länge.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
AndersN: Är iallafall inte ryggen som spökar
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
RocknRolf2: 467? 528 står det på officiella.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
AndersN: hörde något om att han skulle vara med i morgon ...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Laken: Om du skriver om matchen igår så håller jag med dig.

Om du menar att det sett ut så i samtliga fem matcher så håller jag absolut inte med.

Finnarna + Regin har ju varit galanta offensivt. Tänk om Hynning kan köra fullt i bra form imorgon och tänk dig när Jonte och Tenkrat kommer?

Att vi däremot spelar mer kontrollerat överlag nu när vi är lite reducerade offensivt och släpper till mindre målchanser bakåt, det har jag inga som helst problem med. Det är bara bra för mitt hjärta.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
ingen som hört nåt nytt om när jonte är tillbaks?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Shadar Logoth: ja det var det jag menade.jag respekterar dina åsikter,men jag delar dom inte.men det är bra att du verkar ha ett stort hjärta för TIMRÅIK och det ska du ha en eloge för. trevlig helg på dig ochså.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Tycker folk oroar sig alldeles för tidigt,tänk på att spelarna måste få spela ihop sig tänk även på att vi saknar 2 av dom absolut bästa spelarna i laget.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
fighter: Jag tänker inte ge mig men jag tänker sluta skriva mer i ämnet om det var det du menade....

Trevlig helg!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
JimmyH: Poäng betyder inte allt om än mycket. Men Timrå är vida kända över hela Sverige för sin offensiva, frejdiga spelstil och jag upplever inte den längre.

Jag ser inga (snabba) omställningar/spelvändningar, typ att vi kommer 2-1, 3-2.

Jag ser inga kombinationer alls i anfallszon. Ytterforwards blir ensamma i hörnet och man hjälper inte varandra. Hur lätt är det att gång på gång komma ensam mot 2-3 motståndare i anfallszon?

Vi får nästan aldrig något tryck och djup i anfallszonen, istället korta ströanfall som rinner ut i sanden. Återigen man blir för ensam, man jobbar inte tillsammans anfallsmässigt.

Hur konstigt det än kan låta (med det dåliga målsnittet då) så tycker jag att vi spelade en roligare ishockey förra säsongen jämfört med hittills denna säsong. MEN jag är beredd att ge Challe och Nygårds mer tid för de måste väl också sett det jag skriver om.

Tillbaka till "Offensiva Timrå"!!!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Shadar Logoth: ge dig nu! jag skulle inte byta backe mot nån annan målvakt i es.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Shadar Logoth: men backe har räddat puckar som någon annan målvakt kanske släppt in, det känns överhuvudtaget väldigt dumt att spekulera i, och jag litar på backe till 100%
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Red Rocker: Fyra poäng menar jag...

Vinst mot FBK, poäng mot Linköping och poäng mot HV.
I alla matcher har han släppt in puckar som en bra målvakt hade tagit.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Glädjande att det är hyfsad fart på biljettförsäljningen, bara 467 sittplatser kvar
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Backlund håller i längden men har blandat och gett lite inledningvis. Men det är han iofs inte ensam om...

Vågmästar-match imorrn. Seger och jag är klart nöjd med inledande 6 matcher. Förlust och jag är klart besviken. Oavjort och det känns fortsatt "hm..."
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Red Rocker: fel av mig du skrev att det hade varit ett faktum med 5 poäng till. Hur kan det vara ett faktum??
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Shadar Logoth: Då uppstår frågan, hur kan du veta det?? Du har i tidigare inlägg t o m sagt att vi garanterat haft ytterligare 5 poäng om vi haft en annan målvakt?? Jag ställer mig mkt frågade till hur man kan garantera en sån sak?? Utveckla.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
JimmyH: Trodde att jag skulle få mer på käften än så här när jag luftade mina åsikter.

Forstod att få skulle haka på mig....faktum kvarstår, med en kanonmålvakt skulle vi haft ytterligare fem poäng.

Lämnar frågan nu.....vinst mot AIK i morrn...?
Skulle tro det!

Mvh Shadar Logoth
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Shadar Logoth: Jag håller inte med. Johan Backlund visade förra säsongen att han håller när det gäller.

Vi kommer inte att åka ur ett slutspel på grund av en för svag målvakt.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
JimmyH: Du kan lägga upp vilka siffror som helst....jag tycker ändå att han är för ojämn...

Såg även siffror på att han är bättre än Kapanen och de stämmer säker men vi kommer aldrig vinna något om vi inte skaffar en stabilare målvakt....
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
fighter: Med tanke på att dom herrarna inte har hunnit i kläderna än så är det lugna puckar. =)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Röda Tallen: fortfarande för tidigt med domedagsprofetiorier,oavsett hur många poäng det bli i dom 4matcherna.inga vi bör eller vi måste ta så och så många poäng nu.ge dom en chans att spela ihop sig,vänta tills jonte och tenkrat blir varma i kläderna.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
JimmyH: Efter de fyra kommande matcherna kan vi börja dra lite slutsatser. Då har vi mött en hel del både tippade bottenlag och tippade topplag.
Skellefteå hemma, Djurgården borta, Mora hemma och ett borta svagt Frölunda hemma. Alla dessa matcher ser överkommliga ut. Ska vi tillhöra toppen bör vi ta ca 9 poäng på dessa matcher.
Skulle det bli nere mot 4-6 poäng under dessa matcher tycker jag det är hög tid för domedagsprofetiorier, men inte innan dess.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Laken och Shadar Logoth:

Lite väl starka domedagsprofetior efter att ha tagit 7 poäng på fem matcher (tre av dem på bortaplan) emot lag som: LHC, SSK, MoDo, FBK och HV71.

Dessutom så har vår målvakt en räddningsprocent på 90.76, vilket också är helt okej med tre av fem bortamatcher emot detta mostånd.

Vi har dessutom gjort 2,8 mål per match emot detta motstånd och på hela förra säsongen gjorde 2,3 mål per match.

Till detta så kan vi lägga till några forwardsskador och att vi faktiskt har en ny tränare som försöker jobba in ett nytt system. Det systemet är knappast tänkt att bli "tråkigt" med tanke på den skridskostarka formering vi har på truppen.

Känn lugnet!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Jag är lite orolig över det nya spelsystemet.
Känns lite som att offensiva, frejdiga Timrå blivit "Tråkiga Timrå"...

Inga spelvändningar, inga kombinationer, inget djup och tryck i anfallszon.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Röda Tallen: Litegrann som när ST recenserar konserter från gatufesten. Artister som fått usel kritik överallt annars får alltid höga betyg efter spelningarna här. Föga trovärdigt....
Intressant att se spelarbetygen efter en vinst. Kanske vore läge att upplysa den där Weizenzneizer om att godkänt är lika med en 2:a, inte en 4:a....
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2007-10-04
Ambroo: Halva laget hade 4or, helt sjukt.
Kommentera

919130 · »